Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als uit onderzoek blijkt dat er onjuist is gehandeld, kan je als slachtoffer een schade claim indienen. De ME mag in een dreigende situatie honden inzetten. Deze honden zijn getraind en vallen niet zomaar iemand aan. De ME heeft tijdens voetbalwedstrijden het doel om te voorkomen dat er een dreigende sfeer ontstaat. Ze sommeren je om te vertrekken en doe je dit niet dan ben je in overtreding. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
BRON TELEGRAAF Feestgangers Pijnacker na vechtpartijen aangehouden PIJNACKER - De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag zestien mensen aangehouden na afloop van een feest in Pijnacker. Tijdens het festijn kreeg de politie de melding dat in de feesttent een explosieve sfeer begon te ontstaan. Na het feest ontstonden buiten enkele vechtpartijen. Toen de agenten ingrepen, keerde een groep van vijftig personen zich tegen hen. Dat meldde de politie zondag. De zestien mensen zijn aangehouden voor onder meer openlijke geweldpleging en belediging. Zes personen zijn inmiddels vrijgelaten. Vier agenten raakten gewond. Laatst gewijzigd op 07-05-2006 om 19:09. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er hebben inmiddels volgens NOS teletekst 35 mensen een klacht ingedient over het optreden van de politie. Ook zijn er 16 mensen aangehouden die bij een groep hoorde van 50 jongeren die met stenen gooide naar de politie. Actie vraagt om reactie, en soms is die reactie niet altijd effe tactische. Maar je kunt dus een klacht indienen, maar er zal nu wel een onderzoek komen, aangezien het al landelijk nieuws is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Inmiddels kun je na alle nieuwberichten wel oordelen dat er toch wel meer aan de hand was. Denk dat degene bedoelde dat de ME niet zomaar wordt ingezet zonder dat er iets aan de hand is. Dat de ME hard ingrijpt is bekend. Je krijgt 2 sommaties om te vertrekken, voldoe je hier niet aan dan kan je slachtoffer worden. En na een feestje, lekker gedronken veel herrie om je heen, geen idee dat er iets aan de hand is, hoor je dan die 2 sommaties. Er is schijnbaar te hardhandig ingegrepen, maar gezien er ook vier gewonden zijn gevallen bij de politie is er wel meer gebeurd dan in het begin van het bericht werd aangegeven. |
![]() |
|
![]() |
Getuige deze foto's lijkt me gezien het pubiek wat er op af kwam niet dat er een erg dreigende sfeer zou ontstaan: http://www.pixagogo.nl/8096655110
Daarnaast ging ikzelf als één van de laatste de tent uit, wat gewoon rustig verliep. In de tent feeste donker en blank naast elkaar. Totaal geen sprake van enig vechten. Ik had niet de tijd om na dat ik de tent uit was, rustig weg te lopen voor een eerste charge. Ik liep eerst naar een hoger geleden punt. Voordat de ME ingreep heb ik geen stenen/flessen zien gooien. Ook een groep van 50 man heb ik niet kunnen vinden. Er zal wel wat gebeurt zijn, maar zeker geen 50 man. Toen de ME (of eigenlijk Parate Peleton) twee charge's uitvoerde, volgen en wel enkele stenen door de lucht. Dat praat ik niet goed. Maar om een klein groepje wat dan - volgende de politie - zich misdroeg 136 mensen aan te pakken vind ik wat overdreven.
||
Citaat:
maar de ME zal altijd tot tweemaal toe aangeven dat iedereen op moet donderen, en tja, als mensen dat dan niet doen dan is dat afdoende reden om in actie te komen. maar wat ik me dan afvraag : je ziet die ME-lui toch staan ? dan kun je daar toch een beetje bij uit de buurt blijven ?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tweede punt is naar mijn belevenis ook vrij onzinnig aangezien het vrij moeilijk is voor de ME om aan alle bezoekers het duidelijk te kennen te geven. Ja en? Op een demonstratie staan altijd ME lui, zouden mensen daarom bijvoorbeeld maar niet meer moeten protesteren? In feite zijn politie en ME altijd aanwezig en in de buurt bij grote evenementen, volgens jou gedachtengang zou de burger helemaal nergens meer moeten komen opdagen omdat de ME er is en de burger daarom alleen al kans maakt op klappen. De ME loslaten op een evenement wat voornamelijk jong publiek trekt is sowieso kansloos. Er moeten toch echt andere mogelijkheden zijn dan knuppelen en honden loslaten. In feite moet de politie escalatie voorkomen en er niet gewillig op inspringen om fijn te kunnen meppen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Als de ME wordt ingezet gaat dat hoofdzakelijk over het sturen en/of in bedwang houden van menigten. Binnen menigten kun je namelijk nauwelijks tegen individuen optreden (tenzij je ze arresteerd met agenten in burger en daarna snel tot binnen de linie van de ME afvoert, wat je vaak op tv ziet) dus er geld per definitie dat de hele menigte moet lijden onder wat de slechtsten onder hen uitvreten. Dat betekent dus dat als je relschoppers ergens weg wilt hebben dat iedereen die niet snel genoeg weg is een mep krijgt als 'aanmoediging'. Zelfs in een menigte gaat het dan heel wat sneller namelijk. Niet echt een tactiek die uitblinkt in fijngevoeligheid ofzo, maar nog wel een legale tactiek die werkt. De truc daarmee is namelijk dat je iedereen moet terugdrijven. Je kan niet iedereen die er op eerste gezicht aardig uitziet er door laten en proberen slechts echte relschoppers voor je uit te drijven, want dan is je kordon direct lek en begint vroeg of laat het gelazer aan de andere kant van de lijn weer. Vandaar dus. Het lijkt misschien op eerste oog een avondje freestyle scholieren meppen, maar wat er achter zit is eigenlijk best logisch.
||||
Citaat:
wat, in het kader van ME'ers mishandelen of zo ? Citaat:
omdat dat pas in uiterste instantie mag, en o wee als je iemand buitensporig verwondt of doodschiet, dan ben je meteen je baan en/of je reputatie kwijt. Niet dat ik dat een goede zaak vind, maar dat is wel waarom een agent niet snel gaat schieten. of het waren twee agenten die gezakt waren voor de schiettest, de helft van die lui kan immers niet schieten he... Citaat:
Je punt klopt. Maar iemand die al op de grond ligt en compleet hulpeloos is hoef je niet nog een trap na te geven, en iemand die meewerkt hoef je niet door je hond te laten bijten. Dat het om een menigte gaat die in controle gehouden moet worden, doet m.i. niks af aan de rechten van de personen die toevallig deel uitmaken van de menigte.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Dan is die agent in levensgevaar door een gewapend iemand en kan vluchten ook niet meer. Schieten is dan toegestaan meende ik zo. Ook best wel gewenst aangezien die zes gewapende idioten iets van acht mensen met steekwonden in het ziekenhuis deden belanden. Maar ja, zoals ik al zei, de beveiliging van dat cafe loste het op door de twee bewapende relschoppers een stoel op hun hersenpan te parkeren, waren die er niet geweest dan was er gewoon een dode agent, zes dode cafebezoekers, tig gewonden en zes loslopende daders geweest. Het was echt een van die zaken die mijn vertrouwen in de politie door de bodem slaan. Overigens ben ik het met je eens dat het belachelijk is hoewel juridische geharrewar er vaak is over zelfs de meest terecht geloste schoten. Citaat:
Laten bijten op commando als dat onnodig is is uiteraard ernstiger maar ja, dat is ter plekke al vaak onduidelijk, laat staan achteraf als je een klacht in zou dienen. Dat praat het niet goed, maar ja, die ME'er staat ook met vijftig man voor zijn neus die zijn dood kunnen worden als hij niet oplet of over zich laat lopen. Zijn het antiglobalisten dan kan er zelfs nog een scheef lachje vanaf als ze neergeknalt worden omdat ze met een brandblusser lopen te slepen en kijken we niet op een mep teveel, zijn het kinderen of anderszins niet typische relschoppers dan ligt het veel gevoeliger. Citaat:
ME optreden om een groep met enkele relschoppers weer rustig te krijgen is ongeveer als hartchirurgie verrichten met een hakbijl; je kunt nooit goed optredenm, hoe voorzichtig of doortastend je ook bent. ![]() Citaat:
Vaak is het dan ook het inschatten van die factor waar het mis gaat. Ik denk dat dit geval er ook een van was. Als de afweging gemaakt werd toen de mensen zich op z'n slechtst gedroegen dan kan de rest van het optreden te geweldadig zijn geweest.
Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 21:51. |
![]() |
|
Je kan wel een klacht indienen, 9 van de 10 keer zal er niks mee gedaan worden maar als ik onterecht klappen krijg dien ik sowieso een klacht in, succes
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Sta je dan eigenlijk in je recht? Als je jezelf verdedigd tov een agent die jou aanvalt, terwijl je hem daar geen reden toe hebt gegeven?
Laatst gewijzigd op 15-05-2006 om 13:25. |
![]() |
||
Citaat:
Een mep krijgen van de ME die een charge uitvoert valt daar uiteraard niet onder omdat je om daar uberhaupt te staan de politieorder dat de menigte achteruit moet of weg moet gaan moest negeren.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Dode en gewonden na politie-inval Bijlmer KreZor | 33 | 14-05-2009 16:05 | |
Politie nam bedreigingen aan T. van Gogh niet serieus. Metro publiceert enige e-mails Gatara | 72 | 15-11-2004 22:44 | |
Probleemjeugd treitert politie Ede Plusmarktboy | 125 | 01-10-2004 11:02 | |
Algemene schoolzaken |
tevredenheid politie (alvast bedankt) Patrick_vN | 18 | 04-02-2004 18:24 | |
toenemend machtsvertoon politie Blitzkrieg Bop | 30 | 31-05-2003 08:57 | |
Muziek |
Politie New York vreest rappersoorlog Main | 14 | 05-11-2002 13:07 |