Oud 29-11-2004, 16:03
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Envy schreef op 29-11-2004 @ 16:37 :
En het is wel gods bedoeling dat we dan een bevolking krijgen die bestaat uit tienermoeders, aidspatiënten en chlamydia-gevalletjes?
Je trouwt eenmalig en je hebt gedurende je hele leven alleen seks met die persoon. Geen aids en chlamydia dus. Wel tienermoeders i suppose.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 16:06
Love & Peace
Love & Peace is offline
Gespleten gesst:
Citaat:
Je trouwt eenmalig en je hebt gedurende je hele leven alleen seks met die persoon. Geen aids en chlamydia dus. Wel tienermoeders i suppose.
Er worden ook zoveel vrouwen verkracht enzo. Als iedereen eenmalig zou trouwen, zou de schade wel beperkt blijven, maar het probleem zou niet opgelost zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 16:09
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-11-2004 @ 17:06 :
Er worden ook zoveel vrouwen verkracht enzo. Als iedereen eenmalig zou trouwen, zou de schade wel beperkt blijven, maar het probleem zou niet opgelost zijn.
Het is niet mijn idee maar het is wel het idee dat erachter zit, voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:43
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
rspct schreef op 29-11-2004 @ 15:40 :

Maar ik weet eigenlijk niet of je wel een condoom mag gebruiken. Het is denk ik niet Gods bedoeling geweest dat wij mensen de natuurlijke seks blokkeren met een stukje rubber. Evenals pijpen en anale seks.
Dus mijn antwoord zou nee zijn.
Als je seks gaat hebben (als christen) denk ik dat het het beste is als je dat op de meest natuurlijke wijze doet. (dus zonder condoom).

Maar als je wel een condoom zou gebruiken...ik weet eigenlijk niet of dat wel zo erg is... (ga ik uitzoeken).
Mee eens. Zoals je al zei, er zijn zwaar strenge mensen die seks 'vies vinden' en er alleen is om kinderen te maken. Maar waar ligt de grens met voorbehoedsmiddelen? Die moet je waarschijnlijk toch zelf bepalen. Seks is gegeven voor in het huwelijk, de kroon op het huwelijk.
Stel je bent 20 en net getrouwd, je studeert nog. Het zou nog niet zo handig zijn als je nu aan kinderen begint, je moet ze immers wel kunnen opvoeden en er de ruimte voor hebben. Maar je wilt ook gemeenschap hebben. Dan moet je zelf kiezen, periodieke onthouding, de pil, of een condoom. Een spiraaltje of morning afterpil is meestal niet goed gevonden, dit neemt net begonnen leven weg, en dat is niet de bedoeling.
Oud 29-11-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Bij protestanten mag de pil in elk geval wel.
en condooms niet? beetje vreemd

Citaat:
Gespleten Geest schreef op 29-11-2004 @ 17:03 :
precies

Citaat:
de schade zou wel steeds kleiner worden.
En niet alle verkrachters hebben soa's en aids hoor.

Citaat:
Stel je bent 20 en net getrouwd, je studeert nog. Het zou nog niet zo handig zijn als je nu aan kinderen begint, je moet ze immers wel kunnen opvoeden en er de ruimte voor hebben. Maar je wilt ook gemeenschap hebben.
dus eigenlijk neem je het eigen heft in handen en blokker je een natuurlijk proces omdat het je beter uitkomt.
ik weet het niet hoor...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:29
Hely
Hely is offline
Citaat:
Outlaw schreef op 28-11-2004 @ 18:13 :
ik ben christen, dus ik gebruik uit principe geen condooms

meisjes die van mij zwanger worden of aids krijgen hebben maar pech
Sooo, f*ck you!!
Leef jij nog in de prehistorie dan?? De verantwoordelijkheid van een kind ligt bij twee mensen, dat staat ook in de bijbel!!

Laatst gewijzigd op 29-11-2004 om 20:32.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Envy schreef op 29-11-2004 @ 12:51 :
Wtf, anders worden er even 2 pagina's met reacties gedelete.

Ik zou het wel heel belachelijk vinden als ze daar geen normale seksuele voorlichting krijgen. Bron?
Geen bron. Slechts een aanname. Daarom ook de vraagvorm van mijn kant.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hely schreef op 29-11-2004 @ 21:29 :
Sooo, f*ck you!!
Leef jij nog in de prehistorie dan?? De verantwoordelijkheid van een kind ligt bij twee mensen, dat staat ook in de bijbel!!
*Sigh* Sar-cas-me. Look it up.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 23:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 29-11-2004 @ 17:03 :
wat is het raar dat deze ziektes in vroegere tijden wel bestonden...

wacht ff, dat kan niet...

explain..
Oud 29-11-2004, 23:39
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-11-2004 @ 00:36 :
wat is het raar dat deze ziektes in vroegere tijden wel bestonden...

wacht ff, dat kan niet...

explain..
Ach, in de 'christelijke' Middeleeuwen was het aantal hoerenlopers zeker 100 keer zo hoog als nu.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 23:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 00:39 :
Ach, in de 'christelijke' Middeleeuwen was het aantal hoerenlopers zeker 100 keer zo hoog als nu.
onmogelijk, god zou hen prompt neergebliksemd hebben!
Oud 29-11-2004, 23:43
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-11-2004 @ 00:40 :
onmogelijk, god zou hen prompt neergebliksemd hebben!
Nee hoor, hij voert gewoon een streng immigratiebeleid in de hemel.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 13:29
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
Simoen schreef op 28-11-2004 @ 16:25 :
Weten hier moslims en christenen iets af over het gebruik van voorbehoedsmiddelen binnen hun geloof? Of hebben jullie goede sites e.d. over dit onderwerp?

Alvast bedankt .
1.) De contraceptie methode voor geboorteregeling werd toegepast in de tijd van de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, met zijn toestemming. Het stond bekend als 'azal (coïtus interruptus) wat de vroegtijdige terugtrekking bij zaadlozing inhoudt. Het is echter niet gewenst in al-Islaam, daar de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, het hebben van grote families aanmoedigde, zeggende; "Trouw en wees overvloedig, want ik zal trots zijn op jullie aantallen van onder de verschillende naties op de Dag des Oordeels."

2.) Als de methode van anticonceptie medisch schadelijk wordt bevonden, wordt het gebruik ervan verboden in de Islamitische Wet volgens de bewoordingen van de profeet, vrede en zegeningen zij met hem: "Jullie mogen niet jezelf noch anderen schade berokkenen."

3.) Vasectomie en andere vormen van sterilisatie worden niet als legale methoden van contraceptie beschouwd in al-Islaam. Zulke methoden zijn veelal onomkeerbaar en mede daarom een manier waarop zichzelf schade wordt toegedaan. Er zijn vele gevallen van mannen en vrouwen die dit soort procedures ondergaan hebben, met het gevoel dat ze vonden al genoeg kinderen te hebben, wat uiteindelijk voor tragedie kan zorgen. Hun kinderen komen om in ongevallen, of zij eindigen als gescheiden personen en willen weer kinderen met hun nieuwe partners.

Bron: http://islamitische.blogspot.com
Oud 30-11-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 00:39 :
het aantal zakrokken lag toen ook angstwekkend hoger.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Hely schreef op 29-11-2004 @ 21:29 :
Sooo, f*ck you!!
als een christen iets zegt wat ongelovigen niet bevalt, springt gelijk iedereen op de christen.
Mensen worden verblind door woede en haat.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
rspct schreef op 30-11-2004 @ 22:46 :
als een christen iets zegt wat ongelovigen niet bevalt, springt gelijk iedereen op de christen.
Mensen worden verblind door woede en haat.
ach ende wee, den wereld vergaet..

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten