![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Tsja, als je nog jong bent is het inderdaad best logisch om het uit te maken als je niet verliefd bent. Maar als je op een gegeven moment een serieuze relatie hebt, en je ziet de toekomst samen zitten, dan is het een beetje loos. Je zult heus niet 50 jaar verliefd blijven, dus als je een gezin samen wil opbouwen moet je het niet uitmaken omdat de 'vlinders' wegzijn. Er zou natuurlijk nog wel veel wederzijdse liefde en respect moeten zijn ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het überhaupt dom om het uit te maken omdat je niet meer verliefd zou zijn. Verliefdheid duurt slechts een jaar dus dan zou je elk jaar een nieuw liefje moeten hebben? Lijkt me niet de bedoeling. Verliefdheid wordt langzaam "houden van", maar als je het uitmaakt omdat je niet meer verliefd bent dan heb je volgens mij een serieus probleem met bindingsangst. Om daarom die relatie op het spel te zetten en alles wat jullie ooit hadden overboord te gooien voor een nieuw persoon dan is het volgens mij knap nutteloos om idd een relatie te beginnen. Enkel om de verliefdheidscyclus met iemand anders opnieuw te starten. Sowieso moet ik er niet aan denken dat ik elk jaar een nieuw liefje moet! ik ben immers niet van plan om op mn 55e oud en gerimpeld nog op jacht te gaan naar vrouwelijk schoon. Lijkt me vrij kansloos ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ziet iemand niets in een relatie, dan is het absolute waanzin om gewoon door te gaan alsof er niks aan de hand is. Iemand kan het uitmaken met elke reden die hij goeddunkt. Als hij of zij het niet meer ziet zitten hoeven ze niet door te vechten omdat een paar mensen hebben bedacht dat het 'afschuwelijk' is dat relaties vaak uitgaan. Mensen moeten beslissingen nemen die goed zijn voor hun eigen leven en hoeven niet te luisteren naar 18 jarige moraalpredikers die nog nat achter de oren zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Iemand is niet meer verliefd en vind partner niet meer aantrekkelijk > geen zin meer in relatie en kan eerder vreemdgaan Misschien klinkt dit voor sommige van jullie raar, maar mensen die verliefd op elkaar zijn en elkaar aantrekkelijk en interessant vinden, willen ook daadwerkelijk bij elkaar zijn . Ze willen een relatie. Ze willen niets liever. Als die verliefdheid en aantrekkingskracht weg is, dan willen ze al deze dingen niet of in ieder geval minder graag. Het argument 'ik ben niet meer verliefd' is dus geen maskerade maar een eerlijke reden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je niet meer verliefd bent of 'normaal' van diegene houdt (en je vindt er niks meer aan om bij die ander te zijn) dan is het altijd het beste om het uit te maken. Aan het lijntje houden of doen alsof je haar nog leuk vindt is nog veel dommer. En je begint nu eenmaal een relatie als je er van uit gaat dat het iets kan worden met de ander. Dat na een tijdje blijkt dat je het mis hebt, is dat pech hebben. Overigens is ook de opmerkingen dat het iets van de moderne tijd is ook volstrekte onzin. Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 19:21. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zeg alleen dat ik het oneerlijk vind als je zonder van te voren duidelijk te zijn (namelijk: ik doe het niet voor jou maar voor het verliefde gevoel en als ik geen zin meer in je hebt maak ik het uit) nadat je al iets heb opgebouwd die ander een beetje verdriet gaat lopen doen door het onverwachts uit te maken. Die ander heeft dan misschien heel andere voorstellingen van een relatie gehad, en die krijgt, omdat jij zo'n egoïst bent, een klap in zijn gezicht.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik hoop dat er niemand is die een relatie met mij begint zonder zich ervan bewust te zijn dat het misschien niet voor eeuwig is, en met het doel bij me te blijven ook als diegene niet meer verliefd is en dat niet over is gegaan in houden van en het niet meer leuk met me heeft. Als iemand niet gelukkig met me is, laat diegene het dan alsjeblieft uitmaken. Van iemand houden betekent ook de ander geluk gunnen, als ik dat niet kan bieden verwacht ik niet dat die ander om mij toch bij me blijft.. maar dat diegene het dan alsjeblieft ergens anders gaat zoeken. Ik ben niet van porselein, ik overleef dat ook wel weer. Alsjeblieft zeg.. Niemand kan voorspellen hoe diegene zich over 6 maanden voelt. Ieder nadenkend mens weet ook wel dat er bij iedere relatie die je aangaat het risico bestaat dat je gekwetst wordt, dat hoort er gewoon bij. Heb jij weleens een lange relatie gehad? |
![]() |
||
Citaat:
Het spijt me zeer, maar als ik hetzelfde voor mijn vriend voel als voor mijn broertje, weet ik wel wat me te doen staat. Dan blijf ik niet bij mijn vriend omdat hij anders zo zielig is. Over aan het lijntje houden gesproken. Hij heeft er toch ook niks aan een relatie te hebben met iemand die de relatie niet meer als een goede relatie ziet en niks meer voor hem voelt? En bovendien; als een relatie dood bloedt, gebeurt dat vaak bij beide partijen. Het is heus niet altijd zo dat de een nog stápelverliefd is en de ander geen zier meer voelt. Meestal praat je in een relatie ook wel over je (naderende) gevoelens, zodat de ander niet ineens voor een grote verrassing komt te staan. En nog een edit: onder een goede relatie versta ik echt geen relatie waarin je altijd gigantisch verliefd ben en ontzettend veel van elkaar houdt. Tuurlijk veranderen je gevoelens ten opzichte van elkaar. Maar hoe ze ook veranderen; een relatie moet mij wel tenminste uitdaging, genegenheid en verbondenheid (blijven) bieden. Doet het dat niet meer, dan is het 'simpel'..
Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 13:27. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat het beeindigen van een relatie met de de reden 'ik ben niet meer verliefd op je', een verkapt argument is waar meer achterschuilt. Je kan er ook niks tegen in brengen als je degene bent die aan de kant wordt geschoven. 'Maar het ging toch zo goed?' --> 'Ik voel nu eenmaal niks meer voor je.' 'En al onze plannen dan?' --> 'Het voelt niet meer zoals eerst'. Etc etc. Wat ik me overigens wel afvraag; wanneer gaat het verliefd zijn op iemand wèl over in houden van, en wanneer niet? Wanneer betekent het einde van de verliefdheid ook daadwerkelijk einde relatie? Mmm.. |
![]() |
||
Citaat:
En als je dan uitgekeken bent op een bepaalde persoon dan zeg je dat je niet meer verliefd bent, hoewel dat dan nooit echt zo is geweest.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar het was 17 zag ik daarna ![]() blijf je rologen of moet ik het even veranderen voor je? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van te voren lijkt het allemaal prachtig, je bent tot over je oren verliefd en gaat helemaal in elkaar op. Maar misschien merk je dan dat de ander ontzettend veel tijd besteed aan paardrijden om maar iets te noemen, terwijl je zelf een bloedhekel hebt aan paarden. Daar bovenop belt de ander je drie keer per dag, terwijl jij helemaal niet van bellen houdt. En daarnaast zit jij het liefst gezellig samen op de bank een filmpje te kijken, terwijl de ander liever een lange fietstocht maakt. Jij gaat het liefst hangen in de kroeg, de ander iedere week naar de discotheek. Jij houdt van kaarslichtromantiek en organiseert een romantisch dineetje, maar de ander vindt het maar niks en klikt de televisie aan. Enzovoorts enzovoorts.. Als 1 van die dingen het geval is, dan maakt dat niet zoveel uit. Geven en nemen. Maar als dit zich zo opstapelt, dat je je helemaal niet lekker meer voelt in de relatie.. dan zal dat misschien ook een oorzaak zijn voor het overgaan van de verliefdheid. De gevoelens gaan weg, en er volgt geen houden van. Misschien dat sommige mensen van te voren wat beter na zouden moeten denken voor ze in een relatie stapen, over het wel of niet gelukkig kunnen zijn samen.. maar verliefdheid kan je alles dus nogal door een roze wolkje laten zien. Paarden vallen best mee, bellen hoeft nou ook weer niet zonodig, een fietstocht kan ook best mooi zijn, dat bankhangen doe je dan wel met die ene vriendin en misschien is romantiek ook wel overrated. Je idealiseert en in het begin is alles ook fantastisch.. maar die ergenissen sluipen er toch in. En daar bovenop kan dan soms nog komen, dat dat schattige geluidje wat hij maakt als hij slaapt in het begin superschattig was.. maar naarmate ergenissen zich opstapelen strontvervelend wordt. En al die dingen zijn gewoon lastig te voorspellen. Als die chemicaliën eenmaal als een gek rondgieren door je lichaam, is de realiteit gewoon te ver weg om je van te voren te beseffen dat het nooit zal gaan. En daarnaast, al zie je van te voren moeilijkheden.. misschien vallen die in de praktijk hartstikke mee. Uiteindelijk kan niemand de toekomst voorspellen.. en het proberen om erachter te komen dat het niet werkt, vind ik persoonlijk een betere optie dan eeuwig wikken en wegen voor je ergens aan begint. Risico hoort erbij, aan beide kanten. En degene die het uitmaakt, had ook heus liever gewild dat het allemaal wel goed ging. Iemand kwetsen doen maar weinig mensen express. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn filosofie is die dat je, als je een relatie hebt, je dit doet uit vrije wil. Als je niet wettelijke verplichtingen hebt (huwelijk) dan ben je je partner bijzonder weinig verschuldigd. Het gevolg van dit idee is dat je alleen maar met elkaar hoeft te blijven als je dat zelf wilt; en je partner dit ook. Dit principe is toe te passen op alle aspecten van de relatie, van samen dingen doen, tot sex. Als je niet meer verliefd bent, dan kan het heel goed dat je ongelukkig word van bij de ander blijven. Doe dit dan niet, want hoeveel je ook om de ander mag geven, zijn/haar geluk is niet jou verantwoordelijkheid, alleen je eigen geluk is dat. Bovendien is het bijzonder arrogant om te denken dat je de enige bent waarvan de ander gelukkig kan worden. Dus ik zie het probleem niet van rondsletten. Als je iemand vind waarvan je houd, en waarmee je de rest van je leven mee wil leven, hou daar aan vast ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|