Oud 26-08-2002, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

Onzin. Uiterlijk zegt veel over de mens.
maar niet hoe ik bijv. met andere mensen omga enzow..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2002, 15:35
Tio
Tio is offline
Uiterlijk zegt wel degelijk iets over mensen, maar niet genoeg om ze daar alleen op te beoordelen.
Oud 26-08-2002, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef:
Uiterlijk zegt wel degelijk iets over mensen, maar niet genoeg om ze daar alleen op te beoordelen.
Wijze woorden.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 16:25
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Als je zo hard je best doet om "anders" te zijn dan moet je niet raar opkijken als mensen je aanstaren of enigzins vaag zullen vinden. Want dat is toch vaak de intentie van personen die zich willen onderscheiden dmv hun kleding of stijl. En dan vooral hard roepen dat je jezelf bent...
Het is allemaal maar een fase, op je 40ste zul je niet meer met een veiligheidsspeld door je oor lopen (op de enkele gevallen na die blijven hangen in het verleden omdat ze de vooruitgang niet aan kunnen).
Laten we hopen dat we ons allemaal zo ontwikkelen dat je je kunt onderscheiden op basis van je persoonlijkheid. Dan pas zal je "ware ik" ook weerspiegelen in je uiterlijk.
Oud 26-08-2002, 16:33
dystopia
dystopia is offline
Gewoon iets bedenken wat je allemaal interessant vind om over te praten. En dan lekker lullen over datgeen. Je kunt prima met iemand van een andere subcultuur babbelen. Net zoals je ook bestwel met iemand van een andere generatie kunt praten. Verschilt natuurlijk van persoon tot persoon maar we blijven allemaal mensen. Verzin iets om de knoop door te hakken en wie weet!
Oud 26-08-2002, 16:51
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Tio schreef:

Maar ik doe dat wel, en dat is maar goed ook.

Laatst gewijzigd op 26-08-2002 om 16:54.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 17:58
DarkCat
DarkCat is offline
Ik kreeg pas te horen dat ik geen echte goth was. Ik heb namelijk wel een tattoo van een vleermuisje, maar draag niet altijd zwart. Ik ben dus niet TRUE. Ik ben ook geen echte skater.. want ik skate niet en heb ook weleens strakke broeken aan. WAT NU?
Oh mensen, ik heb een identiteits crisis, wat ben ik?!

Euw maarja ik heb dus een hekel aan mensen die zichzelf geweldig vinden binnen een bepaalde groep en geen waardering kunnen opbrengen voor aardige, tolerante mensen met een totaal andere lifestyle. En dat kunnen zowel 'kakkers' als 'alto's' zijn.
Oud 26-08-2002, 18:15
Tio
Tio is offline
Je bent jezelf.
En als we je in een hokje gaan smijten word je denk ik een wannabe-goth/skater oid.
Oud 26-08-2002, 20:20
REIE
REIE is offline
Kleding en gedrag horen wel degelijk bij elkaar. Kakkers zijn een beetje decadent en verwaand, en showen graag dure kleding die een beetje nonchalant is. Zelf staan ze er ook met een blik van "Waarom draag jij geen polo met kraagje arrogant omhoog, zeilschoentjes met kantoorsokken/afgetrapte nonchalant-burgerlijke gympen en een licht afzakkende ribbroek waardoor je bij bukken ruitjesmotief boxers ziet?"

Ziet iemand in zo'n persoon een pacifistische communist die Greenpeace steunt en graag alternatieve cd's koopt? Ik niet op het eerste gezicht...

(Neem dit niet op alsof ik een hekel heb aan kakkers! elk mens kan aardig zijn.)

REIE
Oud 26-08-2002, 20:33
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
REIE schreef:
Kleding en gedrag horen wel degelijk bij elkaar. Kakkers zijn een beetje decadent en verwaand, en showen graag dure kleding die een beetje nonchalant is. Zelf staan ze er ook met een blik van "Waarom draag jij geen polo met kraagje arrogant omhoog, zeilschoentjes met kantoorsokken/afgetrapte nonchalant-burgerlijke gympen en een licht afzakkende ribbroek waardoor je bij bukken ruitjesmotief boxers ziet?"

Ziet iemand in zo'n persoon een pacifistische communist die Greenpeace steunt en graag alternatieve cd's koopt? Ik niet op het eerste gezicht...

(Neem dit niet op alsof ik een hekel heb aan kakkers! elk mens kan aardig zijn.)

REIE
Inderdaad.. niet iedere kakker is een vreselijk verwaand hockey/tennis/polo-spelend hete aardappel, kouwe kak, jachtschotel mens.. maar de meeste wel.. en daar gedragen ze zich ook naar.. ik heb het geluk om op een gymnasium te zitten waar de hoeveelheid kakkers ongeveer opweegt tegen de hoeveelheid normale mensen (), maar als ik soms verhalen hoor.. je kleding zegt wel degelijkiets over hoe jij je voelt, en dat heeft weer invloed op je manier van praten, doen, denken enzo..

*got, wat was dit een vage post*
Oud 27-08-2002, 14:07
REIE
REIE is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef:

*got, wat was dit een vage post*
Tuurlijk niet. Kleding, identiteit, en gedrag horen gewoon bij elkaar. In mijn omgeving zitten ook zat kakkers of VVD'ers als ze ouder zijn... Ik heb vorig jaar mijn Gooische R afgeleerd omdat ik er teveel door beinvloed was. Ik kleed me niet arrogant. Gewoon gemakkelijke kleding, maar ook meer niet te stijlloos (trainingspakken), dus broek, T-shirt, klaar. Ik hoor zat kakkers hier fantaseren over hoe ze zich gaan misdragen als corpsbal. Maarja, zat ik gister in de trein, zitten ervan de alternatieve modderige lowlandsgangers die een kliko als tas gebruiken. Best geinig, al die types.

REIE
Oud 27-08-2002, 19:36
morwen
morwen is offline
kheb niet alles gelezen, maar kdenk dat t zo zit:

goths zijn goths en alto's zijn alto's omdat ze een bepaalde kijk op t leven hebben (of ben ik nou gek) en daarom passen alto's beter bij alto's en goth's beter bij goth's en kakkers beter bij kakkers...
Oud 27-08-2002, 23:59
Vice
Vice is offline
maar dan kunnen ze elkaar toch nog respecteren
Oud 29-08-2002, 16:29
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik vind het echt allemaal zo'n grote onzin!

b.v. ik ben dan zogenaamd een alto en een hele goeie vriend van mij is dan een zogenaamde kakker.....maakt allemaal geen bal uit, iedereen moet eens wat minder naar de kleding van de medemens kijken.
Oud 29-08-2002, 18:10
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Citaat:
DaRk pRiNcEsS schreef:
kheb niet alles gelezen, maar kdenk dat t zo zit:

goths zijn goths en alto's zijn alto's omdat ze een bepaalde kijk op t leven hebben (of ben ik nou gek) en daarom passen alto's beter bij alto's en goth's beter bij goth's en kakkers beter bij kakkers...
Daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Je kunt er dan qua kledingstijl wel hetzelfde uitzien. Maar misschien denk je wel heel anders over bepaalde dingen dan die ander.
Oud 01-09-2002, 21:35
Little miss NAUGHTY
Little miss NAUGHTY is offline
Ik wordt zelf onder het hokje goth gerekend, maar af en toe heb ik maffe zin en schijn ik alto te zijn.
Ik praat eigenlijk tegen iedereen, maar tja ook ik heb af en toe zoiets van moeten die kraagjes nou echt. Die 'kakkers' vinden zichzelf vaak geweldig als ze in een groep met allemaal hetzelfde spijkerjasje zijn, maar alleen kan ik meestal wel met ze overweg. En zo zal het bij de rest ook wel zijn. Persoonlijk vind ik het af en toe wel leuk om zo aangekeken te worden van wat ben jij voor een maf mens. Maar soms heb ik ook zoiets van laat me toch eens, accepteer het dat ik er niet zoals 80% procent van de wereld uitzie.
Ach het groepjes gebeuren zal wel altijd blijven, en dat is misschien maar goed ook. Stel dat iedereen hetzelfde was. Ik heb vrienden in alle soorten en maten, en echte vrienden accepteren je zoals je bent. Dus maak je niet zo druk om het hele gezeik.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 16:55
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Onzin. Uiterlijk zegt veel over de mens.
niet zoals de maatschappij dat 9 vd 10 x doet....
Oud 08-09-2002, 19:04
alpha
alpha is offline
Eerder had ik de stelling 'je moet iedereen nemen zoals hij/hzij is.' maar toch voelde ik me beter dan anderen die niet 'zoals ik' waren. Nu hebben we een kennis en die is sinds vorig jaar 100% punker en alto, hij ziet er gewoon niet uit. Ja, nu ga ik ook toegeven dat ik me meer voel dan anderen.

Wij hebben het thuis niet arm en ik houd niet van slordige accenten. Ik snap niet dat er mensen zijn die in kleren lopen met vlekken erop. Ik snap niet dat je moeilijk kunt doen over een paar cent.

Ze noemen me dan ook wel een kakker, terwijl ik mezelf niet zo zie. Nu ik het opschrijf wel weer meer... Ik heb volgens velen een kakker-accent. Ik praat zo netjes mogelijk, zo ABN mogelijk. Ik heb van mezelf een rollende R, ik kan die letter niet normaal uitspreken dus wordt het maar de 'air' Ik snap wel dat mensen dat kakkig vinden klinken maya. Ik kleed me over het algemeen in merk. Niet dure merkkleding, gewoon Esprit en Mexx, Vera Moda enz. Ik zie het kwaliteitsverschil en ik denk 'voor dat beetje extra loop ik liever in merk'

Ik geef toe dat ik als lichte kakker, het kan immers nog veel erger, een afkeur heb voor de meer alto-mensen. Ik heb persoonlijk ook liever een kak-vriendje dan een gemiddelde.

Betekend dat dat ik een 'echte' kakker ben? Ik woon tenminste niet in 't Gooi ofzo.
Oud 08-09-2002, 19:10
alpha
alpha is offline
Citaat:
*pixie* schreef:

Het is een wisselwerking.
Alto's vinden kakkers maar dom omdat ze inderdaad in hun ogen maar meelopers zijn en kakkers vinden altos stom omdat ze vinden dat ze voor lul lopen.
He? Meelopers? Juist niet, kakker keuren 'normale, gemiddelde' mensen ook af! Zij voelen zich juist geen meeloper, daar zijn ze te goed voor.

(Ja, dat vind ik en dat slaat ook op mij, ik geef het toe)
Oud 11-09-2002, 10:49
metallady
metallady is offline
Mensen noemen mij gothic om hoe ik me kleed. Ik kleed me in de jurken waarin ik me mezelf voel, waarin ik me goed voel. Ook als anderen mij niet zien. Lange zwarte jurken en spikes en geverfd haar schrikt soms mensen af... Ik bijt niet, en nee ik ben ook geen heks... Laat iedereen zichzelf zijn... Zonder er meteen over te oordelen.
t woord "kakker" heeft gewoon een heel negatieve lading... Onder elk soort mensen heb je er gewoon die je niet kunt uitstaan. Maar ik heb bewondering voor mensen die origineel zijn, die (in zekere mate) schijt hebben aan wat anderen van hen denken en volgens hun eigen overtuigingen leven.
Erbij horen... in de puberteit bepaalt het je leven... Pas jezelf niet aan om erbij te horen, wees jezelf, en de mensen waar je dan mee omgaat zijn friends for life, omdat die jou nemen zoals je dus echt bent, en je hoeft geen rol te spelen. Het is moeilijk voor sommigen, (geen kritiek!!!) maar je wordt er wel gelukkiger van. Want wat is er nou vermoeiender dan bij alles wat je doet, denkt en aantrekt te moeten denken: hoe hoort het?

...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 11:53
pienie
Ik ben meer een 'freelancer' om het zo maar effe te noemen...

ik kleed mezelf gewoon zoals ik me voel, of ik dan ineens een skater of punker ben, of de schooljuffrouwen look, of een gothic maakt mij niks uit...

Wat ik vind van alto's en kakkers die elkaar afkeuren:...

kakkers zijn meelopers volgens de alto's en de alto''s zijn volgens de kakkers vies en raar...

Naja iig, iedereen wil geaccepteerd worden hoe diegene zelf is, of je nou een truitje koopt bij de H&M of op het waterloopplein...
Er zijn veel alternatievelingen die zich zo kleden omdat het 'in' behoord te zijn dus kunnen ze zich ook tot de kakkers rekenen naar hun mening gezien dan...

De kakkers vinden alto's raar omdat ze 'anders' zijn, maar hun zien niet in dat hun net zo goed anders zijn...

Maar achja op uiterlijk beoordelen doen we al zo lang, denk maar aan de punkers en de pleiners de vetkuiven en de hippie's, ze hebben niet voor niet een 'groepsnaam'...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 11:59
pienie
Citaat:
poecilotheria schreef:
ik vind het echt allemaal zo'n grote onzin!

b.v. ik ben dan zogenaamd een alto en een hele goeie vriend van mij is dan een zogenaamde kakker.....maakt allemaal geen bal uit, iedereen moet eens wat minder naar de kleding van de medemens kijken.
daar ben ik het meej eens...

Net of alle hippie's echt joints roken!...

Net of alle skaters hele dagen op de grond zitten!...

Net of alle gothics in hun polsen snijden omdat dat 1 of andere heksen formule is!...

Net of alle kakkers op scooters rijden!...

Net of alle punkers Nazi's zijn!...

Net of alle gabbers XTC verslaafden zijn!...

Ik denk dat dit wel genoeg zegt...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 12:17
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
pienie schreef:

daar ben ik het meej eens...

Net of alle hippie's echt joints roken!...

Net of alle skaters hele dagen op de grond zitten!...

Net of alle gothics in hun polsen snijden omdat dat 1 of andere heksen formule is!...

Net of alle kakkers op scooters rijden!...

Net of alle punkers Nazi's zijn!...

Net of alle gabbers XTC verslaafden zijn!...

Ik denk dat dit wel genoeg zegt...
Weet jij het telnummer van mijn dokter? M'n lachspieren zijn overbelast
Oud 11-09-2002, 12:25
pienie
Citaat:
dystopia schreef:

Weet jij het telnummer van mijn dokter? M'n lachspieren zijn overbelast
nou sowwiej da was niej mijn bedoeling...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten