Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2005, 20:58
Rachel
Rachel is offline
Het Blok
Dit jaar wordt ‘het Blok’ grimmiger dan ooit! Meer samen delen, minder budget en nog meer competitie zijn de nieuwe ingrediënten, die ervoor zorgen dat de stellen, of ze nu willen of niet, continu met elkaar worden geconfronteerd.
'Het Blok' betreft een pand met vier vervallen appartementen. Vier stellen tussen de 25 en 40 jaar nemen hier 11 weken lang hun intrek met weinig meer bagage dan de kleren die ze aanhebben. Vanaf het moment dat de koppels over de drempels van hun verblijf stappen, begint de strijd die henzelf en hun relatie zwaar op de proef stelt. Fysieke uitputting, stress en onderlinge spanningen maken het leven in 'Het Blok' een ware beproeving. De hoofdprijs: de meerwaarde van het appartement en € 50.000.
Presentatie: Erik van der Hoff.

Strenge jury
De koppels moeten elke twee weken een ruimte binnen hun appartement opleveren, waarvan ze zelf de volgorde mogen bepalen. Om uit te maken wie het meest fraaie resultaat heeft behaald, en daarmee een prijs in de wacht sleept, is er ook deze keer een strenge, maar zeer vakkundige jury in het leven geroepen. Voor een ieder die graag wil weten hoe het nu met de stellen is van vorig jaar: voor de oud-Blok-bewoners is een speciale rol weggelegd binnen dit panel.

Strijd
Niet alleen de opleveringen zorgen voor een mogelijke financiële armslag. Gedurende 'Het Blok' zullen er verschillende krachtmetingen plaatsvinden, waarbij de koppels direct de strijd met elkaar aangaan. De opdrachten die ze krijgen, hebben alles te maken met het bouwen en verbouwen van hun appartement. Tijdens deze krachtmetingen zijn de koppels zo op elkaar aangewezen en van elkaar afhankelijk dat hun relatie extra onder druk komt te staan. De winnaars ontvangen een geldbedrag of iets voor in huis waar ze hun voordeel mee kunnen doen.

Veiling
Na 77 dagen van emotie, ruzies, bloed, zweet en tranen worden de appartementen in december op de Eerste Amsterdamse Onroerend Goed Veiling verkocht. Deze veiling bestaat al sinds 1877 en heeft per jaar 400 huizen in de verkoop. Daarmee beslaan ze ongeveer 10% van de totale verkoop van het huizenbestand. Het betreft een openbare, transparante veiling, waar zowel particuliere bieders als makelaars(kantoren) een bod kunnen uitbrengen.

Het Blok Update
Net als vorig seizoen is er ook op de woensdagavond een 'Het Blok Update'. Hierin wordt een korte terugblik afgewisseld met nieuwe beelden. Er wordt extra aandacht besteed aan de ontwikkelingen, emoties en strubbelingen van de afgelopen week en natuurlijk met spanning vooruitgeblikt naar de altijd te snel naderende opleveringsdeadline.

Vanaf 4 september om 20.30 op NET5

Ik vond het vorig jaar echt leuk &. ga dit jaar zeker weer kijken!
En jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2005, 09:38
Verwijderd
Er was nu een gelijkende variant, de Steen ofzo was het?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 10:33
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
********** schreef op 03-09-2005 @ 10:38 :
Er was nu een gelijkende variant, de Steen ofzo was het?
o? geen idee
weet alleen dat Talpa met de bouw komt, dat ze een heel huis met 8 of 10 koppels moeten bouwen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 21:54
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hmmzzz ik zie af en toe in de reclameblokken die stellen voorgesteld worden en ik vind ze echt geen bal aan qua eerste ndruk....

Bij het vorige seizoen had ik bij alle vier stellen "oh cool/leuk/grappig"
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 15:50
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 03-09-2005 @ 22:54 :
Hmmzzz ik zie af en toe in de reclameblokken die stellen voorgesteld worden en ik vind ze echt geen bal aan qua eerste ndruk....

Bij het vorige seizoen had ik bij alle vier stellen "oh cool/leuk/grappig"
mja Brett & Tobias, geweldig
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 15:57
Gothic
Gothic is offline
ik was vorig jaar erg fan... hopelijk zijn de stellen net zo leuk als vorig jaar.
Oud 04-09-2005, 17:54
Verwijderd
Die stellen interesseren me niet zoveel, 'k vind het vooral leuk om te zien hoe de kamers (gemaakt) worden ed. 'k ga vanavond zeker kijken.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 22:09
Balance
Balance is offline
Ik vind het zo raar dat ze het zelden over het fiasco van vorig jaar hebben en dus ook niet vertellen waarom het dit jaar wél goed zou gaan.
Maar hoe dan ook vind ik het een leuk programma. Ik hoop volgende week alleen wel wat meer van het klussen te zien.
Oud 04-09-2005, 22:33
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-09-2005 @ 23:09 :
Ik vind het zo raar dat ze het zelden over het fiasco van vorig jaar hebben en dus ook niet vertellen waarom het dit jaar wél goed zou gaan.
Maar hoe dan ook vind ik het een leuk programma. Ik hoop volgende week alleen wel wat meer van het klussen te zien.
Inderdaad, vorig jaar was best sneu eigenlijk.
Ben erg benieuwd hoe het dit jaar gaat eindigen, maar dat klussen vind ik al kei leuk om te zien
{en de ruzie's }
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 14:01
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-09-2005 @ 23:09 :
Dat snap ik dus ook niet. Het is een leuk programma, maar vorig jaar hebben ze zich echt voor amper iets kapot gewerkt. Alleen die Lieke en ???? gingen nog met een acceptabel bedrag weg.

Wel een gave lokatie heeft het nieuwe Blok trouwens, jammer alleen van de stellen...vooral die met die groene auto
Oud 05-09-2005, 14:22
santje17
santje17 is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 05-09-2005 @ 15:01 :
Alleen die Lieke en ???? gingen nog met een acceptabel bedrag weg.
Michon..? of zoiets?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 14:44
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
santje17 schreef op 05-09-2005 @ 15:22 :
Michon..? of zoiets?
Owja!
Oud 05-09-2005, 16:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 05-09-2005 @ 15:01 :
Dat snap ik dus ook niet. Het is een leuk programma, maar vorig jaar hebben ze zich echt voor amper iets kapot gewerkt. Alleen die Lieke en ???? gingen nog met een acceptabel bedrag weg.

Wel een gave lokatie heeft het nieuwe Blok trouwens, jammer alleen van de stellen...vooral die met die groene auto
wat is er mis dan met de stellen?
en wie zijn dat met die groene auto?
Oud 10-09-2005, 18:50
alfalfa
alfalfa is offline
het blok is een van die programma's waarbij ik me elke keer voorneem om er eens goed voor te gaan zitten en te kijken, maar ondertussen heb ik het nog nooit gezien .
toch maar eens doen, aangezien er een stel uit enschede meedoet deze serie
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:24
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
alfalfa schreef op 10-09-2005 @ 19:50 :
het blok is een van die programma's waarbij ik me elke keer voorneem om er eens goed voor te gaan zitten en te kijken, maar ondertussen heb ik het nog nooit gezien .
toch maar eens doen, aangezien er een stel uit enschede meedoet deze serie
Moet je doen!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:26
Freshh~
Freshh~ is offline
ik vind dat stel waar ze allebei kort haar hebben ( een blond en een donker ; geen idee hoe ze heten) nu al stom
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Freshh~ schreef op 11-09-2005 @ 20:26 :
ik vind dat stel waar ze allebei kort haar hebben ( een blond en een donker ; geen idee hoe ze heten) nu al stom
Paul en Mascha, die zeuren dat de andere bewoners door hun appartement moeten om te douchen.. Ja, tis behelpen, tot je een eigen badkamer hebt ja..

Ik vind dat stel met dat kindje leuk, Nicoline en Sander geloof ik. En die mogen het wel winnen. Vind de rest een beetje tè...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 12:14
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Vond de kamer met die groene muren/kussens echt erg leuk....de rest was vet verlept en afgeraffeld
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 12:21
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Nu is het niet meer Vlaams Blok, maar Vlaams belang.

De titel zou dus moeten zijn: Het Belang.

Filip DeWinter
Oud 12-09-2005, 12:34
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 12-09-2005 @ 13:21 :
Nu is het niet meer Vlaams Blok, maar Vlaams belang.

De titel zou dus moeten zijn: Het Belang.

Filip DeWinter
Dit is nogal een nutteloze bijdrage, vind je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 15:38
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Vorig jaar vond ik het echt tegek. Ditjaar zijn het een beetje vergelijkbare stellen, gelukkig niet Brad en Thomas
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 15:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rachel schreef op 12-09-2005 @ 13:34 :
Dit is nogal een nutteloze bijdrage nutteloos topic, vind je ook niet?
Oud 12-09-2005, 21:49
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Rachel schreef op 12-09-2005 @ 13:34 :
Dit is nogal een nutteloze bijdrage, vind je ook niet?
Een nutteloze bijdrage aan een nutteloos topic.
Heft elkaar op, omdat ik meehelp om het topic nóg nuttelozer te maken....
Oud 12-09-2005, 22:12
Balance
Balance is offline
Alsjeblieft jongens. Als je het programma niks vindt, vertel dat dan met onderbouwing. Wil je dat niet, blijf dan weg uit het topic.

De topics op F,TV&R gaan allemaal over een programma of film, met als functie om over het programma of de film te kunnen praten. Als jullie dat nutteloos vinden, dan zoek je maar een ander deelforum op.
Oud 13-09-2005, 07:27
Verwijderd
Ik vind Paul en Mascha juist wel leuk en Nicoline en Sander ook (die hebben tenminste lekker droge humor). Er is maar één stel dat ik echt dom vind (en daar erger ik me dan ook continu aan ), maar ik zal geen namen noemen (er blijft toch al niet zoveel over ).

Qua klussen mag er idd wel wat meer in, met name in de eerste aflevering zat er heel weinig in...tweede aflevering was al iets meer, maar ik vond het nog steeds weinig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2005, 09:39
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-09-2005 @ 23:12 :
Alsjeblieft jongens. Als je het programma niks vindt, vertel dat dan met onderbouwing. Wil je dat niet, blijf dan weg uit het topic.

De topics op F,TV&R gaan allemaal over een programma of film, met als functie om over het programma of de film te kunnen praten. Als jullie dat nutteloos vinden, dan zoek je maar een ander deelforum op.
ja baas.....
Oud 18-09-2005, 16:18
Nick-Name
Nick-Name is offline
Ben ik nu gek of is de inbreng van 'de koppels' een stuk afgenomen vergeleken met vorig jaar? Als ik het goed begrijp moeten ze om 9 uur 's morgens het huis uit zijn en dan mogen er alleen bouwvakkers komen die voor de aannemer werken... Beetje vaag allemaal, vooral omdat er een koppel is (even naam kwijt) die last hebben van een lekkend dak maar daar niks aan kunnen doen omdat het bij de taken van de aannemer hoort... Lekker is dat
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:40
Verwijderd
Aaargh die Paul is echt een irritante arrogante vuile klootzak. Die Marschja vind ik sowieso al een wijf zonder ruggegraad. Merel en Rogier zijn veel duidelijker, al hebben ze minder goeie plannen. Dat doet Marschja weer beter. Die Olaf en Olga zijn een beetje aan het freewheelen, maar redden het achteraf wel. En die laaste twee redden het dus echt niet, die vind ik echt te hopeloos voor woorden. Ga je je kind achterlaten om in Het Blok te kunnen klussen. Had ik niet gedaan. Nicoline en Sander heten die. Maar ergens hebben ze dus wel heel veel tijd over .

Ik vind dat je dit jaar weinig klussen te zien krijgt, en veel meer van die ruzietjes. Want hoe die eerste kamers nou tot stand zijn gekomen, heb ik niet gezien. En dat is erg storend.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 17:06
Rachel
Rachel is offline
Haha
Ik vind die Paul ook vreselijk &. vind Nicoline en Sander toch wel de leukste. Ben overigens weer benieuwd vanavond
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 17:59
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-09-2005 @ 17:44 :
wat is er mis dan met de stellen?
en wie zijn dat met die groene auto?
Beter laat dan nooit, maar met onderbouwing. Overigens vind ik het tot op heden een best leuk programma.

Ik ben wel gruwelijk in namen, dus maar eventjes zo. Met die groene auto is het stel waar de douche staat, met die man die als uitzendkracht werkt en die van ieder kleine wissewasje een groot probleem maakt. Een beetje jammer vind ik dat, want het zou zo gezellig kunnen zijn. Paul heet hij geloof ik.

Verder vind ik de sfeer in het programma iets minder dan vorig jaar, volgens mij begonnen ze nu al vrij geergerd, en wordt dit alleen maar erger in de loop van het programma. Men gunt elkaar minder, en het lijkt meer op een echte competitie. Natuurlijk is het dat ook maar het is wel minder leuk om naar te kijken.

Overigens, vind ik de resultaten tot nu toe wel bedroevender dan vorig jaar Maar dat heeft meer met smaakt te maken. Kortom, het oogt allemaal minder gezellig, minder close, en er is meer gezeur.
Oud 25-09-2005, 18:59
Balance
Balance is offline
Ik denk dat dat ook deels komt omdat de programmamakers ontdekt hebben dat de ruzies ed. goed scoren. Ze zijn daar dus meteen opgericht, terwijl het vorig jaar veel meer om het klussen ging. Pas halverwege het programma gingen de makers ontdekken dat ze ook die ruzies moesten uitzenden.
Oud 26-09-2005, 15:04
Verwijderd
Die paul moeten ze gewoon van de steigers gooien, en die Sander vind ik echt een geweldige droogkloot. Heerlijk, die nuchterheid! Die opmerkingen
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 15:50
Rachel
Rachel is offline
Jezus, wat viel dat gisteren tegen zeg!
Die badkamer van Merel en Rogier!
Er was gewoon een hele strip "over" zeg maar.
&. die bank van Marschja/Paul, haha
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 17:43
Freshh~
Freshh~ is offline
wat een klap maakte die griet zeg
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 18:49
Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 26-09-2005 @ 18:43 :
wat een klap maakte die griet zeg
Dat was wel af te lezen aan die knie. Die badkamers waren werkelijk een puinhoop de enige kamer die af was, was ook niet echt mijn smaak. Ik vond dat landelijke juist mooi van vorig jaar.
Oud 02-10-2005, 20:35
Verwijderd
Jajajajaja.. zeg het maar; wie gaat er uit volgende week?

Ik zeg Merel en Rogier, maar het zouden ook zo maar die Paul en Maschja kunnen zijn..

Olga en Olaf zijn te braaf en doen nu slim.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 20:53
Nick-Name
Nick-Name is offline
Merel en Rogier denk ik, tenminste, waarom zouden die 2 anders zo van slag zijn in die preview voor volgende week?
Ik vind die Paul en Maschja wel rete irritant zeg, net zoals die Merel die constant zeikt... en die Nicoline kan er ook wel wat van
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:04
Verwijderd
De zeur top 8:

1) Merel ("Het is gewoon kut")
2) Paul
3) Maschja ("Dat staat allemaal ingecalculeerd")
4) Rogier
5) Olga
6) Nicoline
7) Olaf
8) Sander

Sander is echt de nuchtere boer. Heerlijke vent.
"Het is nu een-nul voor de Keuken".

Maar het kan ook gewoon gezeur zijn.. dat de wedstrijd tussen Maschja&Paul en Rerel&Rogier staat en dat ze daarom al staan te grienen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 21:08
Balance
Balance is offline
Hallo zeg, wat een spoiler gaven ze weg op het eind
Dat doen ze altijd al bij Het Blok vind ik (ook met die val toen) maar nu helemaal zeg!

Ik vind die Paul en Masja nog steeds erg vervelend. En Sander en Nicolien vind ik ontzettend dom overkomen, maar volgens mij komt dat meer door hun accent, want eigenlijk doen ze het juist goed (al snap ik niet dat je je kind dit aandoet).

Merel en Rogier en Olaf en Olga vind ik leuk
Oud 02-10-2005, 21:13
Verwijderd
Ja.. ze hadden ook op een gegeven een stuk waarbij ze de winnaars van de 1e kamer na de reclame zouden bekend maken..

Hing dat papier achter bij Sander toen ze de leader lieten zien voor na de reclame.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 21:05
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
NickB schreef op 02-10-2005 @ 21:53 :
Merel en Rogier denk ik, tenminste, waarom zouden die 2 anders zo van slag zijn in die preview voor volgende week?
Ik vind die Paul en Maschja wel rete irritant zeg, net zoals die Merel die constant zeikt... en die Nicoline kan er ook wel wat van
Hmm.. fout ingeschat dus
Maarré mja, die Paul en Maschja.. DAMN!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2005, 22:04
Balance
Balance is offline
Ik vond ze vanavond wel té hard hoor. Je moet wel in je hoofd houden dat je met mensen te maken hebt. Die mensen besteden ontzettend veel tijd aan zo'n huis, werken overdag en zitten gewoon helemaal stuk. En ineens, terwijl ze hun fouten nog wel hebben laten verbeteren, laat je hen vertrekken! Erg cru.

Wat ik trouwens ook wel raar vond: die Vasco en Kim mochten kiezen uit de 2 appartementen van Paul en Mascha en Olaf en Olga. Logisch is het dan, dat ze voor het appartement gaan wat er het best uit ziet. De personen die het beste appartement hebben zijn dus de lul!! Dat lijkt me toch erg onlogisch; de mensen die het minst ver/mooi waren hadden moeten gaan en dat waren Paula en Mascha. Helemaal als je nu kijkt naar de financiële problemen. Ik snap niet hoe ze dat niet hebben zien aankomen hoor
En dan die ruzies van die twee, waarin de één de ander doodleuk zegt dat als ze vertrekt dat hun relatie dan ook over is..
Oud 10-10-2005, 06:27
Freshh~
Freshh~ is offline
ik heb dat ze stukje dat ze falliet zijn gemist, is dat budget wat ze voor hun 2e kamer gebruik al op dan? en hebben ze die kamer dan al een beetje af?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 06:36
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 10-10-2005 @ 07:27 :
ik heb dat ze stukje dat ze falliet zijn gemist, is dat budget wat ze voor hun 2e kamer gebruik al op dan? en hebben ze die kamer dan al een beetje af?
Ze hebben helemaal geen geld meer, alles is op
DE badkamer was wel redelijk af, alleen paar kleine dingetjes waren nog niet klaar.
En zo moeten nog 6 weken zonder geld
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 08:23
Verwijderd
Citaat:
puta_madre schreef op 10-10-2005 @ 07:36 :
DE badkamer was wel redelijk af, alleen paar kleine dingetjes waren nog niet klaar.
Ze kunnen geld verdienen met een soort opdracht, dat is toch altijd zo? En als ze zouden winnen, krijgen ze ook geld, maar dat zal wel niet lukken

Wel érg stom dat ze zoveel mensen in hebben gehuurd en dus compleet failliet zijn, erg erg dom.

Verder vond ik er deze geen niet echt een mooie kamer tussen zitten. De zwarte keuken vond ik wonderbaarlijk lelijk en onpraktisch...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 09:17
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-10-2005 @ 09:23 :
Ze kunnen geld verdienen met een soort opdracht, dat is toch altijd zo? En als ze zouden winnen, krijgen ze ook geld, maar dat zal wel niet lukken

Wel érg stom dat ze zoveel mensen in hebben gehuurd en dus compleet failliet zijn, erg erg dom.

Verder vond ik er deze geen niet echt een mooie kamer tussen zitten. De zwarte keuken vond ik wonderbaarlijk lelijk en onpraktisch...
Ik vond die keuken wel passen bij het geheel, maar die tafel eronder was echt
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 12:13
Verwijderd
Wanneer komt de herhaling van gisteren of bestaat die niet?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 12:58
Bravo
Bravo is offline
Citaat:
zuster schreef op 10-10-2005 @ 13:13 :
Wanneer komt de herhaling van gisteren of bestaat die niet?
volgens mij niet, alleen een update a.s. woensdag.

Wat vonden jullie trouwens van de slaapkamer van Merel en Rogier? Ik vond 'm wel mooi maar onpraktisch (Geen kasten enzo) en die planken... ja leuk bedacht maar het komt wel rommelig over.
Oud 10-10-2005, 17:20
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 10-10-2005 @ 07:36 :
òmg alles?
maar dat is iets van E30,000,- ? en dat alleen voor 2 onafgeronde kamers?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2005, 17:27
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 10-10-2005 @ 18:20 :
òmg alles?
maar dat is iets van E30,000,- ? en dat alleen voor 2 onafgeronde kamers?
Ja, er liepen ongeveer 12 werkmensen rond

Die aannemer kwam praten over iets en toen zei die van, dat zijn 2 mensen en dan komen we 2 dagen {dus 4 werkmandagen}. Toen zei Paul van; dat is dan ongeveer 1000,- ?
Aannemer; ja zoiets...

Kom nou zeg, dat moet je toch van te voren weten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten