Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Board Model: ASUSTeK Computer INC. A7N266VM Chipset vendor: NVidia Chipset: nForce AGP controller Of heb je andere info nodig? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dan moet je in de bios onboard vga uit zetten, en forcen op 4x agp.
En natuurlijk de drivers van www.nvidia.com installeren. Kijk eens of dat werkt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zal even kijken op de NVidia site. Drivers voor de videokaart bedoel je neem ik aan? Of voor het moederboard? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik had niet de oude videodrivers verwijderd toen ik de nieuwe videokaart erin deed. Maar later wel. En als je dan bijv. GTA San Andreas opstart, zie je alleen de vorm van de poppetjes. Daarna had ik iets van GART (iets voor AGP) van de bijgeleverde CD geďnstalleerd, en toen begon ie zelfs weer vast te zitten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, ik had ook al wel beeld ermee, maar hij ging snel vastzitten bij het opstarten. Nu heb ik dus weer de NVidia drivers die geďnstalleerd stonden verwijderd, en die van de NVidia site geďnstalleerd. Verder heb ik mijn TV-kaart eruit gehaald. Die zorgde denk ik voor die uitroeptekens voor Multimedia-controller en Multimedia-videocontroller? Er stond bij de gegevens van die controllers nl. ook dat de kaart in het 1e PCI slot zat. Hij ging nog een keer bij het opstarten vastzitten nadat ik de nForce drivers (bundel van NVidia drivers) had geďnstalleerd. Toen heb ik in VGA modus opnieuw gestart, en heb ik de GART driver verwijderd. Daarna ging het in ieder geval beter bij het opstarten. GTA San Andreas was toch nog wel een keer vastgelopen daarna... De introfilmpjes en het Rockstar logo van GTA zien er nogal gelig en raar uit. Het spel zelf ziet er wel redelijk uit dacht ik, nu. Gunz doet het gewoon goed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet alleen het logo. Ook de andere dingen. Het blijkt dat bij alle films die ik afspeel de kleuren verneukt zijn ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De codecs zijn in orde. Althans, dat waren ze kortgeleden nog wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij bustype staat nu PCIx0... Ik denk dat dat weer AGP wordt wanneer ik GART installeer, maar dan gaat de boel vastlopen... Bij de nieuwste versie van GART althans. Misschien moet ik een oudere GART nemen? |
![]() |
||
Citaat:
http://gathering.tweakers.net/forum/...62245#bootniet
||
Citaat:
||
Citaat:
AGP is NIET ALTIJD backwards compatible. Een FX5200 hoort natuurlijk gewoon te werken in een AGP4x slot.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb nu van de winkel een andere videokaart gekregen. Een ATI. Helaas wel 5% langzamer, maar als het goed is hebben we nu minder last van vastlopers e.d. De oude AGP kaart die er in zat zorgde daar namelijk voor (denken wij). Gunz werkte nl. niet goed onder onze oude AGP kaart, terwijl specifiek die kaart aanbevolen werd (GeForce 4 MX 440). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat een eikels! Ik heb de kaart er al weer uitgesloopt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En die kaart had ik al weer ingeruild voor een ASUS A9250 (ATI Radeon 9200 Pro); een stuk afval. Niet vrijwillig die kaart gekozen, maar die hadden ze er gewoon ingezet. Lees net dat ik die kaart ook weer voor een andere kaart (ook een FX 5200) kon ruilen, maar heb toch liever mijn geld terug. Dan zie ik na de vakantie wel wat we doen. Nu gebruiken we nog lekker even de geďntegreerde GeForce 2 videokaart. Gunz speelt er fantastisch onder. Helaas GTA San Andreas erg traag (maar hij laat wel alles normaal zien, niet alleen flarden van mensen, in tegenstelling tot de ASUS A9250). Maar dat is wel te verwachten van een GeForce 2 kaartje natuurlijk. Het ging mij in eerste instantie om de crashes die we hadden door de GeForce 4 MX 440 kaart hadden te ontwijken. Maar daarbij wilden we natuurlijk ook wel een betere kaart, en er niet op achteruitgaan! Schijnbaar is dit nogal moeilijk... |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Videokaarten (update: 17-1-2011) M@rco | 103 | 20-05-2012 00:49 | |
Software & Hardware |