Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Velours komt nog al eens voor in hotellounges (is idd met een 'g' in plaats van 'ch' ![]() Ja, misschien kan ik dat beter aankondigen. Het idee is dat ik graag al deze dingen wil doen en dan vooral alleen - het zelf meemaken, maar tegelijkertijd mijn vriendin daar bij nodig heb. Zeg maar een paradox van alleen zijn. Tja, wat zijn voor jou die duizend zonnetjes? Het ligt er een beetje aan wat voor jou als lezer werkt. Ik doel meer op alle kleine zonnetjes, alle lichten die de stad die nooit slaapt verlichten. Maar in relatie met de voorgaande strofe, kunnen dat ook lichtjes in de lounge zijn natuurlijk. En ik dicht overigens idd vanuit conventies. Ik denk lang na over iedere gedicht. Zo heb ik hier bewust voor een aritmisch gedicht gekozen om de drukt en rumoer van een grote stad te simuleren. Ik weet niet hoe anderen dichten, maar voor mij is het soms wel een dag werk. Doe jij dat ook zo? Laatst gewijzigd op 18-10-2004 om 23:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik schrijf niet altijd vanuit een concept, maar het liefst wel. Als ik er echt iets moois van wil maken dan ben ik daar wel een tijdje mee bezig ja, dan verbeter ik mezelf ook vaak. Maar ik schrijf soms ook alleen een ruw concept(zolang de inhoud en het ritme maar kloppen), en dan laat ik het verbeteren over aan de mensen hier op het forum.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben overigens wel benieuwd welk stuk dan volgens jou origineler zou kunnen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb Kerouac maar ff in de download gezet - ben benieuwd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar het verhaal heeft een beetje een droevige sfeer over zich hangen. Ik heb het gevoel dat hun leven echt leeg is en dat ze alles doen om het te vullen maar het vult nooit. Het enige wat ze uiteindelijk nog hebben is elkaar. Misschien zit ik er helemaal naast maar zoals ik schreef: Het doet mij (ik zou de mij cursief zetten of zo maar ik weet niet hoe dat moet en ik heb trouwens me geschreven.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens komt dit mij uitermate bekend over, in de zin dat het gegeven van de grote stad, het willen ontdekken, de nacht, idd al vaak gebruikt is. Denk hierbij aan Tom Waits, Kerouac e.d. Ik houd hier erg van. Toch vind ik het in dit gedicht minder goed uitkomen. Het gaat net een beete de kant op die ik minder vind. Laatst gewijzigd op 27-10-2004 om 23:25. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Naar New York voor een jaar! xLienaa | 11 | 07-02-2013 09:14 | |
Studeren |