Joostje schreef:
sorry dat ik niet quotte maar het was 2 uur snachts he :/
Nou vooruit, goed excuus.
1) als een man dus alleen zijn vader mag halen, en die weer zijn vader, komt dat toch op hetzelfde neer?
Inderdaad. Dus ALS je gezinshereniging al wil toelaten, moet je zorgen dat alleen het directe gezin van een legale allochtoon wordt toegelaten, eventueel door het gezin een andere status te geven. Ik snap dat dat lastig wordt - met gelijkheidsbeginsel enzo - om dit voor elkaar te krijgen. Maar dan zeg ik weer: als het niet lukt om dit voor elkaar te krijgen, schaf dan de hele gezinsherenigingregeling maar af.
2) discriminatie op grond van godsdienst of afkomst druist in tegen de nederlandse grondwet. verder zie ik niet in waarom een bruid uit een ander land minderwaardig is ten opzichte van een bruid uit nederland.
Niet minderwaardig: ze mogen allebei in hun geboorteland wonen. Trouwens, als wij als westerse samenleving zaken als uithuwelijking tegen onze emancipatieregels in vinden gaan, moet je ook zorgen dat dit niet via import kan plaatsvinden.
3) dwang dmv korten speciaal gericht op allochtonen is ook discriminatie. het idee om gezinnen met verschillende inkomens beter te spreiden over de stad vind ik wel goed
Goed, dan noem je het zo, komt grotendeels toch op hetzelfde neer. Als het effect hetzelfde blijft, kijk ik niet zo op naamgeving. Al vind ik dat de discriminatiewet te breed werd ingezet onder paars, en dat onder dit kabinet zoiets best gezegd mag worden zonder dat het gelijk discriminatie moet gaan heten. Ik zie het als het constateren van feiten en het praktisch zoeken naar oplossingen. Het gaat mij niet alleen om financiële situatie, maar ook om het gebrek aan moderne normen en waarden en het beheersen van de taal.
4) je beantwoord nog steeds niet op de vraag hoe je het voor je ziet om imams de moderne moraal te laten verkondigen (dat doen kerken en synagogen ook niet trouwens)
Nou, hier ben ik het wel met jou eens dus, ik zal jouw tekst nog even aanhalen:
"Dus alle imams moeten en in het buitenland worden opgeleid, en alle nederlandse normen en waarden gaan uitdragen? Het lijkt me moeilijk te verenigen om als een conservatief moslim te zijn voor drank, drugs, homoseksualiteit, enz enz. waarom zijn deze waarden zo superieur aan die van de islam? Mij persoonlijk lijkt dat in nederland opgeleide imams en beter nederlands kunnen ( wat weer tot verbetering kan leiden tot de dialoog met autochtonen) en meer bekend zijn met de nederlandse cultuur. op deze manier kunnen ze medemoslims mijns inziens beter helpen met het verenigen van het moslim zijn en het leven in de nederlandse multiculturele samenleving."
Ik ben het dus helemaal met je eens dat zo'n opleiding de integratie ten goede kan komen. En ze hoeven niet voor drank te zijn, en ook niet voor drugs, en ook niet voor homoseksualiteit. Maar ze moeten niet gaat zeggen dat homofilie een ziekte is en ze moeten niet proberen via hun geloof de wet te veranderen. Wat betreft drank en drugs, en de vrijheid van het gebruik ervan, is het recht van iedere Nederlander. Wat niet wil zeggen dat dat per se BETER is dan wat moslims vinden, maar wel dat het een feit en dat het gerespecteerd moet worden in dit land. Ook al zijn ze niet zo bekend met de scheiding tussen kerk en staat, ze moeten toch maar 's leren dat wij dat hier in Nederland hebben EN willen behouden! Je hebt er - als je geen misdaden pleegt, maar dan ben je om een andere reden fout - alleen jezelf mee. Maar met veel Islamitisch verkondigde waarden, zoals het discrimineren (en niet emanciperen) van vrouwen en kinderen, wordt niet alleen getornd aan de westerse normen en waarden, maar zelfs aan de wetten. Het christendom is geseculariseerd en dit soort dingen zul je niet snel tegenkomen hier, maar waar dat wel zo mocht zijn moet dit ook de kop ingedrukt worden.