Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2002, 19:09
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
TechXP schreef:
En waarom zou hij een grapje maken. Sommige mensen kunnen ook serieus zijn over die zaken.
Ik ben bloedserieus. Ik vond de argumenten e.d. alleen nogal bespottelijk, vandaar mijn spot. (duh)

Oh ja, over de reacties van planten:
Wanneer een plant beschadigd raakt o.i.d. scheidt deze chemische stoffen af, die vrijkomen door de beschadiging. Het is dus niet zo dat de plant beschadigd raakt, er een zenuwprikkel naar het ruggenmerg gaat, naar de hersenen, waardoor de plant denkt 'HELP, IK WORDT BESCHADIGD' en vervolgens naar zijn medeplantjes roept dat er gevaar is. Kortom: een plant voelt GEEN pijn e.d. Simpel, klaar, uit. Daar KUN je niet eens over discussiëren.
Oud 10-09-2002, 19:13
Roger
Roger is offline
Ik heb mijn gebit eens aandachtig bestudeerd en kwam erachter dat ik alleseter ben. Ik eet dus vlees omdat dit vannuit de natuur zo hoort, je hebt niet voor niks zo'n gebit ontwikkeld.........
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 22:08
Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Roger schreef:
Ik heb mijn gebit eens aandachtig bestudeerd en kwam erachter dat ik alleseter ben. Ik eet dus vlees omdat dit vannuit de natuur zo hoort, je hebt niet voor niks zo'n gebit ontwikkeld.........
Dus is het goed om vlees te eten...???
Oud 10-09-2002, 22:18
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ja de mens is een alleseter, maar vlees eten is natuurlijk als het ook op natuurlijke wijze wordt bemachtigd. Dus door het jagen erop, zoals leeuwen doen bv. Ik ben dus vegetarier, maar ik zou dus alleen vlees eten in 'overlevingssituaties'.
Oud 11-09-2002, 05:36
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Roger schreef:
oh en jij wist zeker neit dat ons darmen stelsel zich zo heeft gevoleerd dat rauw vlees eten je dood kan betkenen?

bovendien heb je toch de keuze geen vlees te eten en dat maakt eht eten van vlees overbodig en dus nog gruwenlijker en zelfzuchtiger dan het al was
Oud 11-09-2002, 10:50
Roger
Roger is offline
Citaat:
TechXP schreef:

Ja de mens is een alleseter, maar vlees eten is natuurlijk als het ook op natuurlijke wijze wordt bemachtigd. Dus door het jagen erop, zoals leeuwen doen bv. Ik ben dus vegetarier, maar ik zou dus alleen vlees eten in 'overlevingssituaties'.
De hele maatschappij is zo ingedeeld dat je alles uitbesteed behalve je eigen beroep en simpele handelingen.
Ik weet dat andere beter kunnen 'jagen' dan ik, daarom besteed ik dat uit. En hoe zij aan het vlees komen is niet mijn zorg.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 11:46
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Roger schreef:

De hele maatschappij is zo ingedeeld dat je alles uitbesteed behalve je eigen beroep en simpele handelingen.
Ik weet dat andere beter kunnen 'jagen' dan ik, daarom besteed ik dat uit. En hoe zij aan het vlees komen is niet mijn zorg.
De maatschappij heeft geen flikker met je gebit te maken.
Oud 11-09-2002, 12:53
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Roger schreef:

systematisch fokken en doden dat noem i nou niet echt jagen.....

feit blijft dat je het eet terwijl er alternatieven zijn en dat is in mijn opinie op zijn minst zeer kwalijk te nemen
Oud 11-09-2002, 17:34
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
De maatschappij heeft geen flikker met je gebit te maken.
Bovendien wordt er niet meer gejaagd! Men staat lui met een luchtpistool te schieten, in plaats van zich in het zweet werkend achter een koe aan te rennen.

[Jongeman, ik vind je ZO charmant dat ik je gewoon even ga optillen.]
'We moeten er vandoor, ik heb de plee gemold.'
Oud 11-09-2002, 17:44
yvonnaah
yvonnaah is offline
ik dacht altijd dat vegetariers wel vis atuh maar toch vind ik da wel raar want ik vind een vis net zo goed een dier als een dier met vlees.... toch??
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 20:53
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
vis = dier
als je vegetarier bent eet je geen dier, dus geen vis.
hoort dit btw niet op flora & fauna?
ach, eigenlijk is vegetarisch een manier van leven, kan dus wel op lifestyle denkik
Oud 12-09-2002, 09:15
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Bovendien wordt er niet meer gejaagd! Men staat lui met een luchtpistool te schieten, in plaats van zich in het zweet werkend achter een koe aan te rennen.

Ik zie jou al door een weiland achter een koe aan hobbelen

"wat doe jij hier?!" aan de onderkant van de wc-bril
Oud 12-09-2002, 12:35
Roger
Roger is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Waarom typ je een brief op de computer? Omdat nou eenmaal makkelijker is en tijd bespaart.
Ik snap best dat ze niet meer jagen...........

En dat er zo gefokt wordt komt door de overbevolking, dus een echte vegetarier hoort dan eigenlijk ook geen kinderen te nemen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 12:49
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
En dat er zo gefokt wordt komt door de overbevolking, dus een echte vegetarier hoort dan eigenlijk ook geen kinderen te nemen.
Dat is heel wat anders dan fokken.
Bij fokken wordt het dier bewust zwanger gemaakt. Dus op een kunstmatige manier of er een mannetje bijzetten, zodat het dier niet hoeft te zoeken. (Kortom: Ze worden lui gemaakt! )

Bij mensen worden kinderen vrijwillig genomen.
Oud 12-09-2002, 13:36
Roger
Roger is offline
Citaat:
TechXP schreef:

Dat is heel wat anders dan fokken.
Bij fokken wordt het dier bewust zwanger gemaakt. Dus op een kunstmatige manier of er een mannetje bijzetten, zodat het dier niet hoeft te zoeken. (Kortom: Ze worden lui gemaakt! )

Bij mensen worden kinderen vrijwillig genomen.
Doe je serieus een poging?

Omdat er zoveel mensen zijn moeten ze zoeken naar efficientere manieren van dieren doden dan jagen. Als een vegetarier hier echt zo op tegen is neem dan ook geen kinderen, want daardoor zijn ze gedwongen zo te slachten.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 13:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:

Omdat er zoveel mensen zijn moeten ze zoeken naar efficientere manieren van dieren doden dan jagen. Als een vegetarier hier echt zo op tegen is neem dan ook geen kinderen, want daardoor zijn ze gedwongen zo te slachten.
Wie zijn gedwongen te slachten? Vegetarische kinderen? Die zullen denk ik dan niet slachten.

Het probleem is juist dat er zoveel mensen zijn, alleen omdat we te lui zijn om op jacht te gaan en de gevaren van de natuur niet durven te ervaren.

Waarom zeurt men dan als een leeuw een man opeet? Of een hond een kind dood en aanvreet?
Het is hun 'dierlijk' instinct. Als mensen dieren mogen doden op welke manier dan ook, dan mogen andere dieren toch ook mensen opeten, zonder dat ze doodworden geschoten?

TechXP
Oud 12-09-2002, 18:47
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Roger schreef:

vegetarisers zijn niet tegen overbevolking of de bijverschijnselen van de vlees industrie vegetariers zijn tegen het onnodig vermoorden van beesten...

is het nou zo moeilijk?
Oud 12-09-2002, 18:49
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:

vegetarisers zijn niet tegen overbevolking of de bijverschijnselen van de vlees industrie vegetariers zijn tegen het onnodig vermoorden van beesten...

is het nou zo moeilijk?
pure bullshit trouwens ookal waren er minder mensen op de wereld er zal altijd machinaal geslacht worden.... tijd is geld weet je wel....
Oud 12-09-2002, 18:56
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Roger schreef:
Waarom typ je een brief op de computer? Omdat nou eenmaal makkelijker is en tijd bespaart.
Dat slaat ook 80 keer nergens op.
Citaat:
... dus een echte vegetarier hoort dan eigenlijk ook geen kinderen te nemen.
Wees niet bang, ik NEEM (je KRIJGT ze, maar goed) geen kinderen. Hooguit zou ik ze 'importeren'.

"Voor je het weet lig je kermend van genot over de motor."
Oud 13-09-2002, 08:50
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Wees niet bang, ik NEEM (je KRIJGT ze, maar goed) geen kinderen. Hooguit zou ik ze 'importeren'.

*krijgt Ahnoeld Swarzschnegger - "Junior" (ofzo) visioenen*

(Wie moet JOU nou bezwangeren..?!)

Ieme met augurken.
Nee dat zie ik niet zo 1-2-3 voor me.

"De prutlip."
Oud 13-09-2002, 11:58
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Ik wil Ieme wel bezwangeren!
Oud 13-09-2002, 12:03
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Embraced Pale Death schreef:
Ik wil Ieme wel bezwangeren!
Wat zou je daar voor 'n kindjes van krijgen....?
Oud 14-09-2002, 11:39
Roger
Roger is offline
Citaat:
Ieme schreef:

Ik geloof dat je er zelf bij bent en er niet onverwacht een kind op je stoep staat......
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 11:44
Hukkie
Hukkie is offline
Dat is wel gebruikelijk ja.
Oud 17-09-2002, 17:46
Ieme
Ieme is offline
Ja, maar dan nog NEEM je ze toch niet? (in the non-banal way)
En Kaps, u mag mij wel bezwangeren hoor!
Oud 21-09-2002, 09:23
Ieme
Ieme is offline
up
Kaps, wanneer gaat u mij nou bezwangeren?
Oud 22-09-2002, 10:27
Hobbezak
Hobbezak is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef:
gisteren zat ik met mn moeder en zusje te eten en we hadden het over mensen die vegetarisch zijn, toen kregen we een discussie over vis.
Mijn moeder zei namelijk dat als je vegetarisch bent je wel gewoon vis eet. Ik dacht dat je dan ook geen vis at, want dat zijn immers ook dieren. Mijn moeder was het hier niet mee eens, want die zei een vis is een vis en geen dier
de discussie had niet veel nut want we kwamen er niet uit, dus bij deze mijn vraag aan mensen die vegetarisch zijn/mensen kennen die het zijn/er veel van af weten:

eten vegetariers nou WEL of GEEN vis?? en waarom dan wel/niet? en is een vis nou wel of geen dier?

*sorry als dit al vaak is geweest of verkeerd staat *
ik doe het antoowrd weten... als je veggie bent, en wel viseet, ben je en macrobioot.. da is ikke ook, want mn moeder vond het crap dak geen vlees meer at.
Oud 22-09-2002, 13:02
sweety nick
sweety nick is offline
mag ik wat vragen?
ik eet nou al erg weinig vlees (af en toe wat gehakt= trouwens nog de grootste rotzooi maarja:-) )en nooit vis maarreh wak nou vragen wil is 1) als je dan dingen eet die met behulp van dierlijke vetten zijn gemaakt was dat dan?
2)wat eten jullie dan ter vervanging? tofu is zo onsmakelijk, qorn is wel nog lekker en groentenburgers ook maar die laatste zijn die eigenlijk wel compleet vleesvrij? bedankt
Oud 22-09-2002, 13:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
1) als je dan dingen eet die met behulp van dierlijke vetten zijn gemaakt was dat dan?
Als ik er pas later achterkom dat iets dierlijke vetten bevat, dan voel ik mij triest en erg treurig. Veel schuldgevoelens. Verder kijk ik meestal op de verpakkingen van producten.
En niet voor al het dierlijk vet wordt een dier geslacht, maar om zeker er van te zijn eet ik gewoon niks met dierlijke vetten.

Citaat:
2)wat eten jullie dan ter vervanging? tofu is zo onsmakelijk, qorn is wel nog lekker en groentenburgers ook maar die laatste zijn die eigenlijk wel compleet vleesvrij?
Je hebt maar weinig vervanging nodig. Ik heb eigenlijk nooit echt vervangers gegeten, en ben nog wel gezond hoor!
Ik drink overigens nog wel melk en eet nog scharreleieren.

Voor meer info, raad ik je http://www.vegatopia.com aan!

TechXP
Oud 22-09-2002, 14:31
sweety nick
sweety nick is offline
bedankt! trouwens nog een vraagje : nuja, het meeste beleg voor op de boterham is toch vlees, of vis domme vraag maar wat gebruiken jullie dan? het enigste dat ik namelijk eet is kippewit maar ook tonijnsalade en dat "mag" dan dus eigenlijk ook niet? toch bedankt voor de tip!
Oud 22-09-2002, 14:45
Floosje
Floosje is offline
Citaat:
sweety nick schreef:
bedankt! trouwens nog een vraagje : nuja, het meeste beleg voor op de boterham is toch vlees, of vis domme vraag maar wat gebruiken jullie dan? het enigste dat ik namelijk eet is kippewit maar ook tonijnsalade en dat "mag" dan dus eigenlijk ook niet? toch bedankt voor de tip!
Er zijn zoveel dingen te eten als broodbeleg die vegetarisch zijn. Ik eet vooral jam, kaas, pindakaas, salade, smeerkaas, kokosbrood...
Je hebt trouwnes ook een soort van vegetarisch vlees voor op brood. dat ziet er dan uit als ham ofzo, maar het is wel vegetarisch. Ik vind het zelf niet echt lekker, maar ok
Oud 22-09-2002, 14:47
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
sweety nick schreef:
god mens ga het zelf eens allenmaal uitzoeken luie teef jezus er staan duizende sites op het inet voer vegetarisme...
Oud 22-09-2002, 16:12
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
vegetarische leverworst is wel lekker
Oud 22-09-2002, 16:20
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
en waar haal je dat dan vandaan?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 16:31
sweety nick
sweety nick is offline
hmz ja is wel waar thx floos! en jij , jesus christ, het spijt me echt dat ik je voor een halve seconde uit het zielige wereldje dat je hebt gecreerd voor jezelf heb weggetrokken! het is nou eenmaal makkelijker om het te vragen aan mensen die er alles van weten! en ik heb JOU helemaal niet gevraagd om te antwoorden, ik dwing je nergens toe jochie!
Oud 23-09-2002, 09:01
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
en waar haal je dat dan vandaan?
vegetarische leverworst? van de albert heijn
kgeloof dat het wel een redelijk grote AH moet zijn..dan hebben ze wel een groot assortiment verschillende vegetarisch vlees broodbeleg dat is welchill opzich
Oud 23-09-2002, 09:02
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
sweety nick schreef:
, jesus christ,
jesus CRUST

dyslect

(no offense verder vind ik je nog wel lief enzo )
Oud 23-09-2002, 09:08
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
sweety nick schreef:
hmz ja is wel waar thx floos! en jij , jesus christ, het spijt me echt dat ik je voor een halve seconde uit het zielige wereldje dat je hebt gecreerd voor jezelf heb weggetrokken! het is nou eenmaal makkelijker om het te vragen aan mensen die er alles van weten! en ik heb JOU helemaal niet gevraagd om te antwoorden, ik dwing je nergens toe jochie!

hahahaaha dacht je mij op de kast te kunnen jagen lol
Oud 23-09-2002, 10:53
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
sweety nick schreef:
[nuttig]breezer?[/nuttig]
Oud 23-09-2002, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:
mja, ik moet vis eten van mijn ouders, dat was een van de regels die ze opstelden toen ik ze zei dat ik van af nu geen vlees meer zou eten.. ik vind het op zich niet echt heel erg, aangezien vissen unlike dieren wel degelijk een leven hebben voor ze doodgemaakt worden. ze leven vrij in de zee, krijgen geen chemische troep die ze dikker maakt en zijn in principe niet veroordeeld tot de dood - als je een vis zijnde niet in een net komt dan beland je ook niet op iemands bord, zo simpel is het. bovendien hebben vissen een heel wat minder pijnlijke dood dan dieren, vissen stikken en koeien ed krijgen een stroomstoot of wordt de keel doorgesneden zodat ze doodbloeden. bij vissen duurt de doostrijd hoogstens een minuut, bij dieren kan het uitlopen tot een halfuur of meer.
een ander verhaal is dat vis eten nog altijd moord is, het afpakken van iemands leven voor eigen luxe. ik ben dan ook zo gauw als ik het huis uitga van plan om te stoppen met het eten van vis.

veganisten eten geen behalve geen vlees/vis ook geen kaas, eieren, melk en andere dingen die van dieren afkomstig zijn
Niet mee eens 1 een vis duurt zeker wel 5mins voordat ie stikt en 2 we zullen jou is 5mins onder water laten ik denk dat dat meer pijn paniek etc. veroorzaakt dan 1 stroomschok en het is klaar!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2002, 19:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mja, ik moet vis eten van mijn ouders, dat was een van de regels die ze opstelden toen ik ze zei dat ik van af nu geen vlees meer zou eten..
Kom op zeg, je 'moet' niks. En het is erg dat je ouders zo doen. Vis is vlees!
Het is net zo erg om dat te eten.

Citaat:
ik vind het op zich niet echt heel erg, aangezien vissen unlike dieren wel degelijk een leven hebben voor ze doodgemaakt worden. ze leven vrij in de zee, krijgen geen chemische troep die ze dikker maakt en zijn in principe niet veroordeeld tot de dood - als je een vis zijnde niet in een net komt dan beland je ook niet op iemands bord, zo simpel is het.
- vissen hebben wel een beter leven gehad
- ze krijgen wel degelijk chemische troep binnen, die bv. schepen lozen in de zee
Het geeft mensen geen recht om massa-doding te doen, door met netten te vissen. Zou dit kleinschaliger gebeuren en voor 'eigen gebruik' dan zou ik minder tegen zijn.

Citaat:
bovendien hebben vissen een heel wat minder pijnlijke dood dan dieren, vissen stikken en koeien ed krijgen een stroomstoot of wordt de keel doorgesneden zodat ze doodbloeden. bij vissen duurt de doodstrijd hoogstens een minuut, bij dieren kan het uitlopen tot een halfuur of meer.
Maakt een minder pijnlijke dood uit of je het eet of niet. Een koe kan ook door het hoofd worden geschoten, dan is ie ook binnen een minuut dood.

TechXP
Oud 23-09-2002, 19:21
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
Hobbezak schreef:
ik doe het antoowrd weten... als je veggie bent, en wel viseet, ben je en macrobioot..
Pardon?? Hahaha, waar slaat dat nou weer op? Een macrobioot is heel wat anders.
Oud 23-09-2002, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Pollore schreef:
Niet mee eens 1 een vis duurt zeker wel 5mins voordat ie stikt en 2 we zullen jou is 5mins onder water laten ik denk dat dat meer pijn paniek etc. veroorzaakt dan 1 stroomschok en het is klaar!
Ik heb liever een dood der verstikking dan een dood door stroom, als je daar op doelt. Als je niet genoeg zuurstof binnenrkijgt val je namelijk gewoon flauw (ik kan het weten, aangezien ik een keer bijna ben verdronken, en daar heb ik niets van gemerkt.. het ene moment was ik nog aan het proberen om zo lang mogelijk onder water te blijven, en het volgende moment werd ik een kwarier later wakker op zo'n ligstoel. )
Bovendien is de stroomweerstand bij elk mens(/dier/koe/schaap/enz) anders, waardoor de doodstrijd kan varieren van 1 minuut tot grofweg een kwartier.
Verder worden niet alle beesten afgemaakt door een stroomstoot, bij sommige slachthuizen wordt nog gewoon de keel doorgesneden en wordt er gewacht tot zo'n beestje is doodgebloed.

Citaat:
TechXP schreef:
Kom op zeg, je 'moet' niks. En het is erg dat je ouders zo doen. Vis is vlees!
Het is net zo erg om dat te eten.
Hier in huis 'moet' ik dus wel degelijk een hoop, en heb ik er niets tegen in te brengen. Mijn ouders hebben besloten dat ik tot aan mijn achttiende klein en onvolwassen ben, en dat ik dus pas op mijn achttiende plotsklaps slim genoeg ben om mijn eigen beslissingen te nemen.
Verder is vis in mijn ogen geen vlees. Ja, ik zou liever ook geen vis eten, maar dan zou ik zo ongeveer uithongeren, en bovendien het huis uitgeschopt worden doordat ik niet doe wat mijn lieve paps en mams me opdragen. Ik heb er na overweging voor gekozen geen vlees maar wel vis te eten, en ben daar principieel in ruste mee. Is dat fout?

Citaat:
- vissen hebben wel een beter leven gehad
- ze krijgen wel degelijk chemische troep binnen, die bv. schepen lozen in de zee
Het geeft mensen geen recht om massa-doding te doen, door met netten te vissen. Zou dit kleinschaliger gebeuren en voor 'eigen gebruik' dan zou ik minder tegen zijn.
- Dat zeg ik
- Die troep die ze binenkrijgen wordt niet expres in het water gedumpt om die vissen vet te mesten. Ik ben tegen milieuvervuiling, maar als argument tegen het eten van vis vind ik dit niet meetellen.

Citaat:
Maakt een minder pijnlijke dood uit of je het eet of niet. Een koe kan ook door het hoofd worden geschoten, dan is ie ook binnen een minuut dood.
Onder andere, ja. En een koe die aan het eind van zijn leven in de vrije weilanden een spuitje krijgt van de dokter, zou ik wel eten. Noem het hypocratie, maar in mijn ogen is dat juist goed, en ik vind zoiets best te vergelijken met donorschap. Wordt daar ook niet iets afgestaan na de dood, voor consumentie van anderen?

LET WEL, die ging dus over die vrije blije koe met een goed leven. De koe die in deze maatschappij eigenlijk niet meer bestaat, eigenlijk.

Een minder pijnlijke dood heeft voor mij dus zeker waarde, ja. Ik ben tegen het vermoorden van beesten voor je eigen luxe. Maar, ik heb ook geen zin om uit te hongeren. Dus uit de meerdere slechte dingen heb ik iets gekozen wat mij het minst erg leek (en lijkt).

Trouwens, jullie beiden proberen me nu nogal je eigen mening aan te smeren. Stel ik niet echt op prijs.

[disclaimer] Hoewel ik voor opbouwende kritiek wel altijd open sta. Dus als je die hebt, laat niets je tegenhouden, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 15:09
TechXP
TechXP is offline
Als jij er rust mee hebt, dan is het goed!

Maar iedereen is natuurlijk anders, ik zou liever het huis uitgeschopt worden en 'verhongeren', dan tegen mijn zin iets gaan eten of doen.

Citaat:
Onder andere, ja. En een koe die aan het eind van zijn leven in de vrije weilanden een spuitje krijgt van de dokter, zou ik wel eten. Noem het hypocratie, maar in mijn ogen is dat juist goed, en ik vind zoiets best te vergelijken met donorschap. Wordt daar ook niet iets afgestaan na de dood, voor consumentie van anderen?
Nou, waarom is kannibalisme, dan verboden? Dan kunnen ze ook alle oudere mensen een spuitje geven en voeren aan de kannibalen of aan de vleesetende dieren in de dierentuin of gewoon die in het wild leven.

Ik word iig geen donor, mijn laatste wens is juist mijn overblijfselen boven bijvoorbeeld het regenwoud te gooien, zo hebben andere dieren er nog wat aan!

TechXP
Oud 24-09-2002, 15:39
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef:
Als jij er rust mee hebt, dan is het goed!

Maar iedereen is natuurlijk anders, ik zou liever het huis uitgeschopt worden en 'verhongeren', dan tegen mijn zin iets gaan eten of doen.
Mja, maar jij bent waarschijnlijk een stuk ouder. Bovendien zou ik op die manier zo ongeveer mijn hele toekomst weggooien, aangezien ik dan ook zelf lesgeld ed zou moeten betalen, wat ik als klein zielig vijftienjarig meisje niet aankan. Dan blijf ik nog wel twee jaartjes bij m'n ouders, weet ik in elk geval zeker dat ik de studie kan gaan doen die ik ook WIL doen.

Citaat:
Nou, waarom is kannibalisme, dan verboden? Dan kunnen ze ook alle oudere mensen een spuitje geven en voeren aan de kannibalen of aan de vleesetende dieren in de dierentuin of gewoon die in het wild leven.

Ik word iig geen donor, mijn laatste wens is juist mijn overblijfselen boven bijvoorbeeld het regenwoud te gooien, zo hebben andere dieren er nog wat aan!

TechXP
Hehe, nu raak je een gevoelige snaar.. Ik weet niet waarom kannibalisme verboden is. En om heel eerlijk te zijn snap ik ook helemaal niet waarom dat wel niet zo is, en niemand hier in de buurt kan het me uitleggen. Waarom zou je mensen begraven en cremeren als je ze veel nuttiger kan besteden? Aan hun lichaam hebben ze toch niet veel meer, dan kun je ze beter aan hun vlees-etende familieleden voeren. 'Omdat dat geen blijk van respect is', wordt er dan gezegd, maar wie zegt dat zo'n lijk respect verdient? Het ding is dood, er zit geen ziel oid meer in, er is niemand voor vermoord.. Waarom zou je het dan niet mogen eten?

Donor zal ik ook nooit worden trouwens, daar ben ik te egoistisch voor. Maar wat ik heel misschien wel doe, is als tot aan mijn dood mij nog steeds niet duidelijk is uitgelegd waarom kannibalisme dan wel niet zo fout is, dat ik mezelf dan laat opeten door familie. Gaan ze absoluut niet fijn vinden, maar ja, als je mijn laatste wens niet vervullen dan is dat een teken van disrespect, en dat is fout he. *grin*

Jezelf over een regenwoud uitstrooien is niet echt slim btw, aangezien als een dier wat carnivoor is eenmaal mensenvlees heeft gegeten die altijd meer wil. Dan krijg je tijgers en derglijke die mensen in de nabije dorpjes gaan aanvallen, enzo.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 16:30
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Mja, maar jij bent waarschijnlijk een stuk ouder. Bovendien zou ik op die manier zo ongeveer mijn hele toekomst weggooien, aangezien ik dan ook zelf lesgeld ed zou moeten betalen, wat ik als klein zielig vijftienjarig meisje niet aankan. Dan blijf ik nog wel twee jaartjes bij m'n ouders, weet ik in elk geval zeker dat ik de studie kan gaan doen die ik ook WIL doen.
Ja, het is wel een verstandige keuze, maar toch zou ik liever mijn leven vergooien, dan tegen mijn principes in te gaan. Maar zo ben ik nou eenmaal!
Citaat:
Maar wat ik heel misschien wel doe, is als tot aan mijn dood mij nog steeds niet duidelijk is uitgelegd waarom kannibalisme dan wel niet zo fout is, dat ik mezelf dan laat opeten door familie.
"Wij zijn hier vandaag bijeen om onze laatste eer te bewijzen aan een dierbare! Eet smakelijk! "

Citaat:
Jezelf over een regenwoud uitstrooien is niet echt slim btw, aangezien als een dier wat carnivoor is eenmaal mensenvlees heeft gegeten die altijd meer wil. Dan krijg je tijgers en derglijke die mensen in de nabije dorpjes gaan aanvallen, enzo.
Het was maar als voorbeeld, maar ik zou het liefst zien dat mijn lichaam voor zoiets dergelijks wordt gebruikt, want cremeren is slecht voor het milieu, en begraven is zonde (moet je weer hout of metaal gebruiken voor de kist ).

TechXP
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten