Advertentie | |
|
![]() |
|
Zoals hierboven al is gezegt, probeer hulp te zoeken en laat Sam niet je lichaam overnemen. Nu lijkt alles nog positief. Ik bedoel, je wordt druk, ook al is dat ook niet goed, is het nog niet gevaarlijk. Maar Sam kan ook omslaan naar een negatief iets. Dan heb jij Sam de kans geboden om je lichaam over te kunnen nemen en zul je aggressief oid worden. Op zo'n moment zul je niet meer blij zijn als Sam je lichaam over neemt.
Ik raad het je echt aan om hulp te zoeken meis, dit is echt niet goed! Heel veel succes en sterkte ermee! *knuf* Eendje
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Eh, het horen van stemmen in je hoofd is een audibele hallucinatie. Dat duidt misschien wel op een psychose. Zoals je weet zijn er voor een psychose twee dingen nodig, namelijk een waanbeeld (onveranderlijk fout, verdraaid beeld van de werkelijkheid) en hallucinaties.
Als je behalve die stemmen ook nog eens een keer het idee hebt dat je raar, anders, of wat dan ook bent, dat iedereen je haat, dat je erbuiten valt, dat je niemand bent, dat iedereen je wil pakken e.d. kortom een verkeerd beeld van de werkelijkheid hebt, kun je best wel eens psychotisch zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet dat nare man het op mogelijkheid houdt, ik kan ook lezen lieve schat...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
ik zelf hoor ook een stemmetje en zie af en toe 2 mensen. bij mij is het geen psychose oid. het komt wel vaker voor bij mensen die veel te verwerken hebben enzo. bij een psychose raak je echt je beeld van de werkelijkheid kwijt en alles. bij mij is het zo dat ik naar die persoon kan kijken en ondertussen kan vertellen hoe die eruit ziet en wat ie doet. betekend niet dat he minder vervelend is ofzo, jekunt er echt super nerveus van worden enzo mja, dit is iets wat (bij mij dan) vanzelf weer ove rmoet gaan als ik beter in mijn vel zit.
|
![]() |
||
Citaat:
Maar wat ik me afvraag, waarom ga je niet in op hetgeen belangrijk is, en dat was mijns inziens niet of ik het goed had gesnapt/opgevat...
||
Citaat:
|
![]() |
Hai,
even een berichtje om je wat steun te geven: Ik had tot voor kort 2 stemmen in mn hoofd, die telkens tegen me praten, wat ik voorstel dat je doet is dit (het helpt alleen als je je concentreert): teken op een vel papier een tekening van Sam, met zoveel mogelijk details. dan heb je tenminste een beeld van Sam in je hoofd. Ga dan op een rustige plek zitten waar je niet gestoord kan worden, en zet 2 stoelen neer, eentje voor jou en eentje voor Sam. Ga op de ene zitten en bepaal de aftstand tussen 2 stoelen die jij het prettigst vindt. Beeld Sam in dat zij daar zit. Praat tegen haar en zeg dat jet het liefste heb dat ze weggaat, dat je het nu wel alleen afkan. Wil ze nog niet weg, maak dan een brief, wat je tegen haar zou willen zeggen, een soort van afscheids brief. Ga dan weer zitten met Sam en lees haar die brief voor. Zeg dan wel resoluut zo van ik ga nu en jij gaat niet mee. Ik hoop dat je dr wat aan hebt. Liefs nicky, sterkte esther!
||
Citaat:
*zuchiej*... Toen ik mijn psych vertelde dat ik last van stemmen en "dingen die er niet zijn zien" last had, is ze daar nooit verder op ingegaan. Vandaar dat ik me eigenlijk geen moeite meer durf te doen om uberhaupt hulp ervoor te zoeken... Niet dat ik je wil ontmoedigen, maar pas wel op met wie je in de hulpverlening tegenkomt.. Lau.
||
![]() |
Citaat:
toen zei je dat dit de definitie was uit de medische wereld maar dan mag de medische wereld haar definities aanpassen (als je gelijk hebt dat dit een definitie en geen uitgangspunt is)
|
![]() |
Beste kleineghcdraak,
Lieve meid wat ben ik geschrokken! Ik herken het ook. Vlak na de dood van mijn lievelingsoom kwam er ook een stemmetje in mijn hoofd en vertelde wat ik moest doen. Gelukkig voor mij haden wij niet veel later met godsdienst hetzelfde onderwerp. Ik ben naar haar toegegaan en heb het haar verteld. We hebben samen gesprekken gehad en dat heeft geholpen. Ik heb de stemmen twee maanden gehad en daarna verdwenen ze net zo snel als dat ze gekomen waren. Ik heb een advies, praat erover en blijf praten. Mensen die er verstand van hebben zoals profesionels kunnen je het beste helpen. Je moet hier niet te lang mee wachten. Mijn stem vertelde me wat te doen maar nam mijn lichaam niet over, ik heb wel eens gehoord dat iemand meerdere personen kan zijn. Het is een verwerkingsproces van iets ergs wat je nog niet of niet goed verwerkt hebt. Het enige wat ik zou kunnen zeggen is; PRAAT EROVER MET INSTANTIES, PROFESIONELS, ZIJ KUNNEN JE HELPEN! wacht er niet te lang mee meid. Sterkte! Groetjes karina
|
Bedankt allemaal!!!
Vooral karinna heel erg bedankt! Ik weet niet of ik wel professionele hulp wil zoeken want zo ernstig vind ik het zelf niet. een psychose zal het niet zijn want ik herken me niet in die dingen(niet in alles dan). Het is niet echt dat ze mijn lichaam overeneemt maar als ik weet dat ze er is wordt ik drukker of ga ik heel kinderachtijg doen ofzow. Nou ja bedankt iniedergaval ik zal kijken wt ik ermee doe!! ![]() |
![]() |
|
Dit zijn mijn bevindingen:
Je hebt last van een psychose dat weet je zelf ook maar je wilt het niet onderkennen. Je zoekt, bewust of onbewust aandacht. Tevens denk je dat je je beter voelt als je jezelf pijn doet, dit geeft je alleen maar meer problemen in de toekomst. Je kan ook anders in jezelf geloven, omdat je nu gelooft dat er iemand bij je is en je gelooft dat jezelf pijn doen een goed gevoel geeft. Blijf je hierin geloven dan zal het niet overgaan, ga je naar een psycholoog dan leert hij of zij je hoe je jezelf hiervan af kunt praten/denken. Het komt er allemaal op neer dat je jezelf moet helpen beter worden, met of zonder professionele hulp. Kijk eens Success, ik hoop dat je erachter komt dat je zelf de oplossing bent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik heb zelf ook een jaar lange en stemmetje gehad met wie ik praatte, heel fijn.. maarja niet erg normaal. maar zolang t goed gaat gewoon zo laten. naja bij mij heeft mn stem drvoor gezoregd dak niet depressief werd dus zo erg is t ook weer niet. maar als je allemaal dingen ziet die dr niet zijn (heb ik nu ook) zou ik toch wel even met huisarts gaan praten, dan word je doorverwezen naar phygoloog.. mschien heb je een stoornis, msschien zit dr iets in je hoofd, of misschien iets anders. maar dan kunnen ze je tenminste medicijnen drtegen geven..
stop in elk geval met krassen, krassen maakt je misschien tijdelijk gelukkig maar t heeft gevolgen ( ik kan mn polsen niet meer normaal aankijken, ben doodsbang voor ze geworden, hak ze t liefste af maarja dat ben ik maar) , t is heel slecht voor je zelfvertrouwen en t maakt je jezlef lelijk voelen.. proberen je woede op iets anders af te reageren, als je wilt snijden, pak je een kussen en mag je jezelf daarmee snijden. dat kan tenminste nix kwaads doen en zo raak je je woede toch kwijt.. in elk geval praat jezelf geen phygose aan. een phygose is dat je dingen ziet die voor jou echt zijn maar voor de rest van de wereld niet, maar dat niemand jou meer uit die andere wereld kan halen. dat wat ze ook proberen te zeggen, je gelooft ze niet.. mrja sterkte he |
![]() |
|
![]() |
heejz...
ik heb ook vroeger toen ik een jaar of 10 11 was...ook stemmetjes gehad....ik had een goede en en boze stem.. ik noemde het dan maar het duiveltje en het engeltje... neej zoiets verzin je niet..... zoiets krijg je als het niet goed met je gaat.... maar die stem mag niet de baas over je worden... probeer rust te krijgen in je hoofd en ik denk dat het beter is dat je hulp gaat zoeken.. die kunnen je helpen met sam... veel sterkte ermee kizz smilegirl |
![]() |
|
![]() |
Volgens mij heeft iedereen wel stemmetjes in zijn hoofd, je kan dat vergelijken met je moraal die zegt wat goed is en wat niet. En waarom dan zeggen dat je gek bent? Dat is gezeik.
Ik heb een stem in mijn hoofd en het is de stem van een beest dat me vraagt hoe het met me gaat en me vragen stelt en in overleg is met mijn echte ik. Maar dat is goed voor me, het is een manier om over de dingen na te denken. Die stem is soms ook boosaardig en maakt me soms kapot en zegt dat ik het niet zo mag doen maar anders, terwijl ik mijn gevoel wil volgen en niet mijn verstand. Het is een strijd soms maar ik ben altijd de winnaar. En het is goed als je dat beest nooit laat winnen. Het is geen gekte, het is gewoon een manier om je onzekerheid over de dingen aan te pakken en ze te begrijpen. Misschien ook wel een soort van troost zoeken, onbewust, bij een ander persoon in je hoofd. Uiteindelijk is je leven wat jij er zelf van maakt, alleen jij kan er iets aan doen om jezelf goed te voelen, door om te kunnen gaan met je gedachten en ze een bepaalde draai te geven. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Jouw stem is nodig voor wereldwijd onderwijs! Verwijderd | 16 | 18-10-2008 00:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Blanco stemmen Verwijderd | 6 | 22-11-2006 12:48 | |
Werk, Geld & Recht |
Jongen van 16 moeten kiesrecht krijgen met een halve stem. Nastro | 29 | 10-01-2006 09:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Grondwet] Wat heb je nu daadwerkelijk gestemd (tevens nabespreking) Draakje83 | 352 | 06-06-2005 21:33 |