Een beetje late post, maar ook ik ben ingeloot voor geneeskunde! Ik was ontzettend verbaasd toen ik het hoorde maar was ook wel erg blij. Ik had al helemaal bedacht wat ik zou gaan doen als ik uitgeloot zou worden, maar dat was dus niet nodig. Ik ga nu naar de UvA (wie nog meer!?) maar ik probeer nog te ruilen naar de VU.
Maar wat een verschrikking is dat loten, zoveel mensen die nu teleurgesteld zijn en hun 'droom' niet uit zien komen. Ook al ben ik door dit systeem wel ingeloot, ik blijf het raar vinden dat er puur willekeurig mensen uitgepikt worden ongeacht motivatie, of wat dan ook. In veel van de lootstudies zijn sociale vaardigheden minstens zo belangrijk als hoge cijfers. Waarom wordt daar niet naar gekeken? Waarom krijgt niet iedereen een eerlijke kans om toegelaten te worden? En als het dan al op basis van cijfers moet gaan waarom worden er dan nog zoveel mensen in de hoge klasses uitgeloot? Niet dat ik het die andere mensen niet gun, maar naar mijn idee is het niet echt heel eerlijk.
Voor alle uigelote mensen, ontzettend zonde, en veel succes met een eventuele loting volgend jaar. En voor iedereen verder: veel succes het komende jaar!
|