Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||||||||
Hey guys!
![]() Sorry dat ik een hele tijd niets in dit topic heb gepost, ik heb het ook even druk gehad met real life bitching in. ![]() ![]() ![]() Citaat:
Pro: - Er is een niet gering aantal fics waarin de auteurs laten zien dat Snape alleen maar zo hard tegen zijn leerlingen doet om ze hard te maken, een beetje klaar te stomen voor de oorlog die komen gaat. De Slytherins worden daarentegen 'gecoddled', waardoor ze zwakker zullen zijn, niet hard genoeg voor de oorlog. Dat is een subtiele tactiek, die heel goed mogelijk is. - Snape heeft in zijn kinderjaren waarschijnlijk geregeld contact gehad met de vuist van zijn vader, plus hij werd op Hogwarts ook nog eens gepest door die snotverwende en arrogante James Potter en co. Je zou daarom denken dat hij niet van geweld, haat en agressie houdt en zijn slechte manieren als leraar dus eerder een dekmantel zijn die afvalt zodra de oorlog is afgelopen. Contra: - Het kan ook gewoon in Snape's genen zitten, dat zie je in sommige fics ook wel. Sommige mensen zijn gewoon humeurig, hebben een scherpe tong en houden niet van kinderen. Dat kan best. ![]() - Snape is een Slytherin, en die zijn ambitieus en houden over het algemeen van macht. Ik denk dat Snape best in zijn vuistje lacht als hij weer eens een student bang maakt, hij vindt die macht over de leerlingen en zijn klaslokaal gewoon fantastisch. ![]() - Snape is jaloers op vooral The Gryffindor Trio omdat ze zijn wat hij stiekem altijd wel wilde zijn; ze hebben elkaar, ze zijn vrienden en zowat iedereen mag hen. Ik denk dat Snape amper vrienden had op Hogwarts, of dat de mensen die hem zijn vriend noemden hem eerder gebruikten voor zijn intelligentie en skills in potions. Hij is jaloers dat het hen zoveel meezit, terwijl hij zelf zoveel heeft moeten worstelen. Plus daar komt nog bij dat hij zowat een vete heeft met James Potter (wat heel goed te maken kan hebben met Lily Evans, misschien was Snape wel een beetje verliefd op haar en vond hij het een schande dat een talentvolle witch als zij verspild werd aan James Potter). - Snape heeft een slechte jeugd gehad, en ook een slechte tijd op Hogwarts, waardoor je wel aan kan nemen dat hij daardoor zo verbitterd en hard door is geworden dat hij kwaad is op de wereld in het algemeen, dat hij niet van mensen houdt, etc. Het hoeft dus niet specifiek op leerlingen gericht te zijn. Nou, ik weet niet of dit sense maakt, maar goed. ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Stiekem vind ik je door dat berichtje wel lief klinken.... ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]()
||||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() . . . . . S P O I L E R S P A C E . . . . . Ik heb zo bijvoorbeeld altijd de mogelijkheid in mijn achterhoofd gehouden dat Sirius Black niet echt dood is, omdat er geen lijk is en de omstandigheden rond zijn dood vaag zijn. Hij kan dus best ergens aan het eind van boek 7 tevoorschijn komen en dan kan Harry eindelijk bij zijn godfather gaan wonen (als Harry dan nog leeft - wat ik persoonlijk niet hoop). Maar als hij dan toch écht dood is, zal hij waarschijnlijk wel een keer als geest tevoorschijn komen, net zoals we Harry's ouders zagen aan het eind van "The Goblet of Fire." Misschien krijgen we hem te zien in een portret, net zoals die voorouder van Sirius, Phineas Black ofzo. ![]() Ik denk dat ik dit ook al in een van de vorige topics gezegd heb, maar we zullen in de komende twee boeken meer over Snape te weten komen. De kans is ook reeël dat Snape in boek 7 zal sterven, tijdens de final battle met Lord Voldemort. Als dikke Snape fan hoop ik natuurlijk dat hij niet doodgaat (ik heb dan ook mijn vingers gecrosst voor 'm), maar het heeft geen zin om in denial te gaan - je moet het onder ogen zien, er is een aanzienlijke kans dat dat gebeurt. Fransisca zei namelijk eens op White Flag het volgende: "At Uni watching lots of movies and learning about the build up of stories and characters it's a common plot to kill the redeemed (sp?) bad guy. If this former bad guy dies -very often heroic by saving the lead character- he has paid for his past sins and all is right in the world. If he lives it would upset the balance because unconsiously people want the (former) badguy to be punished. Otherwise the message could be interpret as that you don't have to pay for your sins/crimes! I hope she doesn't follow this classic storyline. But then again she followed this storyline with the killing of Black. He was also the expendable father figure. The person that had to die so that they lead character has to grow up, has to stand on his own two feet, to make it all more angsty. Also a classic ploy." Mijn reactie daarop was: "Uh-oh. ![]() En Fransisca's reactie daarop was weer: "LOL I have have extremly mixed feelings about this! Just as you my gut feeling says that he won't be killed, but then again I know I can't trust those because he's my favorite character!!!! ![]() But then again it makes perfect sense storywise if he would be killed. For example just as he's been acknowledged for all that he has done and then..... It's driving me nuts!!!!! I think that if an important character is going to die it's someone closer to Harry, someone he really cares about. Fransisca heeft daar dus een punt. En van het laatste wat ze zei, vind ik het niet gek als Hagrid bijvoorbeeld uiteindelijk dood zou gaan..... of zelfs iemand van de Dursleys. ![]() Maar als Snape fan zijnde hoop ik dus dat Snape niet dood gaat - natuurlijk zal hij gewond raken in de oorlog, misschien zelfs even ernstig gewond (een hoofdstuk waarin JKR ons in de spanning laat of hij het wel of niet overleeft), maar ik denk dat hij het wel overleven zal. Ik hoop dat zijn leven een stuk beter zal zijn naar de oorlog, en dat hij eindelijk de erkenning krijgt die hij verdient. ![]() Verder hoop ik dat Bellatrix Black en Lucius Malfoy doodgaan, ik vind ze geen leuke personages (in zowel de boeken als de films, alhoewel ik soms fanfic!Lucius best leuk kan vinden ![]() ![]() Er is trouwens ook een reeële kans dat Harry doodgaat, het zou niet gek zijn als JKR zowel hem als Voldemort gelijktijdig dood zal laten gaan. Hun wands (toverstaffen) zijn praktisch tweelingen, en Harry en Voldemort ergens ook, eigenlijk (ze hebben meer met elkaar gemeen dan je zou denken). Ik denk dat ze samen ten onder zullen gaan, dat is gewoon een gut feeling. ![]() Citaat:
![]() ![]()
|
Aaaargh, wat een domme typfoutjes hier en daar in mijn vorige berichten.
![]() ![]() In ieder geval, ik heb hier nog wel een paar leuke plaatjes voor jullie: ![]() Lucius Malfoy in his 7th year at Hogwarts (door Makani) Stir my potion, baby (door Snapesnogger) My fave scene in PoA (door SnapeSnogger) And they call it puppy love.... (door Snapesnogger) "You must pay!" - Snape (door Gilll) Zoals altijd staat er bij DeviantART onder de plaatjes altijd een korte uitleg over het plaatje door de maker ervan (als je iets niet duidelijk mocht zijn). ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Dus hier alsnog Behind the Black: http://www.deviantart.com/view/10812275/
|
Hier nog twee dingetjes die jullie misschien leuk vinden:
![]() BANG (door Snapesnogger) Lucius (door Snapesnogger)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Die middelste foto van Alan vind ik trouwens het lekkerste. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Jeps, vind ik ook.. alle Sheriff pics zijn ![]() |
![]() |
|
Hier nog twee DeviantART werkjes....
![]() Angsty Snape kid (door Snapesnogger) Smexiest desktop evah (door Makani) ![]() Zeg, wat is trouwens jullie indruk van Dumbledore's broer, Aberforth? Persoonlijk vind ik de namen van Albus en Aberforth niet echt goed samengaan voor broers, maar dat terzijde.... Ik denk dat Aberforth een soort Sirius van de familie Dumbledore is, dus wat ondeugender en cooler dan Dumbledore. We krijgen in ieder geval meer van hem te zien in de volgende boeken, ik ben benieuwd. ![]() Het schijnt ook dat we in het volgende boek te horen krijgen dat een aantal van de leerkrachten op Hogwarts ook getrouwd zijn.... ik hoop met al m'n hart dat Snape niet getrouwd is - dan gaan alle SS/HG fics straks volgens hetzelfde paadje: Snape gaat vreemd met Hermione, hij scheidt van zijn vrouw, hij en Hermione leven nog lang en gelukkig, blablabla. ![]() Dus: no married Snape! Ook voor m'n sanity trouwens.... ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Desiderius ![]() ![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() En wie is dat trouwens? Pfff, die Nederlandse vertalingen zijn echt té erg, nu knap ik echt af op naar het Nederlands vertaalde boeken. ![]() ![]()
|
Okee. Deze deviations *moeten* jullie gewoon zien, ze zijn supermelig.
![]() De deviations zijn allemaal van Makani, en om sommige dingen beter te snappen, moeten jullie eerst deze bekijken: Makani's end of term report En dan nu de rest.... have fun! ![]() ![]() ![]() Those poor HP guys Hermione goes crazy Team spirit Pre-teen fun Christmas dinner - PoA Hermione's boggart Christmas dinner 2 HP teachers Voldemort Narcissa dress Thestralpoo Zo, dat waren ze. ![]() Ik moet zeggen dat ik me Narcissa Malfoy niet voorstel als iemand met blond haar, ik heb altijd gedacht dat Draco zijn helblonde haar van zijn vader heeft. Ik stel me Narcissa eerder voor als iemand met lang zwart haar, net zoals haar zus/nicht Bellatrix Black. ![]() We komen in boek 6 in ieder geval wel wat meer over Narcissa Malfoy te weten, nu haar man in de bak zit (dat heb ik gehoord). ![]() En ik denk trouwens dat Harry/Luna best wel een mogelijkheid is in de volgende twee boeken.... ![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Dat zou wel lief zijn. Maar ik vind Ron/Luna leuker...
|
Hmm, ik ben blij dat jullie de deviations leuk vinden.
![]() Snapesnogger gaat een Snape/Hermione doujinshi maken (het wordt een soort strip, denk ik), dat wordt hartstikke cool. ![]() Helper, Harry Potter doujinshi Als jullie niet weten wat een doujinshi is, zie de volgende beschrijving: Doujinshi zijn produkten die door amateurs voor hun plezier worden gemaakt en uitgegeven. Dit omvat manga, animaties, films, spellen of merchandise. De letterlijke vertaling is ‘publicatie door gelijkdenkenden’. Het gaat om kleine oplages, in tegenstelling tot professionele producten die door grote bedrijven worden uitgegeven met de bedoeling winst te maken. Van deze verschillende vormen is de dojinshi manga in het westen het meest bekend, vandaar dat deze vaak met alleen ‘doujinshi’ worden aangeduid. Met name in Japan zijn deze fanproducties vrijwel niet te onderscheiden van het echte werk, deels omdat het drukken van doujinshi tot een heuse industrie is uitgegroeid. Doujinshi vormen een kweekvijver voor nieuw talent, maar veel gevestigde tekenaars doen er ook nog vrolijk aan mee. Dit omdat ze dan kunnen doen waar ze zelf zin in hebben zonder last te hebben van copyrights, een editor of censuur. Veel fantekenaars maken daar dojinshi over bestaande anime, manga en spellen, maar de uitgevers tolereren dit omdat ze weten dat het hun product bekender maakt (daarbij is misschien hun volgende grote tekenaar wel zo goed geworden doordat hij hun eerdere series parodieerde?). Voorbeelden van Nederlandse doujinshi zijn OranDojin 1 en 2 (AniWay Special 3 en 4).
||
Citaat:
![]() Hoeveel keer heeft ieder van jullie de boeken al gelezen? Ik heb ze alle vijf maar één keer gelezen, maar ik heb wel plannen om het een tweede keer te doen voordat "Harry Potter and the Halfblood Prince" uitkomt. ![]() Wie van jullie bezoekt hier trouwens wel eens www.jkrowling.com en doet ook vrolijk mee met het zoeken naar verstopte extra's op de site? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Deze deviation geeft sprekend mijn gevoelens weer wat betreft de mogelijkheid van Snape wel dood of niet dood:
![]() For I be huge nerd ![]() ![]() En deze vind ik gewoon cool: Bellatrix Black Lestrange met haar man Rodolphus Lestrange. ![]() The Lestranges ![]()
||
Citaat:
![]() weet je die rodolphus Lestrange doet me denken aan die vent uit pinokkio somehow, stromboli ofzoiets ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() *is nu bezig aan haar Captain Barbossa/Elisabeth Swann fic* ![]() Wat stom dat MSN het op het moment niet doet, anders liet ik het Lucky Duck proofreaden. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Geoffrey Rush WILL be returning to play Captain Barbossa in both of the PotC sequels! Geoffrey Rush's interview for Empire Magazine reported that he will indeed be back for second and third Pirates of the Caribbean films: "They are definitely doing a sequel, which I'm very happy to be a part of, because Ted Elliot and Terry Rossio (writers)and Jerry Bruckheimer all know that just with the character of Jack Sparrow as played by Johnny Depp, they've discovered a cinematic piece of history. This is a highly original character who could go anywhere". As for the plot of the movie, Rush adds: "I think they want to make 'The Godfather Part II', and they have the chance to do that. I'd like to see 'Jack Sparrow in love!' I actually suggested to them, 'Can't we fight over the same girl, like Bing Crosby and Bob Hope used to do in the 'Road to' Movies?' And then I'd get the girl with Jack going,'Damn!' I think that would be very funny. But we'll see". Locations that are being scouted include Hawaii, Australia, Thailand, Florida and New Orleans. Also in a recent German magazine interview with Orlando Bloom discussed the next Pirate movie and part of the story involved a lady pirate going after Jack Sparrow. Apparently there's more truth than fiction in that storyline. All of Jack and Barbossa's crews will be in the next two films. If everything goes according to the current plans, films should start September 2004. POTC2 may be out as early as 2005, but the filming time, since both movies are being filmed simultaneously, will most probably run about 9 - 12 months of filming time. Jaaaaaaaaaa!!! ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() knap gemaakt btw ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ... Die ik overigens vandaag weer tegenkwam en weer net zo hard om moest lachen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Post hem anders eens als je hem tegenkomt |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Een film-vragenlijst Verwijderd | 16 | 10-11-2011 10:54 | |
Algemene schoolzaken |
interview nederlandse literatuur sweetm | 6 | 29-10-2007 00:30 | |
Films, TV & Radio |
Lord of the Rings: The Return of the King Divina Flor | 495 | 28-04-2007 10:26 | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter algemeen #5 Severus | 500 | 13-10-2005 15:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Enquete leesgewoonten studentteacher | 49 | 11-09-2004 11:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Enquete heksen en hekserij LadyOfDarkness | 1 | 17-11-2003 15:52 |