![]() |
||
Citaat:
![]() Het gaat om het kiezen óf we de organen willen afstaan, niet van wie we ze willen krijgen. ontopic: Ik ben ook voor het Belgische systeem dat iedereen donor is tenzij je aangeeft van niet. Mensen gaan er dan beter over nadeken, denk ik. Voorwaarde is wel dat er vanuit de overheid zeer goede voorlichting is, anders loop je grote kans dat mensen aangeven dat ze geen donor zijn omdat ze niet goed weten wat de regels zijn en dergelijke. Maar als er goede voorlichting is, denk ik wel dat dit een goede oplossing voor het wachtlijstprobleem is.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is belachelijk om iemand dood te laten gaan omdat hij zelf zijn organen niet af wil staan, maar het is niet belachelijk dat iemand anders doodgaat omdat hij op dat moment zijn organen dus niet wilde afstaan? Dát vind ik pas onzin. @Firefly: Daarom ben ik dus voor het Belgische systeem. Iedereen is donor, mensen als Jehova's getuigen moeten er dus maar moeite voor doen als ze het niet willen, maar ze worden dus niet verplicht op die manier.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ken een heleboel mensen die het idee van verplicht doneren tegenstaat, die willen niet meer doneren omdat het opgelegt wordt. Ik zeg niet dat ik het daar mee eens ben, maar het is wel zo. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat jij (en iedereen met die keuze natuurlijk, dit is geen persoonlijke aanval ofzo) de gevolgen van die keuze op je bord zou moeten krijgen, en dan bedoel ik dus door iedereen die wel zelf donor is eerst voorrang te geven als er een orgaan beschikbaar komt. Er zijn volgens jou toch 'genoeg mensen donor', dus dan zou dat ook niet uit moeten maken he.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is ook nog zoiets als zelfbeschikkingsrecht en vrijheid van meningsuiting.. Als ik van mening ben dat het tegen mijn principes ingaat om iets van mn lichaam af te staan, dan moet dat door het vrije Nederland geaccepteerd worden... ja ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je je alleen instelt op het praktische aspect van verplichte orgaandonatie zijn er wel voordelen... Het inkorten van de wachtlijsten zodat andere zieken ook geholpen kunnen worden. En als iemand sneller geholpen kan worden door het doneren van een orgaan heeft die ook minder lang medicijnen nodig (of nierspoelingen) om in leven gehouden te worden. Dus dat is economisch wel praktischer... Maar het gevoel, geloof en cultuur van nederlanders is ook heel belanrijk, zeker als het de dood betreft. Dus ik vind echt dat de overheid zo'n wet niet kan instellen, het gaat regelrecht tegen de natuur in. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bovendien is het ook nog erg waarschijnlijk dat oude mensen het allemaal niet zo erg snappen. Wat is er mis met het oude systeem? |
![]() |
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
orgaandonatie derjw | 20 | 04-11-2006 23:56 |