![]() |
|
![]() |
De misvatting die ik regelmatig hoor is dat mensen met GTS geestelijk gehandicapt zijn. En als mensen dat van je denken, dat lijkt me bijzonder irritant.
Ik ken niemand met GTS, ik ken alleen een paar mensen met een tic. Zo ken ik een jongen die ongeveer tussen elke 3 woorden kucht. Als hij zenuwachtig is is hij amper verstaanbaar.
||
Citaat:
mjah, ik ben er nu weer zo'n beetje vanaf, geloof ik, of ik let er zelf niet meer op. maar ik gebruik nu wel veel stopwoorden (zegmaar, weetje, enzo, ofzo) misschien dat het iets met elkaar te maken heeft ofzo.
|
jah...mn broer heeft gilles de la tourette...
vooral vroeger had hij er erg veel last van... zn ogen de heletijd samentrekken...steeds met zn hoofd een soort zijwaartse beweging maken...dat soort dingen eigenlijk vooral...hij heeft nu goede medicijnen...heeft er nauwelijks nog last van...
|
![]() |
toen ik een jaar geleden bij het RIAGG zat, werd er mij verteld dat ik ook GTS had. nou ze konden me van alles vertellen maar dat had ik dus echt niet. als ik gewoon een paar keer achter elkaar me haar uit me gezicht strijkte, ging verzitten of met me handen tikte, had ik volgens hun meteen een 'tic'. dan gingen ze met me ze 3en observeren en alles. Ik heb wel dwangmatige dingen maar abosluut geen GTS. wel adhd, en vaak gaat dat gepaard met tics vandaar dat ze dat dachten. Maar ze dachten het niet alleen, ze gaven hun mening erover, en sterkte nog ze baseerde hun mening op een feit. Ik had en heb geen GTS.
|
hmmm jaah HelpMePlease, ... tis ook heel moeilijk te zegge, al die aandoeningen lijken ontzettend veel op elkaar, ik heb wel GTS, dat is duidelijk, .... en ik zit dr niet zo meej. Dwangmatige dinge kunne wel degelijk GTS zijn, maar zoals je zelf al aangeeft het hoeft niet, .... verder bestaan dr nog aandoeningen als OCD en PPDOS (zoiets hoor, weet niet precies wat die afkortingen zijn) die weer heel erg verwant zijn, waarschijnlijk ken je de site al, maar op http://www.tourette.nl vind je veel over GTS en al die andere afwijkingen, ... ik hoop dat ik je daar een beetje meej geholpen heb..
![]() greets Swidge
|
![]() |
ik had een vriend en die had gts we hadden mede daarom heel vaak ruzie enzo. maar ook vergat hij heel vaak dingen (waar ik dus totaal niet blij mee was)
maarja ik wist (nog niet eens van hemzelf want dat had ik dus van zijn moeder gehoord) dat veel van die dingen waar ik het dus niet met hem eens was zeg maar aan gts lagen, maar volgens mij heeft hij ook wel eens zijn ziekte als 'excuus' gebruikt bijvoorbeeld om niet te bellen ofzo, is dat mogelijk of zou hij dat toen echt vergeten zijn? Vlak nadat het uit was gegaan kreeg ik ook allemaal dingen over hem met andere meisjes te horen dat ie was vreemdgegaan enzo, dat ie vaak gelogen had, ook tegen mij maar ook tegen zijn vrienden, ik denk niet dat dat ook met GTS te maken heeft gehad maarja dat heeft verder ook niets hiermee te maken. Ik wou eigenlijk even zeggen dat je daarover gewoon eerlijk moet zijn want ook al zit je er zelf niet mee, andere mensen kunen wel moeite hebben daardoor om met je om te gaan ofzo. En maak t ook voor anderen niet moeilijker ofzo.. want ook al doe je dingen door GTS die misschien beter niet zo waren geweest ik denk dat mensen je ook gewoon moeten kunnen vertrouwen, en dan zullen ze het wel begrijpen als er vaak onenigheden zijn, want ik wist niet dat mijn (ex) vriend GTS had totdat ik dat dus hoorde en daarvoor hadden we al een aantal ruzies gehad, waarmee ik dus weer heel erg zat ik dacht dat het aan mij lag dat ie me niet meer moest enzo. *mochten de mensen die ook GTS hebben na dit bericht denken dat ik er foute ideeen over GTS op nahoud ofzo zeg het maar gewoon, dan leer ik er ook nog van, dit bericht is ook niet bedoeld om lullig of onaardig tegen jullie te doen, alleen om mijn verhaal te vertellen*
|
hey CoolJessy, ik begrijp je prima hoor, ... ik zweer je dat ik er zelf nooit misbruik van maak, maar wel gedaan heb, ... in principe lekker makkelijk ook, als je kwaad bent op iemand ff lekker uitschelden 'kan je toch niks aan doen' (zo ging dat dan) maar naarmate je ouwer bent, zie je al gauw in dat dat niet helemaal eerlijk tegenover je zelf is, ... vergeetachtigheid en liegen kunne btw wel bij GTS horen, maar mense met GTS kunne ook gewoon zo zijn, daar is geen realistische verklaring voor te stellen, ik zelf flap er nog wel eens 'onbewust' een leugen uit, mijn vriendenkring weet dat, en accepteert dat, .... maar t bllijft moeilijk, en er zijn genoeg mense met GTS die er gewoon misbruik van maken, en dan moete ze vind ik er niet over zeure als ze eens niet meer betrouwbaar worden gevonden, ... want daar kunne ze wel degelijk iets aan doen!!!
![]() greets Swidge
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Interview met iemand die Gilles de la tourette heeft xLisaann_ | 0 | 08-10-2014 11:40 | |
Psychologie |
Help mee aan het psychologische ABC!!! Miracle | 143 | 23-08-2004 10:00 | |
Psychologie |
Weird.. Snakeboy | 4 | 27-11-2003 19:12 | |
Psychologie |
Autisme, GTS, PDD-NOS, ADHD PsychoBoy | 38 | 06-09-2003 22:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
enquetetje...... please fill in!! ;) platvoetje | 34 | 03-06-2003 18:01 | |
Psychologie |
Stemmetjes kleinedraak | 26 | 21-12-2002 21:19 |