Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik weet niet hoe dat met hsp is. Ik weet ook niet of ik het ben. Ik herken wel veel van de symptonen, maar misschien ben ik ook gewoon een aansteller ![]() Ben die test aan het doen, zitten inderdaad een paar rare vragen bij. Ik weet niet wat voor blik ik in mijn ogen heb, hoor ![]() Volgens de test ben ik geen hsp ![]()
Laatst gewijzigd op 19-03-2006 om 10:06. |
![]() |
||
Citaat:
Maar hoe dan ook, of HSP nou onzin of niet, mensen die het 'hebben' zijn wel heel erg veel gevoeliger dan 'normale' mensen voor bepaalde invloeden. Dus zo'n onzin lijkt het me niet, of het nou gehypt is of niet, wat kunnen mensen die echt overgevoelig zijn daar nou aan doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder sluit ik me aan bij Kruimel. En als antwoord op de vragen van TS: Je moet niets, het gaat er vooral om wat je wilt. Wil je het anderen vertellen? Heb je er echt last van? Of het je studie in gevaar brengt merk je toch zelf wel aan je cijfers ed, dat kunnen anderen niet zeggen, lijkt me? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Misschien moet er bij gezegd worden dat het samen gaat met een schizoide persoonlijkheid? En nouja, er geen last van hebben, ik zie het niet als een last meer tegenwoordig. Volgens mijn ouders heb ik er juist wel veel last van, maar het is te ingewikkeld om zomaar even uit te leggen. En ik ben net wakker.
Laatst gewijzigd op 19-03-2006 om 12:30. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er is wel een odnerscheid tussen taal zwakken en dislecten en dat onderscheid is door de hype wat vervaagt wat niet wil zeggen dat dislexie niet echt iets is zelfde geld voor adhd een tijd lang zijn er wel erg veel emsnen met adhd bij gekomen ineens teriwjl je nu ziet dat het aantal adhd ers behoorlijk stabiliseerd ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zit btw een aardig verschil tussen taalzwak en dyslexie. En een goede diagnost weet en ziet dat. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik bedoel, het is allemaal zo'n gezeik. Mensen denken dat ze meer zien en horen dan de rest, en hangen er meteen een medische diagnose aan vast. Niks ervan, die mensen letten gewoon beter op dan hun stoďcijnse medemens. En wat dyslectie betreft blijf ik erbij dat het voor minstens de helft luiheid is. En ja, mijn broertje, die ik in een eerdere post al aanhaalde, is ook lui. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-03-2006 om 21:06. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Het interesseert me geen fuck welke kwalkzalver die aandoening constateert. Huisart, psycholoog, homeopaat, wie dan ook, ze zijn de weg kwijt zodra ze dingen als HSP gaan constateren. Citaat:
Zoals ik eerder al zei, mijn broertje is dyslectisch, en verdomd een 'n' achter 'lopen', 'werken' enzovoort te schrijven. Ja, dat vind ik lui. Zeer lui. Misbruik maken van de situatie, dat ook. Of hij is gewoon slachtoffer van de achterlijke breezahcultuur, dat kan ook. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mij lijkt dat je op basis van één persoon (je broertje in jouw geval) geen conclusie voor alle dyslecten kunt trekken. Ik ben ook dyslectisch en mijn Nederlands is volgens mij vrij aardig. En zo ken ik nog meer dyslecten. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Schrijfverbod voor zulke lui. Dan wil ik er nog even aan toevoegen dat de bedenker van het woord 'dyslextie' een geweldig sarcastisch persoon geweest moet zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Misschien is het je niet opgevallen, maar je schrijft zelf het woord dyslexie in al je posts verkeerd. Maar goed, gingen we niet verder over HSP? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het klinkt misschien een beetje zweverig, maar dat is het in principe ook. Als het rationeel benaderd wordt klinkt het nog onzinniger. Wanneer mensen geemotioneerd raken dan voel ik dat gewoon. En die gevoelens zijn af en toe veel te intens..
Laatst gewijzigd op 20-03-2006 om 10:10. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben trouwens zelf ook tegen het in hokjes plaatsen enzo. Ik gebruik het woord HSP of hoogsensitief dan ook liever niet. Vooral omdat er zo veel onduidelijkheid over is. Ik betrek het liever op mijzelf...
Laatst gewijzigd op 20-03-2006 om 13:45. |
![]() |
||
Citaat:
Bij een autist is het vermogen om anderen te begrijpen en dergelijken beperkt. In die zin vind ik het dus het tegenovergestelde. Dat HSP's gevoeligere zintuigen hebben is naar mijn mening een bijzaak...
||
Citaat:
![]() Wat ik ermee bedoel: hulpverleners/ artsen vinden het een hype, wetenschappelijk niet (genoeg) onderbouwd en te abstracte criteria. Ik was zelfs in de veronderstelling dat (in de reguliere zorg) deze diagnose nooit gegeven zou worden.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
wanneer ben je hsp?? Sparkles | 39 | 07-03-2005 16:23 | |