Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
elke dag weer een holocaust elke dag pijn verdriet angst en een ongelovenlijke georganiseerde massamoord en men denkt of wil er niet over nadenken.. feit blijft er wordt een dier vermoord een heel leven ontnomen voor een hapje dat je in 5 min. op hebt... dat en het feit dat vlees eten absoluut neit nodig is maken het mijnsinziens een zeer kwalijke zaak.... erg egoistisch oook..
|
Maar zie het eens zo...
die dieren worden toch wel geslacht...of ik nou wel of geen vlees eet ik vind het erger als mensen vlees afwijzen...dan gaat het bij het afval en is het beest voor niets geslacht en bovendien hebben mensen vlees nodig. ok ik snap ook wel dat het er niet goed aan toe gaat in die hele industrie maar dat is ook niet overal zo..maar ja wat kunnen we er aan doen? Als geld de rol speelt dan laat niemand ze stoppen Rat
|
Verwijderd
|
als je vegetarisch bent omdat je geen dieren dood wil hebben, eet je ook geen vis... als je geen vlees eet wegens gezondheidsproblemen of omdat je het niet lekker vindt, dan wel... mijn moeder houdt niet van vlees maar eet wel vis en gevogelte... maar ze is dus ook niet vegetarisch...
vis is in feite ook vlees, maar als mensen 'vlees' zeggen edoelen ze eigenlijk vlees van zoogdieren... gevogelte is net zo goed vlees als vis dat is... maar iedereen vindt gevogelte wel vlees... mijn vader vind trouwens ook dat je nog best vis kan eten als je vegetarisch bent, want, zo zegt hij, die vis heeft z'n hele leven vrij rondgezwommen... maar ja dan kun je ook scharrelvlees gaan eten, want die kip/koe/dat varken heeft z'n hele leven vrij rondgelopen.... en bovendien vind ik dat vissen in bijvoorbeeld een forellenkwekerij niet echt vrij rond kunnen zwemmen... magoed Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 08:27. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als jij een gewone scharrelkip bedoelt dan (dus niet als je zoals ik in een boerendorp woont en een scharrelkip, de kip van de buurman is die daadwerkelijk zijn hele leven lekker heeft rondgewroet). Als jij je eitjes en vlees in de winkel koopt is een voliere-kippie het best.
Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 10:03. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Bovendien kan je zonder hongerstaking als veganist of vegetarier een perfect gezond lichaam hebben (al dan niet gezonder) ik persoonijk kreeg er last van maar dat lag meer aan mezelf, ik ben de uitzoindering die de regel bevestigt. Citaat:
||
Citaat:
![]() Het is onzin dat dieren ons gegeven zijn om te eten. |
![]() |
|
bedankt ninnoc iets in die strkking wou ik ook terug schrijven ik heb echter een toevoeging... niet alleen gaat het om de vraag te doen afnemen er speelt ook gewoon een belangrijke princiepiele rol... het is gewooon FOUT , het gaan eten omdat het tochwel gebeurd is hetzelfde als samenzweren met de duitsers in de 2e wereld oorlog omdat ze toch wel zouden winnen..
bovendien maakt het id dat ik een carcass op eet me zwaar missenlijk het is gewoon een dood dier een dier dat een heel leven voorzich had.... het is haast facisme wij voelen ons superiuer en nemen daarom maar het hef in eigen hand net zoals hitler dat met de joden deed.... klein feitje, als er geen vlees meer gegeten werd zou de er geen hongersnood meer zijn owja nog iets aan le rat jij noemt het pas erg als het vlees wordt weggegooid.. eet jij dan ook niet bij de mac? want daar worden de hamburgers etc na een bepaalde tijd weggeflikkerd elke dag een paar ton wereldwijd..... mischien iets om eens in consideratie te nemen
||
![]() |
Citaat:
Goed dat je t ff noemt, ik namelijk erg belangrijk!
||
Citaat:
alweer een reden om toch echt vegetarisch te gaan worden ![]()
|
ik ben sinds kort (1 1/2 maand) vegetarier en ik eet ook geen vis. Eerst wilde ik nog wel vis eten, (hebben vrijheid net zoals hier al een aantal keer genoemd staat) totdat ik een artikel in het blad van de dierenbescherming las, waarin stond dat: vissen ook ´gefokt` worden, als ze vrij rondzwemmen en gevangen worden ze echt niet meteen doodgemaakt worden, en er komen ook vaak andere zeedieren in de netten van vissers, dat telt voor mij ook mee.
Mijn ouders vonden het stom dat ik ook geen vis meer wilde eten, maar ze vonden dat ik het zelf maar moest weten. En ik snap het argument van ouders: je MAG vegetarier worden, als je maar wel vis eet, ook vreemd, in quorn en soja producten zitten dezelfde voedingsstoffen als in vlees. Dus op zich heb je vlees/vis helemaal niet nodig. Maar mijn moeder was in het begin ook helemaal bezorgd, van: wat als je nou niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt enzo. Toen heeft ze me mee naar de huisarts genomen, en die heeft re kunnen overtuigen ![]()
||
Citaat:
Ik eet geen vlees en ook geen vis (koe en vis lijken me allebei behoorlijk dier dus waar haalt je moeder die onzin vandaan?), drink geen melk en consumeer verder zo weinig mogelijk zuivelproducten met kaas als uitzondering. Ik eet wel eieren omdat ze van mn eigen kippen komen en ik weet dat ze een zo fijn mogelijk leven hebben. Verder ben ik zo allergisch als een geit voor quorn. Als ik dat tracht te verteren lig ik minimaal 1 dag kotsend in mijn bedje. *schopt quorn* Het is zo lekker, en dan moet ik er weer allergisch voor zijn, het is niet eerlijk! ![]()
||
Citaat:
![]()
|
nog ff wat feitjes
Alles bij elkaar sparen de 350.000 Nederlanders die geen vlees eten jaarlijks het leven van ongeveer 6 miljoen dieren. - In zijn leven bespaart iemand die geen vlees eet ongeveer 6 a 7 runderen, 45 varkens en enkele honderden kippen. Een normale akker met grasland produceert ongeveer 330 kilo vlees. Hetzelfde stukje grond kan ook 40.000 kilo aardappelen produceren. Bovendien kost de productie van één pond vlees ongeveer 11.250 liter water Wereldwijd voert men jaarlijks 735 miljard kilo graan aan de totale veestapel. Vervoerd in een goederentrein zou deze hoeveelheid in 12,3 miljoen goederenwagons geladen moeten worden. Die trein zou 6 keer de evenaar kunnen omspannen. Voor de voeding van iedere Nederlander is er in binnen- en buitenland 1,20 hectare land in gebruik, terwijl er per wereldburger slechts 0,2 hectare landbouwoppervlakte beschikbaar is. In Nederland is ongeveer 1,3 miljoen hectare in gebruik voor de productie van gras en maïs voor het rundvee. Nederland gebruikt naast de eigen grond ook nog evenveel grond in ontwikkelingslanden als Thailand (cassave), Maleisië, Brazilië (soja) en Argentinië voor de productie van veevoer. Voor de geïmporteerde mengvoeders is in andere landen 5,4 miljoen hectare in gebruik. De grondstoffen voor het kippen- en varkensvoer worden voor ca. 75% uit het buitenland gehaald. Ongeveer één derde daarvan is afkomstig uit derdewereldlanden. Vleesproductie is milieuvervuiling De grootste bron van de zure neerslag die bossen en heide ernstig aantast, zijn veehouderij (61%) en verkeer (18%). In 1997 produceerde de Nederlandse veestapel 77.093 miljoen kilo mest. Uitgestort over de gemeente Amsterdam zou dit een laag van 25 cm stinkende gier opleveren. Met de mest produceerde onze veehouderij in 1997 140 miljoen kilo ammoniak (NH3), een schadelijke stof die sterk bijdraagt aan de 'zure regen'. Met die hoeveelheid zou je 1,45 miljard flessen ammonia (gebruikt in het schildersbedrijf e.d.) kunnen produceren. Bovendien kost de productie van één pond vlees ongeveer 11.250 liter water. Er is veel minder water voor nodig om een pure vegetariër of veganist een jaar lang van voedsel te voorzien (een die geen vlees, eieren of melkproducten eet), dan dat er nodig is om één maand voedsel voor een vleeseter te produceren. Met het water dat verbruikt wordt voor de Nederlandse rundvleesconsumptie, kan een derde van de hele wereldbevolking een jaar lang in haar drinkwaterbehoefte worden voorzien. Er is vermindering van milieubelasting door besparingen in alle schakels van de voedingsketen. Vegetarians are healthier than people who eat meat. It's a fact. Scientific studies show conclusively that vegetarians suffer much less from illnesses like cancer, heart disease, high blood pressure and other common health problems. The most recent study of 11,000 people in Britain showed that vegetarians were 40% less likely to suffer from cancer and 30% less likely to suffer from heart disease in fact, it found they were 20% less likely to die from any particular cause. A vegetarian diet means you can obtain all the nutrition you need as well as reaping significant healthbenefits.
||
Citaat:
ik weiger te moorden als het anders kan
||
Citaat:
![]()
|
deze vind ik persoonlijk heel erg goed
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En vegetariers hebben helemaal geen hekel aan vleeseters. Het is gewoon de keuze die je maakt om zelf geen vlees meer te eten, dat anderen nou gewoon vlees eten is hun zaak. Ik stoor me er niet aan en dat geldt volgens mij ook voor een heleboel andere vetariers.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() nog 1 maal... alle stoffendie in vlees zitten zijn vervangbaar bovendien is vegetarisch eten gezonder... en dat is een feit
|
Verwijderd
|
Ik vroeg me nog iets af.. is meer een vraag voor de mensen die thuis wonen..
Kookt je vader/moeder ook helemaal apart voor je? Nja, als je gewoon aardappelen en vlees krijg, gaat dat ook wel.... Maar bijvoorbeeld macaroni of spaghetti, wij hebben daar altijd gehakt doorheen.. Of als je rijst eet, en dan eet de rest van de familie dr iets met kip in een sausje bij, wat krijg jij dan? Wordt het vlees gewoon helemaal apart gehouden? Of kook je dan wat voor je zelf? Beetje rare vraag misschien, maar ik vroeg het me ff af.. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Enquête beweegredenen voor vegetariërs scriptie DvdLisdonk | 1 | 29-10-2016 17:11 | |
Lifestyle |
Vegetariër koekje97 | 50 | 07-05-2012 17:20 | |
Eten & Drinken |
Waarom ben je wel/niet vegetariër? Dreamerfly | 158 | 26-01-2006 12:02 | |
Eten & Drinken |
Waarom ben jij vegetariër? WeR | 369 | 27-10-2004 10:43 | |
Flora & Fauna |
vegetariers Verwijderd | 4 | 19-02-2004 20:30 | |
Eten & Drinken |
[POLL] vegetariër?! Verwijderd | 58 | 09-06-2003 21:13 |