Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 09:24
Verwijderd
Citaat:
noewkie schreef op 10-03-2005 @ 10:20 :
ik bedoel dat ej na 5 uur vaak weinig meer uitvoerd
jeetje zeg
maar goed nog geen andwoord op mn vraag
maar dan verbrand je nog een hoop hoor. Je organen zullen toch echt moeten blijven werken. Tussen 5 uur 's middags en 8 uur de volgende ochtend verbrand je minstens 750 kcal, zelfs als je al die tijd niets anders doet dan slapen en tv kijken.
Daarbij heb je echt wel een warme maaltijd nodig, de meeste mensen eten die tussen 6 en 7...
De mensen hier eten zo geplanned, omdat ze het zo makkelijker vinden om controle te hebben over wat ze eten. Met een witte boterham met pindakaas is mis dat witbrood geen vezels bevat, en hierdoor snel verteerd wordt en je bloedsuikerspiegel daardoor razendsnel stijgt en vervolgens meteen weer daalt, je kunt je bloedsuikerspiegel beter een beetje constant houden, bovendien krijg je constipatie als je te weinig vezels eet, met pindakaas is niet zo veel mis, maar het bevat vrij veel calorieen, wat niet echt handig is als je wil afvallen.

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 09:30.
Oud 10-03-2005, 09:26
Verwijderd
Citaat:
noewkie schreef op 10-03-2005 @ 10:20 :
ik bedoel dat ej na 5 uur vaak weinig meer uitvoerd
jeetje zeg
maar goed nog geen andwoord op mn vraag
Volgens mij kan het prima, maar ik denk dat de meeste mensen hier dat niet met me eens zullen zijn. Ik denk zelf dat de meeste mensen gewoon een wat strictere methode nodig hebben om zichzelf er gedisciplineerd aan te kunnen blijven houden.

Om dat vol te houden moet je echter wel het hongergevoel dat vaak tussen maatlijden in komt kunnen negeren.
Oud 10-03-2005, 09:27
cerys
cerys is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 10:18 :
Is het eigenlijk nodig om voor iedere dag een planning te maken of kun je ook gewoon van moment tot moment op een dag bekijken wat je dan eens (gezond) gaat eten?
het is gewoon wel handig
als je van tevoren een planning maakt en uitrekent hoeveel kcal dat ongeveer is, weet je zeker dat als je een van de dingen pakt die in je planning zitten, je niet te veel eet en dan hoef je je niet schuldig te voelen/zorgen te maken etc.. dat heb ik tenminste.
tof trouwens dat je verbeterd bent in je humeur tegenover ons
Oud 10-03-2005, 09:30
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 10-03-2005 @ 10:27 :
het is gewoon wel handig
als je van tevoren een planning maakt en uitrekent hoeveel kcal dat ongeveer is, weet je zeker dat als je een van de dingen pakt die in je planning zitten, je niet te veel eet en dan hoef je je niet schuldig te voelen/zorgen te maken etc.. dat heb ik tenminste.
tof trouwens dat je verbeterd bent in je humeur tegenover ons
Ik heb geen honger meer en ik begin zo langzaamaan de geestelijke ontwenning van de alcohol begint zo langzaamaan minder te worden, daardoor wordt m'n humeur beter
Oud 10-03-2005, 09:32
noewkie
noewkie is offline
ik eet trouwens geen witte boterham met pindakaas want ik lust geen pindakaas. t was meer voorbeeld.

Ik eet op een dag ongeveer zo.

sochtends
1 beschuit met hagelslag en 1 kop thee

smiddags
3 boterhammen(lichtbruin)
met verschillend beleg.
1 kop thee en glas sap

savonds warme maaltijd
fruit

mn bmi is trouwens 25
k ben 1,66 weeg 70 kg

nog tips of opmerkingen?
Oud 10-03-2005, 09:37
cerys
cerys is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 10:30 :
Ik heb geen honger meer en ik begin zo langzaamaan de geestelijke ontwenning van de alcohol begint zo langzaamaan minder te worden, daardoor wordt m'n humeur beter
mooi zo!
Oud 10-03-2005, 09:38
Verwijderd
Citaat:
noewkie schreef op 10-03-2005 @ 10:32 :
ik eet trouwens geen witte boterham met pindakaas want ik lust geen pindakaas. t was meer voorbeeld.

sochtends

smiddags
met verschillend beleg.
1 kop thee en glas sap

savonds warme maaltijd
fruit

mn bmi is trouwens 25
k ben 1,66 weeg 70 kg

nog tips of opmerkingen?
Het is wel erg weinig
Oud 10-03-2005, 09:38
cerys
cerys is offline
Citaat:
noewkie schreef op 10-03-2005 @ 10:32 :

sochtends

smiddags
met verschillend beleg.
1 kop thee en glas sap

savonds warme maaltijd
fruit

mn bmi is trouwens 25
k ben 1,66 weeg 70 kg

nog tips of opmerkingen?
Ja, je mag wel wat meer boterhammen eten
Het beste bij je ontbijt want 1 beschuitje hagelslag is wel superweinig.. ipv hagelslag kan je beter light beleg of magere vleeswaren/20 of 30+ kaas nemen..
Wil je afvallen? Zo ja hoeveel en in hoeveel tijd?
Je eet te weinig. Wat eet je als avondmaaltijd?
Oud 10-03-2005, 09:40
noewkie
noewkie is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 10:38 :
Het is wel erg weinig
ow?

ik eet eigenlijk al jaren zo ent gaat prima met me hoor
waneer zou ik meer moeten eten dan ?
Oud 10-03-2005, 09:41
Verwijderd
Citaat:
noewkie schreef op 10-03-2005 @ 10:40 :
ow?

Vooral 's avonds. Je krijgt door dit dieet echt een chronisch gebrek aan eiwitten. Vraag Mighty Duck maar even over dat je lichaam op spaarstand gaat en zo. Ik kan dat niet zo heel goed uitleggen en ga dus ook niet simpelweg mensen napraten hier.

Edit: Sorry, ik dacht dat je zei dat je avondmaaltijd alleen uit fruit bestond. Verkeerd gelezen

Vooral als ontbijt mag je wel iets meer eten.

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 09:44.
Oud 10-03-2005, 09:54
kellytje
kellytje is offline
Het is ook niet zo dat ik me erg strict aan mijn planning hou, die havermoutpap luste ik niet echt , dus heb ik een sandwich in de plek gegeten. Zo weet ik gewoon ongeveer hoeveel calorien in elke maaltijd zitten (ontbijt/lunch/avond) en wat ik tussendoor kan eten .
Oud 10-03-2005, 09:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
noewkie schreef op 10-03-2005 @ 10:40 :
ow?

Ik heb ook jaren op 1 boterham per dag geleefd en het ging ook prima met mij. Of het gezond was, nee? Of ik honger had, nee. M'n lichaam was er aan gewend en sloeg alles op wat ik binnenkreeg.

Begin een goed ontbijt met 2 boterhammen met mager beleg. Verder kun je dit aanhouden:

Ontbijt:
2 boterhammen bruin + melk

11 uur:
boterham + vruchtje

13 uur:
2 boterhammen + melk

15.30:
boterham

18 uur:
warm eten: aardappels/pasta/rijst, groente (200gr), vlees(vervanger)

20 uur:
fruit / magere yoghurt
Oud 10-03-2005, 10:50
blurred
blurred is offline
Ik wil hier even aan toevoegen dat wanneer je niet echt van ontbijten houdt (omdat je dat niet gewend bent) en je 's ochtends moeite hebt om 2 boterhammen naar binnen te werken, je de dag ook kunt beginnen met een kom magere yoghurt met müsli, cornflakes of brinta, dat soort dingen. Zeker met een stuk fruit erbij vind ik dat een fantastisch ontbijt
Oud 10-03-2005, 10:53
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 10-03-2005 @ 11:50 :
Ik wil hier even aan toevoegen dat wanneer je niet echt van ontbijten houdt (omdat je dat niet gewend bent) en je 's ochtends moeite hebt om 2 boterhammen naar binnen te werken, je de dag ook kunt beginnen met een kom magere yoghurt met müsli, cornflakes of brinta, dat soort dingen. Zeker met een stuk fruit erbij vind ik dat een fantastisch ontbijt
Klopt, maar als dit meisje een beschuitje naar binnen krijgt, dan krijgt ze ook wel 2 boterhammen naar binnen...
Oud 10-03-2005, 11:25
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 10:18 :
Is het eigenlijk nodig om voor iedere dag een planning te maken of kun je ook gewoon van moment tot moment op een dag bekijken wat je dan eens (gezond) gaat eten?
Dat kan je doen, dat doe ik zelf namelijk ook (van moment tot moment bekijken wat ik kan eten). Maar in 't begin is 't handiger een beetje te plannen, zodat je niet onverwachts voor verrassingen komt te staan. Ik denk dat iedereen dat in 't begin wel (min of meer) deed trouwens.
Oud 10-03-2005, 12:01
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 09:52 :
Ik zit nog ff met een vraagje. Volgens de methode van Mighty Duck, die velen hier geloof ik volgen, moet je lichaam ieder uur iets aan voeding hebben. Moet dat per se iets in vaste vorm zijn of mag dat ook iets te drinken zijn met voedingsstoffen (bv. karnemelk, vruchtensap etc.)?
Moenbloem heeft idd gelijk, om de hele verbranding wat op te krikken zonder daarbij noemenswaardig vet aan te zetten begin je met het meest extreme, per uur dus.

Daarna kan het minder zijn, pakweg om de 2 a 2.5 uur.
Oud 10-03-2005, 12:21
Nuck
Nuck is offline
Ik zal ook maar eens posten hier. Ben 1.78 en weeg nu 75 kg, wil er ongeveer 5 kilo af, tja, het student zijn heeft toch ook zo zijn nadelen . Het komt echt door al het bier dat ik ben aangekomen, maar een gezond eetschema is nooit weg natuurlijk Ik sport nou trouwens ong. 3 keer in de week 1/1.5 uur.

8.00: 2 bruine boterhammen, 1 ham en 1 leverworst
10.30: 2 worteltjes
12.30: 2 bruine boterhammen, sandwichspread en kaas
1 knackebrot chocopasta

Planning verder:
14.00: 2 bruine boterhammen sandwichspread en ham, fruit
16.00: rijstwafel en fruit
19.00: warm avondeten
21.00: wat kwark

Op- of aanmerkingen zijn welkom (ja, ik weet dat chocopasta niet heel best is, maar het voorziet in mijn behoefte aan chocola en anders grijp ik naar een reep)
Oud 10-03-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 10-03-2005 @ 13:01 :
Moenbloem heeft idd gelijk, om de hele verbranding wat op te krikken zonder daarbij noemenswaardig vet aan te zetten begin je met het meest extreme, per uur dus.

Daarna kan het minder zijn, pakweg om de 2 a 2.5 uur.
Eigenlijk was mijn vraag of het per se ieder uur iets vasts moet zijn of dat iets vloeibaars met voedingsstoffen (karnemelk, vruchtensap etc.) ook kan
Oud 10-03-2005, 12:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-03-2005 @ 11:53 :
Klopt, maar als dit meisje een beschuitje naar binnen krijgt, dan krijgt ze ook wel 2 boterhammen naar binnen...
Maar waarom zou ze dat moeten doen? Is dat beter dan ontbijtgranen ofzo? Ik begin de dag altijd met zo'n 40 gram havermout + 200 ml melk. Ongeveer 200 calorieen. In 2 boterhammen (het soort brood dat ik heb, 20 gram per snee, erg vezelrijk) zitten er zonder beleg 80 calorieen... met beleg 140? Dus het is een best wel stevig ontbijt hoor en havermoutpap vult heel goed. Cornflakes en zo zijn wel minder...hoog in de glycemic index.
Oud 10-03-2005, 12:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-03-2005 @ 12:25 :
Dat kan je doen, dat doe ik zelf namelijk ook (van moment tot moment bekijken wat ik kan eten). Maar in 't begin is 't handiger een beetje te plannen, zodat je niet onverwachts voor verrassingen komt te staan. Ik denk dat iedereen dat in 't begin wel (min of meer) deed trouwens.
Ik doe dat niet... maar ik kijk wel naar wat ik al heb gehad, en wat ik nog kan hebben, en dan kies ik dat zo. Snap je?
Oud 10-03-2005, 12:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 13:28 :
Eigenlijk was mijn vraag of het per se ieder uur iets vasts moet zijn of dat iets vloeibaars met voedingsstoffen (karnemelk, vruchtensap etc.) ook kan
Calorieen uit drank zijn niet goed voor de lijn. Alleen magere melk misschien vanwege de calcium. Calcium zou helpen met vet afbreken ofzoiets heb ik weleens gelezen. Beter is kwark. Weet niet waarom maar ja ik vertrouw MD wel op zn woord.

Maar ja, probeer gewoon iets kauwbaars te eten? Vruchtendrankjes staan namelijk ook heel hoog in de G.I. en zijn snel verteerbaar. Misschien zou je wel dat ontbijtdrank van hero ofzo kunnen nemen, aangezien daar ook granen in zitten.

Wat is karnemelk trouwens? Ik heb het ongeveer 10 jaar geleden ofzo een keertje op... ik kan me herinneren dat het heel zuur of bitter ofzo was? Heel ranzig iig... is het wel even goed als magere melk?
Oud 10-03-2005, 12:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 13:28 :
Nou beter iets vasts, dat vergt wat meer metabole activiteit om te verteren.
Oud 10-03-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 10-03-2005 @ 13:34 :
Maar waarom zou ze dat moeten doen? Is dat beter dan ontbijtgranen ofzo? Ik begin de dag altijd met zo'n 40 gram havermout + 200 ml melk. Ongeveer 200 calorieen. In 2 boterhammen (het soort brood dat ik heb, 20 gram per snee, erg vezelrijk) zitten er zonder beleg 80 calorieen... met beleg 140? Dus het is een best wel stevig ontbijt hoor en havermoutpap vult heel goed. Cornflakes en zo zijn wel minder...hoog in de glycemic index.
Als in je beleg 60 calorieen zitten zou ik je aanraden om halvajam te gaan gebruiken. Daar zitten per broodsmeersel ongeveer 15-20 calorieen in en de halvarine is dan ongeveer 16 calorieen. Dat scheelt dus nogal. Bovendien vraag ik me af wat jij dan voor brood eet. Normaal zitten er geen 80 calorieen in een plak brood
Oud 10-03-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 10-03-2005 @ 13:40 :
Nou beter iets vasts, dat vergt wat meer metabole activiteit om te verteren.

Ik heb trouwens vandaag om 10:00 uur, 11:00 uur en 13:00 uur gegeten. Dus ik heb een keer 2 uur er tussen gelaten. Is dat erg?
Oud 10-03-2005, 12:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 13:41 :
Als in je beleg 60 calorieen zitten zou ik je aanraden om halvajam te gaan gebruiken. Daar zitten per broodsmeersel ongeveer 15-20 calorieen in en de halvarine is dan ongeveer 16 calorieen. Dat scheelt dus nogal. Bovendien vraag ik me af wat jij dan voor brood eet. Normaal zitten er geen 80 calorieen in een plak brood
Hmm ja... ik gebruik becel boter light en wat lightjam. Meestal 4 gram becel boter en een theelepel lightjam. Maar ik schat mijn beleg altijd hoger dan het is omdat ik niet geloof dat het maar 10 kcal zijn. Maar ja, soms neem ik ook pindakaas en dat is wel wat calorierijker. Maar 60 calorieen is toch echt niet veel vergeleken met de 1500 die ik op een dag mag? Bij mij lukt het goed zo hoor. Sandwich spread heeft ook meer kcal... Die dingen houden je ook langer vol weet je. Als ik lightjam neem heb ik 2 boterhammen nodig om vol te zitten, als ik iets anders neem maar 1.

Ok, dan zijn 2 boterhammen bij elkaar 100 kcal en dan is havermoutpap toch een steviger ontbijt... duss dat wou ik alleen maar even aantonen omdat ze het altijd over die boterhammen heeft.
Oud 10-03-2005, 12:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 10-03-2005 @ 13:43 :

Ik heb trouwens vandaag om 10:00 uur, 11:00 uur en 13:00 uur gegeten. Dus ik heb een keer 2 uur er tussen gelaten. Is dat erg?
Nee als je het de rest van de dag niet doet. Maar doe dat liever niet in de ochtend?
Oud 10-03-2005, 12:54
JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Wat gaat het topic opeens snel

Maar ik vind het lastig om nu mijn avondeten te berekenen van gister.
Want er staat steeds 100 gram enzo, maar ik ben niet zo goed in schatten
Oud 10-03-2005, 12:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 10-03-2005 @ 13:44 :
Ok, dan zijn 2 boterhammen bij elkaar 100 kcal en dan is havermoutpap toch een steviger ontbijt... duss dat wou ik alleen maar even aantonen omdat ze het altijd over die boterhammen heft.
Je vat het weer verkeerd op, maar ja.

Misschien dat jij genoeg havermout eet, maar ik geloof niet dat een klein bakje even veel is als een goed ontbijt met 2 boterhammen. Daarnaast vult brood bij mij meer, waardoor ik niet naar slechte tussendoortjes grijp. Het meisje waar ik het tegen/over had, at een beschuitje, dus het was niet van toepassing dat ze niets naar binnen kreeg 's ochtends. Ze moet zelf weten wat ze 's ochtends eet, maar brood lijkt mij beter dan beschuit.
Oud 10-03-2005, 12:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 10-03-2005 @ 13:54 :

wat heb je precies gegeten dan?
Oud 10-03-2005, 12:59
JennyMindTricks
Citaat:
Gothic schreef op 10-03-2005 @ 13:55 :
wat heb je precies gegeten dan?
Bord met peen en aardappelen en een kaasburger.
Oud 10-03-2005, 13:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
In een boterham zit toch wel 80 kcal?
Oud 10-03-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-03-2005 @ 14:14 :
60 geloof ik
Oud 10-03-2005, 13:20
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
16K x 4 = 64kcal
3E x 4 = 12

76kcal totaal

Oud 10-03-2005, 13:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 10-03-2005 @ 14:20 :
16K x 4 = 64kcal
3E x 4 = 12

76kcal totaal

Haha wat is K en E?

Maar jullie 2 hierboven spreken elkaar tegen
Oud 10-03-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-03-2005 @ 14:21 :
Haha wat is K en E?

Maar jullie 2 hierboven spreken elkaar tegen
Ga er maar vanuit dat Mighty Duck gelijk heeft. Die zit hier beter in dan ik

E=Eiwit
K=koolhydraten
Oud 10-03-2005, 13:25
JennyMindTricks
Citaat:
Ligt eraan wat voor brood.

boterham (bruin) 1 snee 74
boterham (volkoren) 1 snee 76
boterham (wit) 85
Oud 10-03-2005, 13:34
Verwijderd
Ds: Begin je em nou een beetje te snappen? (Je bent in elk geval een stuk aardiger nu) Wat ik wel ff wou zeggen is dat wij niet allemaal een bepaalde 'methode' volgen, zoals jij eerder noemde: 'die van MD'. De meeste dingen die wij jou verteld hebben zijn wetenschappelijke feiten over hoe je lichaam werkt, en wat een mensen lichaam zoal nodig heeft in een dag. Dieeten zoals atkins en the south beach diet volgen we hier veelal niet... en we volgen ook niet collectief allemaal een zelfde 'dieet', gezond eten DAT doen we, of je nu wilt afvallen of aankomen....

Wou ik ff kwijt
Oud 10-03-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-03-2005 @ 14:34 :
Ds: Begin je em nou een beetje te snappen? (Je bent in elk geval een stuk aardiger nu) Wat ik wel ff wou zeggen is dat wij niet allemaal een bepaalde 'methode' volgen, zoals jij eerder noemde: 'die van MD'. De meeste dingen die wij jou verteld hebben zijn wetenschappelijke feiten over hoe je lichaam werkt, en wat een mensen lichaam zoal nodig heeft in een dag. Dieeten zoals atkins en the south beach diet volgen we hier veelal niet... en we volgen ook niet collectief allemaal een zelfde 'dieet', gezond eten DAT doen we, of je nu wilt afvallen of aankomen....

Wou ik ff kwijt
Ik snap 'm denk ik een beetje
Oud 10-03-2005, 14:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Hmmm ja normaal niet... Maar ik houd niet zoveel van high calorie brood dus in de mijne zitten er 40 kcal per sneedje.
Oud 10-03-2005, 14:04
blurred
blurred is offline
Ik vind het hier echt een stuk fijner sinds DS in is gaan zien dat wat wij hier verkondigen geen bullshit is. En DS, ik vind het echt goed van je dat je dat in bent gaan zien, en dat je je eetpatroon aan het aanpassen bent!!
Oud 10-03-2005, 14:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-03-2005 @ 14:34 :
De meeste dingen die wij jou verteld hebben zijn wetenschappelijke feiten over hoe je lichaam werkt, en wat een mensen lichaam zoal nodig heeft in een dag. Dieeten zoals atkins en the south beach diet volgen we hier veelal niet... en we volgen ook niet collectief allemaal een zelfde 'dieet', gezond eten
Nou ja, het south beach dieet gaat ook vooral om gezond eten hoor. Goede keuzes maken, goede vetten tegenover slechte vetten, goede koolhydraten tegenover slechte. Het enige awt het dieet mist is een limiet. Maar het is op zich wel een goed dieet...voor mensen die niet zelf kunnen denken ofzo.
Oud 10-03-2005, 14:07
cerys
cerys is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 10-03-2005 @ 14:25 :
Ligt eraan wat voor brood.

boterham (bruin) 1 snee 74
boterham (volkoren) 1 snee 76
boterham (wit) 85
ligt er aan hoe zwaar brood. sommige boterhammen zijn 20 g, andere weer 35 g. scheelt nogal wat.
Oud 10-03-2005, 14:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 10-03-2005 @ 15:03 :
Hmmm ja normaal niet... Maar ik houd niet zoveel van high calorie brood dus in de mijne zitten er 40 kcal per sneedje.
Hoe kom jij aan zo weinig kcal in je brood? Snij je je brood zelf ofzo? En dat moet wel een heel dun plakje zijn of een heel klein broodje...
Oud 10-03-2005, 14:23
JennyMindTricks
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 10-03-2005 @ 13:54 :

Kan iemand mij vertellen hoe je avondeten het beste kunt berekenen?
Oud 10-03-2005, 14:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-03-2005 @ 15:19 :
Hoe kom jij aan zo weinig kcal in je brood? Snij je je brood zelf ofzo? En dat moet wel een heel dun plakje zijn of een heel klein broodje...
Oh...mijn moeder doet weleens boodschappen bij carrefour aan de grens van belgie en tilburg ofzo. Maar ze hebben daar ook van dat speciale vezelrijke brood... wel gewoon vers gebakken niet verpakt ofzo, maar op het zakje staat de voedingswaarde. Iets minder dan 200 kcal per 100 gram, 1 snee = 20 gram.
Oud 10-03-2005, 14:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 10-03-2005 @ 15:43 :
Oh...mijn moeder doet weleens boodschappen bij carrefour aan de grens van belgie en tilburg ofzo. Maar ze hebben daar ook van dat speciale vezelrijke brood... wel gewoon vers gebakken niet verpakt ofzo, maar op het zakje staat de voedingswaarde. Iets minder dan 200 kcal per 100 gram, 1 snee = 20 gram.
Een Belgische boterham (zeker uit een Belgische supermarkt) is ook vaak kleiner dan een Nederlandse dus daarom zullen er ook minder calorieen inzitten.
Oud 10-03-2005, 14:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vandaag al minder gegeten dan gisteren en heb nog steeds niet echt honger, wel trek maar goed. Misschien is mijn verdeling vandaag gewoon beter. Ik heb vandaag gegeten:

8.00 uur: twee boterhammen met chocopasta, een boterham zonder beleg, glas melk

10.30 uur: pakje sultana naturel

12.30 uur: vier boterhammen met tonijnsalade, stukje komkommer, drie plakjes ontbijtkoek met boter, magere vruchtenyoghurt, blikje cola light

16.00 uur: rijstwafel

Ik heb nu wel trek maar niet echt honger, iemand tips wat ik nu nog kan eten?

Vanavond ga ik nog gekookte aardappeltjes, vissticks en witlof eten.
Oud 10-03-2005, 15:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-03-2005 @ 15:57 :
Een Belgische boterham (zeker uit een Belgische supermarkt) is ook vaak kleiner dan een Nederlandse dus daarom zullen er ook minder calorieen inzitten.
Oh, jij bent belgisch he? Ik heb van dat paniform vezelrijk brood ofzo... ken je dat
Oud 10-03-2005, 15:02
Mara
Mara is offline
@JennyMindTricks: Op www.overgewicht.nl kan je je aanmelden voor de eet- en beweegwijzer. Ik gebruik hem niet, omdat je zelf geen producten kan toevoegen en lang niet alles staat er in. Ik gebruik hem echter wél als ik wil weten hoeveel gram 1 portie is, dat staat dan achter het product, daar is het wel fijn voor
Oud 10-03-2005, 15:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 10-03-2005 @ 16:01 :
Oh, jij bent belgisch he? Ik heb van dat paniform vezelrijk brood ofzo... ken je dat
Ik ben Nederlands maar studeer in Belgie

Ik denk dat ik dat wel ken ja, is dat van dat kleine, bijna vierkante brood, lichtbruin maar wel met pitjes enzo erin?

Regels voor berichten