Oud 30-05-2005, 11:31
sweetness
sweetness is offline
als ik op de computer zit wordt mn beeldscherm soms paars.
soms duurt dit een paar seconden maar soms ook meer dan een kwartier. het is echt super irritant.

weet iemand hoe dit komt en wat ik er tegen kan doen?
Oud 30-05-2005, 11:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
sweetness schreef op 30-05-2005 @ 12:31 :
soms duurt dit een paar seconden maar soms ook meer dan een kwartier. het is echt super irritant.

Waarschijnlijk een knikje in de kabel. Kabel vervangen dus.
Oud 30-05-2005, 12:31
Flshman
Flshman is offline
Of de VGA-stekker (niet die naar het stopcontact gaat) die in je beeldscherm zit even vastdraaien. Het kan zijn dat die een beetje los is geraakt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 17:44
sweetness
sweetness is offline
thanks guys
Oud 31-05-2005, 09:28
Manuzhai
Manuzhai is offline
Dit gaat meer over Hardware.
Oud 01-06-2005, 15:18
twain4me
twain4me is offline
is die monitor niet gewoon gruwelijk oud?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 19:33
SaisPas
SaisPas is offline
Dit heb ik ook gehad. Een klein tikje geven hielp, maar die tikken werden steeds harder tot hij het helemaal niet meer deed.
Oud 01-06-2005, 20:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SaisPas schreef op 01-06-2005 @ 20:33 :
Dit heb ik ook gehad. Een klein tikje geven hielp, maar die tikken werden steeds harder tot hij het helemaal niet meer deed.

Maar meestal betekent dit dat je kabel niet helemaal goed contact maakt. Even goed aandrukken/controleren dus.
Oud 01-06-2005, 20:51
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-06-2005 @ 21:30 :

Maar meestal betekent dit dat je kabel niet helemaal goed contact maakt. Even goed aandrukken/controleren dus.
Mjah, bij mij lag het echt aan de kabel zelf. Was ook heel duidelijk, als ik hem ietsjes boog, deed hij het weer prima.
Oud 01-06-2005, 20:55
SaisPas
SaisPas is offline
Nou, bij mij lag het dus echt níet aan de kabel. Het werd ook steeds erger, dus de monitor ging gewoon kapot.

Zo zijn er trouwens al twee schermen kapot gegaan.
Oud 01-06-2005, 21:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Koop een LCD en weg met die mechanische CRT monitoren.
Oud 01-06-2005, 21:31
MaHo
MaHo is offline
Hmm...een goeie TFT kost je 300 euro (anders heb je geen DVI geloof ik), dus ik hou het wel bij een CRt at the moment. Ik ben niet zo'n bigspender helaas.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 21:41
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-06-2005 @ 22:16 :
Koop een LCD en weg met die mechanische CRT monitoren.
Wat is er mis met een CRT?Voor een fatsoenlijk TFT waarmee je kan gamen betaal je meer dan 400 euro, even duur als een nieuwe cpu of gpu.
Oud 01-06-2005, 22:24
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 01-06-2005 @ 22:41 :
Wat is er mis met een CRT?Voor een fatsoenlijk TFT waarmee je kan gamen betaal je meer dan 400 euro, even duur als een nieuwe cpu of gpu.
Ja, Enlight behoorde enkele maanden geleden ook nog tot de blije CRT gebruikers, maar ook ik ga overstag binnenkort. Ik baal een beetje van het beeld dat mijn huidige CRT geeft en heb goede ervaringen met TFT's, mits ze wel DVI aansluitingen hebben, in tegenstelling tot die domme andere TFT-kopers. Sukkels
Oud 01-06-2005, 22:27
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
MaHo schreef op 01-06-2005 @ 22:31 :
Hmm...een goeie TFT kost je 300 euro (anders heb je geen DVI geloof ik), dus ik hou het wel bij een CRt at the moment. Ik ben niet zo'n bigspender helaas.
Valt mee... voor rond de 250 euro heb je een mooie 10ms Iiyama, 17 inch mét DVI.
Oud 01-06-2005, 22:34
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-06-2005 @ 23:24 :
Ja, Enlight behoorde enkele maanden geleden ook nog tot de blije CRT gebruikers, maar ook ik ga overstag binnenkort. Ik baal een beetje van het beeld dat mijn huidige CRT geeft en heb goede ervaringen met TFT's, mits ze wel DVI aansluitingen hebben, in tegenstelling tot die domme andere TFT-kopers. Sukkels
ik wil CRT en TFT, tft voor de mooi en voor office, CRT voor te gamen .
Oud 01-06-2005, 22:55
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
MaHo schreef op 01-06-2005 @ 22:31 :
240 euro voor DVI & 12ms, mooi zwart/zilver designdingetje.
Citaat:
Jolt schreef op 01-06-2005 @ 22:41 :
Sure kid
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-06-2005 @ 23:24 :
Ja, Enlight behoorde enkele maanden geleden ook nog tot de blije CRT gebruikers
Vertel? Ik heb altijd al afgegeven op CRT's, al jaren. Het is een ouderwetse mechanische techniek, die helaas nog niet op alle fronten voorbijgestevend is door LCD/LED technologie. Vooral de prijs is een punt, hopelijk kunnen OLED schermen daar verandering in brengen.
Oud 01-06-2005, 22:57
Jolt
Jolt is offline
Geen enkele TFT kan bij benen met een Eizo CRT, kiddo. Onder de 400 euro range , ze zijn gewoon weg nog niet intressant, kiddo.
Oud 02-06-2005, 01:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat CRT een lagere responstijd heeft dan TFT, betekent niet dat TFT niet geschikt is om te gamen. Bij 12ms TFT-schermen heb je 83 beeldjes per seconde, al meer dan een 60Hz of 75Hz refreshrate kan weergeven. De grey-to-grey responstijden zijn echter wel wat hoger, maar de "CRT is beter voor games" mythe is nu allang achterhaald. Ook TFT-schermen van 240 euro zijn prima, en kun je perfect op gamen.

Ik heb zelf een dergelijke TFT en die staat naast mijn IIyama waar ik een pesthekel aan heb. Ik game fijner op de TFT, alleen het nadeel van een vast resolutie is een belangrijk punt. Evenals het feit dat 17" TFT schermen een afwijkende aspectratio hebben van 5:4 ipv 4:3 bij 15" en 19"+ schermen.

Maar ik heb niet zo'n in een kinderachtige discussie, dus graag wil ik het hier bij laten.
Oud 02-06-2005, 03:04
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-06-2005 @ 23:55 :
Vertel? Ik heb altijd al afgegeven op CRT's, al jaren. Het is een ouderwetse mechanische techniek, die helaas nog niet op alle fronten voorbijgestevend is door LCD/LED technologie.
Mechanische techniek? Ja ja.
Oud 02-06-2005, 08:09
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-06-2005 @ 02:47 :
Dat CRT een lagere responstijd heeft dan TFT, betekent niet dat TFT niet geschikt is om te gamen. Bij 12ms TFT-schermen heb je 83 beeldjes per seconde, al meer dan een 60Hz of 75Hz refreshrate kan weergeven. De grey-to-grey responstijden zijn echter wel wat hoger, maar de "CRT is beter voor games" mythe is nu allang achterhaald. Ook TFT-schermen van 240 euro zijn prima, en kun je perfect op gamen.

Ik heb zelf een dergelijke TFT en die staat naast mijn IIyama waar ik een pesthekel aan heb. Ik game fijner op de TFT, alleen het nadeel van een vast resolutie is een belangrijk punt. Evenals het feit dat 17" TFT schermen een afwijkende aspectratio hebben van 5:4 ipv 4:3 bij 15" en 19"+ schermen.

Maar ik heb niet zo'n in een kinderachtige discussie, dus graag wil ik het hier bij laten.
Ik vind zelf de beeldkwaliteit niet echt je van het, zowel bij een delletje, als een sony als een ilyama. Dus ik hou het nog eventjes bij een CRT. Helaas zijn er ook nog geen betaalbare lage ms 1600 x 1200 Tftjes, je zit altijd gebakken op een resolutie helaas. Of 1240 x 1024 want dat is ook een zeer fijne game resolutie. 1024 x 768 wordt steeds minder.
Oud 02-06-2005, 10:40
Gimme more beer
Citaat:
Enlightenment schreef op 01-06-2005 @ 23:55 :
Vertel? Ik heb altijd al afgegeven op CRT's, al jaren. Het is een ouderwetse mechanische techniek, die helaas nog niet op alle fronten voorbijgestevend is door LCD/LED technologie. Vooral de prijs is een punt, hopelijk kunnen OLED schermen daar verandering in brengen.
Het kan dat ik me vergis, maar je hebt volgens mij enkele maanden geleden nog wel gezegd dat een TFT scherm geen voordeel is ten opzichte van een CRT scherm, dat maar de helft van de prijs kost.
Oud 02-06-2005, 16:46
Jolt
Jolt is offline
Ze had destijds gedronken.
Oud 02-06-2005, 18:52
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 02-06-2005 @ 04:04 :
Mechanische techniek? Ja ja.
de schakelaar
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 08:31
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
keertje degausen die monitor en eens de speakers die er dichtbij in de buurt staan weghalen
Oud 03-06-2005, 08:37
Verwijderd
Als je TFT flikkert, zit er dan ook een kink ik de kabel? En kun je die gewoon nieuw kopen, zoja, hoeveel kost dat dan?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 08:38
Jolt
Jolt is offline
www.conrad.nl
www.tweakers.net/pricewatch
Oud 03-06-2005, 09:56
Verwijderd
Wat voor soort kabel moet ik hebben? (Ik voel me echt heel dom nu. We hebben thuis een 15" TFT monitor van Compaq en het beeldscherm flikkert, dus ik denk dat het aan de kabel ligt die van de monitor naar de computer gaat, maar meer dan dat ie blauw is weet ik er niet van )
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 10:08
M@rco
M@rco is offline
Gewoon een VGA kabel.

€4,18 bij www.1to0.nl.
Oud 03-06-2005, 11:40
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 03-06-2005 @ 11:08 :
Gewoon een VGA kabel.

€4,18 bij www.1to0.nl.
Een VGA kabel? En wat als ze DVI heeft?
Oud 03-06-2005, 11:42
M@rco
M@rco is offline
Ze zegt dat ie blauw is...

Maar goed, het hoeft natuurlijk niet aan de kabel te liggen hè.
Oud 03-06-2005, 16:29
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-06-2005 @ 12:40 :
Een VGA kabel? En wat als ze DVI heeft?
Verloop stukje, krijg je bij elke 3dkaart
Oud 03-06-2005, 16:45
Gimme more beer
Citaat:
Jolt schreef op 03-06-2005 @ 17:29 :
Verloop stukje, krijg je bij elke 3dkaart
Ja, maar ik ging er een beetje vanuit dat ze een fatsoenlijke TFT had.
Oud 03-06-2005, 16:49
Jolt
Jolt is offline
Tja, ik ging ervan uit dat ze een Asus 3d kaart had .

Nee geintje

Elke TFT die niet onder de €200 zit heeft toch DVI?
Oud 03-06-2005, 17:36
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-06-2005 @ 17:45 :
Ja, maar ik ging er een beetje vanuit dat ze een fatsoenlijke TFT had.
Met een TFT zonder DVI valt ook prima te leven hoor, jij doet net alsof die dingen zwart-wit zijn ofzo.
Oud 03-06-2005, 18:43
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 03-06-2005 @ 18:36 :
Met een TFT zonder DVI valt ook prima te leven hoor, jij doet net alsof die dingen zwart-wit zijn ofzo.
Ik vraag me serieus af waarom je ooit een TFT zonder DVI zou willen.
Oud 03-06-2005, 18:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-06-2005 @ 19:43 :
idd, troep
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:58
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-06-2005 @ 23:57 :
Geen enkele TFT kan bij benen met een Eizo CRT, kiddo. Onder de 400 euro range , ze zijn gewoon weg nog niet intressant, kiddo.
btw Eizo L557 17'' TFT met DVI-D kost ca 439 euro nu. Ik ga er binnenkort een tweede van halen

En dat ding ownt alle CRT monitoren, ook Eizo's eigen pro-CRT monitoren
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:59
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-06-2005 @ 17:49 :
Tja, ik ging ervan uit dat ze een Asus 3d kaart had .

Nee geintje

Elke TFT die niet onder de €200 zit heeft toch DVI?
Je ziet vaak goedkope (200-300 euro) 19'' maar ook 17'' tft's met alleen analoge aansturing
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 19:23
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-06-2005 @ 19:58 :
btw Eizo L557 17'' TFT met DVI-D kost ca 439 euro nu. Ik ga er binnenkort een tweede van halen

En dat ding ownt alle CRT monitoren, ook Eizo's eigen pro-CRT monitoren
Eizo is de bomb jah, dat weet ik. Maar voor kwaliteit betaal je ook.
Ik vind 400 euro een beetje duur voor wat ik met zo een schermpje doe, alleen af en toe gamen en filmpjes kijken.
Oud 03-06-2005, 19:38
]{ing
]{ing is offline
Mja ik vind de prijs nu wel meevallen. Dezelfde monitor kostte voorheen nog 639 euro. Maarja de weergave is wel perfect
Jammer dat ze geen 24'' widescreen ofzo hebben voor wat meer geld, zou mooi zijn als TV scherm
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 19:39
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Ik heb er nu toevallig een... het geeft beeld en het ziet er prima uit dus het zal me verder een rotzorg zijn. Als ik ooit zelf een nieuwe zou kopen zou ik er wel één met DVI willen, maar ach.

Maar dan nog zou ik gewoon zo'n Iiyama nemen, no way dat ik 440 euro aan een TFT scherm ga uitgeven In geen 440 jaar!

Laatst gewijzigd op 03-06-2005 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 19:56
Gimme more beer
Citaat:
M@rco schreef op 03-06-2005 @ 20:39 :
Ik heb er nu toevallig een... het geeft beeld en het ziet er prima uit dus het zal me verder een rotzorg zijn. Als ik ooit zelf een nieuwe zou kopen zou ik er wel één met DVI willen, maar ach.

Maar dan nog zou ik gewoon zo'n Iiyama nemen, no way dat ik 440 euro aan een TFT scherm ga uitgeven In geen 440 jaar!
Fock 440 euro, 17" DVI scherm van Iiyama kost 250 euro. VGA is geen optie en is ook nooit een optie geweest voor mij.
Oud 03-06-2005, 20:18
]{ing
]{ing is offline
Dat Iiyama scherm is ook flink bagger vergeleken met de Eizo L557. 439 euro is geen geld
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 20:20
Gimme more beer
Citaat:
]{ing schreef op 03-06-2005 @ 21:18 :
Dat Iiyama scherm is ook flink bagger vergeleken met de Eizo L557. 439 euro is geen geld
Ik heb 'm zelf niet, maar ik vind het wel een prima game-scherm. Fraai beeld en een respons van minder dan 10 ms.
Oud 03-06-2005, 20:51
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 03-06-2005 @ 21:20 :
Ik heb 'm zelf niet, maar ik vind het wel een prima game-scherm. Fraai beeld en een respons van minder dan 10 ms.
Ja dat zal heus wel goed zitten, maar de kleurdefinitie van een Eizo is onverslaanbaar zo'n beetje (blijkt ook uit veel tests)
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 22:03
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-06-2005 @ 11:40 :
Het kan dat ik me vergis, maar je hebt volgens mij enkele maanden geleden nog wel gezegd dat een TFT scherm geen voordeel is ten opzichte van een CRT scherm, dat maar de helft van de prijs kost.
Dat kan ik nooit gezegd hebben, dat gaat finaal in tegen mijn gedachtes, al jaren.
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-06-2005 @ 09:37 :
Als je TFT flikkert, zit er dan ook een kink ik de kabel? En kun je die gewoon nieuw kopen, zoja, hoeveel kost dat dan?
Kabel kan altijd wat mis zijn ja. Maar wat bedoel je precies met flikkeren? Een TFT kent dat eigenlijk niet, omdat de pixels gewoon altijd een kleur hebben die soms verandert. Dat werkt dus heel anders dan een CRT monitor.
Citaat:
Prijs en verkrijgbaarheid. Alhoewel beide steeds minder een probleem worden. Maar vroeger was het verschil al gauw 80 euro, en waren er sowieso maar weinig schermen met DVI, tenzij je naar een veel duurder segment ging. Wel erg jammer. Vergeet ook niet dat er een tijd een importheffing op schermen met DVI heeft bestaan, een half jaar lang ofzo.
Oud 04-06-2005, 11:30
GrizzlyKeyboard
GrizzlyKeyboard is offline
Citaat:
sweetness schreef op 30-05-2005 @ 12:31 :

had ik ook met mijn monitor.. werd steeds paars.. op een gegeven moment bleef ie ook paars.. toen kreeg ik een andere monitor.. die begint nu ook al maar een klap ertegen werkt wel.. ik moet gewoon een nieuwe monitor.. dit geval is gewoon oud.
Oud 14-06-2005, 08:26
phoxetis
phoxetis is offline
sjongejonge, wat zitten jullie nou te zeuren over DVI? Desktop-LCD's hebben vanaf het begin al DVI gehad, mijn ouwe Compaqje had het al.

Lijkt mij dat die discussie wel passé is langzamerhand. Volgens mij lopen je hersens ongeveer 5 jaar achter als je dat niet in de gaten hebt ...?
Oud 14-06-2005, 10:39
Gimme more beer
Citaat:
phoxetis schreef op 14-06-2005 @ 09:26 :
sjongejonge, wat zitten jullie nou te zeuren over DVI? Desktop-LCD's hebben vanaf het begin al DVI gehad, mijn ouwe Compaqje had het al.

Lijkt mij dat die discussie wel passé is langzamerhand. Volgens mij lopen je hersens ongeveer 5 jaar achter als je dat niet in de gaten hebt ...?
Kijk jij maar eens door de prijslijsten heen, teveel TFT's hebben geen DVI hoor. Boycotten die handel!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten