Oud 07-05-2006, 09:16
WolterB
WolterB is offline
1) Wat is voor jou de definitie van een relatie?
Een relatie is voor mij een vriendschap waarin er tussen beide mensen meer is dan alleen het vrienschapsgevoel bestaat. Als je meer toenadering wilt dan binnen een gewone vriendschap en je meer geestelijk (en lichamelijk) bloot durft/wilt geven.

2) Wat voor 'meerwaarde' heeft een relatie t.o.v. een vriendschap?
De meerwaarde is dat ik me vrijer voel binnen een relatie, meer van mezelf durf te geven. Dingen kan vertellen die bijna niemand van me weet en ook lichamelijk erg close kan zijn. Buiten een relatie/verliefdheid kan ik dit gelukkig niet.

3) Hoe belangrijk is seks in een relatie?
Seks is voor mij niet het belangrijkste binnen een relatie. Goed met elkaar kunnen praten, elkaar begrijpen, op één en dezelfde golflengte zitten en dingen delen staan voor mij hier ver boven.

4) Zou jij het kunnen om een relatie aan te gaan waarin de ander van tevoren aangeeft voor een lange tijd geen seks te willen (voor het huwelijk of om wat voor reden dan ook)? Waarom wel/niet?
Ja, daar zou ik niet veel problemen mee hebben. Omdat ik seks niet het meest belangrijke vind in een relatie. Zonder dat zijn er ook nog genoeg dingen die je met elkaar kunt delen die niet goed passen in een 'normale' vriendschap.

5) Keuzevraag: Heb je liever seks zonder relatie of een relatie zonder seks?
Absoluut het tweede.
Advertentie
Oud 07-05-2006, 10:14
Stefanie
Stefanie is offline
Een relatie is iets waar je heel dicht bij elkaar staat en bij elkaar hoort. Je doet intieme dingen omdat die je nog dichter bij elkaar brengen en natuurlijk heel fijn zijn.

Voor mij heeft een relatie als meerwaarde dat je ontzettend intiem bent en dan heb ik het niet alleen over seks, maar knuffelen, kusjes etc.

Niet onmisbaar.

4) Zou jij het kunnen om een relatie aan te gaan waarin de ander van tevoren aangeeft voor een lange tijd geen seks te willen (voor het huwelijk of om wat voor reden dan ook)?
Nee, eigenlijk niet. Van tevoren zeg ik misschien ja omdat ik ontzettend gek op diegene ben, maar zodra het in de relatie iets minder gaat zal ik de seks ook op dat moment gaan missen.

Eigenlijk beiden niet, maar seks zonder relatie is in dit geval niet veel vaker dan eenmalig, dus dan dat maar.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 11:13
hmmmm
hmmmm is offline
Een vriendschap met meer intimiteit dan normaal, dat vanzelfsprekend leidt tot regelmatig contact.

Zie 1. Intimiteit

Seks kan een vorm zijn van intimiteit, maar ook 1 van verslaving of verlangen. De eerste vorm is dus de juiste en intimiteit maakt een relatie. Er zijn echter ook andere manieren om dat te ervaren.

4) Zou jij het kunnen om een relatie aan te gaan waarin de ander van tevoren aangeeft voor een lange tijd geen seks te willen (voor het huwelijk of om wat voor reden dan ook)? Waarom wel/niet?
De vraag is daarbij 'Wat is seks?'. Seksuele intimiteit laat zich niet beperken tot fysiek contact. Intimiteit is eerder geestelijk dan lichamelijk. In die zin zou het dus geen probleem zijn.

Relatie zonder seks
Oud 07-05-2006, 12:52
Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
ZerO schreef op 06-05-2006 @ 19:18 :
Het valt me op dat veel kiezen voor een relatie zonder seks, jaja geloof het zelf!
jah, klinkt inderdaad raar, maar tóch heb ik dat liever (althans, als je dus moet kiezen tussen twee slechte opties)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 12:54
duivelaartje
duivelaartje is offline
Haha, liever seks zonder een relatie.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 12:55
Moonspell
Moonspell is offline

Twee personen die elkaar lief hebben, voor een (on)bepaalde tijd,waarin beide personen elkaar liefde verklaren en deze kunnen waarmaken, zo ook in de toekomst.

Een relatie schept een andere band dan een vriendschap.
Bovendien kan je intieme dingen ten allertijde bespreken.

En liefde speelt een grote rol, aangezien je dan van iemand kan houden, op een andere manier dan vriendschap.

Belangrijk in zoverre dat beide personen er achter staan.
Het is voor mij verklaring van de liefde.

Moeilijk om dat na te spelen, toch kies je er wel eens voor.

Aangezien ik niet in deze situatie eerder heb gezeten kan ik het niet compleet aangeven.

Waarschijnlijk zou ik het wel kunnen, maar dat is misschien voor mij per relatie verschillend. In hoeverre kies jij voor een relatie als deze, sta je hier helemaal achter.

Als beide personen er geen moeite mee hebben.
Waarschijnlijk zal ik het wel moeilijk krijgen,aangezien imitimiteit voor mij belangrijk is.

Seks zonder relatie. Dit in verband met mijn leeftijd.
Vanuit die positie kan er toch een relatie opgebouwd worden.
Anders, heb je toch een beetje imitimiteit.

Klinkt raar, maar enige vorm van vrijgeven in deze positie geeft mij soms het gevoel dat ik een verlossend gevoel krijg om met iemand te gaan praten over lastige dingen.

Waarschijnlijk zal dit veranderen, in de toekomst aangezien mijn age niet hoog ligt, maar ik toch al veel dingen heb meegemaakt.
Oud 07-05-2006, 13:03
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Mono-racer schreef op 07-05-2006 @ 13:52 :
jah, klinkt inderdaad raar, maar tóch heb ik dat liever (althans, als je dus moet kiezen tussen twee slechte opties)
wacht maar tot je werkelijk in zo'n een situatie terecht komt dan piep je anders
Oud 07-05-2006, 13:22
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
ZerO schreef op 07-05-2006 @ 14:03 :
wacht maar tot je werkelijk in zo'n een situatie terecht komt dan piep je anders
De meeste mensen vinden dat wel, maar als je aan seks verslaafd bent dan laat jij je er al gauw door leiden...
Oud 07-05-2006, 13:35
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 07-05-2006 @ 14:22 :
De meeste mensen vinden dat wel, maar als je aan seks verslaafd bent dan laat jij je er al gauw door leiden...
Seks is gezond en belangrijk binnen een relatie. Geen seks binnen een relatie is onrealistisch en belachelijk dus wat een kut stelling ten eerste en ten tweede ik wed dat niemand het hier vol zou houden om een relatie met iemand te hebben en geen seksuele handelingen meer te mogen verrichten. Tenzij ze een afkeer hebben voor seks vanaf dag 1.
Het heeft niks met verslaving te maken en je laten leiden door seks

Want geen seks zorgt voor frustraties en binnen de kortste keren gaat er een van de twee vreemd. Helemaal als je jong bent ga je me niet vertellen dat je elke avond gezellig op de bank kan zitten en met iemand en bed delen zonder enige vorm van seks.
Oud 07-05-2006, 13:46
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
ZerO schreef op 07-05-2006 @ 14:35 :
Seks is gezond en belangrijk binnen een relatie. Geen seks binnen een relatie is onrealistisch en belachelijk dus wat een kut stelling ten eerste en ten tweede ik wed dat niemand het hier vol zou houden om een relatie met iemand te hebben en geen seksuele handelingen meer te mogen verrichten. Tenzij ze een afkeer hebben voor seks vanaf dag 1.
Het heeft niks met verslaving te maken en je laten leiden door seks

Want geen seks zorgt voor frustraties en binnen de kortste keren gaat er een van de twee vreemd. Helemaal als je jong bent ga je me niet vertellen dat je elke avond gezellig op de bank kan zitten en met iemand en bed delen zonder enige vorm van seks.
Wel zoals ik al zei, wanneer seks als doel is om wat te delen met elkaar is het natuurlijk prima, maar er zijn zat mensen die het doen om het gevoel van klaarkomen (waarschijnlijk veel mannen overigens).
Naar mijn mening is intimiteit echter voornamelijk geestelijk en heb je geen fysiek contact nodig, alhoewel het wel een houvast kan zijn natuurlijk.

Maargoed, ik heb nogal een aparte geloofsovertuiging, dus ik kan niet echt voor iedereen spreken...
Oud 07-05-2006, 13:51
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Op dit moment zou ik gaan voor sex zonder relatie. Ik kan voldoende mijn ei kwijt bij mijn vrienden.
Oud 07-05-2006, 13:58
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 07-05-2006 @ 14:46 :

Maargoed, ik heb nogal een aparte geloofsovertuiging, dus ik kan niet echt voor iedereen spreken...
je zegt het zelf
Oud 07-05-2006, 15:43
Verwijderd
Monogaam of polygaam?
Ik ben meer van de monogame relaties, maar hier zit een groot verschil tussen.
Voor mij is een relatie een band tussen 2 mensen die op zn minst verliefd zijn (geweest) en wat daarna overgaat in houden van en als dat niet gebeurt moet je de relatie afkappen.

Met je partner deel je alles/hoor je alles te kunnen delen met elkaar, zonder dat de ander zich achter gesteld voelt. Een soort van samen tegen de rest gevoel moet er zijn. Je moet er dan ook voor zorgen dat je samen dingen doet en niet alleen samen naar de film ofzo. Kies samen een vakantie uit of iets anders wat van langere termijn is, want dan krijg je het gevoel dat je samen echt dingen aankan.

Seks vind ik heel belangrijk.
Als je samen ruzie hebt en je gaat 's avonds met z'n tweeën naar bed hoef je niets te zeggen, maar de seks zorgt ervoor dat alle meningsverschillen en ruzietjes er niet meer toe doen. Seks heeft een "helend" karakter. Hetzij make-up of break-up sex, maar het maakt het allemaal zoveel makkelijker. Woorden schieten soms te kort en dan zeg je het met je lichaam tegen elkaar.
Ook als afsluiting van een leuk en romantisch dagje met zijn tweeën is seks een aanrader. Het gaat niet alleen om het klaarkomen maar om de intimiteit wat op een geel forum in 1 alinea niet valt te beschrijven.

Ik denk het niet eigenlijk. Ik denk dat ik me op een gegeven moment onbelangrijk ga voelen als ik alleen maar kusjes mag geven en handjes vasthouden.
Gewoon alles eromheen van het opwindende voorspel tot uiteindelijk samen uitgeput te gaan slapen met je geliefde naast je vind ik essentieel voor een goede relatie.

Ik denk ook dat in een relatie zonder seks dat 1 van de 2 keihard vreemdgaat om toch de behoeftes te bevredigen.

Seks zonder relatie. Hoewel ik geen voorstander ben van liefdeloze seks heeft ieder mens soms behoeftes.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 16:28
Mono-racer
Mono-racer is offline
Citaat:
ZerO schreef op 07-05-2006 @ 14:03 :
rustig, rustig maar

tuurlijk heb ik liever een relatie én sex, en ik zei dus ook al:

ik twijfel heel erg, maar uiteindelijk zou ik toch voor de optie 'wel relatie, geen sex' kiezen, DENK IK

geen ervaring
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 16:34
Releric
Releric is offline
Citaat:
Zebra schreef op 03-05-2006 @ 17:43 :
Iemand voor wie mijn liefde onvoorwaardelijk is, en waarin monogamie en liefde centraal staat. Iemand met wie ik een vriendschap deel, maar daar bovenop nog net iets specialer plekje vertegenwoordigd binnen mijn leven.
Sorry maar hier MOET ik ff op reageren.

Je zegt namelijk dat de liefde onvoorwaardelijk is, maar monogamie (als aspect van een liefdesrelatie) moet er wel centraal in staan.

Wie hou je voor de gek? Onvoorwaardelijke liefde... mooi ideaal, maar het blijft een ideaal.
Oud 07-05-2006, 18:46
Juda[NL]
Juda[NL] is offline

--> Samen zijn, elkaar vertrouwen, verliefd zijn op elkaar, en voor elkaar de meest speciale persoon zijn op deze aardbol

--> Heel moeilijk uit te leggen, je hebt een extra bepaald gevoel

--> Niet noodzakelijk, maar wel fijn als het wel gebeurd

--> Ja als je echt van haar houdt, kan je best wachten

--> relatie zonder sex, hou niet van one-night-stands, of meerdere.
Oud 07-05-2006, 21:24
mrsjones
mrsjones is offline

Samen leuke dingen doen, praten. Om elkaar geven. Verliefd zijn.

Je bent verliefd.

Niet heel belangrijk maar toch ook wel.

Ja.

Relatie zonder seks
Oud 12-05-2006, 20:35
Verwijderd
Moeilijk. Ik denk een hele goede vriendschap met dat beetje extra in de vorm van intimiteit.

De intimiteit dus. In de vorm van een extra sterke band. Dat extra beetje vertrouwen, liefde en genegenheid.

In mijn vorige relatie was dat een twistpunt. Hij had al meerdere sekspartners gehad, ik nog geen. Hij kon niet begrijpen dat ik niet onmiddellijk met hem het bed indook, omdat we zo verliefd waren. Doordat hij zo ongeduldig werd en ik me daardoor in het nauw gedreven voelde, heb ik uiteindelijk nooit seks met hem gehad. Ik was er gewoon nog niet aan toe, ondanks mijn leeftijd. Het was mijn eerste relatie.
Ik denk wel dat het in een volgende relatie belangrijk gaat zijn. Het zat gewoon niet goed tussen mijn ex en mij, dus ik miste eigenlijk de dingen die ik bij 1) heb ingevuld. Daardoor kon ik het gewoon niet.

Ik zou best kunnen wachten denk ik, maar niet op iemand die geen seks voor het huwelijk wil.

Ik denk een relatie zonder seks, maar niet voor altijd. Seks zonder een relatie kan ik (nog) niet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 20:55
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Skyblue schreef op 12-05-2006 @ 21:35 :
Ik denk een relatie zonder seks, maar niet voor altijd. Seks zonder een relatie kan ik (nog) niet.
Nee niet voor altijd, gewoon een momentopname.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 21:35
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 12-05-2006 @ 21:55 :
Nee niet voor altijd, gewoon een momentopname.
Dan zou ik het wel kunnen denk ik

Goeie vragen trouwens! Ik ga ook eens nadenken de volgende keer dat ik in de zon zit
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:32
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Skyblue schreef op 12-05-2006 @ 22:35 :
Goeie vragen trouwens! Ik ga ook eens nadenken de volgende keer dat ik in de zon zit
Bij deze kijk ik al uit naar jouw topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten