|
|
Bekijk resultaten poll: Vind jij dat 13/14 jarige mogen drinken?? | |||
ja tuurlijk, wat ze zelf wille! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
35 | 25.00% |
Nee dr staat tog dat je pas 16 mag zijn op de fles! |
81 | 57.86% |
ja alleen breezers, want die drinken makkelijk weg |
9 | 6.43% |
nee, alleen op feestjes |
15 | 10.71% |
Aantal stemmers: 140. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
Het heeft volgens mij veel meer zin om ze goed voor te lichten over wat er kan gebeuren en wat de consequenties kunnen zijn. En daar kun je wat mij betreft best mee beginnen in groep acht van de basisschool. De meeste komen in de eerste of in de tweede met al dit soort dingen in aanraking en als ze dan al goed weten wat de gevolgen ervan kunnen zijn dan zullen ze er al een stuk minder snel mee beginnen. Doen ze het dan toch dan ga ik er vanuit dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Weten ze dat niet dan zijn ze gewoon dom en kunnen ze het wat mij betreft lekker uitzoeken.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat mij betreft mogen kinderen daar zo lang mogelijk van genieten, moeten ze zich op hun 8e al gaan druk maken over make-up? Ik ben bij het jeugdwerk en zie kinderen van 10 zich gek maken over of ze de juiste string dragen en hun oksels wel geschoren hebben. Waar zijn we dan mee bezig? minivolwassentjes te kweken? Alsof we die niet al teveel hebben. Maar Wammus: vanwege die tendens is het idd interessant om er al op de lagere mee te beginnen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als er voorgelicht word om het voorlichten, om de kinderen er meer van te laten begrijpen, dan is er niets mis. Maar begint de voorlichting vroeger omdat kinderen vroeger aan drugs beginnen en omdat de voorlichting eerder moet beginnen om nog hetzelfde effect te hebben, dan is er wel iets mis. zei ik dat nou goed en begrijpelijk, of...?
||
Citaat:
Artikel 20 1. Het is verboden bedrijfsmatig of anders dan om niet alcoholhoudende drank te verstrekken aan een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt. Onder verstrekken als bedoeld in de eerste volzin wordt eveneens begrepen het verstrekken van alcoholhoudende drank aan een persoon van wie is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, welke drank echter kennelijk bestemd is voor een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en natuurlijk gewoon de hele tijd uitlachen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ben jij serieus 17 enzow?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
kinderen worden steeds jonger 'volwassen' of beter gezegd, ze doen graag stoere dingen zoals drinken en roken en voelen zich dan heel oud en wijs terwijl ze net 14 zijn ofzo ![]() best zorgwekkend als je het mij vraagt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en dat is idd heeel zorgwekkend dat ze steeds jonger volwassen worden, ik merk het zaterdagavond onder t cafe hangen ook, dan zijn er meisjes van net 14 die helemaal stoned en bezopen over straat lopen en tot half 3 uitmogen van mams en paps en veral piercings hebben, ik moest daar niet eens aan denken toen ik 14 was... |
![]() |
||
Citaat:
Je mag pas drinken vanaf je 16e. Ben jij 16? Nee he? Dus mag je niet drinken. Klaar. Kanker nu maar weer op.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Nu mag ik bijna alles, ik krijg ook geen uur om thuis te komen ofzo. Ik ga wel meestal met oudere vrienden/vriendinnen mee die m'n ouders meestal ook wel kennen. Vooral m'n vader kent ze goed, ik heb echt een coole vader ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
waarom drink je btw niet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
nja daar kan ik me iets bij voorstellen maarja dan nog vind ik dat als mensen eerst zelf ook zo waren ze niet zo moeten zeuren ![]() ik bedoel ik erger me ook wel es aan de traagheid van bejaarden, maar ook ik weet over 60 jaar weinig verschil tussen een muntje van 10 en 20 eurocent ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() nee ff serieus, ik zuip niet omdat ik een hekel heb aan de meeste bezopen mensen en ik niet zo wil zijn. en omdat ik ook lol kan hebben zonder alcohol. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Meer onderzoek! Mari | 32 | 22-01-2005 03:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een christen kan maar beter niet uitgaan debotjuh | 26 | 03-07-2003 18:41 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 | |
Drugs & Alcohol |
Legalisering Drugs. Isa | 28 | 31-12-2001 11:13 |