Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Moet jij thuis kostgeld betalen?
Ja 14 8.81%
Nee 145 91.19%
Aantal stemmers: 159. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2004, 14:21
telluriet
telluriet is offline
Vooral omdat mensen zich er groen en geel aan ergeren als je dat doet. Wel leuk, die reacties, daar doe je 't voor.
Oud 15-08-2004, 14:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nou en schreef op 15-08-2004 @ 13:23 :
en dat hoef je nu nog niet? best scheef, nu woon je nog thuis maar dan niet meer.
Ik moet het nu betalen want nu woon ik nog thuis, als ik straks op kamers woon mag ik het zelf houden.

Ik ben wel de enige hier die kostgeld moet betalen

Laatst gewijzigd op 15-08-2004 om 14:24.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 14:28
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-08-2004 @ 15:22 :
Ik moet het nu betalen want nu woon ik nog thuis, als ik straks op kamers woon mag ik het zelf houden.

Ik ben wel de enige hier die kostgeld moet betalen
Nog 5 anderen hoor.
Oud 15-08-2004, 14:28
Lotte
Lotte is offline
Kostgeld is voor mensen die op hun 24e nog thuiswonen en van plan zijn dat nog tot hun 40e te blijven doen. Ik zie het dus meer als een soort van 'Ga nu maar weg'-geld
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 14:39
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
terror koe schreef op 15-08-2004 @ 13:44 :
Ik vind het al triest zat dat ik dankzij de bijstand-status van mijn moeder nooit een diploma in mijn handen zal hebben.
Hiervoor is nu de IB-Groep in het leven geroepen met hun studiefinanciering, geld is over het algemeen in Nederland niet een reden om niet te kunnen studeren

Ontopic: Nee, want ik woon niet meer thuis. Wel kreeg mijn moeder alimentatie voor mij van mijn vader, nu ik op kamers woon houd ik die zelf.
Oud 15-08-2004, 14:41
dwight88
dwight88 is offline
hoef ik niet te doen, maar er wordt wel van me verwacht dat ik meebetaal aan collegeld / boeken etc.

vind ik opzich niet gek, als je ziet wat het allemaal kost...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 15:05
suikerprinses
suikerprinses is offline
ik hoef geen kostgeld te betalen. in de toekomst ook niet, misschien als ik tot mn 30ste thuis blijf wonen wel
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 15:10
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 15:13
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Nee, gelukkig niet zeg en dat vind ik ook niet anders dan logisch.
Oud 15-08-2004, 15:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lotte schreef op 15-08-2004 @ 15:28 :
Kostgeld is voor mensen die op hun 24e nog thuiswonen en van plan zijn dat nog tot hun 40e te blijven doen. Ik zie het dus meer als een soort van 'Ga nu maar weg'-geld
Mijn ouders hebben mijn broer en mij al van jongs af aan verteld dat we met ons 25ste het huis uit moeten zijn. Dat is ook duidelijk
En langzaam aan moeten we steeds meer betalen:
18: geen zakgeld, kleedgeld meer
21: zelf verzekeringen ed betalen
en tussendoor vast nog wel wat dingetjes, maar die weet ik zo ff niet.
Oud 15-08-2004, 16:04
Shitonya
Shitonya is offline
Neuh
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:08
Nijn*
Nijn* is offline
Nee. Waarom zou ik
Oud 15-08-2004, 16:10
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Nee, maar betaal gewoon wel mijn eigen dingen, lesgeld, boeken, verzekering etc...
Oud 15-08-2004, 16:14
SouthGirl
SouthGirl is offline
Nee, en dat is ook wel normaal.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:37
waaromniet?
waaromniet? is offline
Toen ik fulltime werkte wel, zolang ik studeer krijg ik geld
Oud 15-08-2004, 16:58
pipimädchen
pipimädchen is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 15-08-2004 @ 15:39 :
Hiervoor is nu de IB-Groep in het leven geroepen met hun studiefinanciering, geld is over het algemeen in Nederland niet een reden om niet te kunnen studeren

Ontopic: Nee, want ik woon niet meer thuis. Wel kreeg mijn moeder alimentatie voor mij van mijn vader, nu ik op kamers woon houd ik die zelf.
over het algemeen niet nee. maar goed, die lui betalen ook niet al je les- en boekengeld. het zou misschien kunnen met een lening, maar ik wil ook leven en leuke dingen doen. ik wil niet een paar jaar alleen maar eten, huren en studeren! om vervolgens nog niks te kunnen doen met een eventueel salaris omdat ik in de studieschulden zit... maarja dat is mijn eigen keus dus zal ik er verder maar niet over zeuren, heh.
Oud 15-08-2004, 17:03
meisje
meisje is offline
Ik woon niet meer thuis, maar ik ben er wel vaak, maar daar vragen mijn ouders niets voor. Is ook niet ter sprake gekomen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 17:13
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ja, ik betaal kostgeld.
(en dat vind ik vrij normaal).

maar goed, kverdien ook vrij veel. (nee ik heb geen fulltime-baan en ga nog netjes naar school, en nee, ik ga hier niet zeggen hoeveel ik dan verdien).

staat wel tegenover dat ik op elk willekeurig moment mn ouders kan vragen om dingen voor me te betalen en zo, dus ik krijg meer dan ik aan ze betaal.

dr lopen hier wel veel verwende mensjes rond, geloof ik... die vinden dat 'pa en ma zelf geneukt hebben, dus nu betaal ik lekkur niks hoor...". maar goed, ik ben vast ouderwets.
Oud 15-08-2004, 21:25
BCR
BCR is offline
Eh, nee. Maar mn moeder heeft wel ooit gezegd dat als ik na mn 25e nog thuis woon, dat ik geld moet betalen.
Oud 15-08-2004, 21:59
RayMania
RayMania is offline
Nee, hoef niks te betalen.
Als ik 2-3 jaar ouder zou zijn en nog thuis zou wonen zou ik het uit mezelf wel doen, denk ik.

Lijkt me vrij normaal.
Oud 15-08-2004, 22:13
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Nee ik hoef geen kostgeld te betalen + mijn ouders betalen alles voor me. Ze hebben mijn rijbewijs helemaal betaald, ze betalen mijn school, kleding noem maar op. Ik betaal zelf helemaal niets eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 22:22
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Femme-Fatale schreef op 15-08-2004 @ 23:13 :
Nee ik hoef geen kostgeld te betalen + mijn ouders betalen alles voor me. Ze hebben mijn rijbewijs helemaal betaald, ze betalen mijn school, kleding noem maar op. Ik betaal zelf helemaal niets eigenlijk.
Welcome to my world
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 22:45
Gilbert
Gilbert is offline
Citaat:
suusch schreef op 15-08-2004 @ 14:58 :
Omdat ik 't niet meer dan normaal vindt om elke maand iets bij te leggen. Omdat ik genoeg verdien, en omdat hun het kunnen gebruiken.
Maar.. hoeveel betaal je dan? Heb je een vaste baan?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 22:54
MissCzechMeOut
Citaat:
Tsjah niet iedereen heeft rijke ouders he...
Oud 16-08-2004, 07:18
Verwijderd
Ik woon niet thuis en hoef dus ook geen kostgeld te betalen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 07:27
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 15-08-2004 @ 17:58 :
over het algemeen niet nee. maar goed, die lui betalen ook niet al je les- en boekengeld. het zou misschien kunnen met een lening, maar ik wil ook leven en leuke dingen doen. ik wil niet een paar jaar alleen maar eten, huren en studeren! om vervolgens nog niks te kunnen doen met een eventueel salaris omdat ik in de studieschulden zit... maarja dat is mijn eigen keus dus zal ik er verder maar niet over zeuren, heh.
Offtopic: Mwah, met een volledige aanvullende beurs kom je een heel eind (dan heb je niet zoveel minder dan studenten die elke maand het 'voorgeschreven' bedrag van hun ouders krijgen).
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 09:15
Silver rain
Silver rain is offline
Nee. Als ik dat wel zou moeten zat er iets goed fout. Ik heb dan ook de leeftijd nog waarbij ik zakgeld krijg
Oud 16-08-2004, 10:48
Verwijderd
Sinds kort, op zich best lullig, omdat mijn broer dat pas vanaf zijn 21ste doet. Ach, je moet toch iets over hebben voor je eten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 10:51
nou en
nou en is offline
Citaat:
terror koe schreef op 15-08-2004 @ 17:58 :
onzin, als je gewoon de lening ook spaart, en daarvan ook je school en boeken betaalt kan je ook nog leuke dingen doen. + je krijgt rente over het geld dat je spaart. en als je na je studie een baan hebt is t echt niet moeilijk om terug te betalen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 11:27
RayMania
RayMania is offline
Citaat:
Ze hebben mijn rijbewijs helemaal betaald, ....

Oud 16-08-2004, 12:04
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 15-08-2004 @ 23:54 :
Tsjah niet iedereen heeft rijke ouders he...
Nee ik ook niet, maar mijn ouders laten me gewoon niets betalen. Zolang ik nog thuiswoon betalen zij dus alles, zo werkt het in mijn familie.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 12:20
Breg
Breg is offline
nee, maar op m'n 16e heb ik ook niet echt de keus om uit huis te gaan. Misschien dat ik op m'n 18e wel moet betalen, als ik dan nog thuis zou wonen, maar dan is het; of ik betaal geen kostgeld en zelf een deel van m'n studie, of ik betaal m'n ouders kostgeld die vervolgens dat geld aan m'n studie besteden omdat ik daar zelf geen geld meer voor heb.
Oud 16-08-2004, 12:27
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Nee, maar als ik binnen een paar jaar ga werken zal dit wel het geval zijn net zoals mijn broer nu kostgeld moet betalen en dat vind ik heel gewoon .
Oud 16-08-2004, 12:48
KleineTomaat
KleineTomaat is offline
Ik mis de optie; ik woon niet meer thuis.
Oud 16-08-2004, 20:48
RedWarrior
RedWarrior is offline
nee. en het mag eigenlijk wettelijk nieteens. tot je 21e zijn je ouders economisch verantwoordelijk weetje
Oud 16-08-2004, 21:11
zwoesj
zwoesj is offline
Ja.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 21:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee.
Oud 16-08-2004, 21:43
Shock
Shock is offline
Nee. Zij weten waarschijnlijk evengoed als ik niet waar het geld vandaan moet komen, dus het zou vrij nutteloos zijn om ernaar te vragen.
Oud 16-08-2004, 21:47
forumfreakie
forumfreakie is offline
Nee, en dat lijkt me meer dan normaal want ik ben nog geen 18.
Als ik tot mijn 30e thuis zou wonen, zou dat denk ik wel moeten.
Oud 16-08-2004, 21:56
dr dribble
dr dribble is offline
nee want ik woon niet meer thuis
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 21:58
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 15-08-2004 @ 13:22 :
nee. ze hebben er zelf voor gekozen mij op de wereld te zetten
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 22:06
Tiño
Tiño is offline
ja, nog wel
Oud 16-08-2004, 22:14
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
Tiño schreef op 16-08-2004 @ 23:06 :
ja, nog wel
Mag ik vragen hoeveel?
Oud 16-08-2004, 23:45
Verwijderd
Ooit heeft mijn moeder het wel eens voorgesteld in een boze bui. Maar dat weiger ik. Het slaat nergens op om je eigen ouders gaan te betalen die financieel verantwoordelijk voor je zijn, in mijn ogen.

Bovendien betaal ik praktisch alles al zelf, op stroom, gas, collegegeld en -boeken en eten na. Verzekeringspremie, kleding, en allerlei aankopen betaal ik van mijn eigen geld.

Overigens zijn ze nog 1250 euro aan mij "verschuldigd" Maar ik heb geduld en laat ze het pas betalen als ze het kwijt kunnen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 00:13
MissCzechMeOut
Citaat:
Femme-Fatale schreef op 16-08-2004 @ 13:04 :
Nee ik ook niet, maar mijn ouders laten me gewoon niets betalen. Zolang ik nog thuiswoon betalen zij dus alles, zo werkt het in mijn familie.
kijk onderdak en eten ok, normaalste zaak, maar rijbewijs, schoolgeld, kleding etc.. is toch wel een luxe.
Oud 17-08-2004, 01:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
Femme-Fatale schreef op 16-08-2004 @ 13:04 :
Bij ons ook. Zolang wij nog naar school gaan.
Oud 17-08-2004, 08:55
the tourist
the tourist is offline
Nee, nog niet. Maar mijn moeder had het er een paar maanden geleden over dat ik dat wel moet gaan doen omdat ik ga studeren en thuis blijf wonen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 09:10
Verwijderd
nee. maar ik heb dan ook nog geen werk, en ben er nog te jong voor.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 12:08
Stefanie
Stefanie is offline
Als ik thuis ZOU wonen en niet zou studeren wel. Maar ik woon niet thuis maar op kamers en daar moet ik ook een vast bedrag per maand betalen voor huur etc.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 14:13
the spongeman
the spongeman is offline
nee maar ik ben ook nog niet zo oud groot wijs en eeh rijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten