Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
5,5 was een zware in Roermond maar dat is ook alweer een hele tijd geleden. Toen was er echt behoorlijk wat schade. Niet alleen aan de huizen en gebouwen ed. maar ook emotionele schade. Het probleem bij een aardbeving vind ik dat je het niet kunt voorspellen op korte termijn. Dat is gewoon bijzonder vervelend. Bovendien doet het sommige, oudere mensen denken aan de oorlog, die daar (nog steeds) een trauma aan overgehouden hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit lijkt me trouwens veel erger ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() straks valt er een keer een stuk dak op je kop en dan zeg je dat je liever aan het slapen was? ![]()
|
Ik was toevallig wakker en dacht dat er weer een grote vrachtwagen door de straat reed (daardoor gaat onze flat van 4 hoog meestal trillen
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Die van Roermond waar ik het eerder over hadwas dus in '92. In die tijd was de radio van me vader kapot. Na die aardbeving deed-ie het ineens weer ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Jah was vet eng man! Ik zat aan tafel te eten want ik moest gaan werken..gaat ineens me bord heen en weer maar dat geluid dat erbij komt
![]() Ik had het eigenlijk nog nooit meegemaakt dus ik dacht: het zal allemaal wel. Maar op het station had iedereen het erover duz..mjah er is me niks ernstigs overkomen ofzo duz niks aan het handje ![]()
|
Heb deze aarbeving niet gevoeld, maar ik ben dan ook 250 km verderop verhuisd
![]() Wel die van 1992 heb ik heel duidelijk gevoeld. De boeken vielen uit de boekenkast toen... Nahja,.. misschien probeerde het continent Afrika ons wakker te schudden dat we meer geld moeten geven aan zuidelijk afrika alvorens ze daar massaal sterven door o.a. honger. (even serieus: het is omdat Afrika tegen Europa aan drukt. De Alpen zullen wel weer wat hoger komen en wij (Europa) steeds meer aardbevingen krijgen) |
![]() |
||
Citaat:
REIE
|
Jongens toch we hebben weer eens een aardbevingetje gehad
![]() kvraag me af wat die mensen in Japan hiervan zouden zeggen... ( gemiddelde (lichte) aardbevingen per dag : 3 a 4 )
|
![]() |
|
Het episch centrum was volgens mijn weten in Alsdorf, net bij mij een kwartier op de brommer. Hier was het wel flink schudden geblazen, en d8 dat een vrachtwagen ons huis was binnengestomt of zoiets. Maar er was niks aan de hand.
Op de camping waar ik werk, dachten een paar mensen dat er andere aan hun caravan zaten te schudden, en eentje schreeuwde over de camping tegen haar man, Wat ben jij daar allemaal op de WC aan het doen ![]() ![]() |
![]() |
|
fijne krant De Standaard
![]() http://www.standaard.be/algemeen/kaa...ving220702.pdf jaja de feldbissbreuk, het blijft een schatje ![]() 4.9 is helemaal ni zo fel hoor dys. BY THE WAY: Charles Richter definieerde een aardbeving met magnitude 3 als een aardbeving die de naald van de seismograaf 1 millimeter deed uitwijken op een afstand van 100 kilometer van het epicentrum. De schaal telt in logaritmische eenheden, wat wil zeggen dat een magnitude van 4 bereikt wordt als de uitwijking van de seismograaf tien maal zo groot is als bij magnitude 3. Magnitude 5 is nog eens tien maal sterker en zo verder. De schaal van Richter telt dus in tienvouden. Een aardbeving van 7,5 is daardoor ongeveer 500 keer sterker dan een van 5,1. Terwijl de schaal van Richter de energie van een aardbeving beschrijft, geeft de schaal van Mercalli de intensiteit weer, die een betere maat is voor de schade. Een krachtige aardbeving op grote diepte kan een relatief geringe intensiteit hebben aan het aardoppervlak, maar verspreid over een groot oppervlak. Anderzijds kan een zwakke aardbeving een hoge intensiteit bereiken als ze op geringe diepte ontstaat. De intensiteit volgens Mercalli is afhankelijk van de plaats van waarneming, de magnitude of energie volgens de schaal van Richter is dat niet. Het cijfer van de intensiteit kan variëren van 1 tot 12 en wordt vastgelegd aan de hand van een rondvraag na de aardbeving. **die schaal van Mercalli is totaal nutteloos geworden sinds de techniek is gevorderd. vb: land 1 en land 2 worden getroffen door Richter 6 => Land 1 veel schade, Land 2 ni zo veel schade: hangt af van: hoe de gebouwen en infrastructuur aangepast zijn aan aardbevingen de ondergrond (welke gesteente en de vochtigheid en zo meer) wat er zich aan het aardoppervlak bevindt (gewoon bos, of een woonwijk) (het schijnt dat verzekeringmaatschappijen daar nog wel rekening mee houden, maar dat is wel normaal natuurlijk)
||
Citaat:
![]() Die van '92 heb ik wel bewust meegemaakt, maar toen woonde ik ook maar 15 kilometer van het epicentrum.... ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ooo de kapster whaha jah erg die vertelde duz dat ze uit haar bed was gevallen... tzzz geloof je het zelf ik zat er bij zo van jah right ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waar heb je vandaag allemaal om gelachen? #2 Neko* | 500 | 01-11-2008 11:13 | |
De Kantine |
1 April, kikker in je bil! Missy | 120 | 12-05-2008 01:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Duizenden doden bij aardbeving en vloedgolven in Zuid-Azië Love_Fulfilled | 370 | 12-01-2005 20:32 | |
Seksualiteit |
Trilsex Harry1984 | 28 | 28-08-2003 12:47 |