Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Bij de productie van elke muzieksoort komen computers te pas, behalve misschien bij wat obscure amateuristische langharige herriebands (hooguit voor het op cd zetten). Als je computerkennis niet verder reikt dan Magic Music Maker (en je DUS een tmf kiddie bent, want dat is zo ongeveer de enige plek waar ze adverteren ![]()
||
![]() |
Carn: Tegenwoordig heb je flink wat vervangend materiaal. FTII wertkt niet op XP. MadTracker en FT3 wel. Fruity Loops werkt ook erg simpel.
Citaat:
||
Citaat:
Wat ik vervelend is, is het feit dat de producenten van Magic Music Maker met succes de indruk weten te wekken dat het een of ander professioneel pakket is met ongekende mogelijkheden. Mensen die het uitproberen komen dan voor een enorme teleurstelling te staan (het programma stelt immers niets voor) en trekken dan de conclusie: muziek die met dit soort programma's gemaakt wordt is van belabberd niveau. En eventueel: geef mij maar muziek die met échte instrumenten gemaakt wordt. En zo wordt de werkelijkheid verdraaid. Het is niet meer dan een fabeltje dat welke succesvolle producer dan ook zijn muziek creëert met MMM. Want van een "DJ" hebben veel mensen het beeld van een jongen die wat op het toetsenbord ratelt en klikkerdeklik, een nummer 1 hit. Zelfs de makers van goedkope, "makkelijke" covertjes zoals Gigi d'agostini raken dat programma nog niet aan. Laat staan de wat hoogstaandere artiesten. MMM is een programma voor peuters en kleuters die er sesamstraat-achtige melodiën mee maken met dito videoclips en het is uitermate flauw en makkelijk om bij elk topic te roepen "oh dat is toch dat programma waar ze trance enzo mee maken?". |
![]() |
||
Citaat:
http://home.tiscali.nl/~hawill/music/track.mp3 367kb klein stukje van een nummer waar ik vandaag mee bezig ben geweest... heb wat liggen klooien met m'n elektrische gitaar en electronische bliepjes en junglebassen en vervormde hiphopdrums. |
![]() |
||
Citaat:
On-Topic: Overigens heb ik wel es geklooit met Fruityloops, FT2 etc. Ik heb niet echt materiaal wat ik zou kunnen laten horen.. nja, ik heb het wel, maar ik wil het niet laten horen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Cha0s maakt ook muziekies met de computer (geloof ik) is ook best koewl.. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() FastTracker III hier (Windows; beta / freeware) Magix Music maker zeg ik niet ![]()
|
![]() |
Ja Ja .. ik maak muziek met mn pctje
![]() Ok .. ik ben nu al z'n 2 jar bezig en heb 2 weken geleden al mn apperatuur verzet + een drumstel gekocht en electrische acordion gekregen dus ik kan vooruit. Eerst werkte ik altijd met MMM , toen gebruikte ik altijd de soundpool (Sampels van het mmm programma). Maar aangezien ik nu zat spullen heb (mixer / 7-Set Aria Drumstel / Electrische WashBurn Gitaar met ParkMarshall versterker ect ect ect .. kank nu hendig zelf sampels maken en is het dus ook veel orgineler. Ik heb nu al minstens z'n 50 liedjes gemaakt dus voor de mensen met intressen (dat ik de beste liedjes vn de 50 via msn stuur) mogen me toevoegen op msn : robverhofcity@hotmail.com. En voor de mensen die een Demotje willen horen die ik met een ander lid van dit forum heb gemaakt kunnen hier terecht. http://members.chello.nl/~t.verhofst...ona%20Move.mp3 ^ Was voor de grap gemaakt en om gwn ff wat te xpirimenteren maar ik heb betere nummers waar ik dage heb op zitten programeren.
||
Citaat:
nja ik snap 't zelf ook niet allemaal, maar goed, ik kan er mee werken en da's 't belangrijkste ![]() |
![]() |
|
Nee idd, MP3 -> MIDI is onmogelijk.
Komt omdat MIDI feitelijk geen audio signaal is, maar een serie 1-tjes en 0-etjes die je apparatuur informatie geven over wat voor noot er bijv. aangeslagen wordt. Het bevat verder dus geen geluidsinformatie. Een MIDI file zal dus ook op iedere computer of synth anders klinken omdat andere klanken worden aangestuurd. Gelukkig is daarom GM uitgevonden ![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar niet getreurd, waarschijnlijk komt er weer een nieuwe jazzrock en fusionblog. ![]() Momenteel hebben we onze aktiviteiten (tijdelijk) verplaats naar een gesloten forum. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
waar kan je zo'n programma vinden waar je muziek zelf kan maken Anetj | 40 | 19-03-2005 11:41 | |
De Kantine |
wat is jou dierbaar?? morgainemanson | 95 | 24-08-2004 12:45 | |
Muziek |
trancecovers Verwijderd | 23 | 03-12-2002 06:16 | |
Muziek |
Muziek in 2050 a new noise | 52 | 26-11-2002 21:43 | |
Muziek |
Muziek gemaakt met behulp van computers... mcsun | 51 | 13-08-2002 13:47 | |
Muziek |
Je favo band(s): Beste nummer en t slechtste!! Verwijderd | 74 | 23-06-2002 09:40 |