Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2002, 00:20
NiteLove®
NiteLove® is offline
Welke mensen maken hier zelf muziek met de computer?
Oud 14-07-2002, 11:06
Verwijderd
ik
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 11:37
dystopia
dystopia is offline
Ik. Hoezo?

Citaat:
AtHell schreef:
..magic musik maker enzo..
Noem dan een professioneel programma ipv. een onorigineel, commercieel en zot programma. FT3 bijv. En het is ook heel wat meer dan trance. AtHell, uitgaande van je naam lijk je me wel een figuur dat wel 'ns naar black metal luistert. Er zijn anders een aantal black metal bands die gewoon een drumcomputer oid. gebruiken.
Oud 14-07-2002, 13:18
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
AtHell schreef:
dr zijn zoveel van die programma's voor (magic musik maker enzo), meestal alleen voor trace en dat soort dingen dus ik doe dr niet aan *wat true van mij *
yep iedereen die overstapt op midi enzo wil eigenlijk overstappen op trance.. met dingen als cubase wordt alleen maar trance gemaakt
Oud 14-07-2002, 14:48
konflict
konflict is offline
ik... vooral electro, IDM, drum 'n bass, techno en deephouse.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 15:21
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef:
ik... vooral electro, IDM, drum 'n bass, techno en deephouse.
laten horen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2002, 15:49
beuk
beuk is offline
Citaat:
AtHell schreef:
dr zijn zoveel van die programma's voor (magic musik maker enzo), meestal alleen voor trace en dat soort dingen dus ik doe dr niet aan *wat true van mij *
Eyeopener:
Bij de productie van elke muzieksoort komen computers te pas, behalve misschien bij wat obscure amateuristische langharige herriebands (hooguit voor het op cd zetten).

Als je computerkennis niet verder reikt dan Magic Music Maker (en je DUS een tmf kiddie bent, want dat is zo ongeveer de enige plek waar ze adverteren ) hou dan svp je mond in dit soort topics.
Oud 14-07-2002, 16:16
Carn
Carn is offline
vruger, toen men nog ScreamTracker en FastTracker gebruikte om zelf modjes te maken
Oud 14-07-2002, 19:21
dystopia
dystopia is offline
Carn: Tegenwoordig heb je flink wat vervangend materiaal. FTII wertkt niet op XP. MadTracker en FT3 wel. Fruity Loops werkt ook erg simpel.

Citaat:
AtHell schreef:

gvd k erger me dr gewoon echt aan dat k zo moet reageren maar kom nou hoe iritant kan je reageren op mn post.
Ten eerste geef je een vrij nutteloos voorbeeld. Niet echt behulpzaam dus. Ten tweede is het laatste deel van jouw reactie ook niet al te aardig. Trace en dat soort dingen. Hoezo vaag.. kun je nou eenmaal een passende reactie op verwachten.
Oud 15-07-2002, 11:22
carnival xiii
carnival xiii is offline
Citaat:
AtHell schreef:

tut tut tut [.......]
Tjongejonge, een opmerking over tmf tussen mond en lippen door en je bent meteen op de kast gejaagd.

Wat ik vervelend is, is het feit dat de producenten van Magic Music Maker met succes de indruk weten te wekken dat het een of ander professioneel pakket is met ongekende mogelijkheden. Mensen die het uitproberen komen dan voor een enorme teleurstelling te staan (het programma stelt immers niets voor) en trekken dan de conclusie: muziek die met dit soort programma's gemaakt wordt is van belabberd niveau. En eventueel: geef mij maar muziek die met échte instrumenten gemaakt wordt.

En zo wordt de werkelijkheid verdraaid. Het is niet meer dan een fabeltje dat welke succesvolle producer dan ook zijn muziek creëert met MMM. Want van een "DJ" hebben veel mensen het beeld van een jongen die wat op het toetsenbord ratelt en klikkerdeklik, een nummer 1 hit. Zelfs de makers van goedkope, "makkelijke" covertjes zoals Gigi d'agostini raken dat programma nog niet aan. Laat staan de wat hoogstaandere artiesten.

MMM is een programma voor peuters en kleuters die er sesamstraat-achtige melodiën mee maken met dito videoclips en het is uitermate flauw en makkelijk om bij elk topic te roepen "oh dat is toch dat programma waar ze trance enzo mee maken?".
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 17:54
Verwijderd
JE zegt zelf dat je alles baseerde op MMM, dus die eyeopener was allen maar terecht, je geeft het zelf toe dat je het niet wist?!
Wat zeik je dan.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 21:07
Verwijderd
klein tipje voor de gitaar-spelers onder ons: Powertab Editor
werkt met midi (zorg voor een up-to-date windows), muziek in noten en tabs...dus...
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 21:14
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik heb ooit een nummer gemaakt met FastTracker. Was hardcore (jaja de gabber variant). Was nog niet zo simpel en het nummer klonk kut.
Oud 15-07-2002, 22:16
konflict
konflict is offline
Citaat:
eXo schreef:

laten horen

http://home.tiscali.nl/~hawill/music/track.mp3
367kb

klein stukje van een nummer waar ik vandaag mee bezig ben geweest... heb wat liggen klooien met m'n elektrische gitaar en electronische bliepjes en junglebassen en vervormde hiphopdrums.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 22:54
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
carnival xiii schreef:

Tjongejonge, een opmerking over tmf tussen mond en lippen door en je bent meteen op de kast gejaagd.

Wat ik vervelend is, is het feit dat de producenten van Magic Music Maker met succes de indruk weten te wekken dat het een of ander professioneel pakket is met ongekende mogelijkheden. Mensen die het uitproberen komen dan voor een enorme teleurstelling te staan (het programma stelt immers niets voor) en trekken dan de conclusie: muziek die met dit soort programma's gemaakt wordt is van belabberd niveau. En eventueel: geef mij maar muziek die met échte instrumenten gemaakt wordt.

En zo wordt de werkelijkheid verdraaid. Het is niet meer dan een fabeltje dat welke succesvolle producer dan ook zijn muziek creëert met MMM. Want van een "DJ" hebben veel mensen het beeld van een jongen die wat op het toetsenbord ratelt en klikkerdeklik, een nummer 1 hit. Zelfs de makers van goedkope, "makkelijke" covertjes zoals Gigi d'agostini raken dat programma nog niet aan. Laat staan de wat hoogstaandere artiesten.

MMM is een programma voor peuters en kleuters die er sesamstraat-achtige melodiën mee maken met dito videoclips en het is uitermate flauw en makkelijk om bij elk topic te roepen "oh dat is toch dat programma waar ze trance enzo mee maken?".
Oh, ik heb anders gehoord dat Gigi juist wél programma's als Magix Music Maker gebruikt om zijn erbarmelijke geluiden te creëren.

On-Topic: Overigens heb ik wel es geklooit met Fruityloops, FT2 etc. Ik heb niet echt materiaal wat ik zou kunnen laten horen.. nja, ik heb het wel, maar ik wil het niet laten horen
Oud 15-07-2002, 23:05
Six4Eight
Six4Eight is offline
Ik, computer als hart van mn studio, de rest is randapparatuur. Demo-tje vind je terug op mn site, track 3. Heb verder niks online staan ivm rechtne.
Oud 15-07-2002, 23:37
Verwijderd
Citaat:
konflict schreef:

367kb

klein stukje van een nummer waar ik vandaag mee bezig ben geweest... heb wat liggen klooien met m'n elektrische gitaar en electronische bliepjes en junglebassen en vervormde hiphopdrums.
thanks!

Cha0s maakt ook muziekies met de computer (geloof ik) is ook best koewl..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 07:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
RockRoach schreef:
klein tipje voor de gitaar-spelers onder ons: Powertab Editor
werkt met midi (zorg voor een up-to-date windows), muziek in noten en tabs...dus...
Hier te downloaden. Ik ga het 'ns checken

Citaat:
jnieuwelaar schreef:
ik heb ooit een nummer gemaakt met FastTracker. Was hardcore (jaja de gabber variant). Was nog niet zo simpel en het nummer klonk kut.
Met FastTracker? Of met FastTracker II? Laat maar 'ns horen btw
Oud 16-07-2002, 09:11
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Waar kun je zulke programma's downloaden?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 10:13
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
wallflower schreef:
Waar kun je zulke programma's downloaden?
FruityLoops 3.4 Full op KaZaA (Windows; commercieel)
FastTracker III hier (Windows; beta / freeware)
Magix Music maker zeg ik niet
Oud 17-07-2002, 08:35
dystopia
dystopia is offline
Bestaan er ook plugins die .mp3 -> .mid doen? Vast niet maar ja
Oud 17-07-2002, 10:47
Aphex
Aphex is offline
Ja Ja .. ik maak muziek met mn pctje . :
Ok .. ik ben nu al z'n 2 jar bezig en heb 2 weken geleden al mn apperatuur verzet + een drumstel gekocht en electrische acordion gekregen dus ik kan vooruit.
Eerst werkte ik altijd met MMM , toen gebruikte ik altijd de soundpool (Sampels van het mmm programma).
Maar aangezien ik nu zat spullen heb (mixer / 7-Set Aria Drumstel / Electrische WashBurn Gitaar met ParkMarshall versterker ect ect ect .. kank nu hendig zelf sampels maken en is het dus ook veel orgineler.
Ik heb nu al minstens z'n 50 liedjes gemaakt dus voor de mensen met intressen (dat ik de beste liedjes vn de 50 via msn stuur) mogen me toevoegen op msn : robverhofcity@hotmail.com.
En voor de mensen die een Demotje willen horen die ik met een ander lid van dit forum heb gemaakt kunnen hier terecht.

http://members.chello.nl/~t.verhofst...ona%20Move.mp3

^ Was voor de grap gemaakt en om gwn ff wat te xpirimenteren maar ik heb betere nummers waar ik dage heb op zitten programeren.
Oud 17-07-2002, 17:21
konflict
konflict is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Bestaan er ook plugins die .mp3 -> .mid doen? Vast niet maar ja
eh... lijkt me ook niet nee, midi bestaat toch uit verschillende 'sporen' terwijl een mp3 eigenlijk gewoon een vernaaide .wav-file is

nja ik snap 't zelf ook niet allemaal, maar goed, ik kan er mee werken en da's 't belangrijkste
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:02
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Met FastTracker? Of met FastTracker II? Laat maar 'ns horen btw
heb ik allang niet meer, is 3 jaar terug.
Oud 17-07-2002, 19:05
Six4Eight
Six4Eight is offline
Nee idd, MP3 -> MIDI is onmogelijk.

Komt omdat MIDI feitelijk geen audio signaal is, maar een serie 1-tjes en 0-etjes die je apparatuur informatie geven over wat voor noot er bijv. aangeslagen wordt. Het bevat verder dus geen geluidsinformatie.

Een MIDI file zal dus ook op iedere computer of synth anders klinken omdat andere klanken worden aangestuurd. Gelukkig is daarom GM uitgevonden = General MIDI, dit is de standaard voor bepaalde klanken op bepaalde patches. Je zult dus nooit met een GM apparaat op één bepaalde synth een blazer horen, terwijl je op de volgende synth een strijker hoort, daar is wél voor gezorgd
Oud 18-07-2002, 15:55
paul's herberg
paul's herberg is offline
vroeger deed ik niks anders op de AMiga!!! dat waren tijden
Met Protracker thunderdome is er niks bij naja helaas is me Amiga overleden

heb nog een hele cd vol met van die liedjes die ik ''geproduceerd'' heb

gaat weer eens luisteren
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 15:02
AroundTheFur
AroundTheFur is offline
Citaat:
Aphex schreef:
Ja Ja .. ik maak muziek met mn pctje . :
Ok .. ik ben nu al z'n 2 jar bezig en heb 2 weken geleden al mn apperatuur verzet + een drumstel gekocht en electrische acordion gekregen dus ik kan vooruit.
Eerst werkte ik altijd met MMM , toen gebruikte ik altijd de soundpool (Sampels van het mmm programma).
Maar aangezien ik nu zat spullen heb (mixer / 7-Set Aria Drumstel / Electrische WashBurn Gitaar met ParkMarshall versterker ect ect ect .. kank nu hendig zelf sampels maken en is het dus ook veel orgineler.
Ik heb nu al minstens z'n 50 liedjes gemaakt dus voor de mensen met intressen (dat ik de beste liedjes vn de 50 via msn stuur) mogen me toevoegen op msn : robverhofcity@hotmail.com.
En voor de mensen die een Demotje willen horen die ik met een ander lid van dit forum heb gemaakt kunnen hier terecht.

http://members.chello.nl/~t.verhofst...ona%20Move.mp3

^ Was voor de grap gemaakt en om gwn ff wat te xpirimenteren maar ik heb betere nummers waar ik dage heb op zitten programeren.
wauw! vet nummer!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 08:19
nathalie
nathalie is offline
is audacity ook een goed muziekmaak programma ? Of kan je daar echt niets mee bereiken volgens julllie ?

x
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 11:03
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
holy moses, een up van meer dan 6 jaar.
dingen over eigen muziek moeten in het eigen muziek gedeelte overigens.
Oud 12-10-2008, 12:19
funest
funest is offline
haha jezus
Met citaat reageren
Oud 12-10-2008, 13:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
is audacity ook een goed muziekmaak programma ? Of kan je daar echt niets mee bereiken volgens julllie ?

x
je kan er niet veel mee maken. wel bewerken. 2 compleet verschillende dingen dus.
Oud 15-10-2008, 17:17
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
367kb

Dacht ik een vakkundig stukje eigen muziek te kunnen horen, krijg ik deze melding te zien...Kan de pagina niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 01:35
Balthasar
Balthasar is offline
Citaat:
Dacht ik een vakkundig stukje eigen muziek te kunnen horen, krijg ik deze melding te zien...Kan de pagina niet vinden.
Dacht ik een interessante blog over jazzrock te kunnen lezen, krijg ik deze melding te zien...Helaas, de blog op jazzrockz.blogspot.com is verwijderd.
Oud 16-10-2008, 02:09
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dacht ik een interessante blog over jazzrock te kunnen lezen, krijg ik deze melding te zien...Helaas, de blog op jazzrockz.blogspot.com is verwijderd.
Dat heeft zijn reden, er zijn officiele waarschuwingen gekomen van muzikanten en van enkele Amerikaanse muziek uitgevers die gedreigd hadden met schadeclaims en melding bij de Nederlandse justitie indien de blog niet gesloten zou worden, alle leden en beheerders (ik alias Fusionfreak en Tjaptjap hebben de waarschuwingen gekregen). Daar de jazzrockblog de afgelopen 2 jaar ruim 3 miljoen bezoekers heeft getrokken en hierdoor ook hoog in de zoekmachine Google stond trok dit ook de aandacht van muziekuitgevers en artiesten.

Maar niet getreurd, waarschijnlijk komt er weer een nieuwe jazzrock en fusionblog.

Momenteel hebben we onze aktiviteiten (tijdelijk) verplaats naar een gesloten forum.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 11:48
suvórov
suvórov is offline
Hook me up, Cornel.
Oud 20-10-2008, 15:03
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
haha
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 15:11