Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Er bestaat ook zoiets als schizoïditeit; vaak mensen die zich afsluiten voor de wereld en als robots leven. Deze mensen zoeken maar weinig hulp. Maar hebben ze een probleem? Een probleem begint pas als je ongelukkig bent en ergens mee zit. Misschien dat er meer mensen ongelukkig zijn tegenwoordig. Dan krijg je inderdaad snel allerlei diagnoses.
||
Citaat:
Ik zou er liever dood in aangetroffen worden dan erin te moeten lopen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee, ik ga niet Googlen... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Anders kijk even in het psychologisch ABC. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Weet je wat het is, je kunt het wel een naampje geven, maar je verandert er niks mee. Je bent nog steeds jezelf en je moet nog steeds met jezelf leren leven. Het heeft geen zin om de schuld te geven aan je HSP-zijn. Dus eigenlijk maakt het ook weinig uit of je bevestigd krijgt dat je het hebt of niet. Ik denk dat ik een grote kans heb dat ik het heb, maar wat maakt het uit? Het helpt me niet verder en hoe meer je er over nadenkt hoe vervelender je het gaat vinden. Bovendien praat ik er met niemand verder over en ik ga al helemaal niet erover opscheppen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien krijg je dan het verschijnsel wat je nu ook al ziet, namelijk dat HSP verzandt in een trend waarvan iedereen zegt: 'och, daar heb je weer zo'n ouder die zijn kind HSP noemt omdat het gewoon een lastig ettertje is.' |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
* http://www.hooggevoelig.nl/hsptests/hsp100/index.php (dit is de uitgebreide test)
* http://www.hooggevoelig.nl/hsptests/hsptest/index.php (deze is bedoeld voor de haastige mensen met weinig geduld) (Enige wat ik er van weet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wie zegt er dat de mensen die er niet alleen maar positief over zijn er zelf geen last van hebben, het niet begrijpen en dat ze het niet "hebben"? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of een ziekte 'erkend' of 'bewezen' is, is ook niet dezelfde vraag. Of je iets wilt erkennen als ziektebeeld is hartstikke arbitrair. Dat hangt ook af van de stand van de medische wetenschap. Of je een ziekte kunt 'bewijzen' zal ook afhangen van de eigen invulling. Als je een test maar gedetailleerd genoeg maakt kun je wel vaststellen of iemand een HSP is. Daarvoor is dan uiteraard wel nodig dat je eerst een strakke definitie van HSP formuleert. In elk geval wordt op dit moment het begrip HSP gewoon misbruikt, het is gewoon pure etikettenplakkerij. En door posts als deze hierboven mij, hoe aandoenlijk ook, wordt de irritatie alleen nog maar meer in de hand gewerkt, door op zo'n mieperig toontje te beweren dat de huidige maatschappij geen gevoelens meer toelaat. Psychologische, psychiatrische en medische wetenschap zijn serieuze zaken. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat zijn jouw slechte eigenschappen? Noeleke | 116 | 16-04-2013 22:57 | |
Psychologie |
Je verleden accepteren en doorgaan Verwijderd | 14 | 04-06-2012 23:03 | |
Psychologie |