Oud 05-12-2004, 01:34
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Grim schreef op 04-12-2004 @ 21:28 :
heeft vrij weinig met slijmen te maken, jongens zijn over het algemeen minder tof dan meisjes, voor vriendschap.
Dus eigenlijk geef jij geen kritiek om de kritiek zelf, maar meer om vriendschap met meisjes op te bouwen - in tegenstelling tot jongens, die kraak je maar gelijk hard af 'want daarmee is een vriendschap toch minder tof'?

Yeah.
Oud 05-12-2004, 08:54
Control
Control is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 05-12-2004 @ 02:34 :
Dus eigenlijk geef jij geen kritiek om de kritiek zelf, maar meer om vriendschap met meisjes op te bouwen - in tegenstelling tot jongens, die kraak je maar gelijk hard af 'want daarmee is een vriendschap toch minder tof'?

Yeah.
Nee
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 09:30
afrutado
afrutado is offline
Hallo allemaal!!

Bedankt voor jullie kritiek..

Nu kan ik dus weer helemaal opnieuw beginnen dus het duurt nog wel ff voor een nieuw (Beter) verhaal..

xxx
Oud 05-12-2004, 10:18
Anki
Anki is offline
Citaat:
afrutado schreef op 05-12-2004 @ 11:30 :
Hallo allemaal!!

Bedankt voor jullie kritiek..

Nu kan ik dus weer helemaal opnieuw beginnen dus het duurt nog wel ff voor een nieuw (Beter) verhaal..

xxx
zie...ze is er weer, ik wilde haar bijna voor vermist bij contact gezocht opgeven..
Oud 05-12-2004, 10:21
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Anki schreef op 05-12-2004 @ 11:18 :
zie...ze is er weer, ik wilde haar bijna voor vermist bij contact gezocht opgeven..
ANKI!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 10:50
Anki
Anki is offline
Citaat:
Simoen schreef op 05-12-2004 @ 12:21 :
ANKI!
Oud 05-12-2004, 11:21
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Goh...

Ik zou toch best schrikken als mijn eerste post me 55 replies oplevert.
dapper meisje wel!

@Afrutado: veel succes met je volgende verhaal
Oud 05-12-2004, 13:52
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
TheLastKiss schreef op 05-12-2004 @ 09:54 :
Nee
En... wie de hell ben jij?
Oud 05-12-2004, 14:19
Control
Control is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 05-12-2004 @ 14:52 :
En... wie de hell ben jij?

Ontopic, ladz
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:56
Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
Citaat:
TheLastKiss schreef op 05-12-2004 @ 15:19 :

Ontopic, ladz
Ben je toevallig 1 van de vriendschappelijke contacten van Grim?

Ik sta nog steeds achter mijn eerdere reply, jullie helpen dit subforum naar de klote met deze houding..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 13:36
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Het feit dat er gewoon NIET op Flowtje's post onderaan pagina 1 word gereageerd, en ik ook nix van Grim hoor verbaast mij...

Doch wordt de houding waar Spanisch Rose..* het over heeft hierdoor wel benadrukt. Jammerlijk, maar waar.
Oud 09-12-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 09-12-2004 @ 14:36 :
Het feit dat er gewoon NIET op Flowtje's post onderaan pagina 1 word gereageerd, en ik ook nix van Grim hoor verbaast mij...

Doch wordt de houding waar Spanisch Rose..* het over heeft hierdoor wel benadrukt. Jammerlijk, maar waar.
Heb allang gereageerd joh

Citaat:
1. Dat iemand van 16 per definitie beter zou moeten schrijven dan een 14-jarige is echt onzin. Misschien schrijft de 14-jarige al 3 jaar en/of leest ze van jongs af aan al boeken, terwijl de 16-jarige dat niet doet. Zou in dat geval de 16-jarige beter zijn?

Heeft iemand dat hier gezegd/ontkent? Wat mij betreft heb je hier helemaal gelijk

2. Natuurlijk, als je hier een verhaal post verwacht je kritiek, maar kritiek geven kan op verschillende manieren. Je kan iemand hard de grond in boren, wat hier dus bij de TS gebeurd is, of je kan vertellen wat er niet zo goed aan is, hoe het verbeterd zou kunnen worden op een motiverende manier. Ik bedoel, geef nou zelf toe dat zeggen dat het verhaal niks is, dat mensen die jonger zijn nog beter schrijven, dat het verhaal niet te redden valt, echt niet motiverend werkt.

En wat als je vindt dat het verhaal niet meer te redden is, er mensen zijn die jonger zijn en beter schrijven en dat het niks is?

Verder kan ik me wel in je mening vinden, maar als ik geen zin heb om lief te blijven en gewoon kritiek geef zoals het in me opkomt, houd mij maar tegen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

No hard feelings, maar ik vind het wel een beetje jammer dat nieuwelingen hier altijd zo de grond in geboord worden, terwijl het kritiek bij mensen die hier langer rondhangen (ergens in dit topic ook wel "gang" genoemd) echt heel wat milder is.

Zoals gezegd vind ik niet dat ik bij een gang behoor etc. Maar wat jij zegt, dat nieuwere mensen sneller de grond in geboord worden terwijl mensen die langer rondhangen 'milder' commentaar, klopt. Maar het is gewoon zo dat als je mensen beter kent je aardiger gaat doen, lijkt me duidelijk. Jij zou mij ook niet even vrioendelijk aanspreken als je je beste vriendin zou aanspreken, lijkt me duidelijk.

Oh, en last but not least: Waarom zetten zoveel leden hun naam onder vrijwel elke post die ze maken? Het is nogal irritant (mijn mening). Je naam staat bovenaan je post, de meeste hebben een avatar waaraan het heel duidelijk te zien is van wie de post is zonder naar de naam te kijken en de meeste hebben ook een duidelijk herkenbare signature.
En? Als je je eraan stoort lees je er maar overheen . Wat dat betreft geef ik mijn sig wel op om onder iedere post 'Grim' te kunnen zetten. Gezever om niets, dat.

Grim
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:46
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 09-12-2004 @ 14:36 :

Waarom reageer jij dan niet?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 17:10
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Simoen schreef op 09-12-2004 @ 15:46 :
Waarom reageer jij dan niet?
Omdat ik het er grotendeels mee eens ben, zie mijn berichten in dit topic. Het lijkt wel of niemand durft o.i.d. (behalve Grim dan, red.)

Citaat:
Gezever om niets, dat.
Wel cool dat je het gezever vind, maar het dan wel nog serieus / demonstratief in je signature gaat zetten.
Oud 09-12-2004, 17:22
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Aangezien ik de eerste was die Afrutado 'de grond in boorde', zal ik zo vriendelijk zijn in te gaan op je verzoek.

Citaat:
Flowtje schreef op 05-12-2004 @ 02:01 :

1. Dat iemand van 16 per definitie beter zou moeten schrijven dan een 14-jarige is echt onzin. Misschien schrijft de 14-jarige al 3 jaar en/of leest ze van jongs af aan al boeken, terwijl de 16-jarige dat niet doet. Zou in dat geval de 16-jarige beter zijn?
Nee, maar dat wordt ook niet gesuggereerd.

2. Natuurlijk, als je hier een verhaal post verwacht je kritiek, maar kritiek geven kan op verschillende manieren. Je kan iemand hard de grond in boren, wat hier dus bij de TS gebeurd is, of je kan vertellen wat er niet zo goed aan is, hoe het verbeterd zou kunnen worden op een motiverende manier. Ik bedoel, geef nou zelf toe dat zeggen dat het verhaal niks is, dat mensen die jonger zijn nog beter schrijven, dat het verhaal niet te redden valt, echt niet motiverend werkt.
Je kunt moeilijk zeggen dat het verhaal 'op zich wel goed is, maar nog wat verbeteringetjes nodig zijn', als je het gewoon niet goed vind. Subtiel zijn werkt nou eenmaal niet zo goed (kijk bv. op L&R )

No hard feelings, maar ik vind het wel een beetje jammer dat nieuwelingen hier altijd zo de grond in geboord worden, terwijl het kritiek bij mensen die hier langer rondhangen (ergens in dit topic ook wel "gang" genoemd) echt heel wat milder is.
Er is zeker wel een 'groep', en die geeft elkaar zeker milder commentaar. Vooral omdat je elkaar kent en begrijpt in hoeverre ieder serieus is met zijn commentaar. En uit respect. Een grootheid als bijvoorbeeld LUH durf ik niet zomaar de grond in te boren. En niet alleen LUH...

Oh, en last but not least: Waarom zetten zoveel leden hun naam onder vrijwel elke post die ze maken? Het is nogal irritant (mijn mening). Je naam staat bovenaan je post, de meeste hebben een avatar waaraan het heel duidelijk te zien is van wie de post is zonder naar de naam te kijken en de meeste hebben ook een duidelijk herkenbare signature.
Heeft dat er wat mee te maken? Nee. Bovendien doe ik daar niet aan, en stoor ik me daar ook totaal niet aan. Sterker nog, ik krijg bij dit soort zinloze toevoegingen zin om het zelf ook te doen.
Eigenlijk had ik bij elk van de vragen willen antwoorden:
Citaat:
Zie Grim.

Zotje

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Het is dat ik niet meer in dit topic heb gekeken, nadat ik mijn commentaar heb geplaats.
Citaat:
Flowtje schreef op 05-12-2004 @ 02:01 :
Je zegt het zelf he.

Nee, inderdaad, dat vind ik ook onzin. Maar dat heb ik ook in mijn post gezet.
Citaat:
En dat ligt trouwens niet aan dat je 14 bent, want er zijn genoeg van 16, 17, 18, of ouder die dan ook nog geen goed verhaal kunnen schrijven.
Het heeft niets met leeftijd te maken (soms wel een beetje), het heeft meer met ervaring te maken.

Iemand die niet veel ervaring heeft met kritiek krijgt al snel het gevoel dat hij/zij 'de grond in geboord wordt'. Iemand de grond in boren gaat ook snel als je het verhaal niet goed vindt en er geen positieve dingen over weet te zeggen. Natuurlijk kan je het subtiel brengen, wat ik ook altijd probeer, maar soms gaat dat even niet of wordt het anders opgevat dan het bedoeld is.
(Nou... harde kritiek kan soms wel motiverend werken hoor, maar goed...)

Ach, de 'gang' kent elkaar en snappen elkaars kritiek beter. Vaak hebben ze ooit al harde kritiek gehad, maar zijn ze nu wat 'beter' gaan schrijven en hebben ze niet meer zulke harde kritiek nodig.
Maar zeg nou zelf, een vriendin/bekende van jou plaats hier een verhaal. Dan ga jij haar ook niet de grond in boren.
Het is natuurlijk wel een beetje jammer, maar zo is het. Daar is niet veel aan te veranderen...

Deze opmerkingen zijn al vaker geplaatst, over het gehele forum. Zoveel mensen doen dat. Als je er last van heb moet je maar een discussie gaan voeren op Beleidszaken, anders zie ik echt het probleem niet (en de toegevoegde waarde aan dit topic ook niet).
Duivelaartje!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 09-12-2004 @ 18:10 :

Wel cool dat je het gezever vind, maar het dan wel nog serieus / demonstratief in je signature gaat zetten.
Ik moet de mensen die het geen gezever vinden tegemoet komen

Grim
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:21
Spanish rose..*
Ik vind het ook zwaar irritant en uiterst overdreven.
Oud 09-12-2004, 19:23
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Spanish rose..* schreef op 09-12-2004 @ 19:21 :
Ik vind het ook zwaar irritant en uiterst overdreven.
We gaan nu wel offtopic maar... vind ik ook. En ik zie het (op een uitzondering na) eigenlijk alleen maar hier. Net of iedereen LUH en Charlottetje (was het toch?) na moeten doen. Die waren de enige, dacht ik.
Oud 09-12-2004, 19:42
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Uhh... volgens mij zijn we al 20 posts offtopic?

Maarreh, even offtopic: Ik vind het wel wat hebben, je naam onder je post. Het maakt het wat persoonlijks, wel aardig. Misschien dat ik me binnenkort wel aansluit bij die trend.

Btw: Op psych doen ze het ook heel vaak. Dus.
Oud 09-12-2004, 20:17
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Owja tuurlijk! Omdat ze dat op Psych. ook vaak doen doen we dat hier ook allemaal! Maare, follow the crowd jongeman. Ik zét liever trends.

21ste offtopic-bericht?
Oud 09-12-2004, 20:31
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 09-12-2004 @ 21:17 :
Owja tuurlijk! Omdat ze dat op Psych. ook vaak doen doen we dat hier ook allemaal! Maare, follow the crowd jongeman. Ik zét liever trends.

21ste offtopic-bericht?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 20:33
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Simoen schreef op 09-12-2004 @ 21:31 :
Leren jij, struisvogel!

Aap
Oud 09-12-2004, 20:53
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 09-12-2004 @ 21:17 :

21ste offtopic-bericht?
Neem even een slokje water, het geheel stijgt je een beetje naar de bol...
Oud 09-12-2004, 21:04
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Een Tweeling schreef op 09-12-2004 @ 20:17 :

21ste offtopic-bericht?
Je bent wel een erg bescheiden jongen he
Oud 09-12-2004, 21:13
Spanish rose..*
Volgens mij begonnen LUH en Charlottetje ermee. Toen vond iedreen het wel interessant staan, en nu staat er onder elke verdomde post weer een naam. Net of dat boeit.. Ik vind het interessant doen.. Maarja, wie ben ik?
Oud 10-12-2004, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Spanish rose..* schreef op 09-12-2004 @ 22:13 :
Volgens mij begonnen LUH en Charlottetje ermee. Toen vond iedreen het wel interessant staan, en nu staat er onder elke verdomde post weer een naam. Net of dat boeit.. Ik vind het interessant doen.. Maarja, wie ben ik?
niemand - er staat niets onder je bericht.

Noh swa, laten we nu weer ontopic gaan, anders worden wij allen geslagen door LUH-3417. Met Tolstoj.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:11
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Citaat:
Grim schreef op 10-12-2004 @ 15:26 :
Dan jij ook niet. Ben je niet iets vergeten?

Maare, begrijp ik uit een eerder bericht dat jij ook TheLastKiss bent? En dat je enige antwoord was?
Oud 10-12-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 10-12-2004 @ 21:11 :
Dan jij ook niet. Ben je niet iets vergeten?

Maare, begrijp ik uit een eerder bericht dat jij ook TheLastKiss bent? En dat je enige antwoord was?
Ik ben idd TLK. Welk enige antwoord?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 21:11
Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Grim schreef op 10-12-2004 @ 15:26 :

Noh swa, laten we nu weer ontopic gaan, anders worden wij allen geslagen door LUH-3417. Met Tolstoj.
Ik geloof toch dat haar nick behoorlijk duidelijk naast der post staat

Het wordt mij iets teveel werk om op iedereen apart te antwoorden, dus doe ik dat ook niet

Citaat:
En wat als je vindt dat het verhaal niet meer te redden is, er mensen zijn die jonger zijn en beter schrijven en dat het niks is?
Als je dat vind, dan zeg je dat, alleen vind ik het lullig om er dan bij te zeggen dat er mensen zijn die jonger zijn en beter schrijven. Waarom zou je dat erbij zetten als dat niet nodig is? Het voegt toch helemaal geen waarde toe? Waarom zou je perse iemand helemaal de grond in willen boren, terwijl het ook anders kan? Dat het niks is, kan je ook gewoon zeggen, zolang je het goed beargumenteerd en het op een niet al te in-de-grond-borende-manier doet is er toch ook geen probleem?

Milde kritiek is ook kritiek, waarom zou je alleen milde kritiek geven aan mensen die je kent en niet aan mensen die nieuw zijn? Ik snap niet waarom nieuwelingen de grond in geboord moeten worden, terwijl het heel duidelijk is dat het ook anders kan.

Voor het naam onder elke post zetten gedoe:
Citaat:
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Oud 11-12-2004, 08:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Grim schreef op 10-12-2004 @ 21:12 :
Ik ben idd TLK. Welk enige antwoord?
Ik dacht al: Hoe weet die TheLastKiss alles over al die Letteraars. Kon me niet voorstellen dat die fanatiek alle topics van Letteren had doorgelezen.
Maar vandaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten