Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 19:13
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Flenya schreef op 21-04-2005 @ 19:49 :
Ik zit nog niet in de Tweede fase, maar ik weet wel bijna zeker dat het studiehuis niet zal aanslaan bij mij.

Leren doe ik veel beter in de klas. De docent deelt de stof in, legt uit en tegelijk stel je vragen. Ook leer je van vragen van anderen. Dat is pas leren denk ik, en niet dat zelfstandige gezwoeg in zo'n olc. Bovendien zit er klassikaal veel meer druk achter, omdat je anders weet dat je niet meekomt met de anderen.

Eén voorbeeld waar ik dit uit baseer: onze wiskundeleraar legt weinig uit, heeft de klas niet in de hand en laat ons alleen maar zelfstandig werken. Er zijn velen die een onvoldoende halen. Ik weet zeker dat als er druk achter stond, die personen makkelijk een voldoende konden halen. Het verstand hebben ze.

Bio gaat heel anders, je merkt echt dat je veel achterloopt als je je huiswerk niet doet, laat staan bestudeerd hebt. Bij bio worden echter zelden onvoldoendes gehaald. In dezelfde klas.

Volgens mij is de opzet van het studiehuis er vooral op gericht zodat er minder docenten nodig zijn, vanwege het lerarentekort.
hmm ben het niet helemaal met je eens, ik hoop na 2 jaar het studiehuis af te ronden, wat ik wel weet is dat het niet uit maakt of er wel of geen druk op je staat, ik heb om eerlijk te zijn in die twee jaar weinig tot niks gedaan. Zo af en toe een beetje geleerd en een po gemaakt, en dan zit er weinig verschil in vakken, bij bijvoobeeld wiskunde deed je net zoveel als bij bio en andersom, terwijl bij bio idd de druk veel hoger was, t zit m niet in die druk.

maar het studiehuis doet geen goed aan de vreemde talen. vaak heb je al een deelvak, dan blijft er zeker op de havo, niks over, want daar moet je alleen lezen en luisteren. en als je bijvoobeeld ook nog eens grieks of latijns wil nemen is dat niet rendabel omdat maar 3 leerlingen t kiezen..
Oud 21-04-2005, 19:15
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
ohja dit was ik vergeten: als je een natuurprfiel hebt dan doe je dat omdat je geen economie en tekenen enzo krijgt, maar dan krijg je CKV, sorry dat is een beetje krom, andersom geld dat ook voor ANW
Oud 04-05-2005, 20:36
Falbala
Falbala is offline
Feit is, dat het niveau van de cito-examens mvt met het jaar daalt.
De examens van rond 2000 waren veel moeilijker dan die van 2003/04.
Voorbeelden:
2000: veel vragen die over precieze zinnen uit de tekst gingen, vragen als 'waarnaar verwijst dit woord'.
2003/4 vragen over hele alinea's.
Vroeger dus gedetailleerd lezen, nu is het goed als je ongeveer snapt wat er in een alinea staat. Ook steeds meer met signaalwoorden en leestekens door de tekst geleid worden.

Toch vinden de leerlingen het niet veel gemakkelijker en stijgen de cijfers niet dramatisch ... blijkbaar moet het examen veel makkelijker om hetzelfde resultaat te halen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 00:05
Keith
Keith is offline
Je zegt nu iets heel tegenstrijdig, je kan iets zo subjectiefs als moeilijkheid niet zomaar feit noemen. Het begrijpen van de algehele bedoeling van een alinea is veel belangrijker dan het begrijpen van individuele zinnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten