Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 04-10-2004 @ 17:41 :
Dan zou het er uiteindelijk op uitkomen dat ze in een villa wonen, voor hun geld moeten werken, alleen een adelijke titel achter hun naam hebben staan.
.
en wat is er daarmee mis?
Advertentie
Oud 04-10-2004, 16:51
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Simoen schreef op 04-10-2004 @ 17:28 :
Ze zijn echt bijna niet populair meer en houden zich zeldmet dat domme verheven gedrag ook alleen maar voor de gek.
je moest eens weten hoeveel mensen er in mijn woonplaats nog helemaal idolaat zijn van die poppenkast. dat zijn voornamelijk oudere mensen, maar toch.

daarbij komt dat Wil Lex, Maxima en de rest waarschijnlijk heel goed beseffen dat ze op rozen zitten, en zichzelf dus helemaal niet voor de gek houden.
Oud 04-10-2004, 16:54
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 04-10-2004 @ 17:51 :
je moest eens weten hoeveel mensen er in mijn woonplaats nog helemaal idolaat zijn van die poppenkast. dat zijn voornamelijk oudere mensen, maar toch.

daarbij komt dat Wil Lex, Maxima en de rest waarschijnlijk heel goed beseffen dat ze op rozen zitten, en zichzelf dus helemaal niet voor de gek houden.
Maar de oudere generatie sterft af. De nieuwe ouderen (babyboomers e.d.) zijn toch al wat minder gecharmeerd van "de poppenkast".
Oud 04-10-2004, 16:56
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 04-10-2004 @ 17:54 :
Maar de oudere generatie sterft af. De nieuwe ouderen (babyboomers e.d.) zijn toch al wat minder gecharmeerd van "de poppenkast".
klopt, maar mijn indruk is toch echt dat ze nu nog behoorlijk populair zijn.

enig idee hoeveel mensen er op prinsjesdag langs de kant van de weg staan en hoeveel mensen de bruiloft van WA hebben gekeken op televisie?
Oud 04-10-2004, 16:57
Counterfeit
Counterfeit is offline
hoeveel lijken er langs de weg staan.....
Oud 04-10-2004, 16:57
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 04-10-2004 @ 17:56 :
klopt, maar mijn indruk is toch echt dat ze nu nog behoorlijk populair zijn.

enig idee hoeveel mensen er op prinsjesdag langs de kant van de weg staan en hoeveel mensen de bruiloft van WA hebben gekeken op televisie?
Ja

Ik gelukkig iig niet
Oud 04-10-2004, 16:58
onderkoffer
onderkoffer is offline
het idee dat het koningshuis afschaffen geld scheelt is dom
Oud 04-10-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 04-10-2004 @ 17:54 :
plus dat 'onze' generatie nog veel minder van moet hebben. Daarom zeg ik ook dat Amalia waarschijnlijk nooit op de troon zal zitten.
Oud 04-10-2004, 17:01
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 04-10-2004 @ 17:58 :
het idee dat het koningshuis afschaffen geld scheelt is dom
op de hele begroting scheelt dat natuurlijk niets, maar het gaat mij om het principe dat ze betaald krijgen van het land waar ze niets voor doen behalve hun familienaam dragen.
Oud 04-10-2004, 17:01
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 04-10-2004 @ 18:00 :
plus dat 'onze' generatie nog veel minder van moet hebben. Daarom zeg ik ook dat Amalia waarschijnlijk nooit op de troon zal zitten.
Leve de Republiek
Oud 04-10-2004, 17:02
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Simoen schreef op 04-10-2004 @ 17:41 :
Dan zou het er uiteindelijk op uitkomen dat ze in een villa wonen, voor hun geld moeten werken, alleen een adelijke titel achter hun naam hebben staan.
dat ook nog niet eens.

wat dacht je van de koninklijke aardgas? daar kan het koningshuis echt wel van teren dacht ik zo.
Oud 04-10-2004, 17:02
Verwijderd
wisten jullie trouwens dat ene Willem de zoveelste (tweede als ik het me goed herinner) niet eens kinderen kon krijgen? Dus eigenlijk hebben die mensen daar helemaal geen recht op onze belastingcenten.
Oud 04-10-2004, 17:03
Tiño
Tiño is offline
ach ja, denk dat dit wel het beste alternatief is, de andere opties zijn niet veel beter en kosten echt niet minder geld.En je kan zeggen wat je wilt,maar het hadden ergere mensen kunnen zijn, okee ze staan niet erg dicht bij ''het volk'',maar het kon erger.
Zoveel macht hebben ze nou ook weer niet en een gekozen kabinet als we nu hebben kan elk moment vallen en vervangen worden in principe met echt een president zoals in de VS gaat dit iets lastiger,dus dat die ceremoniele familie er nu zit werkt ook wel degelijk in ons voordeel.
Oud 04-10-2004, 17:03
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 04-10-2004 @ 18:02 :
wisten jullie trouwens dat ene Willem de zoveelste (tweede als ik het me goed herinner) niet eens kinderen kon krijgen? Dus eigenlijk hebben die mensen daar helemaal geen recht op onze belastingcenten.
Dit zijn toch ook mensen van Willen van Oranje (de echte), maar daar de kleinzoon van en daar een neef van?
Oud 04-10-2004, 17:11
Gothic
Gothic is offline
Het hele koningshuis kost ons 5 euro per uur, voor dat geld mag ze van mij blijven. Koninginnendag is ontzettend gezellig en als die roddels zijn nog veel vermakelijker.
Daarnaast heeft ze toch niet echt veel macht en doet ze een hoop belangrijke dingen...

Houden !
Oud 04-10-2004, 17:22
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik zou het een goed idee vinden als de koningin uit de goedheid van haar hart, een bescheiden bijdrage doet aan het volk in deze moeilijke tijden.

Vertaling: Ophoesten dat geld!!!
Oud 04-10-2004, 17:25
Outlaw
Outlaw is offline
@ Gothic:

belangrijke dingen? de relaties met andere landen kunnen ook op een andere manier onderhouden worden lijkt mij.

en die 5 euro per uur lijkt me niet echt logisch, want dan zou je op 438.000 euro per jaar komen, terwijl alleen Konstantijn (of hoe die knakker ook mag heten) dat al als jaarsalaris heeft.

en koninginnedag kan natuurlijk net zo goed een feestdag zijn zonder het koningshuis.
Oud 04-10-2004, 17:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 04-10-2004 @ 18:25 :
@ Gothic:

belangrijke dingen? de relaties met andere landen kunnen ook op een andere manier onderhouden worden lijkt mij.
Balkenede heeft echt geen tijd om die contacten te onderhouden. En dan komt er elke 4 jaar een ander, moeten die vertrouwensbanden opnieuw gemaakt worden. En ik ben blij dat zij dat doet en niet de premier. We hebben allemaal gezien hoe hij dat deed met George Bush...
Oud 04-10-2004, 17:42
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Misschien ben ik een enorme pinda, maar zijn ambassadeurs er niet voor om contacten te onderhouden?
Oud 04-10-2004, 17:42
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
jet schreef op 04-10-2004 @ 14:52 :
afschaffen
Oud 04-10-2004, 17:46
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-10-2004 @ 18:38 :
Balkenede heeft echt geen tijd om die contacten te onderhouden. En dan komt er elke 4 jaar een ander, moeten die vertrouwensbanden opnieuw gemaakt worden. En ik ben blij dat zij dat doet en niet de premier. We hebben allemaal gezien hoe hij dat deed met George Bush...
weet je dat daar op zich best wel wat logica in zit.

maar daarom zeg ik: de koningshuizen in heel europa (en de rest van de wereld afschaffen), dan heb je dat probleem wat jij beschrijft ook niet meer.
Oud 04-10-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 04-10-2004 @ 18:03 :
Dit zijn toch ook mensen van Willen van Oranje (de echte), maar daar de kleinzoon van en daar een neef van?
ik dacht dat zijn vrouw was 'vreemdgegaan'. Want ze hadden geloof ik wel kinderen, maar dat ze van hem zijn is onmogelijk
Oud 04-10-2004, 18:53
sexylexy
sexylexy is offline
officieel hebben we een republiek (rep. der 7 ver. ned en daarna de bataafse republiek) dus officieel hebbn we gene koningshuis

en ze kirjgen vele teveel geld
Oud 04-10-2004, 18:55
jet
jet is offline
hoe kunnen mensen nou zeggen dat dit net zoveel geld kost als andere dingen? kijk er zullen eerst campagnes gehouden moeten worden, dus op de korte termijn zal het meer kosten, alles omvormen enzo. maar op de lange termijn hou je echt wel wat geld over hoor elk jaar. want die presidents campagnes moeten kandidaten zelf financieren. en dat is maar 1 persoon, niet 1 hele familie die maar aan fokt
Oud 04-10-2004, 18:59
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 04-10-2004 @ 18:01 :
op de hele begroting scheelt dat natuurlijk niets, maar het gaat mij om het principe dat ze betaald krijgen van het land waar ze niets voor doen behalve hun familienaam dragen.
de koning erkt wel degelijk
Oud 04-10-2004, 19:08
jet
jet is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 04-10-2004 @ 19:59 :
de koning erkt wel degelijk
het is toch raar dat iemand omdat hij tot een familie behoort zulke gigantische (ahum) werkzaam heden mag evrrichten?

kijk het zijn natuurlijk kleine dingen die een koning(in) doet, maar toch. waarom diegene wel , en andere niet? familie opvolging
Oud 04-10-2004, 19:12
Verwijderd
Ik denk dat de koningin en kroonprins best hard werken. Bovendien heeft het wel degelijk invloed, een koningshuis blijft langer zitten als een president en door opgedane vriendschappen kunnen ze ons land perfect vertegenwoordigen. Ook is het zo dat een koningshuis goedkoper blijft (als je het vergelijkt met een president)
Oud 04-10-2004, 19:14
jet
jet is offline
Citaat:
Alex schreef op 04-10-2004 @ 20:12 :
Ook is het zo dat een koningshuis goedkoper blijft (als je het vergelijkt met een president)
dat mag je is uitleggen
Oud 04-10-2004, 19:18
Outlaw
Outlaw is offline
ik vraag me toch wel af hoeveel Balkenende dan per jaar betaald krijgt, in vergelijking met het koningshuis.

wat ik wel weet, is dat ie in een rijtjeshuis in capelle woont, dus echt flinke poen zal het (zo op het eerste gezicht) niet zijn.
Oud 04-10-2004, 19:19
jet
jet is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 04-10-2004 @ 20:18 :
ik vraag me toch wel af hoeveel Balkenende dan per jaar betaald krijgt, in vergelijking met het koningshuis.

wat ik wel weet, is dat ie in een rijtjeshuis in capelle woont, dus echt flinke poen zal het (zo op het eerste gezicht) niet zijn.
oke ik ga nu iets met moeite uit mn strot proberen te persen

balkenende werkt ontzettend hard voor zn geld

pfieuw
Oud 04-10-2004, 19:19
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 04-10-2004 @ 20:14 :
dat mag je is uitleggen

De precieze bron heb ik hier niet, maar een president is echt duurder. Het komt door de kosten van verkiezingen, cursussen, beveiliging (die gaat ook door na de ambtstermijn)
Oud 04-10-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
An Outlaw schreef op 04-10-2004 @ 20:18 :

Ik geloof 2 ton, en hij woont niet in een rijtjeshuis maar in een 2 onder 1 kap
Oud 04-10-2004, 19:23
jet
jet is offline
Citaat:
Alex schreef op 04-10-2004 @ 20:19 :
De precieze bron heb ik hier niet, maar een president is echt duurder. Het komt door de kosten van verkiezingen, cursussen, beveiliging (die gaat ook door na de ambtstermijn)
ik zou de berekening echt wel is willen zien, ik geloof er namelijk geen drol van. maar al is hij wat duurder. die man werkt echt vele malen harden voor zn geld. ik beodl al die koningshuis leden krigjen betaald, tewijl sommige een gewone baan hebben enzo. die krijgen dus dubbel betaald. alleen maar om soms op koninginne dag op een plaats te verschijnen waar ze zelf ook geen zin in hebben.

maar ik geloof het dus niet. zo'n campagne betaald de kandidaat zelf he
Oud 04-10-2004, 19:47
Tandpasta
Tandpasta is offline
Als ze maar geen staatsrechtelijke bevoegdheden meer hebben.
Oud 04-10-2004, 20:36
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
jet schreef op 04-10-2004 @ 20:23 :
maar ik geloof het dus niet. zo'n campagne betaald de kandidaat zelf he
Of de sponsoren (bedrijven e.d.) betalen het, maar iig niet de belastingbetaler.
Oud 04-10-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 04-10-2004 @ 21:36 :
Of de sponsoren (bedrijven e.d.) betalen het, maar iig niet de belastingbetaler.
Volgens mij krijgen alle zittende partijen in de 2e kamer bij nieuwe verkiezingen een bedrag van de overheid. (dat ze zelf nog aanvullen met geld verkregen uit lidmaatschappen en giften)
Bovendien als bedrijven het sponsoren dan komt dat indirect ook van de burgers neer.
Oud 04-10-2004, 21:48
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Alex schreef op 04-10-2004 @ 22:46 :
Volgens mij krijgen alle zittende partijen in de 2e kamer bij nieuwe verkiezingen een bedrag van de overheid. (dat ze zelf nog aanvullen met geld verkregen uit lidmaatschappen en giften)
Bovendien als bedrijven het sponsoren dan komt dat indirect ook van de burgers neer.
Ja, das waar, maar waarom zou dat bedrag verhoogd moeten worden?

Heb je alweer gelijk, maar anders gaat er één of andere topman mee aan de haal
Oud 04-10-2004, 21:54
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 04-10-2004 @ 22:48 :
Ja, das waar, maar waarom zou dat bedrag verhoogd moeten worden?

Heb je alweer gelijk, maar anders gaat er één of andere topman mee aan de haal

Weet je wat het irritante is? Nederlandse bedrijven krijgen aan de ene kant subsidies om bijvoorbeeld iets te doen tegen werkloosheid, of om nederland als kennisland te promoten.... en aan de andere kant steunen die bedrijven ook partijen in de 2e kamer.

En helemaal leuk is het als die bedrijven partijen in andere landen steunen (bijvoorbeeld in de VS) erg leuk, indirect betaal jij dus mee aan bijvoorbeeld de verkiezingscampagne van Bush
Oud 04-10-2004, 22:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nee... Niet deze discussie weer... Not again...

*Oranje boven! Oranje boven! Leve de koningin!*
Oud 05-10-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Selien schreef op 04-10-2004 @ 17:30 :
80 miljoen lijkt me wel een beetje te veel "paar euro". [edit] per persoon 'maar' 5, maar dan nog. Die kun je beter ergens anders aan uitgeven. [/edit]

&, Afschaffen idd. Of nou ja, ze mogen imo best blijven, maar voor de sjeu.
ja ik bedoelde het wel per persoon natuurlijk he
Oud 05-10-2004, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 05-10-2004 @ 13:01 :
ja ik bedoelde het wel per persoon natuurlijk he
die 5 euro verdient een beter doel
Oud 05-10-2004, 12:34
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-10-2004 @ 13:27 :
die 5 euro verdient een beter doel
met die 5 euro kan ik 3 bier kopen in een cafe, en dat doe ik een stuk liever dan met koninginnedag en prinsjesdag naar die poppenkast kijken.
Oud 05-10-2004, 12:35
jet
jet is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 05-10-2004 @ 13:34 :
met die 5 euro kan ik 3 biertjes kopen in een cafe, en dat doe ik een stuk liever dan met koninginnedag en prinsjesdag naar die poppenkast kijken.
die niemand leuk vind. behalve de burgemeester en de kinderen die iets mogen doen
Oud 05-10-2004, 12:36
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 05-10-2004 @ 13:35 :
die niemand leuk vind. behalve de burgemeester en de kinderen die iets mogen doen
en de bejaarden die de moeder van de koningin iets verplicht denken te zijn
Oud 05-10-2004, 12:37
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
jet schreef op 05-10-2004 @ 13:35 :
Ik vond het kind kut, moet je al je kostbare vrije tijd gaan besteden in het maken van een muts voor koningedag

En iedereen moet toch harder werken van JP, dan kunnen ze beginnen met koningedag, kan je gewoon 36 of 38 uur blijven werken
Oud 05-10-2004, 12:38
MieX
MieX is offline
Ben ik dan de enige die altijd geld verdient op koninginnedag?
Oud 05-10-2004, 12:39
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
MieX schreef op 05-10-2004 @ 13:38 :
Gisteren werkte je nog op de markt, nu in de horeca?
Oud 05-10-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 05-10-2004 @ 13:37 :

En iedereen moet toch harder werken van JP, dan kunnen ze beginnen met koningedag, kan je gewoon 36 of 38 uur blijven werken
ja echt niet als ze geld krijgen moeten ze er ook iets voor doen
Oud 05-10-2004, 12:40
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
MieX schreef op 05-10-2004 @ 13:38 :
neehoor, het is voor mij wel de ideale dag om te gaan zakkenrollen in Amsterdam.
Oud 05-10-2004, 12:40
MieX
MieX is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 05-10-2004 @ 13:39 :
Gisteren werkte je nog op de markt, nu in de horeca?
Ik werk bijna 3 jaar in de horeca, de markt is een optie maar daar werk ik (evt. nog) niet

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten