Oud 09-02-2006, 19:46
bagel
bagel is offline
hoi,

ik heb een vraagje. bestaan er ook touchscreen laptops dat je de letters e.d. ook kan aanwijzen en het toetsenbord dus niet nodig hebt. een vriendin van me heeft leukemie en kan daardoor niet meer lopen en der handen niet gebruiken. zelfs de toetsen indrukken wil niet. toen gingen de enkele radertjes in mn hoofd draaien en kwam ik uit op het bedenksel een touchscreen laptop. alleen nu is mijn vraag. bestaan die en zou iemand mij ook kunnen vertellen hoeveel de kosten..

*ik weet niet of het bericthje hier goed staat. maar ik wist niet welke ik anders moest nemen.*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2006, 20:01
Verwijderd
Maaruh... als ze geen letters op een toetsenbord kan intoetsen, waarom kan ze dat dan wel op een scherm?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:08
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bossen schreef op 09-02-2006 @ 21:01 :
Maaruh... als ze geen letters op een toetsenbord kan intoetsen, waarom kan ze dat dan wel op een scherm?
Dat vraag ik me ook af.. dan zou je eventueel een toetsenbord verticaal kunnen zetten bij een gewone computer

Maar om antwoord te geven op je vraag: Ja, die heb je, weet alleen niet wat ze kosten... denk vanaf zo'n 1750/2000 euro
Oud 09-02-2006, 20:14
bagel
bagel is offline
nou ik denk dat op een beeldscherm iets aanklikken iets minder veel inspanning vergt dan een toetsenbord. maar dat kan aan mij liggen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:22
JCG
JCG is offline
Citaat:
bagel schreef op 09-02-2006 @ 21:14 :
nou ik denk dat op een beeldscherm iets aanklikken iets minder veel inspanning vergt dan een toetsenbord. maar dat kan aan mij liggen.
een laptop keyboard heeft al een veel kortere aanslag dan een normaal toetsenboord, en de touch-screen die ik gebruikt hebt daar had je net zoveel kracht voor nodig als voor een toetsenbord. dus ik denk niet dat het echt zoveel verschil zal maken.

Wel hebt je geprojecteerde keyboards. Die worden met een laser ergens op geprojecteerd en een cameratje "kijkt" welke toets je indrukt. Dus je hoeft totaal geen kracht te gebruiken, aar ik weet niet of deze al leverbaar zijn.
Oud 09-02-2006, 20:28
bagel
bagel is offline
madame heeft nu ook al een laptop. wel niet zo'n hele nieuwe maar volgens mij heeft de nieuwheid niets met de uhm.. tsjah heeft dat er niets mee te maken hoe hard je de knoppen moet indrukken maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. zou je misschien heel erg alstublieft erachter kunnen komen waar ze die laserlaptops dingen verkopen?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:29
JCG
JCG is offline
Citaat:
bagel schreef op 09-02-2006 @ 21:28 :
madame heeft nu ook al een laptop. wel niet zo'n hele nieuwe maar volgens mij heeft de nieuwheid niets met de uhm.. tsjah heeft dat er niets mee te maken hoe hard je de knoppen moet indrukken maar dat kan aan mij liggen natuurlijk. zou je misschien heel erg alstublieft erachter kunnen komen waar ze die laserlaptops dingen verkopen?
tis geen laptop, maar zegmaar een usb toetsenboord
Oud 09-02-2006, 20:30
bagel
bagel is offline
kan ook.. dat zou dan opzich misschien ook wel handig zijn.. maar dan moet je die zeker op een echte PC aansluiten en niet op een laptop... ?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:35
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
bagel schreef op 09-02-2006 @ 21:30 :
kan ook.. dat zou dan opzich misschien ook wel handig zijn.. maar dan moet je die zeker op een echte PC aansluiten en niet op een laptop... ?
Iig iets met een usb aansluiting, of dat nou laptop of gewoon een pc is maakt niet uit
Oud 09-02-2006, 20:35
JCG
JCG is offline
Citaat:
bagel schreef op 09-02-2006 @ 21:30 :
Als die laptop een usb poort heeft niet

linkje

edit: ik heb met dat ding gespeelt maar ik vond irritant omdat ik de feedback van het indrukken van toetsen niet heb.

editII: mijn taal gebruik stoorde zelfs mij

Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 20:41.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-02-2006 @ 21:35 :
Als die laptop een usb poort heeft niet

linkje
Had zoiets nog nooit gezien, best leuk dingetje
Denk alleen dat je wel een vlakke ondergrond nodig zal hebben om zo'n ding te kunnen gebruiken
Oud 09-02-2006, 20:43
bagel
bagel is offline
dus als ik het goed begrijp is het een infrarood ding die het zeg maar voelt dat je bijvoorbeeld naar de A kijkt en die komt dan op je scherm. of zie ik dat verkeerd?

en zie ik het ook goed dat het ding nog geen eens honderd euro is?

alleen duurt het dan niet heel lang voordat je een woord hebt?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:53
JCG
JCG is offline
het zijn engele ponden, dus ik gok rond de 130 euro van deze site

edit: naja rond de 30 woorden per minuut is te halen, maar verwacht nooit de dat je super snel kan typen erop.
Oud 10-02-2006, 12:43
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 09-02-2006 @ 21:53 :
het zijn engele ponden, dus ik gok rond de 130 euro van deze site

edit: naja rond de 30 woorden per minuut is te halen, maar verwacht nooit de dat je super snel kan typen erop.
Ik weet niet hoe de situatie is, maar ik denk dat je met leukemie sowieso niet zo snel kunt typen. De typsnelheid van dat ding zal neem ik aan dus niet zo'n probleem worden.

£ 100 is ongeveer EUR 150, dus ik denk dat je het rond die prijs wel hier kunt kopen. Ik heb het geloof ik eens een keer bij Expo zien liggen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 13:15
bagel
bagel is offline
merci voor de informatie. ik zal vanmiddag even kijken bij de winkels hiero als ik tijd heb (mn mobiel is gejat > )
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:26
Arox
Arox is offline
En met de ogen of stem?
Daar zijn toch ook al proeven mee gedaan.
Het is wel wat moeilijker als dat toetsenbord, maar het is een extra optie.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 16:46
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Arox schreef op 10-02-2006 @ 17:26 :
En met de ogen of stem?
Daar zijn toch ook al proeven mee gedaan.
Het is wel wat moeilijker als dat toetsenbord, maar het is een extra optie.
Ik denk dat het dan heeel duur gaat worden.
Oud 10-02-2006, 17:07
bagel
bagel is offline
ik ga morgen naar de stad. maar bij wat voor winkel zouden ze het misschien verkopen. aangezien ik in een dorp woon hebben we alleen de dixons, expert, scheer en foppen, de harense smit en nog 2 waarvan ik de naam niet weet.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 21:28
MTpower
MTpower is offline
Gewoon allemaal afgaan
Oud 11-02-2006, 10:36
bagel
bagel is offline
dat was ik ook van plan. ik had al op de site van de dixons gekeken maar volgens mij hadden die niets..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 11:40
Darko
Darko is offline
Voor dat laserding:
http://www.inkoopacties.net/ia/77hjy9cc

Dit is er eentje die via bluetooth loopt. Het is echt een gadget, absoluut niet gebruiksvriendelijk, de hele technologie staat nog in zijn kinderschoenen. Op het forum staan wel een aantal ervaringen.
Oud 11-02-2006, 13:21
]{ing
]{ing is offline
Dit is een goede laptop met touchscreen tft panel, prijs zal rond 2000 euro liggen ex btw:

http://www.pc.ibm.com/us/thinkpad/xseries/tablet/
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 09:58
bagel
bagel is offline
ik ben gister bij 7 à 8 electronica winkels geweest. waarvan 1tje het heel misschien kon bestellen. dus ik wacht in spanning af. ik moet eerst even kijken hoe duur het ise en al mijn hersencellen laten kraken om te kijken of het haalbaar is ÉN of madame heel lang niet kan typen of maar bijvoorbeeld 2 weekjes niet.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 08:44
ExVaal
ExVaal is offline
Zgn tablet PC's hebben precies die functies die jij bedoelt. Er rijdt hier in het dorp ook een meisje rond in een rolstoel die MS heeft, en die heeft ook zo'n tablet PC.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 15:50
paco
paco is offline
Flybook
Oud 15-03-2006, 21:00
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-02-2006 @ 21:35 :

linkje

Dat is echt een heel vervelend apparaatje
Oud 16-03-2006, 09:26
JCG
JCG is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 15-03-2006 @ 22:00 :
Dat is echt een heel vervelend apparaatje
Wel een hoop info geef je voor een maand oude topic te kicken. Maar wat vind je er vervelend aan?
Oud 05-04-2006, 22:34
Streepjescode
Streepjescode is offline
ik zou eerder investeren in een versie van Dragon... het kost even werk om het programma je stem en uitspraak aan te leren (je moet het voorlezen), maar daarna kan je er heel lekker mee werken. Het kan ook bijna compleet de muis vervangen. Tenzij ze natuurlijk juist moeite heeft met spreken...
Oud 09-04-2006, 17:16
roman
roman is offline
Je kunt ook een toetsenbord uit elkaar halen en per toets een stukje zilverfolie op een plank plakken ( het is iets ingewikelder dan dat maar niet veel) , en dan een ander stukje folie op bv haar neus waardoor ze zonder handen kan typen
Oud 12-04-2006, 15:58
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
roman schreef op 09-04-2006 @ 18:16 :
Je kunt ook een toetsenbord uit elkaar halen en per toets een stukje zilverfolie op een plank plakken ( het is iets ingewikelder dan dat maar niet veel) , en dan een ander stukje folie op bv haar neus waardoor ze zonder handen kan typen
w.t.f.
Oud 12-04-2006, 18:17
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
roman schreef op 09-04-2006 @ 18:16 :
gast
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 01:57
roman
roman is offline
tsss het is low budget en het werkt
Oud 19-04-2006, 23:13
orly noooo
orly noooo is offline
Dragon naturally speaking? Dan kun je met je stem "typen", het is wel een duur programma, maar er is vast wel een manier om er goedkopen aan te komen. IK SPOOR HIERBIJ NIEMAND AAN OM TE DOWNLOADEN MET BIJVOORBEELD BIRRORENT HOOR!!!.

Kan ze wel een muis gebruiken? dan is schermtoetsenbord misschien handig
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 12:20
bagel
bagel is offline
wat een tips hihi

madame heeft schijnbaar een zeer aardige buurvrouw want ze heeft een supernieuweluxegaveblablablalaptop.. en die werkt.. schijnbaar dus het is niet meer nodig..

merci
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten