Citaat:
Flenya schreef op 21-04-2005 @ 19:49 :
Ik zit nog niet in de Tweede fase, maar ik weet wel bijna zeker dat het studiehuis niet zal aanslaan bij mij.
Leren doe ik veel beter in de klas. De docent deelt de stof in, legt uit en tegelijk stel je vragen. Ook leer je van vragen van anderen. Dat is pas leren denk ik, en niet dat zelfstandige gezwoeg in zo'n olc. Bovendien zit er klassikaal veel meer druk achter, omdat je anders weet dat je niet meekomt met de anderen.
Eén voorbeeld waar ik dit uit baseer: onze wiskundeleraar legt weinig uit, heeft de klas niet in de hand en laat ons alleen maar zelfstandig werken. Er zijn velen die een onvoldoende halen. Ik weet zeker dat als er druk achter stond, die personen makkelijk een voldoende konden halen. Het verstand hebben ze.
Bio gaat heel anders, je merkt echt dat je veel achterloopt als je je huiswerk niet doet, laat staan bestudeerd hebt. Bij bio worden echter zelden onvoldoendes gehaald. In dezelfde klas.
Volgens mij is de opzet van het studiehuis er vooral op gericht zodat er minder docenten nodig zijn, vanwege het lerarentekort.
|
hmm ben het niet helemaal met je eens, ik hoop na 2 jaar het studiehuis af te ronden, wat ik wel weet is dat het niet uit maakt of er wel of geen druk op je staat, ik heb om eerlijk te zijn in die twee jaar weinig tot niks gedaan. Zo af en toe een beetje geleerd en een po gemaakt, en dan zit er weinig verschil in vakken, bij bijvoobeeld wiskunde deed je net zoveel als bij bio en andersom, terwijl bij bio idd de druk veel hoger was, t zit m niet in die druk.
maar het studiehuis doet geen goed aan de vreemde talen. vaak heb je al een deelvak, dan blijft er zeker op de havo, niks over, want daar moet je alleen lezen en luisteren. en als je bijvoobeeld ook nog eens grieks of latijns wil nemen is dat niet rendabel omdat maar 3 leerlingen t kiezen..