![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik pleit zelf, in bijna alle gevallen, voor professionele hulp. Want er zelf uit komen lukt maar zo'n klein aantal. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Net als ~~Dolce~~ Meiden waar ik naar om zou kijken, en als ik had kunnen fluiten, dan deed ik dat! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een vriendin van me (meisje die ik heb leren kennen in mijn opnameperiode) zit in een jeugdgevangenis. Dit als noodoplossing omdat er geen plek was in een geschikte instelling. Ik ga zaterdag met de trein daarheen op d'r op te zoeken. Ze heeft me een tijd niet gezien. Ik voel me angstig/zenuwachtig om erheen te gaan. Niet om haar te zien, maar omdat zij mij dan ziet... ![]() ![]() Ik zal mezelf gewoon moeten confronteren met zulke situaties, zodat het eindelijk een keer tot me doordringt dat ik best zenuwachtig mag zijn en er geen reden is om zo te overdrijven. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ga elke dag een aantal uren naar school en ben nog steeds fanatiek bezig met sporten. Vandaag naar mijn psych geweest. Het gesprek verliep opzich goed, maar ik vertel 'm eigenlijk niet wat ik wél zou moeten vertellen... Eerlijk gezegt heb ik er niet zoveel behoefte meer aan om met die man te praten, vandaar ook dat ik pas een nieuwe afspraak heb over 3 weken. Op school heb ik al een aantal mensen ontmoet met wie ik ook de pauzes doorbreng. Ik voel me nog steeds MEGA onzeker! Ik eet 3x per dag, maar zit in de les wel met een knagende buik van de honger. Ik heb nu besloten om meer drinken mee te nemen, dat helpt namelijk... Ik ben al een aantal kilo's afgevallen, maar vind het nog niet genoeg. Ik doe het wel op de langzame manier (dus sporten, regelmatig én met mate eten). Heb veel huiswerk... ben moe... maar voel me gelukkig wel goed... ben alleen niet tevreden met mijn uiterlijk... zoooo vervelend.... Hopelijk gaat met jou ook alles goed. Kus, Chantal
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En die onzekerheid zal ook wel in je zitten zeker? Hoe goed je er ook uit ziet, of hoe hoog je cijfers ook zijn, die onzekerheid is er. Maar echt super dat het ook goed op school gaat enzo ![]() Trouwens, ik heb nog een vraagje aan iedereen.. Sinds kort forumt een vriendin van me hier ook, ik ken haar pas een jaar maar het lijkt veel langer. En ik vraag me sinds een tijdje af wat ik haar zou kunnen vertellen. Over ES en AM, maar ik wil haar niet afschrikken, of dat ze me niet meer gewoon aan zou kunnen kijken. Want op zich zou dat voor mij ook een opluchting zijn, vooral met eten op school. Tis een beetje een warrig geheel geworden, deze post. Maar als iets niet helemaal duidelijk is moet je het maar even vragen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben namelijk toch nog wel bang om terug te vallen en dan niemand te hebben die op tijd ingrijpt. Vandaag zei mijn psych: 'Maar hopen dat je geen nieuwe opname nodig zult hebben. ' En ik reageerde gelijk van: 'Echt niet... dat ZEKER niet...' Toen viel er een ongemakkelijke stilte en ik besefte te laat dat ik wel erg overdreven snel antwoord gaf en net deed alsof ik daar zo zeker van was, maar eigenlijk gewoon doodsbang ben om ooit nog eens in mijn leven opgenomen te moeten worden. Hij moest trouwens gapen. Of mijn verhaal was zoooo saai óf hij had gewoon een lange dag achter de rug. De afspraak was immers pas om 16.00 uur. Toch was het best rottig om hem te zien gapen... ![]() ![]() Het is gek...als ik mijn verhaal vertel voel ik niks.... ![]()
||
Citaat:
![]() Alhoewel ik er het meest mee zit, schaam ik me er ook het meest voor. Als ik mezelf hardop erover hoor praten, hoor ik een stemmetje in mijn achterhoofd die beweert dat ik niet zo moet zeuren, dat anderen échte problemen hebben etc. Dat ik niet zo moet klagen, maar eens met dat luie lichaam in beweging moet komen. Dat er nog vele kilo's vanaf kunnen... zucht.... Het zal niet 1,2,3 veranderen denk ik, maar ik houd mijn eetpatroon goed in de gaten. ![]() Die moeheid komt denk ik van het vele nadenken. ![]() Even over je vriendin... Je kunt haar beter je verhaal persoonlijk vertellen. En vraag jezelf eerst af wat je ermee op schiet. Wat is het doel? Moet zij het geheim houden of is het voor jou een openbaring aan iedereen die het horen wil? Het is immers pas een opluchting als jij je niet meer schaamt voor je problemen... (denk ik...)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar weet je, je probeert het tenminste, alles te veranderen en dat is echt moeilijk. En eten op school komt ook nog wel, niet te veel in één keer doen. Komt wel goed ![]() Hm op zich heb ik er nu niet zo heel veel problemen mee als iedereen van mn ES weet (heeft lang geduurd, maar zo ver ben ik nu dan wel), maar de AM is wel mijn geheim zeg maar. Hmmz ik reageer later wel even uitgerbreider, moet nu naar stage toe ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Doet me wel even goed om te horen... bedankt *kus*
||
Citaat:
Een eetdagboek houden.... VERSCHRIKKELIJK... ![]() Vandaag heb ik een kleine dip. ![]() Ik zou gaan sporten in de ochtend en in de middag naar school gaan, maar ik kon het niet meer opbrengen. Ik keek in de spiegel en walgde weer eens van mezelf met als gevolg dat ik nu ipv bij de sportschool te zijn achter de computer zit (p.s. niet alleen om te forummen, maar ook om een opdracht voor Nederlands te maken ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar over die vriendin van me, wat zou jij doen? Iemand waar je goed mee om kan gaan, die je vertrouwt en waar je ook veel van kan hebben, zoals "kritiek" (op de SPH doen we veel aan feedback geven en ontvangen etc.). Ik wil liever niet dat ze er hier op het forum achterkomt, vind ik ook niet zo'n fijn idee. Want ze weet mn nick hier wel dus. Maar goed, ik slaap er nog even een nachtje over en denk nog even na over wat ik ga doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als mensen vragen hebben, mogen ze naar me toekomen... ![]() Ikzelf zal niet direct beginnen over alles wat ik heb meegemaakt etc. Zulke zware gesprekken hoeven van mij niet zo. Alhoewel ik er wel graag voor anderen ben. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wanneer moet je weer naar je psych? Misschien is het wel beter als je hem toch probeert te vertellen hoe je je echt voelt, want zo kan het toch ook niet langer? Heel veel sterkte iig, en ja kan altijd PM-en hoor. |
![]() |
||
Citaat:
Klinkt waarschijnlijk ontzettend dom allemaal! ![]() Die psych... ik weet niet hoor... ik heb er gewoon geen zin meer in. ![]() ![]() Ik ben blij dat het weekend is aangebroken. Even niet naar school toe, maar lekker veilig op mijn kamertje op bed een spannend boek lezen. Met eten gaat het wel goed, maar ik mag absoluut niet afwijken van mijn planning anders voel ik me zó schuldig, zwak en boos dat mijn hele dag verpest is op zo'n moment. Mijn moeder heeft dit ook (eindelijk) in de gaten en probeert er rekening mee te houden door bijv. op vaste tijden het avondeten klaar te hebben zodat ik weet wat ik kan verwachten. Of met mij te overleggen wat ik zou willen eten. Als het niet goed met me gaat komt ze met Groene Thee. ![]() ![]() Mijn boterhammen zijn trouwens vervangen door ontbijtcrackers (dit scheelt in colorieën ![]() ![]() ![]() ![]() Veel onzin getypt volgens mij... Nou ja, wie weet herkent iemand zichzelf in mijn gedrag... Ik weet zeker dat ik niet de enige ben met deze problemen. Kus, Chantal
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Drie weken duurt nog wel heel erg lang, maar klikt het dan niet echt goed tussen jou en je psych, of moet je elkaar nog leren kennen? Dat je weet wat je aan hem hebt. Als het echt niet gaat kan je misschien beter op zoek naar iemand anders, want om met tegenzin naar iemand toe te gaan terwijl je juist hulp nodig hebt is ook niet goed. Die dromen van je blijven vast geen dromen. Je gaat weer naar school, hebt contact met vrienden etc. Dus dat gaat toch ook wel goed? |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic-#43 Redhair | 496 | 29-11-2005 12:44 | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #13 Nijn* | 500 | 26-10-2004 15:59 | |
Liefde & Relatie |
fototopic: alle vrijgezellen ^_^ Shitonya | 485 | 25-06-2004 13:35 | |
Psychologie |
Welke eigenschappen vind je prettig/niet prettig van jezelf? Dreamerfly | 57 | 02-07-2003 22:18 | |
Seksualiteit |
fototopic *we proberen t weer eens* Ilsje | 491 | 13-05-2003 17:14 | |
Psychologie |
Waar haal jij je zekerheden vandaan? Sleepingsun | 40 | 06-02-2003 15:05 |