Oud 10-03-2005, 15:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 16:04 :
Ik ben Nederlands maar studeer in Belgie

Ik denk dat ik dat wel ken ja, is dat van dat kleine, bijna vierkante brood, lichtbruin maar wel met pitjes enzo erin?
Hmm geen pitjes. Wel best klein.
Oud 10-03-2005, 15:08
JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 10-03-2005 @ 16:02 :
@JennyMindTricks: Op www.overgewicht.nl kan je je aanmelden voor de eet- en beweegwijzer. Ik gebruik hem niet, omdat je zelf geen producten kan toevoegen en lang niet alles staat er in. Ik gebruik hem echter wél als ik wil weten hoeveel gram 1 portie is, dat staat dan achter het product, daar is het wel fijn voor
Hm beetje jammer dat je voor die site je gewicht in moet vullen voordat je verder kan gaan....
Oud 10-03-2005, 15:09
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 15:59 :
Ik heb vandaag al minder gegeten dan gisteren en heb nog steeds niet echt honger, wel trek maar goed. Misschien is mijn verdeling vandaag gewoon beter. Ik heb vandaag gegeten:

8.00 uur: twee boterhammen met chocopasta, een boterham zonder beleg, glas melk

10.30 uur: pakje sultana naturel

12.30 uur: vier boterhammen met tonijnsalade, stukje komkommer, drie plakjes ontbijtkoek met boter, magere vruchtenyoghurt, blikje cola light

16.00 uur: rijstwafel

Ik heb nu wel trek maar niet echt honger, iemand tips wat ik nu nog kan eten?

Vanavond ga ik nog gekookte aardappeltjes, vissticks en witlof eten.
als ik jou was zou ik fruit gaan eten, aangezien je dat nog niet op hebt.
Oud 10-03-2005, 15:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 10-03-2005 @ 16:08 :
Hm beetje jammer dat je voor die site je gewicht in moet vullen voordat je verder kan gaan....
Wat maakt dat uit Niemand ziet het hoor.
Oud 10-03-2005, 15:12
kliwie
kliwie is offline
vandaag:

8 uur
brinta

half 11
appel

half 1
2 boterhammen in tostiapparaat met banaan erop en 1 kant met boter besmeert

4 uur
60 gr. zalm uit blik met komkommer

straks ga ik nog een kiwi eten

vanavond eten we tjap tjoy ofzo. met zilvervliesrijst en roerbakgroenten erdoor. en die saus dus. maar heb geen idee hoeveel kcl daarin zit.
's avonds eet ik nog magere kwark en daarna nog magere melk.
had meer boterhammen moeten eten, wilde om half 3 ook eten maar toen was ik zo bezig met school op de pc dat ik het vergat...
Oud 10-03-2005, 15:15
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 09:50 :
Maar op meer dan ik gewend ben te nemen denk ik
Ik denk dat dat wel meevalt.
Oud 10-03-2005, 15:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kliwie schreef op 10-03-2005 @ 16:09 :
als ik jou was zou ik fruit gaan eten, aangezien je dat nog niet op hebt.
Ik heb net een appel gegeten, hopelijk kan ik nu weer even vooruit
Oud 10-03-2005, 15:18
Verwijderd
Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel cal. er in een paaseitje zitten?
Oud 10-03-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
noewkie schreef op 10-03-2005 @ 10:10 :
waarom eten jullie allemaal zo geplanned joh

wat is er mis met een witte boterham met pindakaas.
het gaat er gewoon om dat je gwoon 3 keer op een dag goed eet dus gwoon voldoende. en dat je probeertt na 5 uur niets meer te eten want dat verbrand je niet meer.
Waarom ik dat niet doe? De meeste mensen eten pas later warm dan 17.00uur en omdat ik na 17.00uur nog genoeg doe en het niet redt om na 17.00uur tot 22.00uur niets te eten en omdat ik niet geloof dat het goed is om zo lang niets te eten (en de dietiste die ik had bevestigde dat en mijn lichaam doet dat ook). "Maar" drie keer op een dag eten is ook niet voor iedereen goed: het is beter om om de twee/drie uur (max.) wat te eten (ivm stofwisseling en bloedsuikerspiegel). Enz.

En bruin brood vind ik lekker dan wit brood en pindakaas ben ik allergisch voor, dus ja. (Ik eet het wel soms en andere soortgelijke dingen ook best wel eens.)
Oud 10-03-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 10-03-2005 @ 16:18 :
Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel cal. er in een paaseitje zitten?
Zoveel als in een klein chocolaatje? (En dat is wel op te zoeken. ))
Oud 10-03-2005, 15:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
40 a 50 kcal zo?
Oud 10-03-2005, 15:22
Verwijderd
Ik ben nu een beetje de tips van Mighty Duck aan het volgen en eet ieder uur iets, maar na m'n laatste maaltijd (aardappelsoep) voel ik m'n maag een beetje. Hoe kan dat?
Oud 10-03-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 16:22 :
Ik ben nu een beetje de tips van Mighty Duck aan het volgen en eet ieder uur iets, maar na m'n laatste maaltijd (aardappelsoep) voel ik m'n maag een beetje. Hoe kan dat?
Eet je altijd als laatste maaltijd aardappelsoep?

Wat bedoel je precies met "je maag voelen"? Dat je er last van hebt, dat je trek hebt, ...?
Oud 10-03-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 10-03-2005 @ 16:24 :
Eet je altijd als laatste maaltijd aardappelsoep?

Wat bedoel je precies met "je maag voelen"? Dat je er last van hebt, dat je trek hebt, ...?
Nee, ik bedoel dat ik net als laatste (dus om 4 uur) aardappelsoep heb gegeten. Beetje misselijk gevoel
Oud 10-03-2005, 15:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik durf nog steeds niet op de weegschaal te staan... Maar mn taille is 2 cm geslonken

Ik heb trouwens een keer uitgerekend dat een paaseitje inderdaad ongeveer 50 kcal bevat.
Oud 10-03-2005, 15:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 16:27 :
Nee, ik bedoel dat ik net als laatste (dus om 4 uur) aardappelsoep heb gegeten. Beetje misselijk gevoel
Misschien is het dan voor jouw lichaam beter om om de anderhalf of twee uur iets te eten. Denk dat je dat het beste voor jezelf uit kan maken. Zolang je maar genoeg binnenkrijgt en tussendoor geen honger hebt zit het wel goed.
Oud 10-03-2005, 15:30
Verwijderd
Zóveel in een zo'n klein rotdingetje?
Oud 10-03-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Misschien iets te veel gegeten? Of misschien is het verkeerd gevallen? 't kan zoveel zijn waar dat door komt, zeker als het maar één keer voorkomt.
Oud 10-03-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 10-03-2005 @ 16:30 :
Zóveel in een zo'n klein rotdingetje?
Zolang je er (zo nu en dan) één of desnoods een paar eet overleef je dat vast wel.
Oud 10-03-2005, 15:40
kellytje
kellytje is offline
Bah net naar stad geweest en gaan drinken. Heb een halve leo (17gram ofzo) leo gegeten en 4 hele mini cakejes (kleine 2cm doorsnede, 1 cm hoog) .Weet iemand hoeveel extra calorien ik hiervoor moet tellen?
Oud 10-03-2005, 15:50
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 16:29 :
Misschien is het dan voor jouw lichaam beter om om de anderhalf of twee uur iets te eten. Denk dat je dat het beste voor jezelf uit kan maken. Zolang je maar genoeg binnenkrijgt en tussendoor geen honger hebt zit het wel goed.
Mwa nee dat is in dit geval dus niet zo. Eerst moet dat metabolisme omhoog, hij MOET honger krijgen!

Het kan heel goed zijn dat je je maag voelt samentrekken, van de honger kan dat zijn.

Mogelijk ook omdat het maagvolume zich aan past, dat weet ik niet zeker maar kan zeker zijn als je gewend bent om met een lage frequentie en een hoog volume te eten.
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 10-03-2005 @ 16:12 :
vandaag:

8 uur
brinta

half 11
appel

half 1
2 boterhammen in tostiapparaat met banaan erop en 1 kant met boter besmeert

4 uur
60 gr. zalm uit blik met komkommer

straks ga ik nog een kiwi eten

vanavond eten we tjap tjoy ofzo. met zilvervliesrijst en roerbakgroenten erdoor. en die saus dus. maar heb geen idee hoeveel kcl daarin zit.
's avonds eet ik nog magere kwark en daarna nog magere melk.
had meer boterhammen moeten eten, wilde om half 3 ook eten maar toen was ik zo bezig met school op de pc dat ik het vergat...
Ik vind dat je nog steeds te weinig eet.
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als het 'goed' is om 's ochtends pindakaas te eten is het dan ook 'goed' om 's ochtends chocopasta te eten, of iig beter dan 's middags of maakt dat niet uit?
Oud 10-03-2005, 16:55
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 16:50 :
Als het 'goed' is om 's ochtends pindakaas te eten is het dan ook 'goed' om 's ochtends chocopasta te eten, of iig beter dan 's middags of maakt dat niet uit?
Chocopasta hoort sowieso niet in een dieet thuis. Pindakaas misschien, het is tenslotte een goede bron van onverzadigde vetten. Maar in dat geval wel sterk gematigd, eventueel later in de middag als het aantal koolhydraten verminderd of uit blijft, om het honger gevoel op te heffen is een beetje vet dan welkom.
Oud 10-03-2005, 17:05
kellytje
kellytje is offline
Ik kom zonder die cakejes en die leo aan 1130 calorien, straks nog een sinaasappel. Zal wel wat te veel uitkomen maar nog steeds niet meer dan ik 'nodig' heb denk ik.
Oud 10-03-2005, 17:18
Verwijderd
Vandaag ging slecht, heb me niet aan mijn planning gehouden en teveel gesnoept

Ontbijt (8.30)
150 ml sojamelk
40 gr havermout
Grapefruit

Tussendoor (9.45)
1 boterham
suikerarme jam

Lunch
3 × boterham
1 × suikerarme jam (dubbele boterham)
1 × strooikaas
200 ml chocolademelk

Tussendoor (15.00)
150 ml magere yoghurt
30 gr muesli
2 kiwi's
1 paaseitje

Tijdens het koken:
Handje walnoten . Vlak voor en vlak na het eten is echt mijn zwakke moment, terwijl dat totaal niet logisch is verder maar goed :/. Krijg dan echt de neiging om te snoepen. Nu dus walnoten omdat ik met walnoten aan het koken was .

Avondeten (17.45)
Preisouffle (prei, walnoot, ei, kruiden)
4 vegaballetjes
stuk turks brood met kruidenboter
100 gram magere vruchtenkwark

Ik ga vanavond alleen nog maar thee drinken

Rond de 1850 cal ofzo, precies mijn behoefte dus op zich niet zo'n ramp, alleen een beetje jammer.
Oud 10-03-2005, 17:58
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd, maar het is mij vandaag 2 keer niet gelukt om ieder uur te eten. De eerste keer vanochtend en net wezen roeien en vergeten iets mee te nemen, waardoor ik 2 en half uur niets heb gegeten.
Oud 10-03-2005, 18:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 18:58 :
Ik heb het geprobeerd, maar het is mij vandaag 2 keer niet gelukt om ieder uur te eten. De eerste keer vanochtend en net wezen roeien en vergeten iets mee te nemen, waardoor ik 2 en half uur niets heb gegeten.
Zo'n ramp is dat ook niet hoor ... je moet het gewoon proberen zo goed mogelijk vol te houden, maar het moet niet een obsessie worden.
Oud 10-03-2005, 18:04
Verwijderd
Zo, ik ben hier 1,5 dag niet en meteen 6 pagina's er bij!

Het gaat niet zo goed met mij. Gistermorgen ben ik op mijn hoofd gevallen tijdens lichamelijke opvoeding en na een bezoek aan de huisarts werd een lichte hersenschudding geconstateerd. Dus ik heb gister de hele dag in bed gelegen met een wekadvies van om de 2 uur. Vandaag heb ik ook de hele dag in bed gelegen, alleen nu ben ik heel even op om wat te eten en even 10 min. achter de pc te zitten. (Wat eigenlijk ook niet mag, maar ik kon het niet laten. )

Qua eten is het momenteel ook slecht, aangezien ik ontzettend misselijk ben en al moeite heb om kwark binnen te houden. Dus ik kan iedereen verder aanraden om niet op sokken door de gymzaal te lopen.

*Gaat weer terug naar bed
Oud 10-03-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-03-2005 @ 19:04 :

Het gaat niet zo goed met mij. Gistermorgen ben ik op mijn hoofd gevallen tijdens lichamelijke opvoeding en na een bezoek aan de huisarts werd een lichte hersenschudding geconstateerd. Dus ik heb gister de hele dag in bed gelegen met een wekadvies van om de 2 uur. Vandaag heb ik ook de hele dag in bed gelegen, alleen nu ben ik heel even op om wat te eten en even 10 min. achter de pc te zitten. (Wat eigenlijk ook niet mag, maar ik kon het niet laten. )

Qua eten is het momenteel ook slecht, aangezien ik ontzettend misselijk ben en al moeite heb om kwark binnen te houden. Dus ik kan iedereen verder aanraden om niet op sokken door de gymzaal te lopen.

Beterschap!
Oud 10-03-2005, 19:05
cerys
cerys is offline
Citaat:

ahh arm chickje. Beterschap he, en leer ervan
Oud 10-03-2005, 19:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 10-03-2005 @ 18:18 :
Tijdens het koken:
Handje walnoten . Vlak voor en vlak na het eten is echt mijn zwakke moment, terwijl dat totaal niet logisch is verder maar goed :/. Krijg dan echt de neiging om te snoepen. Nu dus walnoten omdat ik met walnoten aan het koken was .

Als je die walnoten anders zou opeten tijdens je avondeten dan is er toch niets mis mee? Je krijgt er toch niet ineens walnoten bij dus heb je nu toch net zoveel gegeten als wanneer je ze tijdens je avondeten zou eten?
Oud 10-03-2005, 20:23
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 10-03-2005 @ 13:35 :
Ik doe dat niet... maar ik kijk wel naar wat ik al heb gehad, en wat ik nog kan hebben, en dan kies ik dat zo. Snap je?
Ja ik snap 't, zo doe ik 't zelf ook. Maar ik zei alleen dat 't in 't begin misschien makkelijker is om toch een schema te maken, aangezien je dan nog niet echt bekend bent met het tellen van ckal.
Oud 10-03-2005, 20:29
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 10-03-2005 @ 15:04 :
Ik vind het hier echt een stuk fijner sinds DS in is gaan zien dat wat wij hier verkondigen geen bullshit is. En DS, ik vind het echt goed van je dat je dat in bent gaan zien, en dat je je eetpatroon aan het aanpassen bent!!
Dat vind ik inderdaad ook, en dat wilde ik ook nog ff zeggen, dus bij deze
Verder weet ik niet of je dat nou al gezegd had, of dat ik er gewoon overheen kijk, maar hoeveel wilde je ook alweer afvallen? (Of wilde je dat niet zeggen?)
Oud 10-03-2005, 20:31
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 10-03-2005 @ 16:01 :
Oh, jij bent belgisch he? Ik heb van dat paniform vezelrijk brood ofzo... ken je dat
Ik ken 't wel! Kvind 't best lekker trouwens (Zuid-Limburg he)
Oud 10-03-2005, 20:37
-(L)-
Citaat:

Ook namens mij beterschap (F)!
Oud 10-03-2005, 20:53
Verwijderd
Hmm,
Ik heb me van vorige week donderdag tot gisteren erg misdragen qua eten, en ben in twee en half week tijd nu maar 3 keer naar de sportschool geweest.
Don en vrij. nauwelijks gegeten, zaterdag uit geweest, te veel gedronken en pizza gehad, zondag slecht, maandag had ik een goede dag en dinsdag en woensdag heb ik ronduit slecht gegeten (chocola, pizza, chips etc)

Ik was vorige week ongeveer 4 dagen ziek, dus daarom at ik klote, en daarna kreeg ik problemen met mn vriend (bijna uitgemaakt niet fijn ) dus mjah.... toen ben ik met dat loop schema begonnen en heb ik drie dagen met een zeer been gelopen... de spier aan de voorkant van mn rechterscheen en mn rechter enkel deden erg zeer... spierpijn? Weet iemand mss wat dat zou kunnen zijn?

Enfin, ehm... vandaag gaat weer beter, heb het gevoel dat ik weer een beetje controle heb over m'n eet gedrag... al zit het in m'n hoofd nog een beetje wankel over dat gedoe met m'n vriend enzo. Moest m'n verhaal ff kwijt sorry.

Wat ik vandaag gegeten heb/gepland heb

09:00 250ml magere melk m 1.25 kopje raisin bran, 1 bb m sandwichspread
11:30 2 bb m halva jam, 175 ml groentedrank, 175g magere fruit yoghurt
13:30 175 ml groente drank
15:00 1 bb m halva jam, 1 bb m sandwichspread

*heel vroeg avondeten*

16:30 125g gebakken ui, 1 el olijfolie, 1/4 kopje soepgroenten, 3/4 kopje kidney beans, 75g gesneden ham, scheutje curry, mok cappuccino
18:00 1 mok magere melk
20:00 2 eiwitten, thee

*45 minuten fietsen op hometrainer, 10 minuten abs*

21:00 1/2 grapefruit, thee, ???????

Ik zit nu op 1550 cal, en ga om 9 uur d'r nog wat bij eten... na het fietsen heb ik vast wel weer behoorlijke trek
OM 6 uur zou ik eigenlijk ook nog wat eten maar mn avond eten was behoorlijk vullend...

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 23:49.
Oud 10-03-2005, 20:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Dan moet je niet zoveel eten. Als je elk uur op een dag, dus zo'n 14 keer eet word er echt niet van je verwacht dat je elke keer een uitgebreide maaltijd gaat eten. Vaak =/= veel.
Oud 10-03-2005, 21:17
Verwijderd
Wat mij net opvalt is dat die lijst met productgroepen op valtaf.nl precies hetzelfde is als de categorien op overgewicht.nl.
Hebben die sites met elkaar vandoen of is dat gewoon gekopieerd?

En ehm, ik heb mijn gewichten enzo ingevuld, alleen nou staat er dat ik niet afgevallen ben... ik snap het niet dit staat er:
Huidig gewicht: 62 kg
Streefgewicht: 60 kg
Afgevallen: 0 kg
terwijl er eerst wel stond hoeveel ik afgevallen was en in de grafiek staat het ook goed, wat heb ik veranderd?
Oud 10-03-2005, 21:45
marla
marla is offline
Hmmm wil het eigenlijk niet doen, maar toch wel. Wat ik vandaag gegeten heb:
sochtends: 4 boterhammen, 2 met pindakaas 2 met sandwich spread.
13:00 : 2 boterhammen 1 met ham en 1 met kaas.
Snack: 2 snickers, 1 bounty en een stuk chocola.
Avondeten: boerenkool met rookworst (maar klein stukje genomen).
savonds: 2 uur gesport en kreeg honger dus tomaat gegeten en 4 cracottes. Als we nog fruit hadden had ik wel een appel genomen, maar had gister de laatste.
Ik heb nu niet zoveel zin om die calorien te tellen weet zo ook wel dat t slecht was.
Oud 10-03-2005, 22:09
Verwijderd
@marla: ach ja, shit happens... morgen gewoon weer proberen
Twas idd geen goede zet, die bounty enzo... hoe kom thet? Had je trek en lag het in de buurt...? voor de rest vind ik wat je gegeten heb best meevallen..
Oud 10-03-2005, 22:26
marla
marla is offline
ja t was in de buurt... en ik had trek in chocola.
Maar morgen weer nieuwe dag . Lekker zweten morgen ochtend
Oud 10-03-2005, 22:58
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 10-03-2005 @ 21:57 :
Dan moet je niet zoveel eten. Als je elk uur op een dag, dus zo'n 14 keer eet word er echt niet van je verwacht dat je elke keer een uitgebreide maaltijd gaat eten. Vaak =/= veel.
Nee, ik eet ook niet iedere keer uitgebreide maaltijden. Meestal een boterhammetje oid

Vandaag gegeten:
10.00 uur: 1 boterham met halvajam, 1 beker karnemelk
11.00 uur: 1 boterham met halvajam
13.15 uur: 2 boterhammen met halvajam, 1 beker karnemelk
14.00 uur: 1 kiwi
15.00 uur: stuk kaas
16.00 uur: 1 kop aardappelsoep
18.45 uur: 2 boterhammen halvajam
20:00 uur: 150 gram aardappelschijfjes, 200 gram roerbakgroente, 5 vissticks
20:30: 1 glas sinaasappelsap
21:00 uur: 1 glas sinaasappelsap
23:30: 1 boterham halfvolle roomboter

Dan eet ik zoveel en dan nog lukt het me niet om boven de 2000 calorieen uit te komen

Bovendien lekker geroeid vandaag

Edit: 10 over 12 nog een boterham. Ik had honger. Had ik niet moeten doen, want nu heb ik gewoon veel gegeten vandaag

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 23:13.
Oud 10-03-2005, 23:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 23:58 :
Nee, ik eet ook niet iedere keer uitgebreide maaltijden. Meestal een boterhammetje oid

Vandaag gegeten:
10.00 uur: 1 boterham met halvajam, 1 beker karnemelk
11.00 uur: 1 boterham met halvajam
13.15 uur: 2 boterhammen met halvajam, 1 beker karnemelk
14.00 uur: 1 kiwi
15.00 uur: stuk kaas
16.00 uur: 1 kop aardappelsoep
18.45 uur: 2 boterhammen halvajam
20:00 uur: 150 gram aardappelschijfjes, 200 gram roerbakgroente, 5 vissticks
20:30: 1 glas sinaasappelsap
21:00 uur: 1 glas sinaasappelsap
23:30: 1 boterham halfvolle roomboter

Dan eet ik zoveel en dan nog lukt het me niet om boven de 2000 calorieen uit te komen

Bovendien lekker geroeid vandaag

Edit: 10 over 12 nog een boterham. Ik had honger. Had ik niet moeten doen, want nu heb ik gewoon veel gegeten vandaag
Je hoeft ook niet boven de 2000 kcal uit te komen, waarom denk je dat?
Oud 10-03-2005, 23:22
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 23:58 :

Maak je niet druk dat maakt niet zoveel uit. Sowieso zou je van 1 boterham niet dik worden. Iig heb je nu al ervaren dat het mogelijk is om frequent en relatief veel te eten en steeds meer honger te krijgen. Prepare. Het word nog erger als het systeem eenmaal draait.
Oud 10-03-2005, 23:27
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-03-2005 @ 00:22 :
Maak je niet druk dat maakt niet zoveel uit. Sowieso zou je van 1 boterham niet dik worden. Iig heb je nu al ervaren dat het mogelijk is om frequent en relatief veel te eten en steeds meer honger te krijgen. Prepare. Het word nog erger als het systeem eenmaal draait.
Steeds meer honger krijgen heb ik nu ervaren. Nu nog de ervaring van het afvallen met steeds meer eten, want daar draait het natuurlijk om

Hoe weet ik btw wanneer het systeem goed werkt?

O ja, het verbaast me ook hoeveel je kunt eten zonder veel calorieen binnen te krijgen.

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 23:31.
Oud 10-03-2005, 23:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 11-03-2005 @ 00:27 :
Steeds meer honger krijgen heb ik nu ervaren. Nu nog de ervaring van het afvallen met steeds meer eten, want daar draait het natuurlijk om
Volgens mij draaf je een beetje door. Je moet genoeg eten maar zeker niet teveel. Dan kom je toch nog aan hoor.
Oud 10-03-2005, 23:31
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-03-2005 @ 00:30 :
Volgens mij draaf je een beetje door. Je moet genoeg eten maar zeker niet teveel. Dan kom je toch nog aan hoor.
Ik zit nog onder de 2000 calorieen, dus in die zin eet ik niet te veel toch?
Oud 10-03-2005, 23:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 11-03-2005 @ 00:31 :
Nee, denk het niet...
Oud 11-03-2005, 00:00
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 11-03-2005 @ 00:31 :
Absoluut niet, ikkeleerlinge bedoelt alleen maar dat je dus bv niet 3000 cal op een dag aan gezond eten moeten gaan eten (denk aan bv een heel brood en 3 emmers groenten ) dan kom je alsnog aan....

Hoe je weet of het systeem werkt? Mischien kan iemand anders dat beantwoorden, mijn antwoord is als je af gaat vallen, maar zo simpel is het geloof ik niet...

Wat jij nu aan het doen bent is je metabolisme versnellen, door elk uur iets te eten gaat je lichaam denken dat er zat voedsel in de omgeving is en gaat het alles verbranden wat het binnenkrijgt, want, er is immers genoeg voedsel en er is geen reden om te gaan hamsteren voor als er voedsel tekort is....
dus als je dat voor elkaar hebt ga je onder je behoefte eten waardoor je af gaat vallen, (en je lichaam de vetreserves aan gaat spreken)
Stel dus dat je 2000 cal per dag aan het eten bent, dan ga je dus bv 1700 eten voor 5 dagen, dan weer een dag 2000 zodat je metabolisme niet teveel inzakt, (noemen wij veelal een refeed-dag) en dan weer een paar dagen 1700...
snap-ou-vous?
Zo valt men af.
Ik weet niet of MD dit al uitgelegd had, maar hij kan de 'ingewikkelde versie' vast wel aan je pm-en, als hij dat al niet gedaan had...

Weet jij trouwens je bodyfat percentage?

Laatst gewijzigd op 11-03-2005 om 00:05.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten