![]() |
|
Via een familielid kwam ik terecht op de site www.pbr.nl . Het lijkt mij wel wat om een keer mee te doen aan zo'n onderzoek. Deels vanwege de vergoeding natuurlijk maar ook vanwege de ervaring.
Heeft hier iemand ervaring met zoiets? Hoe ging dat? En zijn die risico's echt nihil? En verder nog een vraagje: omdat ik een vrouw ben in 'de vruchtbare periode' mag ik alleen meedoen aan het onderzoek over een medicijn tegen hartritmestoornissen. Als eis staat er: Vrouwen in de vruchtbare leeftijd dienen een effectieve methode van anticonceptie te gebruiken. Ik ben niet aan de pil o.i.d., maar met welke reden staat dat er? Ik heb geen vriend, dus geen anticonceptie nodig.. geldt dat ook? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die onderzoeken hebben al allerlei fasen doorlopen voordat er ook maar iets op mensen getest mag worden. |
![]() |
||
Citaat:
Bij dat onderzoek waar ik nu over zit te denken, moet je trouwens 10 nachten blijven.. das wel heel lang, maar ik neem gewoon flink wat studieboeken mee en dan vermaak ik me wel ![]() De vergoeding is ook niet niks; 1100 euro ongeveer. Thanx voor de reacties en ik hou jullie op de hoogte! ![]()
||
Citaat:
En al er een onderzoek zijn -goedgekeurd en wel- waar je bv. een flinke verkoudheid en meer van krijgt, moeten ze dat voor de tijd vermelden. Bovendien is het altijd je eigen risico.
||
![]() |
Citaat:
Ik heb laatst nog gelezen dat een Utrechtse hoogleraar werd geschorst omdat hij de bijwerkingen van een nieuwe medicijn, die hij dus ging testen bij mensen, niet had vermeld waardoor die mensen flink (chronisch?) ziek zijn geworden. Edit: ik zie net staan dat ze wel naar gezonde mensen vragen om een nieuw geneesmiddel te testen tegen HIV-1 infectie, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als Aids. Maar toch een beetje bizar. Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 09:52. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar je kunt je natuurlijk wel flink beroerd gaan voelen en dat bloed prikken iedere dag vind ik ook niet echt heel erg leuk...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Risico's op bijwerkingen zijn er natuurlijk wel. Maar eigenlijk niet op blijvende 'schade' ofzo. Tenminste, niet groter dan de kans dat je onder een auto komt ofzo ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En over wel roken en niet.. in de Spits staan vrij vaak van die oproepen waarvoor ze mensen nodig hebben.. ook wel die roken
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Natuurlijk heb je ook klinische trials waaraan alleen een bepaalde groep patienten meedoet, maar dit staat zelden in een krant (dit wordt meestal via de betreffende arts geregeld: die vraagt dan aan zijn/haar patienten of ze willen meedoen).
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Iemand Aub??? Samar | 6 | 19-10-2008 20:31 | |
Lifestyle |
Wereldverbeteraar(s?) lifestyle Larry Flint | 276 | 03-02-2007 01:00 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 | |
Algemene schoolzaken |
Oproep tot algehele scholieren/studenten-staking! Rabbi Daniel | 6 | 09-12-2001 14:37 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
De euro | 2 | 09-04-2001 20:23 |