Oud 08-04-2005, 17:04
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2005, 17:16
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
flutalfastudie
Hmmmm?? Mephostophilis laat zich weer eens van zijn meest ruimdenkende kant zien...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 07:59
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-04-2005 @ 13:09 :
Jij noemt hem intellectueel en belezen, en daarom was hij dat ook. Juist ja.

Vreemd standpunt trouwens, net of iemand die gestudeerd heeft (wat heeft-ie gedaan, één of andere flutalfastudie?) niet dom kan zijn.
Iemand die vier wetenschappen studeerde, promoveerde in de sociale wetenschappen, hoogleraar was aan meerdere universiteiten, verschillende hoge functies bij bedrijven en andere organisaties heeft bekleed, een graag geziende gast was bij allerlei intellectuele aangelegenheden en werd beroemd om zijn columns en boeken, zal niet bepaald dom zijn.

Citaat:
Suggereerde ik dat dan?
Ja:

Citaat:
Het enige verschil is misschien het racistische tintje dat bij Fortuyn minder op de voorgrond stond. Voor de rest zijn de standpunten ongeveer even dom.
De racisme zou minder op de voorgrond hebben gestaan, maar hij zou, volgens jou, wel degelijk een racist zijn geweest. En aangezien hij vooral de Islam bekritiseerde...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 09:52
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 09-04-2005 @ 08:59 :
Iemand die vier wetenschappen studeerde, promoveerde in de sociale wetenschappen, hoogleraar was aan meerdere universiteiten, verschillende hoge functies bij bedrijven en andere organisaties heeft bekleed, een graag geziende gast was bij allerlei intellectuele aangelegenheden en werd beroemd om zijn columns en boeken, zal niet bepaald dom zijn.
Oh, waarom niet?
Citaat:
De racisme zou minder op de voorgrond hebben gestaan, maar hij zou, volgens jou, wel degelijk een racist zijn geweest. En aangezien hij vooral de Islam bekritiseerde...
Nou ja, dat moet je in enig perspectief zien. Het is misschien zo dat Fortuyn zelf geen racist was, maar hij zal zich er zeker van bewust geweest zijn dat hij veel racisten aansprak met zijn extreem-rechtse programma.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 10:08
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-04-2005 @ 10:52 :
Oh, waarom niet?
Om te kunnen studeren heb je al een zekere intelligentie nodig. Zeker wanneer je ook nog wil promoveren. Daarnaast zou een dom iemand niet in staat en in aanmerking zijn geweest voor de functie als hoogleraar of directeur van ondernemingen.

Citaat:
Nou ja, dat moet je in enig perspectief zien. Het is misschien zo dat Fortuyn zelf geen racist was, maar hij zal zich er zeker van bewust geweest zijn dat hij veel racisten aansprak met zijn extreem-rechtse programma.
Er zijn ook communisten die GrpenLinks stemmen. Maakt dat GroenLinks tot een communistische partij?

Daarnaast was Fortuyn absoluut niet rechtsextremistisch. Hij propageerde geen fascistische staat, geen antisemitisme, geen racisme en geen nationalisme. Dus rechtsextremistisch was Fortuyn allerminst.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 10:22
Verwijderd
Fortuyn heeft wel een aantal goede wetenschappelijke publicaties geschreven. Alleen, het feit dat iemand in staat is een proefschrift te schrijven zegt alleen iets over zijn vermogen een wetenschappelijk onderzoek op te zetten en uit te voeren. Dat zegt verder niets over zijn ideeën. Als het gaat om de puur subjectieve vraag hoe de maatschappij ingericht moet worden is er alleen de persoonlijke voorkeur en speelt intelligentie een meer secundaire rol. Wat dat betreft zijn hoogleraren ook maar mensen, hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 11:20
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2005 @ 11:22 :
Fortuyn heeft wel een aantal goede wetenschappelijke publicaties geschreven. Alleen, het feit dat iemand in staat is een proefschrift te schrijven zegt alleen iets over zijn vermogen een wetenschappelijk onderzoek op te zetten en uit te voeren. Dat zegt verder niets over zijn ideeën. Als het gaat om de puur subjectieve vraag hoe de maatschappij ingericht moet worden is er alleen de persoonlijke voorkeur en speelt intelligentie een meer secundaire rol. Wat dat betreft zijn hoogleraren ook maar mensen, hoor.
Klopt. Als iemand een ander standpunt heeft, betekent dat niet dat desbetreffende persoon dom is. Meph beweert echter van wel.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 12:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-04-2005 @ 10:52 :
maar hij zal zich er zeker van bewust geweest zijn dat hij veel racisten aansprak met zijn extreem-rechtse programma.
Fortuyn een extreem-rechts programma? Lol.

Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:49
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 09-04-2005 @ 12:20 :
Klopt. Als iemand een ander standpunt heeft, betekent dat niet dat desbetreffende persoon dom is. Meph beweert echter van wel.
Ik noemde zijn standpunten dom.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 18:58
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-04-2005 @ 16:49 :
Ik noemde zijn standpunten dom.
Zo lust ik er nog wel een paar. En wat is dan wel je onderbouwing daarvoor?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 08:53
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 09-04-2005 @ 19:58 :
Zo lust ik er nog wel een paar. En wat is dan wel je onderbouwing daarvoor?
Nou, dat lijkt me nogal eenvoudig. Hij was rechts.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 09:38
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 09:53 :
Nou, dat lijkt me nogal eenvoudig. Hij was rechts.
Oh, een rechts persoon is automatisch dom? Wat een onzin. Zulke domme uitspraken heb ik nog nooit gehoord.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 09:40
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 10-04-2005 @ 10:38 :
Oh, een rechts persoon is automatisch dom? Wat een onzin. Zulke domme uitspraken heb ik nog nooit gehoord.
Nee, een rechts iemand heeft automatisch domme standpunten (hoewel niet noodzakelijk louter domme standpunten) ten aanzien van politiek. Het zou ook erg vreemd zijn als ik dat niet zou vinden, aangezien ik links ben. Immers, als ik een rechtste visie niet dom zou vinden, waarom zou ik dan links zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:13
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 10:40 :
Nee, een rechts iemand heeft automatisch domme standpunten (hoewel niet noodzakelijk louter domme standpunten) ten aanzien van politiek. Het zou ook erg vreemd zijn als ik dat niet zou vinden, aangezien ik links ben. Immers, als ik een rechtste visie niet dom zou vinden, waarom zou ik dan links zijn?
Je kunt het met iemand oneens zijn, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat zijn standpunten dom zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 10-04-2005 @ 11:13 :
Je kunt het met iemand oneens zijn, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat zijn standpunten dom zijn.
Blijkbaar is jouw definitie van 'dom' anders dan de mijne. Kunnen we nu weer terug naar het onderwerp?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 11:05
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 11:40 :
Blijkbaar is jouw definitie van 'dom' anders dan de mijne. Kunnen we nu weer terug naar het onderwerp?
Prima, maar wie ging hier ookal weer off-topic?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 13:39
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
PGWR schreef op 10-04-2005 @ 12:05 :
Prima, maar wie ging hier ookal weer off-topic?
Jullie allebei. Het is echt niet zo moeilijk om je een keertje aan het onderwerp te houden, weet je.
Oud 10-04-2005, 14:08
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 10-04-2005 @ 14:39 :
Jullie allebei. Het is echt niet zo moeilijk om je een keertje aan het onderwerp te houden, weet je.
Discussies hebben zo hun ontwikkeling, weet je.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2005, 23:55
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-04-2005 @ 10:40 :
er zijn weinig domme mensen, de meesten zijn vooral naiëf en onrealistisch..en opvallend genoeg zijn dat vooral de lui die zichzelf links noemen..
Oud 11-04-2005, 00:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Cheops schreef op 11-04-2005 @ 00:55 :
er zijn weinig domme mensen, de meesten zijn vooral naiëf en onrealistisch..en opvallend genoeg zijn dat vooral de lui die zichzelf links noemen..
Kijk, dat is nou weer één van de domme standpunten van rechts.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 00:39
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
PGWR schreef op 10-04-2005 @ 15:08 :
Discussies hebben zo hun ontwikkeling, weet je.
Hou je bek. Als de fb zegt dat je ontopic moet gaan, dan doe je dat.
Oud 11-04-2005, 00:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-04-2005 @ 01:39 :
Hou je bek. Als de fb zegt dat je ontopic moet gaan, dan doe je dat.
Wat zijn we weer aardig.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:02
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-04-2005 @ 01:39 :
Hou je bek.
hihihi
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren