Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2006, 13:27
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
noa-zut schreef op 11-01-2006 @ 23:21 :
Ik vind het juist een goede vooruitgang, ben blij dat mensen nu voor zichzelf leven in plaats van trouwen en voor eeuwig en altijd bij elkaar blijven "voor de kids" of weet ik het wat "omdat dat zo hoort". Als je niet meer verliefd ben of uitgekeken ben op je partner lijkt het me dat je geen zin hebt om daar de rest van je leven bij te moeten bivakkeren.
En de kinderen worden daar de dupe van

Tsja, als je nog jong bent is het inderdaad best logisch om het uit te maken als je niet verliefd bent. Maar als je op een gegeven moment een serieuze relatie hebt, en je ziet de toekomst samen zitten, dan is het een beetje loos. Je zult heus niet 50 jaar verliefd blijven, dus als je een gezin samen wil opbouwen moet je het niet uitmaken omdat de 'vlinders' wegzijn.

Er zou natuurlijk nog wel veel wederzijdse liefde en respect moeten zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2006, 14:05
Shaitan
Shaitan is offline
Alles gaat voorbij. Ook liefde. Ook relaties.

Boeiend.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 14:37
Myuki
Myuki is offline
Ik vind het vreemd als je op mijn leeftijd een relatie begint met het idee, van hem zal ik houden en met hem zal ik kindjes maken. In goede en slechte tijden blablablaa

Het kan ook gewoon alleen leuk zijn
Oud 12-01-2006, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 11-01-2006 @ 22:18 :
Mannen stellen vaak minder hoge eisen aan een relatie dan vrouwen.

En het heeft absoluut met 'de moderne tijd' te maken. Tegenwoordig wil iedereen doorpuberen en -sletten tot z'n dertigste
Leer nou maar eens te accepteren dat verliefdheid niet levenslang aanhoudt.
Ik ben met Yab-Yum.
ik sluit me hierbij aan.
Ik vind het überhaupt dom om het uit te maken omdat je niet meer verliefd zou zijn. Verliefdheid duurt slechts een jaar dus dan zou je elk jaar een nieuw liefje moeten hebben? Lijkt me niet de bedoeling. Verliefdheid wordt langzaam "houden van", maar als je het uitmaakt omdat je niet meer verliefd bent dan heb je volgens mij een serieus probleem met bindingsangst.
Om daarom die relatie op het spel te zetten en alles wat jullie ooit hadden overboord te gooien voor een nieuw persoon dan is het volgens mij knap nutteloos om idd een relatie te beginnen. Enkel om de verliefdheidscyclus met iemand anders opnieuw te starten.
Sowieso moet ik er niet aan denken dat ik elk jaar een nieuw liefje moet! ik ben immers niet van plan om op mn 55e oud en gerimpeld nog op jacht te gaan naar vrouwelijk schoon. Lijkt me vrij kansloos
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 12-01-2006 @ 11:12 :
Ik denk het ook. Als je dan al die tegenstrijdige gevoelens in je hoofd probeert te gieten in 2 zinnentjes om als "reden" mee te geven, dan krijg je wel eens holle dingen te horen als ik ben gewoon niet meer verliefd.
Misschien wil dat wel gewoon zeggen "ik word niet graag met jou gezien op straat" of dankjewel, maar we hebben ons waarschijnlijk totaal vergist in elkaar.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 15:27
Verwijderd
Ja, dat is natuurlijk ook nog een punt waar je rekening mee moet houden: 'ik ben niet meer verliefd' is een soort stopkussen waar allerlei redenen en gevoelens op worden gespeld, want het bekt zo makkelijk, het is een populair zinnetje en de ander kan er weinig tegen inbrengen. Het is een ontsnappingsroute.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 16:27
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
sjek schreef op 12-01-2006 @ 15:58 :
ik sluit me hierbij aan.
Ik vind het überhaupt dom om het uit te maken omdat je niet meer verliefd zou zijn. Verliefdheid duurt slechts een jaar dus dan zou je elk jaar een nieuw liefje moeten hebben? Lijkt me niet de bedoeling. Verliefdheid wordt langzaam "houden van", maar als je het uitmaakt omdat je niet meer verliefd bent dan heb je volgens mij een serieus probleem met bindingsangst.
Om daarom die relatie op het spel te zetten en alles wat jullie ooit hadden overboord te gooien voor een nieuw persoon dan is het volgens mij knap nutteloos om idd een relatie te beginnen. Enkel om de verliefdheidscyclus met iemand anders opnieuw te starten.
Sowieso moet ik er niet aan denken dat ik elk jaar een nieuw liefje moet! ik ben immers niet van plan om op mn 55e oud en gerimpeld nog op jacht te gaan naar vrouwelijk schoon. Lijkt me vrij kansloos
Dat bedoel ik.
Oud 12-01-2006, 16:35
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-01-2006 @ 16:27 :
Ja, dat is natuurlijk ook nog een punt waar je rekening mee moet houden: 'ik ben niet meer verliefd' is een soort stopkussen waar allerlei redenen en gevoelens op worden gespeld, want het bekt zo makkelijk, het is een populair zinnetje en de ander kan er weinig tegen inbrengen. Het is een ontsnappingsroute.
Precies. Als er nooit problemen zijn geweest in een relatie of althans daar is nooit fatsoenlijk over gepraat en de relatie wordt dan beeindigd door 'ik ben niet meer verliefd' vind ik niet echt passend. Vaak ligt er meer achter die zin en ik vind dat diegene daar dan recht op heeft om dat te weten.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 16:41
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Verliefdheid is maar een opwelling, dat gaat altijd over. Na een tijdje komt liefde er voor in de plaats en worden dingen rationeler beredeneerd. Uiteindelijk zal je weten wat je hebt aan een persoon, je weet waarom je houdt van je vriend/vriendin, en wat er speciaal aan hem/haar is. Uitmaken vanwege het 'missen van verliefdheid; vind ik een domme reden om een relatie te beïndingen. Echt iets voor pubers en ander onvolwassen gepeupel.

Het is zo makkelijk om te zeggen dat je niet meer verliefd bent. Kan me ook niet anders voorstellen dat het inderdaad een smoes is om de echte reden (ander in het spel, geen zin meer in een relatie) makkelijk te kunnen verzwijgen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 16:42
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
sjek schreef op 12-01-2006 @ 15:58 :
ik sluit me hierbij aan.
Klets toch niet. Er zijn genoeg koppels die al jaren samen zijn en nog steeds zo klef en leuk doen alsof ze elkaar net twee week kennen. Verliefdheid gaat volgens sommige onderzoeken misschien biologisch gesproken over na een jaar, maar mensen kunnen iemand dan nog wel erg aantrekkelijk en interessant vinden. Deze twee factoren houden relaties spannend en leuk, lang nadat de eerste hevige verliefdheid voorbij is.

Maar ziet iemand niets in een relatie, dan is het absolute waanzin om gewoon door te gaan alsof er niks aan de hand is. Iemand kan het uitmaken met elke reden die hij goeddunkt. Als hij of zij het niet meer ziet zitten hoeven ze niet door te vechten omdat een paar mensen hebben bedacht dat het 'afschuwelijk' is dat relaties vaak uitgaan. Mensen moeten beslissingen nemen die goed zijn voor hun eigen leven en hoeven niet te luisteren naar 18 jarige moraalpredikers die nog nat achter de oren zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 16:46
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 12-01-2006 @ 17:41 :
Verliefdheid is maar een opwelling, dat gaat altijd over. Na een tijdje komt liefde er voor in de plaats en worden dingen rationeler beredeneerd. Uiteindelijk zal je weten wat je hebt aan een persoon, je weet waarom je houdt van je vriend/vriendin, en wat er speciaal aan hem/haar is. Uitmaken vanwege het 'missen van verliefdheid; vind ik een domme reden om een relatie te beïndingen. Echt iets voor pubers en ander onvolwassen gepeupel.

Het is zo makkelijk om te zeggen dat je niet meer verliefd bent. Kan me ook niet anders voorstellen dat het inderdaad een smoes is om de echte reden (ander in het spel, geen zin meer in een relatie) makkelijk te kunnen verzwijgen.
Dit zijn toch geen redeneringen die houd snijden? Het is als volgt:

Iemand is niet meer verliefd en vind partner niet meer aantrekkelijk > geen zin meer in relatie en kan eerder vreemdgaan

Misschien klinkt dit voor sommige van jullie raar, maar mensen die verliefd op elkaar zijn en elkaar aantrekkelijk en interessant vinden, willen ook daadwerkelijk bij elkaar zijn . Ze willen een relatie. Ze willen niets liever.

Als die verliefdheid en aantrekkingskracht weg is, dan willen ze al deze dingen niet of in ieder geval minder graag. Het argument 'ik ben niet meer verliefd' is dus geen maskerade maar een eerlijke reden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 16:54
Verwijderd
Zoals al zo vaak is gezegd: verliefdheid duurt niet eeuwig, en als je van plan bent de rest van je leven elk jaar een nieuwe liefde te nemen, is dat een legitieme reden om een relatie te verbreken ja.

En: hout schrijf je met een t schaapje
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 17:36
aset
aset is offline
Ben je gelukkig met diegene. Dan blijf je erbij. Ben je niet gelukkig, dan ga je weg. Verliefdheid? Het is een handig hulpmiddel, maar op dit alleen blijf je geen 50 jaar bij elkaar.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 17:38
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Katje schreef op 12-01-2006 @ 17:54 :

En: hout schrijf je met een t schaapje
Vrij achterlijk inderdaad
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 11-01-2006 @ 21:37 :
Ik krijg de indruk van veel mensen van mijn eigen leeftijd dat er ontzettend veel mensen rond de 16-23 om de reden dat ze niet meer verliefd zijn hun relatie uitmaken.

Hoe is die ervaring bij jullie? En vind je het een goede reden om het uit te maken?

Ik vind het echt een afschuwelijk debiele reden, waarom begin je dan uberhaupt een relatie. Als je het alleen voor de verliefdheid doet kan je dat beter van te voren zeggen zodat je de ander niet onterecht pijn doet als je het weer uitmaakt, en wie doen dat? niemand. Ze zien altijd wel, en als ze erop uitgekeken zijn en/of ze hebben iemand anders ontmoet maken ze het uit en blijkt dat dat de ander dat niet verwacht had/dacht dat ze nog heeeel lang bij elkaar zouden blijven.
Ik vind het eigenlijk een beetje oneerlijk om iemand zo voor de gek te houden.
En ik snap dan ook niet wat voor waarde die relatie eigenlijk heeft, dat moest haast wel bijzonder weinig zijn.

Ik vind die vrijheid blijheid moraal een beetje doorgeschoten.

Hoe vaak wordt er niet een topic geopend of hoor ik van vriendin zus of zo dat ze een vriend(je) heeft maar ze nu toch ook verliefd op die en die is en dat ze twijfelt over uitmaken of niet. Of dat iemand iemand anders heeft laten zitten om die kutreden.

Bah bah en nog eens bah.
Boo-hoo.

Als je niet meer verliefd bent of 'normaal' van diegene houdt (en je vindt er niks meer aan om bij die ander te zijn) dan is het altijd het beste om het uit te maken. Aan het lijntje houden of doen alsof je haar nog leuk vindt is nog veel dommer.
En je begint nu eenmaal een relatie als je er van uit gaat dat het iets kan worden met de ander. Dat na een tijdje blijkt dat je het mis hebt, is dat pech hebben.

Overigens is ook de opmerkingen dat het iets van de moderne tijd is ook volstrekte onzin.

Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 18:10
Warsocket
Warsocket is offline
aach ik hoef niet verliefd te zijn,
beter og ik vindt verliefd zijn irritant.
En ik kan ook zorgen dat ik het niet wordt das nogwel het handigst

magoed dan heb ik dat probleem ook niet
Oud 12-01-2006, 18:19
RockaholiC
RockaholiC is offline
Oud 12-01-2006, 19:02
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 12-01-2006 @ 17:46 :
Dit zijn toch geen redeneringen die houd snijden? Het is als volgt:

Iemand is niet meer verliefd en vind partner niet meer aantrekkelijk > geen zin meer in relatie en kan eerder vreemdgaan

Misschien klinkt dit voor sommige van jullie raar, maar mensen die verliefd op elkaar zijn en elkaar aantrekkelijk en interessant vinden, willen ook daadwerkelijk bij elkaar zijn . Ze willen een relatie. Ze willen niets liever.

Als die verliefdheid en aantrekkingskracht weg is, dan willen ze al deze dingen niet of in ieder geval minder graag. Het argument 'ik ben niet meer verliefd' is dus geen maskerade maar een eerlijke reden.
Er zit waarheid in. Maar toch vind ik het wel erg makkelijk om zo een relatie te beeïndigen. Verliefdheid is tijdelijk, dat is gewoon zo. Liefde komt daarvoor in de plaats.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 06:34
Qimm
Qimm is offline
Het moet wel leuk blijven natuurlijk...
Oud 14-01-2006, 08:31
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-01-2006 @ 19:00 :
Boo-hoo.

Als je niet meer verliefd bent of 'normaal' van diegene houdt (en je vindt er niks meer aan om bij die ander te zijn) dan is het altijd het beste om het uit te maken. Aan het lijntje houden of doen alsof je haar nog leuk vindt is nog veel dommer.
En je begint nu eenmaal een relatie als je er van uit gaat dat het iets kan worden met de ander. Dat na een tijdje blijkt dat je het mis hebt, is dat pech hebben.

Overigens is ook de opmerkingen dat het iets van de moderne tijd is ook volstrekte onzin.
Ik zeg toch niet dat je iemand dan maar aan het lijntje moet houden?!

Ik zeg alleen dat ik het oneerlijk vind als je zonder van te voren duidelijk te zijn (namelijk: ik doe het niet voor jou maar voor het verliefde gevoel en als ik geen zin meer in je hebt maak ik het uit) nadat je al iets heb opgebouwd die ander een beetje verdriet gaat lopen doen door het onverwachts uit te maken. Die ander heeft dan misschien heel andere voorstellingen van een relatie gehad, en die krijgt, omdat jij zo'n egoïst bent, een klap in zijn gezicht.
Oud 14-01-2006, 08:31
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-01-2006 @ 09:31 :
Ik zeg toch niet dat je iemand dan maar aan het lijntje moet houden?!

Ik zeg alleen dat ik het oneerlijk vind als je zonder van te voren duidelijk te zijn (namelijk: ik doe het niet voor jou maar voor het verliefde gevoel en als ik geen zin meer in je hebt maak ik het uit) nadat je al iets heb opgebouwd die ander een beetje verdriet gaat lopen doen door het onverwachts uit te maken. Die ander heeft dan misschien heel andere voorstellingen van een relatie gehad, en die krijgt, omdat jij zo'n egoïst bent, een klap in zijn gezicht.
En DAT is aan het lijntje houden.
Oud 14-01-2006, 08:33
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Qimm schreef op 13-01-2006 @ 07:34 :
Het moet wel leuk blijven natuurlijk...
Als je het alleen maar leuk wilt hebben zul je nooit langer dan een jaar (of 2) bij iemand blijven. Dat ga je op een gegeven moment echt niet meer als leuk ervaren, hoor.
Oud 14-01-2006, 08:44
Drez
Drez is offline
Hoe weet je dat nou? Ik neem aan dat jij al meerdere tweejarige relaties achter de rug hebt? zz
Het lijkt me juist een goed streven om het leuk te hebben, en als dat niet meer gaat met iemand, dan stop je toch?
Oud 14-01-2006, 11:21
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-01-2006 @ 08:33 :
Als je het alleen maar leuk wilt hebben zul je nooit langer dan een jaar (of 2) bij iemand blijven. Dat ga je op een gegeven moment echt niet meer als leuk ervaren, hoor.
alléén maar leuk? Leuk is een groot iets. Ik moet hem leuk vinden, ik moet het leuk vinden om hem te zien, ik moet het leuk vinden om dingen samen te doen en ik moet me gewoon lekker in mijn vel voelen bij iemand. En dat gaat nu ruim 2 jaar goed. Dus volgens jouw inzicht zal het binnenkort wel afgelopen zijn?
Oud 14-01-2006, 12:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
Experiment schreef op 12-01-2006 @ 14:27 :
En de kinderen worden daar de dupe van
Uhhhh ik denk dat kinderen eerder de dupe worden van een slecht huwelijk van hun ouders
Oud 14-01-2006, 12:46
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik vind sowieso het hele "je bent maar een jaar verliefd"-argument kolder. Op basis van een paar nog niet zo heel goed gefundeerde onderzoeken kan je dat niet zo stellig vasthouden.
Oud 14-01-2006, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-01-2006 @ 09:31 :
En DAT is aan het lijntje houden.
Ja, en verliefdheid werkt ook echt op een manier dat je van tevoren al weet dat je uitgekeken gaat raken op die persoon, ookal ben je nu heel erg verliefd..

Ik hoop dat er niemand is die een relatie met mij begint zonder zich ervan bewust te zijn dat het misschien niet voor eeuwig is, en met het doel bij me te blijven ook als diegene niet meer verliefd is en dat niet over is gegaan in houden van en het niet meer leuk met me heeft. Als iemand niet gelukkig met me is, laat diegene het dan alsjeblieft uitmaken. Van iemand houden betekent ook de ander geluk gunnen, als ik dat niet kan bieden verwacht ik niet dat die ander om mij toch bij me blijft.. maar dat diegene het dan alsjeblieft ergens anders gaat zoeken. Ik ben niet van porselein, ik overleef dat ook wel weer.

Alsjeblieft zeg.. Niemand kan voorspellen hoe diegene zich over 6 maanden voelt. Ieder nadenkend mens weet ook wel dat er bij iedere relatie die je aangaat het risico bestaat dat je gekwetst wordt, dat hoort er gewoon bij.

Heb jij weleens een lange relatie gehad?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 13:03
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-01-2006 @ 09:33 :
Dus volgens jou moet iedereen gewoon in een relatie blijven hangen, ook al vinden ze er geen hol meer aan? En dat alleen omdat het oneerlijk en lullig is de relatie uit te maken als er geen enkel gevoel meer is?
Het spijt me zeer, maar als ik hetzelfde voor mijn vriend voel als voor mijn broertje, weet ik wel wat me te doen staat. Dan blijf ik niet bij mijn vriend omdat hij anders zo zielig is. Over aan het lijntje houden gesproken. Hij heeft er toch ook niks aan een relatie te hebben met iemand die de relatie niet meer als een goede relatie ziet en niks meer voor hem voelt?

En bovendien; als een relatie dood bloedt, gebeurt dat vaak bij beide partijen. Het is heus niet altijd zo dat de een nog stápelverliefd is en de ander geen zier meer voelt. Meestal praat je in een relatie ook wel over je (naderende) gevoelens, zodat de ander niet ineens voor een grote verrassing komt te staan.

En nog een edit: onder een goede relatie versta ik echt geen relatie waarin je altijd gigantisch verliefd ben en ontzettend veel van elkaar houdt. Tuurlijk veranderen je gevoelens ten opzichte van elkaar. Maar hoe ze ook veranderen; een relatie moet mij wel tenminste uitdaging, genegenheid en verbondenheid (blijven) bieden. Doet het dat niet meer, dan is het 'simpel'..

Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 13:27.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 13:04
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 14-01-2006 @ 13:49 :

Heb jij weleens een lange relatie gehad?
Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Oud 15-01-2006, 15:46
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Als ik een relatie verbreek met de woorden 'Ik ben gewoon niet meer verliefd.' is dat altijd een smoes om diegene zo min mogelijk te krenken.
(Wanneer ik de echte reden tegen diegene zou moeten zeggen zou het meestal neerkomen op iets als: 'ik erger me dood aan je kinderachtigheid', 'je bent irritant aanhankelijk', 'je bent bagger in bed (en ik heb geen zin om daar nog tijd aan te verdoen )', 'je doet je beter voor dan je bent, nu ik je echte persoonlijkheid heb leren kennen ben ik op je afgeknapt' of iets dergelijks. )
Dat je je aan dergelijke zaken gaat irriteren, kan echter wel samenhangen met het feit dat je niet meer verliefd bent op diegene. (Als je verliefd bent, ben je immers eerder geneigd om de negatieve kanten van een persoon te negeren.)

Ik denk dus dat niet meer verliefd zijn meestal niet de enige reden is om een relatie te verbreken.
Is dit wel de enige reden, dan is degene die de relatie verbreekt waarschijnlijk nog niet aan een serieuze (lange) relatie toe.
Oud 15-01-2006, 18:50
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Roos schreef op 14-01-2006 @ 13:40 :
Uhhhh ik denk dat kinderen eerder de dupe worden van een slecht huwelijk van hun ouders
Hangt er maar net vanaf. Als je ouders constant ruzie hebben is dat niet leuk nee. Maar dit topic gaat over mensen die alleen op elkaar uitgekeken zijn. Naar mijn mening kun je het, als je kinderen hebt, niet maken om uit elkaar te gaan omdat het niet spannend oid meer is. Dat had je dan maar eerder moeten bedenken. Het is in het belang van de kinderen dat de ouders bij elkaar blijven, zolang ze nog in vrede kunnen samenleven en hun kinderen kunnen opvoeden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 22:13
Mardia
Mardia is offline
Citaat:
Rippin Kittin schreef op 15-01-2006 @ 16:46 :
Als ik een relatie verbreek met de woorden 'Ik ben gewoon niet meer verliefd.' is dat altijd een smoes om diegene zo min mogelijk te krenken.
(Wanneer ik de echte reden tegen diegene zou moeten zeggen zou het meestal neerkomen op iets als: 'ik erger me dood aan je kinderachtigheid', 'je bent irritant aanhankelijk', 'je bent bagger in bed (en ik heb geen zin om daar nog tijd aan te verdoen )', 'je doet je beter voor dan je bent, nu ik je echte persoonlijkheid heb leren kennen ben ik op je afgeknapt' of iets dergelijks. )
Dat je je aan dergelijke zaken gaat irriteren, kan echter wel samenhangen met het feit dat je niet meer verliefd bent op diegene. (Als je verliefd bent, ben je immers eerder geneigd om de negatieve kanten van een persoon te negeren.)

Ik denk dus dat niet meer verliefd zijn meestal niet de enige reden is om een relatie te verbreken.
Is dit wel de enige reden, dan is degene die de relatie verbreekt waarschijnlijk nog niet aan een serieuze (lange) relatie toe.
Eensch.

Ik denk dat het beeindigen van een relatie met de de reden 'ik ben niet meer verliefd op je', een verkapt argument is waar meer achterschuilt.

Je kan er ook niks tegen in brengen als je degene bent die aan de kant wordt geschoven.
'Maar het ging toch zo goed?' --> 'Ik voel nu eenmaal niks meer voor je.'
'En al onze plannen dan?' --> 'Het voelt niet meer zoals eerst'. Etc etc.

Wat ik me overigens wel afvraag; wanneer gaat het verliefd zijn op iemand wèl over in houden van, en wanneer niet? Wanneer betekent het einde van de verliefdheid ook daadwerkelijk einde relatie?

Mmm..
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 22:22
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Rippin Kittin schreef op 15-01-2006 @ 16:46 :
Hoeft niet persé zo te zijn, je kan mensen ook gewoon gebruiken voor sex door hen wat dingetjes in hun oor te fluisteren.

En als je dan uitgekeken bent op een bepaalde persoon dan zeg je dat je niet meer verliefd bent, hoewel dat dan nooit echt zo is geweest.
Oud 16-01-2006, 23:11
Estar
Estar is offline
Tja, is ook logisch, als je niet meer verliefd bent en t is niet overgegaan in houden van, en je stoort je teveel aan de ander, dan is voor jezelf beter om ermee te kappen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 23:28
flanke
flanke is offline
Hoe kun je nu op voorhand gaan weten hoe je gevoelens evolueren?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 10:19
Verwijderd
ehh als je like, 18 bent en je komt iemand tegen die je erg leuk vindt, waar je verliefd op raakt, dan is dat leuk voor dat moment
maar natuurlijk kan dat overwaaien, kan dat gevoel wegebben en kun je op iemand anders verliefd worden of noem maar op.

je bent jong, je ontwikkelt je nog steeds en het kan zijn dat je iemand anders hebt ingeschat.

ik heb het ook utigemaakt omdat ik niet meer verliefd was,.
wat dan, het niet uitmaken en door blijven sukkelen omdat het anders 'debiel' is dat je er iets mee begonnen bent?

als je deze topic zou openen over mensen van 46-53 dan begreep ik je topic, maar ik vind dit achterlijk
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 12:31
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 16-01-2006 @ 23:22 :
Hoeft niet persé zo te zijn, je kan mensen ook gewoon gebruiken voor sex door hen wat dingetjes in hun oor te fluisteren.

En als je dan uitgekeken bent op een bepaalde persoon dan zeg je dat je niet meer verliefd bent, hoewel dat dan nooit echt zo is geweest.
als je diegene voor sex gebruikt gaat mijn stelling toch ook op? Dan wil je immers ook geen serieuze relatie met diegene.
Oud 17-01-2006, 14:50
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Rippin Kittin schreef op 17-01-2006 @ 13:31 :
als je diegene voor sex gebruikt gaat mijn stelling toch ook op? Dan wil je immers ook geen serieuze relatie met diegene.
Ja, maar dat heeft er bar weinig mee te doen of je er aan toe bent of niet
Oud 17-01-2006, 16:12
Verwijderd
Citaat:
S/-\nne schreef op 17-01-2006 @ 11:19 :
ehh als je like, 18 bent
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 16:35
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 17-01-2006 @ 17:12 :
ja ik dacht dat de topicstarter 18 was
maar het was 17 zag ik daarna

blijf je rologen of moet ik het even veranderen voor je?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 23:51
George
George is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 14-01-2006 @ 13:46 :
Ik vind sowieso het hele "je bent maar een jaar verliefd"-argument kolder. Op basis van een paar nog niet zo heel goed gefundeerde onderzoeken kan je dat niet zo stellig vasthouden.
Ik ben het hier roerend mee eens, en wil er nog aan toevoegen dat ik het in een gezonde relatie normaal vindt dat mensen na een tijd van een jaar of meer dusdanig veel om elkaar geven dat het dan niet meer in de eerste plaats om verliefdheid gaat, maar ook om vertrouwen, liefde en respect (dat klinkt ontzettend walgelijk als ik het zo lees, maar het ís naar mijn mening wel zo).
Oud 18-01-2006, 07:06
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mardia schreef op 16-01-2006 @ 23:13 :

Wat ik me overigens wel afvraag; wanneer gaat het verliefd zijn op iemand wèl over in houden van, en wanneer niet? Wanneer betekent het einde van de verliefdheid ook daadwerkelijk einde relatie?

Mmm..
Vraag ik me ook af.
Oud 18-01-2006, 07:09
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 17-01-2006 @ 11:19 :
ehh als je like, 18 bent en je komt iemand tegen die je erg leuk vindt, waar je verliefd op raakt, dan is dat leuk voor dat moment
maar natuurlijk kan dat overwaaien, kan dat gevoel wegebben en kun je op iemand anders verliefd worden of noem maar op.

je bent jong, je ontwikkelt je nog steeds en het kan zijn dat je iemand anders hebt ingeschat.

ik heb het ook utigemaakt omdat ik niet meer verliefd was,.
wat dan, het niet uitmaken en door blijven sukkelen omdat het anders 'debiel' is dat je er iets mee begonnen bent?

als je deze topic zou openen over mensen van 46-53 dan begreep ik je topic, maar ik vind dit achterlijk
Waarom zou dit topic wel gelden voor mensen van 45-63 en niet voor jonge mensen?
Oud 18-01-2006, 07:09
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 17-01-2006 @ 17:35 :
ja ik dacht dat de topicstarter 18 was
maar het was 17 zag ik daarna

blijf je rologen of moet ik het even veranderen voor je?
Ik ben 18.
Oud 18-01-2006, 11:36
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 17-01-2006 @ 15:50 :
Ja, maar dat heeft er bar weinig mee te doen of je er aan toe bent of niet
ja ok
Oud 18-01-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 18-01-2006 @ 08:09 :
Waarom zou dit topic wel gelden voor mensen van 45-63 en niet voor jonge mensen?
moet ik hier serieus antwoord op geven?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 18-01-2006 @ 08:06 :
Vraag ik me ook af.
Twee mensen kunnen van een relatie compleet verschillende dingen willen, maar daar kom je soms pas achter als je in de relatie zelf zit.

Van te voren lijkt het allemaal prachtig, je bent tot over je oren verliefd en gaat helemaal in elkaar op. Maar misschien merk je dan dat de ander ontzettend veel tijd besteed aan paardrijden om maar iets te noemen, terwijl je zelf een bloedhekel hebt aan paarden. Daar bovenop belt de ander je drie keer per dag, terwijl jij helemaal niet van bellen houdt. En daarnaast zit jij het liefst gezellig samen op de bank een filmpje te kijken, terwijl de ander liever een lange fietstocht maakt. Jij gaat het liefst hangen in de kroeg, de ander iedere week naar de discotheek. Jij houdt van kaarslichtromantiek en organiseert een romantisch dineetje, maar de ander vindt het maar niks en klikt de televisie aan.

Enzovoorts enzovoorts.. Als 1 van die dingen het geval is, dan maakt dat niet zoveel uit. Geven en nemen. Maar als dit zich zo opstapelt, dat je je helemaal niet lekker meer voelt in de relatie.. dan zal dat misschien ook een oorzaak zijn voor het overgaan van de verliefdheid. De gevoelens gaan weg, en er volgt geen houden van.

Misschien dat sommige mensen van te voren wat beter na zouden moeten denken voor ze in een relatie stapen, over het wel of niet gelukkig kunnen zijn samen.. maar verliefdheid kan je alles dus nogal door een roze wolkje laten zien. Paarden vallen best mee, bellen hoeft nou ook weer niet zonodig, een fietstocht kan ook best mooi zijn, dat bankhangen doe je dan wel met die ene vriendin en misschien is romantiek ook wel overrated. Je idealiseert en in het begin is alles ook fantastisch.. maar die ergenissen sluipen er toch in. En daar bovenop kan dan soms nog komen, dat dat schattige geluidje wat hij maakt als hij slaapt in het begin superschattig was.. maar naarmate ergenissen zich opstapelen strontvervelend wordt.

En al die dingen zijn gewoon lastig te voorspellen. Als die chemicaliën eenmaal als een gek rondgieren door je lichaam, is de realiteit gewoon te ver weg om je van te voren te beseffen dat het nooit zal gaan. En daarnaast, al zie je van te voren moeilijkheden.. misschien vallen die in de praktijk hartstikke mee.

Uiteindelijk kan niemand de toekomst voorspellen.. en het proberen om erachter te komen dat het niet werkt, vind ik persoonlijk een betere optie dan eeuwig wikken en wegen voor je ergens aan begint. Risico hoort erbij, aan beide kanten. En degene die het uitmaakt, had ook heus liever gewild dat het allemaal wel goed ging. Iemand kwetsen doen maar weinig mensen express.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 21:10
dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2006 @ 22:35 :
Waren we allemaal maar zo goed als jij, Yab-Yum.

Mijn filosofie is die dat je, als je een relatie hebt, je dit doet uit vrije wil. Als je niet wettelijke verplichtingen hebt (huwelijk) dan ben je je partner bijzonder weinig verschuldigd.

Het gevolg van dit idee is dat je alleen maar met elkaar hoeft te blijven als je dat zelf wilt; en je partner dit ook. Dit principe is toe te passen op alle aspecten van de relatie, van samen dingen doen, tot sex.

Als je niet meer verliefd bent, dan kan het heel goed dat je ongelukkig word van bij de ander blijven. Doe dit dan niet, want hoeveel je ook om de ander mag geven, zijn/haar geluk is niet jou verantwoordelijkheid, alleen je eigen geluk is dat.
Bovendien is het bijzonder arrogant om te denken dat je de enige bent waarvan de ander gelukkig kan worden.

Dus ik zie het probleem niet van rondsletten. Als je iemand vind waarvan je houd, en waarmee je de rest van je leven mee wil leven, hou daar aan vast Maar anders is het romantische naiviteit dat je maar een relatie moet blijven houden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 22:14
Verwijderd
Ik denk allereerst dat niet meer verliefd zijn wel een goede reden is. Niet meer verliefd zijn gaat namelijk gepaard met het weg zijn van een roze wolk die alles verdoezeld. Je ziet iemand dan opeens hoe diegene echt is en de slechtere dingen worden niet meer verdoezeld. Het is natuurlijk dan de kunst om te kunnen leven met die dingen en de rest belangrijker te vinden dan dat. Maar soms gaat dat niet. Ik heb daar ook ervaring mee. Ik was vijf maanden lang super verliefd, maar toen opeens niet meer. Ik zag in dat we die vijf maanden lang vooral klef hadden doorgebracht, maar dat wanneer ik eens serieus met hem wilde praten (ik had wat problemen in die tijd) dat niet ging. Dat was voor mij één van de redenen om het uit te maken. Ik vond dat ik bepaalde dingen met hem moest kunnen delen en dat kon ik niet.

Ook denk ik dat het heel erg aan de leeftijd en levensfase van mensen ligt hoe ze een relatie beschouwen. Als je jong bent wil je soms iets gewoon voor de lol, om ervan te leren, enz. Oudere mensen daarentegen zijn vaak serieuzer, blijver bij elkaar omdat ze het gewoon fijn hebben samen en dit enige zekerheid biedt.

Zeker als je nog jonger bent en nog niet een heel constant leven hebt met een baan en dergelijke de kans groter is dat iets uitgaat. Dit omdat je nog verandert. Je groeit en soms groei je dan uit elkaar. Dan is het denk ik niet slecht om uit elkaar te gaan. Waarom zou je bij iemand blijven als het niet meer leuk is en dit niet is wat je wilt. Beter al uit elkaar gaan voor je getrouwd en gesetteld bent dan wanneer je kinderen hebt.

Ik persoonlijk begin geen relatie als ik er geen toekomst in zie. Ik ben ook wel iemand om lekker ver vooruit te kijken en te fantaseren over die toekomst. Maar ook weer niet te ver. Hoogstens een paar jaar.

Ik denk dat je niet te veel moet oordelen over de relaties van anderen. Zolang ze zelf en hun partner weten waar ze mee bezig zijn is het goed. Let verder gewoon op jezelf en je eigen partner.
Het kan best vrijblijvend zijn, maar zorg dan dat je partner weet dat jij dit vindt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 07:12
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
S/-\nne schreef op 18-01-2006 @ 16:44 :
moet ik hier serieus antwoord op geven?
Alsjeblieft wel. Ik vraag het toch.
Reageren

Regels voor berichten