![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt het nu over een groep van 20 mensen schat ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Omdat ik integenstelling tot sommigen hier wel de koran en de soennah heb gelezen en luister naar de uitleg van schriftgeleerden ik kan je verzekeren dat je de meerderheid van de moslim gemeenschap het fout vindt |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerst heb je het over solidariteit met Iraanse vrouwen die verplicht een hoofddoek dragen. Dan heb je het weer over vliegtuigkapers en opeens heb je het over Mohammed B. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bovendien is de Islam een way of life en worden er dingen in de Koran besproken die met het dagelijks leven te maken hebben. Dat kun je niet vergelijken met een Teletubbieverhalenboek. Enja, omdat het over dagelijkse zaken gaat, kun je er makkelijker verschillende interpretaties op na houden, vooral als je de sunnah (hadtih) er niet bij neemt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik keur niets goed. Ik ben absoluut tegen terrorisme. (Zie mijn avatar btw) Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 11:21. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Eigen schuld, dikke bult. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Kunnen we weer ontopic met z'n allen? Want dit wordt weer zo'n eindeloos 'Islam gooooooooood' vs 'Islam baaaaaaaaaaad'-topic. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat betreft het Ik voel me eerst Marokkaan (of Turk), heb je best wel een punt. Het is eigenlijk heel raar dat de 3e generatie allochtonen van Marokkaanse en Turkse afkomst zich meer Turk voelen dan Nederlander. Het vaderland heeft helemaal niets voor ze gedaan ( Hun valt ook niets te verwijten, want wat kunnen ze nou doen), en in het vaderland zelf wordt je als Europeaan gezien. ( Tenminste, dat zijn mijn bevindingen in Turkije). Daar tegenover heeft de staat Nederland jou alles geboden wat zij heeft. Bepaalde mensen kunnen jou misschien het een en ander misgunnen, maar het overgrote deel ziet jou als zijn gelijke. Daarom is het heel raar waarom Turken en Marokkanen zich meer verbonden voelen met het vaderland, dan met het land waarin zij is opgegroeid. Cultureel gezien zijn er wel redenen om voor het vaderland te kiezen, maar daar wil ik mijn hersenen nu niet mee belasten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Telkens als ik dit lees verbaas ik me over jou arrogantie om anderen van achterlijkheid te beschuldigen maar ja blijkbaar maakt de zelf al niet zo snugger mens er een gewoonte van om me termen als dom te smijten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Echter, die oorzaak in ogenschouw nemend, kun je rustig stellen dat vroeger onvoldoende werd gedaan om mensen toch te laten integreren. Men werd inderdaad doodgeknuffeld, terwijl succesvolle integratie met behoud van eigen cultuur prima mogelijk is, maar dan is wel een zekere bereidheid nodig van de integrerende partij. Die is destijds niet aangewakkerd omdat het niet nodig was. Sprak de allochtoon geen Nederlands, dan sprak de overheid gewoon zijn taal wel. Tegenwoordig is men juist weer volledig doorgeschoten. Er wordt gepraat over het opgeven van geloof, het zweren van trouw aan de grondwet boven Allah, het volledig assimileren en opgeven van de eigen 'achterlijke' gewoontes. Daarmee dring je mensen in een positie waarin ze niets meer te kiezen hebben en dat wakkert gewoon frustratie aan. Het is ook niet nodig. Er zijn in Nederland genoeg autochtone groepen die niet dezelfde normen en waarden hebben als de doorgesneden brave burger. Waarom zou de allochtoon dan ineens wel onze normen waarden letterlijk moeten overnemen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je je best doet om er bij te horen en je wordt gewoonweg niet geaccepteerd dan vind ik het niet gek als je je dan ook geen Nederlander voelt als allochtoon. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|