Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Bekijk resultaten poll: Vind jij dat 13/14 jarige mogen drinken??
ja tuurlijk, wat ze zelf wille! 35 25.00%
Nee dr staat tog dat je pas 16 mag zijn op de fles! 81 57.86%
ja alleen breezers, want die drinken makkelijk weg 9 6.43%
nee, alleen op feestjes 15 10.71%
Aantal stemmers: 140. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2004, 13:09
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Type schreef op 09-10-2004 @ 13:36 :
Dat ligt er maar net aan waarom...

De reden dat ze het nu moeten doen (omdat steeds jongere mensen drugs gebruiken/roken) zorgt er imo voor dat er wel iets mis mee is.

Er was niets mis mee geweest als het puur ter voorlichting was, extra veiligheid dat ze er niet mee gaan beginnen, of iig niet tot ze verstandig genoeg zijn te weten hoe het allemaal in elkaar zit qua drugs, sex, roken, drinken.
Het heeft volgens mij geen zin om te voorkomen dat jongeren aan drugs, alcohol, enz, enz beginnen. Als je daaraan wil beginnen doe je het toch wel. En dan kunnen ze wel leeftijdsgrenzen instellen maar je weet zelf volgens mij net zo goed als ik dat het echt niet zo moeilijk is voor een 15 jarige om aan peuken, wiet, enz te komen.

Het heeft volgens mij veel meer zin om ze goed voor te lichten over wat er kan gebeuren en wat de consequenties kunnen zijn. En daar kun je wat mij betreft best mee beginnen in groep acht van de basisschool. De meeste komen in de eerste of in de tweede met al dit soort dingen in aanraking en als ze dan al goed weten wat de gevolgen ervan kunnen zijn dan zullen ze er al een stuk minder snel mee beginnen. Doen ze het dan toch dan ga ik er vanuit dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Weten ze dat niet dan zijn ze gewoon dom en kunnen ze het wat mij betreft lekker uitzoeken.
Advertentie
Oud 09-10-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-10-2004 @ 15:32 :
Niks mis mee toch?
Voor mij wel. De tijd dat je kind kunt zijn wordt steeds korter en later besef je alleen maar hoe heerlijk het was om als kind naïef in de wereld te staan en in bomen te kunnen klimmen en hutten te bouwen en je fantasie de vrije loop te kunnen laten gaan zonder enige vorm van drugs. Bedenk eens wat je vroeger allemaal hebt gespeeld, gedaan en verzonnen.
Wat mij betreft mogen kinderen daar zo lang mogelijk van genieten, moeten ze zich op hun 8e al gaan druk maken over make-up? Ik ben bij het jeugdwerk en zie kinderen van 10 zich gek maken over of ze de juiste string dragen en hun oksels wel geschoren hebben. Waar zijn we dan mee bezig? minivolwassentjes te kweken? Alsof we die niet al teveel hebben.

Maar Wammus: vanwege die tendens is het idd interessant om er al op de lagere mee te beginnen.

Citaat:
Drexz schreef op 08-10-2004 @ 14:38 :
nee tuurlijk niet

jou mag ik wel....
Phieuw
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 09-10-2004 @ 16:54 :
Voor mij wel. De tijd dat je kind kunt zijn wordt steeds korter en later besef je alleen maar hoe heerlijk het was om als kind naïef in de wereld te staan en in bomen te kunnen klimmen en hutten te bouwen en je fantasie de vrije loop te kunnen laten gaan zonder enige vorm van drugs. Bedenk eens wat je vroeger allemaal hebt gespeeld, gedaan en verzonnen.
Wat mij betreft mogen kinderen daar zo lang mogelijk van genieten, moeten ze zich op hun 8e al gaan druk maken over make-up? Ik ben bij het jeugdwerk en zie kinderen van 10 zich gek maken over of ze de juiste string dragen en hun oksels wel geschoren hebben. Waar zijn we dan mee bezig? minivolwassentjes te kweken? Alsof we die niet al teveel hebben.
Subjectieve argumentatie. Toon eerst maar eens aan dat je van eerder seks of drugs - gemiddeld genomen - minder gelukkig wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-10-2004 @ 17:12 :
Subjectieve argumentatie.
je vroeg dan ook om meningen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-10-2004 @ 17:12 :
Subjectieve argumentatie. Toon eerst maar eens aan dat je van eerder seks of drugs - gemiddeld genomen - minder gelukkig wordt.
Ik zeg toch ook zelfs 2x dat het voor MIJ wel iets uitmaakt. Soms word ik gewoon echt moe van je commentaar.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 19:08
Type
Type is offline
Citaat:
wammus schreef op 09-10-2004 @ 14:09 :
Het heeft volgens mij veel meer zin om ze goed voor te lichten over wat er kan gebeuren en wat de consequenties kunnen zijn. En daar kun je wat mij betreft best mee beginnen in groep acht van de basisschool. De meeste komen in de eerste of in de tweede met al dit soort dingen in aanraking en als ze dan al goed weten wat de gevolgen ervan kunnen zijn dan zullen ze er al een stuk minder snel mee beginnen. Doen ze het dan toch dan ga ik er vanuit dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Weten ze dat niet dan zijn ze gewoon dom en kunnen ze het wat mij betreft lekker uitzoeken.
dat is dus precies wat ik bedoel.
Als er voorgelicht word om het voorlichten, om de kinderen er meer van te laten begrijpen, dan is er niets mis.

Maar begint de voorlichting vroeger omdat kinderen vroeger aan drugs beginnen en omdat de voorlichting eerder moet beginnen om nog hetzelfde effect te hebben, dan is er wel iets mis.

zei ik dat nou goed en begrijpelijk, of...?
Oud 09-10-2004, 20:09
tuttebel
tuttebel is offline
ik dronk ook toen ik zo oud was als jij, maar niet op schoolfeesten, daar gaven e dat niet eens.

ga naar een kinderdisco ofzo!
Oud 09-10-2004, 21:23
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-10-2004 @ 19:59 :
. Als je het van je ouders krijgt mag het wel.
Voor zo ver ik weet dan he, officieel. En ik ben het wel met die regels eens.

Drank- en Horecawet (geldend op: 09-10-2004)

Artikel 20
1.
Het is verboden bedrijfsmatig of anders dan om niet alcoholhoudende drank te verstrekken aan een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt. Onder verstrekken als bedoeld in de eerste volzin wordt eveneens begrepen het verstrekken van alcoholhoudende drank aan een persoon van wie is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, welke drank echter kennelijk bestemd is voor een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 21:49
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-10-2004 @ 21:23 :
Nee, doe maar niet. Bij ons op school gebeurd, afgelopen schoolfeest. Er werd geen alcohol geschonken, maar er waren zat -16'ers die flink gezopen hadden. Er was alcohol-controle, dus de zuipers werden buiten gezet, maar toch wisten enkele het naar binnen te smokkelen.
(Oh, ook xtc trouwens)
Gevolg -> mensen met alcohol vergifting in combinatie met drugs -> ambulances voor de school.

Doe maar niet dus.
tja...xtc en middelbare scholen, das niet handig nee Lekker schooltje zit jij dan op
Oud 10-10-2004, 01:54
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Type schreef op 09-10-2004 @ 20:08 :
dat is dus precies wat ik bedoel.
Als er voorgelicht word om het voorlichten, om de kinderen er meer van te laten begrijpen, dan is er niets mis.

Maar begint de voorlichting vroeger omdat kinderen vroeger aan drugs beginnen en omdat de voorlichting eerder moet beginnen om nog hetzelfde effect te hebben, dan is er wel iets mis.

zei ik dat nou goed en begrijpelijk, of...?
Dit was begrijpelijk genoeg hoor .

Citaat:
Mutant schreef op 09-10-2004 @ 17:50 :
Soms word ik gewoon echt moe van je commentaar.
Oud 10-10-2004, 12:03
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Van mij mag jij best drinken, als je ouders er maar bij zijn...

Je gaat toch ook niet autorijden op je 15de?

Je gaat toch ook niet scooteren op je 13de?

Er zijn regels, iedereen moet zich eraan houden, waarom jij niet?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 16:58
Nightrose
Nightrose is offline
pfft geen alcohol voor minderjarigen, kan uit de hand lopen als er geen ouders bij zijn. Ik heb ook nooit gedronken voor mijn 16e
Oud 11-10-2004, 19:39
cupesoup
cupesoup is offline
ik ben nu 15 en drink ook gewoon alcohol.. en rook ook af en toe.. maar das alleen op feestje en ask me flink ... voel. ik vind dat je wel mag drinken maar dan wel onder toezicht van een oudere.. mijn vrienden zijn 17 en heel verantwoordelijk.. ze geven om me en letten op me.. ook let ik zelf op dak niet te ver ga.. kben wel 1 keer te ver gegaan en toen lagk kotsend in de bosjes.. neem van mij aan dat dat geen pretje is.. toen was ik 14 dus alweer tijdje terug... mja.. alcohol ken veel schade aanrichten dus als jet gebruikt pas er wel mee op...
xxx
Oud 11-10-2004, 19:47
Verwijderd
Citaat:
cupesoup schreef op 11-10-2004 @ 20:39 :
ik ben nu 15 en drink ook gewoon alcohol.. en rook ook af en toe.. maar das alleen op feestje en ask me flink ... voel. ik vind dat je wel mag drinken maar dan wel onder toezicht van een oudere.. mijn vrienden zijn 17 en heel verantwoordelijk.. ze geven om me en letten op me.. ook let ik zelf op dak niet te ver ga.. kben wel 1 keer te ver gegaan en toen lagk kotsend in de bosjes.. neem van mij aan dat dat geen pretje is.. toen was ik 14 dus alweer tijdje terug... mja.. alcohol ken veel schade aanrichten dus als jet gebruikt pas er wel mee op...
xxx
dan lijken je vrienden niet op mij, als ik zo'n 15 jarig pikkie helemaal lam zie, kanje ze altijd allemaal shit wijs maken
en natuurlijk gewoon de hele tijd uitlachen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 12:04
saartjeh
saartjeh is offline
1e
zie ik dat iedereen braaf invulde dat ut officeel voor 16 jr en ouder is
ag kom op, alsof men hiero niet zelf dron onder 16. ik dronk op die leeftijd heel soms, maar gewoon thuis, wijn enzow, ik vind dat nie mag in kroeg enzow, want das gewoon verboden, maar verder moet je niet moeilijk over doen.
wet verbied het maar ouders blijven baas. tenminste, dat denkt iedereen, maar ouders zijn dan ook strafbaar. ag boeie, who cares. er is ook een verschil tussen een bonbon of toetje of pannekoek met drank en je volgieten met wiskey
Oud 12-10-2004, 13:15
marijzja
marijzja is offline
op mijn 13e begon ik af en toe te drinken, en op mn 14 bijna elk weekend, maar als ik nu 14 jarige meisjes in de stad zie die dronken zijn vind ik het maar een triest gezicht
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
marijzja schreef op 12-10-2004 @ 14:15 :
op mijn 13e begon ik af en toe te drinken, en op mn 14 bijna elk weekend, maar als ik nu 14 jarige meisjes in de stad zie die dronken zijn vind ik het maar een triest gezicht
en zo velen met jou
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 18:12
Hulk
Hulk is offline
ik mocht ook twee keer niet op schoolfeest komen omdat ik consumptiebonnen had vervalst en me helemaal lam gezopen

maar tuurlijk mogen ze op een schoolfeest geen alcohol schenken aan personen <16..
Alhoewel ze het bij ons zo deden dat je vanaf de 3de klas 2 alc consumptiebonnen kreeg..
Oud 12-10-2004, 20:41
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
saartjeh schreef op 12-10-2004 @ 13:04 :
1e
zie ik dat iedereen braaf invulde dat ut officeel voor 16 jr en ouder is
ag kom op, alsof men hiero niet zelf dron onder 16. ik dronk op die leeftijd heel soms, maar gewoon thuis, wijn enzow, ik vind dat nie mag in kroeg enzow, want das gewoon verboden, maar verder moet je niet moeilijk over doen.
wet verbied het maar ouders blijven baas. tenminste, dat denkt iedereen, maar ouders zijn dan ook strafbaar. ag boeie, who cares. er is ook een verschil tussen een bonbon of toetje of pannekoek met drank en je volgieten met wiskey

ben jij serieus 17 enzow?
Oud 12-10-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 12-10-2004 @ 21:41 :
ben jij serieus 17 enzow?
Je hebt ook nog zoiets als "geestelijke leeftijd".
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 21:52 :
Je hebt ook nog zoiets als "geestelijke leeftijd" enzow .
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:40
Evil creature
Evil creature is offline
Van mij wel maar als ik kinderen krijg mogen ze pas op hun 15/16e zuipen. Breezers mogen ze hun hele leven niet zuipen ik wil wel normale kinderen. Fuck breezers.
Oud 17-10-2004, 17:08
Verwijderd
nee op je 13/14e moet je ranja drinken en geen alcohol
en bezopen trutjes van die leeftijd verdienen een nekschot.
en die ouders die t toestaan ook
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 17:18
innogen
innogen is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-10-2004 @ 18:08 :
waarom ga je ervan uit dat die ouders daar uberhaupt iets van afweten?

kinderen worden steeds jonger 'volwassen' of beter gezegd, ze doen graag stoere dingen zoals drinken en roken en voelen zich dan heel oud en wijs terwijl ze net 14 zijn ofzo
best zorgwekkend als je het mij vraagt
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 17:26
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 17-10-2004 @ 18:08 :
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:11
Verwijderd
Citaat:
L_angel schreef op 17-10-2004 @ 18:18 :
waarom ga je ervan uit dat die ouders daar uberhaupt iets van afweten?

kinderen worden steeds jonger 'volwassen' of beter gezegd, ze doen graag stoere dingen zoals drinken en roken en voelen zich dan heel oud en wijs terwijl ze net 14 zijn ofzo
best zorgwekkend als je het mij vraagt
ik ken genoeg mensen met kindjes van tussen de 11 en 15 en die geven hun kinderen zelf bier en geven er ook geen ruk om als hun kinderen bezopen thuiskomen. ik denk zeker dat veel ouders dat wel weten van hun kinderen dat ze zich elk weekend klem zuipen.

en dat is idd heeel zorgwekkend dat ze steeds jonger volwassen worden, ik merk het zaterdagavond onder t cafe hangen ook, dan zijn er meisjes van net 14 die helemaal stoned en bezopen over straat lopen en tot half 3 uitmogen van mams en paps en veral piercings hebben, ik moest daar niet eens aan denken toen ik 14 was...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:17
Verwijderd
ah joh, niet zo overdrijven...ik leef ook nog
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 08:12
cupesoup
cupesoup is offline
mijn ouders houden echt van me.. ik mag thuis drinken en ik krijg geen tijd mee als ik uitga. ze willen alleen niet dat ik alleen thuis kom. en als ik kots moet ik het zelf opruimen. van mijn ouders mag ik zelf beslissingen nemen omdat ze zeggen dat ik het anders toch stiekem ga doen omdat veel van mijn vrienden ook gewoon stiekem uitgaan enzo. daarom heeft ze liever dat ik eerlijk ben en dat ze weet waar ik ben dan dat ik dingen verzwijg en stiekem ga doen. ze laat me zelf volwassen worden.
Oud 18-10-2004, 09:11
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
KiKi Blue Eyes schreef op 03-10-2004 @ 14:03 :
hallow!!
k ging dus naar een feest van mijn school,
en daar gingen een paar vrienden en vriendinnen van mij alchahol drinken.. bijvoorbeeld breezers enzo.. en bier
ik had ook op
Maar toen een docent er8er kwam dat wij hadden gedronken werden we geschorst..
maar vind jij dat mensen die in de tweede zitten mogen drinken??
geef je mening uit!!
XxxX KiKi
Stom sletje.
Je mag pas drinken vanaf je 16e.
Ben jij 16? Nee he?
Dus mag je niet drinken. Klaar. Kanker nu maar weer op.
Oud 18-10-2004, 09:19
telluriet
telluriet is offline
Al is het natuurlijk wel gaaf als dronken kinderen ernstig stomme acties uithalen, of nog beter, onder een auto komen ofzo. Vanuit dat oogpunt gezien support ik het helemaal.
Oud 19-10-2004, 13:53
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik vraag me ineens ontzettend af op welke leeftijd al die 16-plussers die hier posten voor het eerst dronken waren.
ik bedoel jullie doen wel heel heilig over die 16+ regel maar ik vraag me af hoeveel van jullie die zelf overtreden hebben

*overigens; niet dat ik het er zelf mee eens ben dat 13jarige elke weekend dronken thuiskomen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 19-10-2004 @ 14:53 :
ik vraag me ineens ontzettend af op welke leeftijd al die 16-plussers die hier posten voor het eerst dronken waren.
ik bedoel jullie doen wel heel heilig over die 16+ regel maar ik vraag me af hoeveel van jullie die zelf overtreden hebben

*overigens; niet dat ik het er zelf mee eens ben dat 13jarige elke weekend dronken thuiskomen
ik geloof dat de meeste 16+'ers hier niet zo van alcohol houden
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 14:18
Verwijderd
mja je hebt wel gelijk ofzo. Maar als je het van buitenaf bekijkt dan ziet het er echt aso uit.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 20:13
Phenobarbidoll
Citaat:
EZBlade schreef op 19-10-2004 @ 15:18 :
mja je hebt wel gelijk ofzo. Maar als je het van buitenaf bekijkt dan ziet het er echt aso uit.
hoe bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 20:45
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
cupesoup schreef op 18-10-2004 @ 09:12 :
mijn ouders houden echt van me.. ik mag thuis drinken en ik krijg geen tijd mee als ik uitga. ze willen alleen niet dat ik alleen thuis kom. en als ik kots moet ik het zelf opruimen. van mijn ouders mag ik zelf beslissingen nemen omdat ze zeggen dat ik het anders toch stiekem ga doen omdat veel van mijn vrienden ook gewoon stiekem uitgaan enzo. daarom heeft ze liever dat ik eerlijk ben en dat ze weet waar ik ben dan dat ik dingen verzwijg en stiekem ga doen. ze laat me zelf volwassen worden.
Idd, zo is het bij mij ook ongeveer. Vorig jaar mocht ik van m'n moeder echt niks, dit kwam vooral doordat ze toen nog bij mn (ex)stiefvader was, en ik echt niet met die man omkon. Ik had toen kei veel ruzie thuis, deed veel dingen stiekem, ...
Nu mag ik bijna alles, ik krijg ook geen uur om thuis te komen ofzo. Ik ga wel meestal met oudere vrienden/vriendinnen mee die m'n ouders meestal ook wel kennen. Vooral m'n vader kent ze goed, ik heb echt een coole vader hij heeft een café en kent dus keiveel mensen, ook van mijn leeftijd of iets ouder. Dus m'n ouders maken er geen problemen van .

Citaat:
Al is het natuurlijk wel gaaf als dronken kinderen ernstig stomme acties uithalen, of nog beter, onder een auto komen ofzo. Vanuit dat oogpunt gezien support ik het helemaal.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 19-10-2004 @ 14:53 :
ik ben 16 plus en ik ben nog nooit dronken geweest want ik zuip niet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 21:07
Phenobarbidoll
Citaat:
koekjes schreef op 19-10-2004 @ 21:52 :
ik ben 16 plus en ik ben nog nooit dronken geweest want ik zuip niet.
neh ok die dingen gebeuren.....maar dat lijkt me eerder een uitzondering op al die mensen zie hier zeikten

waarom drink je btw niet?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 23:51
Blenderhead
Blenderhead is offline
haha, wat een topic
Oud 20-10-2004, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 19-10-2004 @ 21:13 :
hoe bedoel je?
je bent zelf 14/15 dan is het normaal, maar wordt je ouder en zie je al die kleine kinderen over straat zwalken dan kun je donderop zeggen dat je daar een hekel aan hebt
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 19-10-2004 @ 22:07 :
neh ok die dingen gebeuren.....maar dat lijkt me eerder een uitzondering op al die mensen zie hier zeikten

ik drink trouwens ook niet
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 10:32
Phenobarbidoll
Citaat:
EZBlade schreef op 20-10-2004 @ 09:56 :
je bent zelf 14/15 dan is het normaal, maar wordt je ouder en zie je al die kleine kinderen over straat zwalken dan kun je donderop zeggen dat je daar een hekel aan hebt
oh zo
nja daar kan ik me iets bij voorstellen

maarja dan nog vind ik dat als mensen eerst zelf ook zo waren ze niet zo moeten zeuren

ik bedoel ik erger me ook wel es aan de traagheid van bejaarden, maar ook ik weet over 60 jaar weinig verschil tussen een muntje van 10 en 20 eurocent , om even een (redelijk kromme) vergelijking te maken
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:01
Verwijderd
ja is ook zo, maar het is wel waar. Ik heb ook als 13/14 jarige zat rond gezwalkt over straat en als ik die mensen nu zo zie dan denk ik van: gvd waar zijn hun mee bezig
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 11:05
Verwijderd
^hehe ik vind het wel grappig
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:39
Phenobarbidoll
Citaat:
EZBlade schreef op 20-10-2004 @ 12:01 :
ja is ook zo, maar het is wel waar. Ik heb ook als 13/14 jarige zat rond gezwalkt over straat en als ik die mensen nu zo zie dan denk ik van: gvd waar zijn hun mee bezig
waarom drink je nu niet meer als ik vragen mag
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:48
Verwijderd
ik vond dat het niks toevoegde aan de rest van mijn drugsgebruik
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:57
Phenobarbidoll
Citaat:
EZBlade schreef op 20-10-2004 @ 14:48 :
ik vond dat het niks toevoegde aan de rest van mijn drugsgebruik
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 14:43
Verwijderd
ik vond het een aardig goeie reden. Alleen ik kreeg wel veel commentaar uit de omgeving, die vonden juist dat het andersom moest zijn
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 19-10-2004 @ 22:07 :

ik drink wel, ik zuip alleen niet

nee ff serieus, ik zuip niet omdat ik een hekel heb aan de meeste bezopen mensen en ik niet zo wil zijn. en omdat ik ook lol kan hebben zonder alcohol.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:18
De Veroorzaker
Citaat:
xxxSarahkexxx schreef op 19-10-2004 @ 21:45 :
Idd, zo is het bij mij ook ongeveer. Vorig jaar mocht ik van m'n moeder echt niks, dit kwam vooral doordat ze toen nog bij mn (ex)stiefvader was, en ik echt niet met die man omkon. Ik had toen kei veel ruzie thuis, deed veel dingen stiekem, ...
Nu mag ik bijna alles, ik krijg ook geen uur om thuis te komen ofzo. Ik ga wel meestal met oudere vrienden/vriendinnen mee die m'n ouders meestal ook wel kennen. Vooral m'n vader kent ze goed, ik heb echt een coole vader hij heeft een café en kent dus keiveel mensen, ook van mijn leeftijd of iets ouder. Dus m'n ouders maken er geen problemen van .

Je bent echt 14 en je woont op vinkenslag en heet Kimberley?
Oud 21-10-2004, 15:19
De Veroorzaker
Citaat:
telluriet schreef op 18-10-2004 @ 10:11 :
Stom sletje.
Je mag pas drinken vanaf je 16e.
Ben jij 16? Nee he?
Dus mag je niet drinken. Klaar. Kanker nu maar weer op.
#

Kanker is niet om mee te schelden maar om dood aan te gaan, vraag maar aan mn oma.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten