Oud 11-01-2005, 20:44
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:42 :
Loser-talk.
Jij moet meer southpark kijken.

ben je thee aan het lezen, kom ik zo op.
Oud 11-01-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:37 :
En niet zomaar VWO. Een fucking moeilijk vakken pakket.
Moeilijk vakkenpakket op het VWO? Een oxymoron, mij dunkt.
Oud 11-01-2005, 20:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2005 @ 21:45 :
Moeilijk vakkenpakket op het VWO? Een oxymoron, mij dunkt.
Ach ja. Voor normale mensen. Maar ja jij bent natuurlijk weer (licht) hoogbegaafd.
Oud 11-01-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:46 :
Ach ja. Voor normale mensen. Maar ja jij bent natuurlijk weer (licht) hoogbegaafd.
Een fatsoenlijke universitaire studie verhoudt zich tot VWO als VWO zich verhoudt tot zwakzinnigenonderwijs.

Daar kom je nog wel achter. Tenminste, als je iets zinnigs gaat studeren.
Oud 11-01-2005, 20:48
De Veroorzaker
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:35 :
The antioxidants found in tea--called catechins--may selectively inhibit the growth of cancer (see Question 1).
]
Ze zouden eventueel als inhibitor kunnen fungeren en zo de groei van kanker kunnen remmen.... Ik neem aan dat je weet wat een inhibitor is?

en er zijn heel veel dingen die eventueel zo zouden kunnen zijn.

Citaat:
However, a study in the Netherlands did not support these findings. It investigated the link between black tea consumption and the subsequent risk of stomach, colorectal, lung, and breast cancers among 58,279 men and 62,573 women ages 55 to 69. The study took into account such factors as smoking and overall diet. It found no link between tea consumption and protection against cancer (4).
Studies onder chinezen zijn niet van toepassing op ons, en zoals je ziet steunt de nederlandse studie dit niet.

Als je trouwens echt gezond wilt zijn moet je omegavetzuren eten

En nu houd ik op en laat ik de mensen die het over roken willen hebben weer hun gang gaan, als je nog een reactie wilt moet je jouw commentaar even pm-en.

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 20:54.
Oud 11-01-2005, 20:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-01-2005 @ 21:48 :
Ze zouden eventueel als inhibitor kunnen fungeren en zo de groei van kanker kunnen remmen.... Ik neem aan dat je weet wat een inhibitor is?

Ja een remmer/onderdrukker.

en er zijn heel veel dingen die eventueel zo zouden kunnen zijn.

Wat is er mis met het remmen van kanker?

Studies onder chinezen zijn niet van toepassing op ons, en zoals je ziet steunt de nederlandse studie dit niet.

Als je trouwens echt gezond wilt zijn moet je omegavetzuren eten
Die eet ik ook (vis +- 4x per week) en op de dagen dat ik geen vis eet slik ik omega3-6 capsules. Waarom niet? Ik ben deels chinees.
En een studie in Nederland? Halloooooooo lees dan even andere studies Amerikaanse studies ofzo. Pfffffffffff we gaan ons hier niet beperken tot Nederland he.
Oud 11-01-2005, 21:12
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 21:55 :
Die eet ik ook (vis +- 4x per week) en op de dagen dat ik geen vis eet slik ik omega3-6 capsules. Waarom niet? Ik ben deels chinees.
En een studie in Nederland? Halloooooooo lees dan even andere studies Amerikaanse studies ofzo. Pfffffffffff we gaan ons hier niet beperken tot Nederland he.
Nu ja, het moge duidelijk zijn dat de ene studie een vaag voordeel bemerkt, en de andere studie geen significant verschil merkt.
Oud 11-01-2005, 21:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Deze thread ging toch over roken in openbare gebouwen??
Oud 11-01-2005, 21:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-01-2005 @ 22:47 :
En dus een deelonderwerp kanker?
Oud 11-01-2005, 22:00
De Veroorzaker
Citaat:
hhendrikxx schreef op 11-01-2005 @ 22:47 :
U slaat den spijker op zijn hoofd. Ging...
Oud 11-01-2005, 22:08
Verwijderd
Mijn goeie God, zijn we er nu nog niet uit??

Brave hendrik en hysterisch leerlingetje hebben helemaal gelijk, serieus, werkelijk waar, maar met al het gelijk aan hun kant, zijn het maar vervelende bekrompen, en betuttelende persoontjes, waar als het zo doorgaat, steeds meer mensen op gaan kotsen. Jullie houding is zo, elitair en superieur, daar vang je alleen maar bot mee.

Ik ben weer roken, in mijn stamkroeg
Oud 11-01-2005, 22:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 11-01-2005 @ 23:08 :
Brave hendrik en hysterisch leerlingetje hebben helemaal gelijk, ....,maar met al het gelijk aan hun kant,
Yeah.
Oud 11-01-2005, 22:25
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 23:17 :
Yeah.
en dat bedoel ik......

*kotst*

onee, ik was roken en zuipen in mijn stamkroeg
Oud 12-01-2005, 19:23
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Brave hendrik
Wees nou eens eerlijk, vind je naamgrapjes niet een beetje sneu?
Oud 12-01-2005, 19:26
RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-01-2005 @ 20:23 :
Nee.
Oud 12-01-2005, 19:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Oud 12-01-2005, 19:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-01-2005 @ 20:29 :
Oud 13-01-2005, 00:22
oneMen
oneMen is offline
Mooie bronnen, ikkeleerlinge, maar ik zie niet in op welk vlak ze jouw betoog ondersteunen. De bronnen beschouwen verschillende onderzoeken, en komen tot twee keer toe tot de conclusie dat niet wetenschappelijk vastgesteld kan worden dat anti-oxidanten kanker daadwerkelijk tegengaan.

Citaat:
...a study in the Netherlands did not support these findings. It investigated the link between black tea consumption and the subsequent risk of stomach, colorectal, lung, and breast cancers among 58,279 men and 62,573 women ages 55 to 69. The study took into account such factors as smoking and overall diet. It found no link between tea consumption and protection against cancer (4).
Citaat:
...information from recent clinical trials is less clear. In recent years, large-scale, randomized clinical trials reached inconsistent conclusions.
[/B]
Oud 13-01-2005, 01:40
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-01-2005 @ 20:23 :
even sneu als het de hele tijd doorzagen over hoe blij jij wel niet wordt over het rook beleid, want ook dat weten we nu wel......
Oud 13-01-2005, 02:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
even sneu als het de hele tijd doorzagen over hoe blij jij wel niet wordt over het rook beleid, want ook dat weten we nu wel......
Gelukkig maar

Als iedereen zich nu houdt aan de rookverboden die er al zijn (jongerencentra, cafe's in sporthallen, e.d.) dan zijn we er toch? Tot de volgende ronde rookverboden....
Oud 13-01-2005, 08:46
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-01-2005 @ 03:06 :
Gelukkig maar

Als iedereen zich nu houdt aan de rookverboden die er al zijn (jongerencentra, cafe's in sporthallen, e.d.) dan zijn we er toch? Tot de volgende ronde rookverboden....
ja, zeur nog ff verder
Oud 13-01-2005, 10:10
RanC
RanC is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-01-2005 @ 03:06 :
Gelukkig maar

Jongerencentra zijn gay en in sportkantine's kom ik nooit, dus daar zal ik uberhaupt niet roken.

Voor de rest, overal.
Oud 13-01-2005, 11:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
RanC schreef op 13-01-2005 @ 11:10 :
Jongerencentra zijn gay en in sportkantine's kom ik nooit, dus daar zal ik uberhaupt niet roken.
Amen.
Oud 13-01-2005, 15:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Nou, als jullie daar toch nooit komen.... what's the problem
Oud 13-01-2005, 19:14
sandboy
sandboy is offline
ach, zelfs als niet roker, moet ik zeggen dat ik het hele beleid overtrokken vind.

Vroeger hoorde je niemand zeuren, en nu ineens is het een nieuwe hype om maar tegen het roken te schoppen.

Get a life zou ik zeggen.
Er is zoveel dodelijk, van verkeer tot roken en werken op grote hoogten.
Oud 13-01-2005, 20:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sandboy schreef op 13-01-2005 @ 20:14 :
ach, zelfs als niet roker, moet ik zeggen dat ik het hele beleid overtrokken vind.

Vroeger hoorde je niemand zeuren, en nu ineens is het een nieuwe hype om maar tegen het roken te schoppen.

Get a life zou ik zeggen.
Er is zoveel dodelijk, van verkeer tot roken en werken op grote hoogten.
Vandaar dat ik altijd goed op het verkeer let, altijd een gordel draag en niet op grote hoogten werk.
Oud 13-01-2005, 20:48
Hoezoingebruik?
Hoezoingebruik? is offline
Ik irriteer me eraan dat je de laatste tijd overal kanker van krijgt. Pepernoten, roken, asbest snuiven en brise spuiten om de putlucht die uit de toiletpot komt een beetje te verdringen. Nu kunnen we natuurlijk allemaal blijven onderzoeken waar je allemaal aan doodgaat, maar dat slaat nergens op! iedereen gaat namelijk dood! of nu elke dag twee kilo pepernoten opvreet of niet!
Oud 13-01-2005, 20:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Hoezoingebruik? schreef op 13-01-2005 @ 21:48 :
Ik irriteer me eraan dat je de laatste tijd overal kanker van krijgt. Pepernoten, roken, asbest snuiven en brise spuiten om de putlucht die uit de toiletpot komt een beetje te verdringen. Nu kunnen we natuurlijk allemaal blijven onderzoeken waar je allemaal aan doodgaat, maar dat slaat nergens op! iedereen gaat namelijk dood! of nu elke dag twee kilo pepernoten opvreet of niet!
Inderdaad...waren die kutdingen maar niet zo kankerverwekkend. Shit ik wist dat olijfolie in transvetten kon veranderen maar bij welke temperaturen?
In ieder geval... Waarom niet de kans op kanker minimaliseren? Meestal werken deze dingen namelijk ook verouderend.
Oud 13-01-2005, 21:07
Hoezoingebruik?
Hoezoingebruik? is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-01-2005 @ 21:53 :
Inderdaad...waren die kutdingen maar niet zo kankerverwekkend. Shit ik wist dat olijfolie in transvetten kon veranderen maar bij welke temperaturen?
In ieder geval... Waarom niet de kans op kanker minimaliseren? Meestal werken deze dingen namelijk ook verouderend.
Ik ben in mijn leven liever met andere dingen bezig dan met het uitzoeken hoe ik de kans dat ik kanker krijg kan minimaliseren.
Oud 13-01-2005, 21:16
sandboy
sandboy is offline
Citaat:
Hoezoingebruik? schreef op 13-01-2005 @ 22:07 :
Ik ben in mijn leven liever met andere dingen bezig dan met het uitzoeken hoe ik de kans dat ik kanker krijg kan minimaliseren.

exact!

leef je leven, en doe wat je wil, maar maak anderen niet het leven zuur met zeur
Oud 13-01-2005, 21:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
sandboy schreef op 13-01-2005 @ 22:16 :
exact!

leef je leven, en doe wat je wil, maar maak anderen niet het leven zuur met zeur
Cool with that, zolang jij als roker je maar niet gedraagt als een asociale tard. Dus loop gewoon even naar buiten als je je in een publieke ruimte bevindt waar het verboden is om te roken.
Oud 13-01-2005, 22:16
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
sandboy schreef op 13-01-2005 @ 22:16 :
exact!

Tot op zekere hoogte. Je kunt wel alles doen wat ongezond is en ervan genieten, maar dan heb je grote kans dat je eerder overlijd dan je zelf wil. Daarom moet je wel genieten maar niet overdrijven.
En zoals met roken. Laat een ander niet in de rook zitten en ga inderdaad naar buiten of zo.
Oud 13-01-2005, 22:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Hoezoingebruik? schreef op 13-01-2005 @ 22:07 :
Ik ook. Maar vrouwen zijn vaak beter in multi-tasking.
Oud 13-01-2005, 22:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 13-01-2005 @ 09:46 :
ja, zeur nog ff verder
Waar ben je zelf mee bezig?

De laatste post van hhendrikxx snijd wel degelijk hout, kom er niet, geen problemen.

Kom je er wel, dan kies je ervoor niet te roken, zie het als een teken van sociaal gedrag tegen anderen daar.

Kwestie van denken aan iets anders dan je eigenbelangen, en zolang verder niemand rokers de toegang verbied tot de horeca e.d. is er niets raars mee, immers, het is geen levensbehoefte, je overleeft zonder. Daarom is de hele ophef die je over rookverboden maakt ook zwaar overtrokken.
Oud 14-01-2005, 04:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Zeuren om het zeuren is natuurlijk idd sneu. Maar ik denk dat het ook zo is dat steeds meer mensen zich er pas bewust van worden dat het helemaal niet normaal dat je moet meegenieten van roken.
Vroeger was het idd voor veel mensen geen issue, dat meeroken. Nu wel. Mensen zien in: het is goor, het is slecht, het is eigenlijk niet normaal.

Citaat:
OK, maar dat is dan jouw keuze. Maar waarom zou iemand moeten meegenieten van jouw sigaret?

Citaat:
Cool with that, zolang jij als roker je maar niet gedraagt als een asociale tard. Dus loop gewoon even naar buiten als je je in een publieke ruimte bevindt waar het verboden is om te roken.
Precies! En dat gebeurd dus heel vaak niet (jongerencentra, cafe's in sporthallen).

Citaat:
En zoals met roken. Laat een ander niet in de rook zitten en ga inderdaad naar buiten of zo.

Citaat:
De laatste post van hhendrikxx snijd wel degelijk hout, kom er niet, geen problemen.
Ja, maar even voor de duidelijkheid: mijn opmerking maakte ik omdat die pesoon zei toch nooit in jongerencentra en zo te komen.
IEDEREEN IS WELKOM.

Citaat:
Kom je er wel, dan kies je ervoor niet te roken, zie het als een teken van sociaal gedrag tegen anderen daar.
Ja, wil je naar jongerencentrum, dan binnnen niet roken. Net als in de trein, bibliotheek,...

Citaat:
Kwestie van denken aan iets anders dan je eigenbelangen, en zolang verder niemand rokers de toegang verbied tot de horeca e.d. is er niets raars mee, immers, het is geen levensbehoefte, je overleeft zonder. Daarom is de hele ophef die je over rookverboden maakt ook zwaar overtrokken.
Ja, ik snap het eigenlijk ook niet.

(VRAAG)

Is het dan echt zo erg om even niet te roken? Ik zou zeggen: al rook je een hele avond niet?! Maar dan kun je nog naar buiten of naar eventueel aanwezige rookruimte! Wat is dan het probleem?

Roken is toch iets wat je wilt (als het goed is)? Of iets wat je moet ?
Oud 14-01-2005, 08:05
Verwijderd
mooie epistels allemaal

Maar hendrik: als een roker in zijn stamkroeg niet meer mag roken, is hij er niet meer welkom, ja tuurlijk, de eigenaar ziet hem graag komen vanwege de omzet, maar ik snap niet dat jullie niet willen snappen dat voor een roker de peuk erbij hoort.
Dus als een roker niet mag roken, en tijden het uitgaan buiten een peuk moet gaan roken, hoeft het niet zonodig, en maakt hij het zich elders gezellig.

Owja, en als antwoord op je vraag: verslaving heet dat.
Oud 14-01-2005, 09:11
sandboy
sandboy is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 13-01-2005 @ 22:56 :
maar waar heb ik dan gezegd dat ik een roker ben????

Ben ik namelijk niet, maar ik irriteer me wel aan het feit dat rokers gedemoniseerd worden ( daar lijkt het althans wel op )
Oud 14-01-2005, 10:25
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-01-2005 @ 09:05 :
mooie epistels allemaal

Maar hendrik: als een roker in zijn stamkroeg niet meer mag roken, is hij er niet meer welkom, ja tuurlijk, de eigenaar ziet hem graag komen vanwege de omzet, maar ik snap niet dat jullie niet willen snappen dat voor een roker de peuk erbij hoort.
Dus als een roker niet mag roken, en tijden het uitgaan buiten een peuk moet gaan roken, hoeft het niet zonodig, en maakt hij het zich elders gezellig.

Owja, en als antwoord op je vraag: verslaving heet dat.
Dus stoppen behoort niet tot de mogeljikheden?
Oud 14-01-2005, 10:36
Verwijderd
Ik zal er niet verbaasd over zijn als na de invoering van het rookverbod in psychiatrische inrichtingen en zorginstellingen het aantal geweldsincidenten daar drastisch omhoog gaat
Oud 14-01-2005, 10:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-01-2005 @ 11:36 :
Ik zal er niet verbaasd over zijn als na de invoering van het rookverbod in psychiatrische inrichtingen en zorginstellingen het aantal geweldsincidenten daar drastisch omhoog gaat

@floris: meerdere keren, maar niet gelukt, om diverse redenen, dus hou ik het maar zo, ik heb er ( nog ) geen last van
Oud 14-01-2005, 11:03
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-01-2005 @ 11:56 :

@floris: meerdere keren, maar niet gelukt, om diverse redenen, dus hou ik het maar zo, ik heb er ( nog ) geen last van
Je weet niet hoeveel stoppogingen ik heb ondernomen voordat het is gelukt. Je moet er geestelijk klaar voor zijn. Misschien ben jij nog niet zover.
Oud 14-01-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 14-01-2005 @ 12:03 :
Je weet niet hoeveel stoppogingen ik heb ondernomen voordat het is gelukt. Je moet er geestelijk klaar voor zijn. Misschien ben jij nog niet zover.
nee, en als ik wel zover ben, ben jij zeker niet de eerste die het hoort
Oud 14-01-2005, 20:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nog 58 posts en dan kunnen we dit kreupele topic eindelijk de genadeslag toebrengen.
Oud 14-01-2005, 21:12
RanC
RanC is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-01-2005 @ 21:58 :
Nog 58 posts en dan kunnen we dit kreupele topic eindelijk de genadeslag toebrengen.
Nah...
Dan is er wel weer een of andere anti-rook fascist die een nieuwe start.
Oud 14-01-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 14-01-2005 @ 21:58 :

dit had gewoon niet geopend moeten worden, en daarbij mis ik de communicatieve vaardigheden die chimera wel had, maar 2 anderen niet......
Oud 14-01-2005, 21:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-01-2005 @ 22:30 :

dit had gewoon niet geopend moeten worden, en daarbij mis ik de communicatieve vaardigheden die chimera wel had, maar 2 anderen niet......
blabla but i do have a point.
Oud 14-01-2005, 21:52
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-01-2005 @ 11:56 :

Je lacht nu, maar dat wordt wel algemeen aangenomen in de psychiatrische en penitentiaire wetenschap. Het is bekend dat wanneer psychoten en gevangenen niet mogen roken, ze doorslaan. Dat wordt dus nog lachen.
Oud 14-01-2005, 22:15
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-01-2005 @ 21:49 :
nee, en als ik wel zover ben, ben jij zeker niet de eerste die het hoort
Denk je dat het me interesseert dan?
Oud 14-01-2005, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 14-01-2005 @ 23:15 :
Denk je dat het me interesseert dan?
wat zit je dan stomme ongefundeerde opmerkingen te maken??

@ nare, ik dacht serieus dat je een grap maakte....
Oud 15-01-2005, 16:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Vergeef me voor een keertje deze off-topic...

Overigens, als je er iets langer over nadenkt: idd, waarom je huisdier opzadelen met kanker.....
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten