Oud 13-09-2002, 01:44
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Na de film SLC Punk gezien te hebben (erg goeie film trouwus) ben ik meer gaan nadenken over poseurs (wannabes).

Meestal vinden de mensjes de wannabe's vreselijke mensen (terwijl ze dat niet hoeven te zijn).

Maar wat is een wannabe? Iemand die zich probeert te kleden als een bepaalde groep, toch? Of degene het nou doet omdat het mooi is, of omdat de groep leuk is om mee om te gaan of whatever...

Maarrr... dan zijn wij allemaal zelf wannabe's. Wij willen allemaal een uniform hebben waardoor we makkelijk herkend kunnen worden. We kunnen nu op straat mensen herkennen die ongeveer hetzelfde denken als wij! geweldig!

Waar halen wij dan de arrogantie vandaan om niet open te staan voor wannabe's. Iedereen is het stereotiepe 'wannabe' geweest. Op dat moment was nix erger dan een 'hoger' persoontje (een persoon die je als een god zag) die je negeerde.

Ik vind het gewoon stom dat mensjes andere mensjes niet lief vinden, ookal hebben ze de beste intenties...

Het kan natuurlijk te maken hebben met de pubertijd... De meeste wannabes zijn puber. Maar waar is ons begrip?
Ik voel me net een priester... tsk

Nouja, dit geldt uiteraarsch niet voor iedereen.
en het is vast zo'n lap tekst dat je het niet eens hebt gelezen.
toch bedankt...
Oud 13-09-2002, 06:59
dr martens
dr martens is offline
Whoooooow hoelang heb je hier over nagedacht kerel?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 07:55
Qamra
Qamra is offline
En dat is zeeeeeeeeeeeeeheeeeeeeeeeeeeeeeeveeeen!!

Oud 13-09-2002, 08:27
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Embraced Pale Death schreef:

Ik voel me net een priester... tsk
Ieew, een priester!

Maar even over 'waar-ons-begrip-is-gebleven':

Niemand vind het leuk om nageaapt te worden. (Denk aan kleine broertjes/zusjes die telkens hetzelfde willen doen als jij. Tot op zekere hoogte vertederend, maar daarna absoluut irritant.)Misschien vat je het in het begin nog op als compliment maar op een gegeven moment begint het vervelend te worden. Ik denk dat dat de drijvende kracht is achter het fenomeen "wij haten wannabees".
Oud 13-09-2002, 09:40
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Hukkie schreef:

Niemand vind het leuk om nageaapt te worden. (Denk aan kleine broertjes/zusjes die telkens hetzelfde willen doen als jij. Tot op zekere hoogte vertederend, maar daarna absoluut irritant.)Misschien vat je het in het begin nog op als compliment maar op een gegeven moment begint het vervelend te worden. Ik denk dat dat de drijvende kracht is achter het fenomeen "wij haten wannabees".
Idd. Iedereen wil zich uiteindelijk toch op een of andere manier onderscheiden van anderen, al is het alleen al om het feit dat je (h)erkend wilt worden . (bla bla...)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 11:48
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Tis wel 'n logische reactie van mensen om na-apers wannebe's te noemen.. maar eerlijk is anders..
Oud 13-09-2002, 11:49
Embraced Pale Death
Ja, ik denk dat dat idd de drijvende reden is, maar zijn wij dan echt zo dom om ze te haten?
Ze doen het toch niet met opzet?
Ze zijn gewoon onwetend...
Oud 13-09-2002, 11:50
Hukkie
Hukkie is offline
Misschien zijn ze onwetend, maar ze weten heus wel wat ze doen, als je het mij vraagt. Het is gewoon een manier van 'tegen iemand opkijken' ook al ontkennen ze het nog zo hard.
Oud 13-09-2002, 11:51
Verwijderd
Zeuren over wannabe's die 'jouw' genre verpesten is net zoiets als ontkennen dat je zelf ook ooit brugpieper bent geweest.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 11:53
Embraced Pale Death
Hmmz, misschien is het wel gewoon de kringloop van het leven...
Oud 13-09-2002, 11:53
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Zeuren over wannabe's die 'jouw' genre verpesten is net zoiets als ontkennen dat je zelf ook ooit brugpieper bent geweest.
Het is niet zeuren, het is.... *kijkt met wijze blik in de lucht*.... filosofisch nadenken over de oorsprong van dit fenomeen.
Oud 13-09-2002, 14:29
AtHell
AtHell is offline
*poost als appeltaart* :]

niet om een evil cherry poseur te zijn maaruh.. dit is toch wel een teveelste topic over wannabee zijn of iig iets in die richting.. k bedoel.. waar gaat t heen met t forum ?? *verklaart het forum tot wannabee forum dat t niet red bij de echte fora*
Oud 13-09-2002, 14:48
punkyfish
punkyfish is offline
Geheel terzijde: WAAR HEB JIJ SLC PUNK GEZIEN! Ik ben er echt al eeuwen naar op zoek, heb hem vorig jaar op tv gezien maar echt nergens kun je hem kopen/huren... Voor zover ik weet dan. Heb wel de soundtrack
Oud 13-09-2002, 15:08
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
Geheel terzijde: WAAR HEB JIJ SLC PUNK GEZIEN! Ik ben er echt al eeuwen naar op zoek, heb hem vorig jaar op tv gezien maar echt nergens kun je hem kopen/huren... Voor zover ik weet dan. Heb wel de soundtrack

ook geheel terzijde:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg...glance&s=video
Oud 13-09-2002, 19:11
Tony
Tony is offline
onzekere pubertjes proberen zich een houding aan te meten en gaan anderen imiteren. maar zoals iedereen weet zijn onzekere mensen minderwaardig dus het is best geoorloofd om wannabe's te beschimpen en bespotten. ze vragen er immers om. en als je me nu een eikel vindt dan ben je of een sukkel met een te groot geloof in gelijkheid van mensen of je bent zelf gewoon een wannabe. i dont care, i rock and you suck

Laatst gewijzigd op 13-09-2002 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:33
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
De meesten die beginnen met het na-apen van anderen, ontwikkelen na een tijdje vanzelf hun eigen stijl.
Want geef toe, de meeste "alto's" hier hebben het wel van iemand "afgekeken" en zijn daarna hun eigen weg gegaan..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:37
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Tony schreef:
maar zoals iedereen weet zijn onzekere mensen minderwaardig dus het is best geoorloofd om wannabe's te beschimpen en bespotten. ze vragen er immers om.
eigenlijk wil ik hier liever geen woorden aan vuil maken..
ik zal mezelf daarom beheersen en je niet de huid vol schelden..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 19:51
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
Tony schreef:
onzekere pubertjes proberen zich een houding aan te meten en gaan anderen imiteren. maar zoals iedereen weet zijn onzekere mensen minderwaardig dus het is best geoorloofd om wannabe's te beschimpen en bespotten. ze vragen er immers om. en als je me nu een eikel vindt dan ben je of een sukkel met een te groot geloof in gelijkheid van mensen of je bent zelf gewoon een wannabe. i dont care, i rock and you suck
onzekere pubertje geven graag af op anderen die in een soort gelijke situatie verkeren om zichzelf tochnog een beetje de grote man te kunnen voelen vaak gaat dit gepaard met stoere engelse slogans en scheldwoorden....
Oud 13-09-2002, 19:56
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
vaak gaat dit gepaard met stoere engelse slogans en scheldwoorden....
"anarchie!" & "anti-commercie!"

En ondertussen hard roepen dat je de Sex Pistols zo cool vind want dat is toch wel het toppunt van bovenstaande *kuch*
Oud 13-09-2002, 21:57
Ninnoc
Ninnoc is offline
je hebt gelijk en ook lekker verwoord!

maar goed, ik kan me soms wel indenken dat je iemand een wannabee noemt.
voorbeeld: jij bent zwaar anarchistisch, punk alles erop en er aan. Dan lijkt t me toch vervelend als mensen met che shirts lopen zonder dat ze meer weten dan dat het che is en iets met cuba te maken heeft en constant overal de anarchistische A op zetten omdat dat gewoon hip is.
Maar vaak zijn deze mensen niet eens echt wannabee, ze willen wel hip zijn, en als dat toevallig punk is, maar niet perse punk, ze interreseren zich niet echt in de punkscene. Ze willen hip zijn voor de andere hippe kindertjes niet voor de punkers. in hoe verre zijn het dan wannabees?
Oud 13-09-2002, 22:32
funest
funest is offline
geweldige film trouwens
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 00:13
Embraced Pale Death
Citaat:
je$u$ crust schreef:

onzekere pubertje geven graag af op anderen die in een soort gelijke situatie verkeren om zichzelf tochnog een beetje de grote man te kunnen voelen vaak gaat dit gepaard met stoere engelse slogans en scheldwoorden....
zoals mijn sig? *huil*
Oud 14-09-2002, 00:16
Embraced Pale Death
Citaat:
Ninnoc schreef:
je hebt gelijk en ook lekker verwoord!

maar goed, ik kan me soms wel indenken dat je iemand een wannabee noemt.
voorbeeld: jij bent zwaar anarchistisch, punk alles erop en er aan. Dan lijkt t me toch vervelend als mensen met che shirts lopen zonder dat ze meer weten dan dat het che is en iets met cuba te maken heeft en constant overal de anarchistische A op zetten omdat dat gewoon hip is.
Maar vaak zijn deze mensen niet eens echt wannabee, ze willen wel hip zijn, en als dat toevallig punk is, maar niet perse punk, ze interreseren zich niet echt in de punkscene. Ze willen hip zijn voor de andere hippe kindertjes niet voor de punkers. in hoe verre zijn het dan wannabees?
nah, wrom zou dat vervelend zijn?
je kan toch gewoon accepteren dat ze het voor de mode doen?
als jij maar van jezelf weet dat je het voor een bepaald ideaal doet.
toch?
Oud 14-09-2002, 00:58
Vice
Vice is offline
Citaat:
wallflower schreef:
De meesten die beginnen met het na-apen van anderen, ontwikkelen na een tijdje vanzelf hun eigen stijl.
Want geef toe, de meeste "alto's" hier hebben het wel van iemand "afgekeken" en zijn daarna hun eigen weg gegaan..
De meeste? Allemaal zul je bedoelen. Iedereen pikt wel iets van een ander. Of je het nou bewust of onbewust doet. Alleen blinde mensen niet, omdat die niet door beelden beinvloed worden.
Of mensen die nog nooit andere mensen hebben gezien en dan hun eigen kleding moeten ontwerpen.
Oud 14-09-2002, 11:02
Chelsea
Chelsea is offline
je moet 't woordje wannabe niet zo letterlijk nemen
't betekent wat anders dan de letterlijke vertaling (net als alto)
Oud 14-09-2002, 11:09
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:

toch?
Ja goed, maar ik denk dat het vervelend is om te zien dat er iemand met 'jouw stijl' aan de haal gaat, enkel omdat het 'zo cool' is. Het komt ook behoorlijk dom over als iemand met A-tjes gaat smijten alsof het niets is, puur vanwege het stijlicoon, terwijl er zo'n diepe achtergrond aan vast zit. Hetzelfde met de V&D-truitjes met Che. Zo gaat de morele waarde van de bepaalde persoon of het bepaalde teken ook omlaag als je het mij vraagt en dat lijkt me juist zo moeilijk te accepteren.
Oud 14-09-2002, 13:23
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:

toch?
als ik een dolce&gabana (of hoe je dat ook mag schrijven) shirt met che zie denk ik toch 'hmm jammer'....
het idee erachter gaat zo weg, als iedereen met A shirts loopt betekent t op het laatst nix meer
Oud 14-09-2002, 13:24
Hukkie
Hukkie is offline
@ Ninnoc: *schud hand*
Oud 14-09-2002, 15:49
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
@ Ninnoc: *schud hand*
hmm *neemt t maar aan en schud uitbundig terug of mee*
Oud 14-09-2002, 15:55
disaster
disaster is offline
film is idd vet

verder geen mening
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 16:19
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

hmm *neemt t maar aan en schud uitbundig terug of mee*
Oud 14-09-2002, 19:12
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:

toch?
dus om maar iets te noemen; als een gothic persoontje voorbij andere 'n groepje goths lopen, denkt dat groepje dat het een wannabe is, terwijl dat persoontje die stijl ook gewoon mooi vindt en doet wat hij/zij zelf wilt.
dus in hoeverre herken je een wannabe? dat kan toch niet, als je iemand ziet lopen toevallig met dezelfde ketting of shirt hoeft het toch niet meteen een wannabe te zijn. soms kun je mensen behoorlijk fout beoordelen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten