Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2006, 07:21
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
L'air du temps schreef op 19-07-2006 @ 00:16 :
Het nadeel van selectie aan de poort vind ik wel dat laatbloeiers hierdoor geen kans krijgen...
Decentrale selectie kan je doen als je 18, 19, 20 bent?? Dat valt toch wel mee? Tijd zat om tot dietijd wat anders te gaan doen.

En de DS mag wat mij betreft dat ook minder zwaar worden hoor, maar het is een beter alternatief dan de gewogen loting.
Oud 21-07-2006, 17:57
IJsblok
IJsblok is offline
Een beetje late post, maar ook ik ben ingeloot voor geneeskunde! Ik was ontzettend verbaasd toen ik het hoorde maar was ook wel erg blij. Ik had al helemaal bedacht wat ik zou gaan doen als ik uitgeloot zou worden, maar dat was dus niet nodig. Ik ga nu naar de UvA (wie nog meer!?) maar ik probeer nog te ruilen naar de VU.

Maar wat een verschrikking is dat loten, zoveel mensen die nu teleurgesteld zijn en hun 'droom' niet uit zien komen. Ook al ben ik door dit systeem wel ingeloot, ik blijf het raar vinden dat er puur willekeurig mensen uitgepikt worden ongeacht motivatie, of wat dan ook. In veel van de lootstudies zijn sociale vaardigheden minstens zo belangrijk als hoge cijfers. Waarom wordt daar niet naar gekeken? Waarom krijgt niet iedereen een eerlijke kans om toegelaten te worden? En als het dan al op basis van cijfers moet gaan waarom worden er dan nog zoveel mensen in de hoge klasses uitgeloot? Niet dat ik het die andere mensen niet gun, maar naar mijn idee is het niet echt heel eerlijk.

Voor alle uigelote mensen, ontzettend zonde, en veel succes met een eventuele loting volgend jaar. En voor iedereen verder: veel succes het komende jaar!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 19:11
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 16-07-2006 @ 23:49 :
Als het niet zoveel zijn maakt het niet zo uit, maar omdat er dit jaar zóveel mensen waren die boven de 8 zaten (dat moet wel als je ziet hoe weinig er ingeloot zijn in categorie B t/m E, en kijkt naar t aantal plaatsen), zou t best kúnnen zeg ik dat dat gebeurd.
Ik denk eigenlijk niet dat dat het geval is. Er waren 6583 aanmeldingen en 2850 plaatsen. In totaal zijn 1949 (442+818+481+208) volgens het lotingssysteem ingeloot. Er zijn dus nog 901 plaatsen voor anderen over. Deze anderen zijn mensen die inderdaad een 8 of hoger hebben gehaald, maar ook de decentrale selectie zit hierbij.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 19:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Vandaag eindelijk mijn propedeuse kunnen faxen, dus mijn inschrijving kan geregeld worden
Met citaat reageren
Oud 21-07-2006, 19:36
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 21-07-2006 @ 20:11 :
Ik denk eigenlijk niet dat dat het geval is. Er waren 6583 aanmeldingen en 2850 plaatsen. In totaal zijn 1949 (442+818+481+208) volgens het lotingssysteem ingeloot. Er zijn dus nog 901 plaatsen voor anderen over. Deze anderen zijn mensen die inderdaad een 8 of hoger hebben gehaald, maar ook de decentrale selectie zit hierbij.
Pff.. Zeg dat er 350 mensen door de decentrale selectie zijn gekomen. Wat een toestroom dan. (deze cijfers had ik nog nooit zo gezien eigenlijk)
Oud 22-07-2006, 12:56
marjolein1986
marjolein1986 is offline
Je moet bedenken dat er ook plaatsen gereserveerd zijn voor mensen die nog geen cijferlijst hebben kunnen insturen. Deze zijn dus puur en alleen op gunstig lotnummer ingeloot (mochten ze een voldoende cijferlijst hebben).
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 22:29
L'air du temps
L'air du temps is offline
Citaat:
fractuur schreef op 19-07-2006 @ 08:21 :
Decentrale selectie kan je doen als je 18, 19, 20 bent?? Dat valt toch wel mee? Tijd zat om tot dietijd wat anders te gaan doen.

En de DS mag wat mij betreft dat ook minder zwaar worden hoor, maar het is een beter alternatief dan de gewogen loting.
naja laatbloeiers zijn mensen die opbloeien als ze met dat bezig zijn dat ze leuk vinden, je kan dus voor je studie geneeskunde niet lekker uit de verf komen terwijl je miss een geweldige geneeskunde student zou zijn. En verder is decentrale selectie prima, maar ik ben er om deze reden gewoon niet voor dat de gewoge loting af wordt geschaft en er alleen decentrale selectie komt...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 14:47
marjolein1986
marjolein1986 is offline
Ik ben voor de manier waarop ze het in Frankrijk en België doen, gewoon een test afnemen en de beste zoveel krijgen een plaats.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 21:13
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Gaan er eigenlijk nog mensen hier bezwaar aantekenen die zijn uitgeloot? En denken jullie dat dat veel zin heeft? De ib-groep schijnt wel elk jaar een aantal plaatsen aan mensen toe te kennen die bezwaar hebben aangetekend...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 22:41
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
*_*LoLllyS*_* schreef op 23-07-2006 @ 22:13 :
Gaan er eigenlijk nog mensen hier bezwaar aantekenen die zijn uitgeloot? En denken jullie dat dat veel zin heeft? De ib-groep schijnt wel elk jaar een aantal plaatsen aan mensen toe te kennen die bezwaar hebben aangetekend...
Als je een 'gewone' uitloter bent geef ik je heel weinig kans. Het levert pas wat op als je tijdens je SE's en CE's op een of andere manier hinder hebt gehad bij het leren. Iemand had het in dit (of een ander topic over loting) gequote, en daarin staat het heel duidelijk.
Oud 24-07-2006, 14:44
Angrie
Angrie is offline
Heej!

Ik ga geneeskunde aan de vu studeren, heb alleen nog steeds geen inschrijfpakket ontvangen? Geldt dat voor meer mensen?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 15:01
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Angrie schreef op 24-07-2006 @ 15:44 :
Heej!

Ik ga geneeskunde aan de vu studeren, heb alleen nog steeds geen inschrijfpakket ontvangen? Geldt dat voor meer mensen?
ik heb mijn inschrijvingen wel ontvangen, moesten die niet komen maximaal 5 werkdagen na het ontvangen van het bewijs van toelating? Anders moet je misschien even bellen?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 17:47
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Angrie schreef op 24-07-2006 @ 15:44 :
Heej!

Daar heb ik vanmiddag over gebeld en er schijnt wat fout te zijn gegaan bij het verzenden. Je moet even 020-5985020 bellen, en dan vragen hoe het zit. Je kan twee dingen doen: 1. volgende week het pakket ontvangen zodat je de laatste week je aanmelding kan opsturen. 2. Even langs de VU rijden met een stapel papier om je ter plekke in te schrijven. Ik ga morgen voor optie 2. Het is trouwens niet direct een fout van het VU, maar toch vond ik dat ze mensen wel wat beter mochten informeren. Vooral nu iedereen op vakantie is.
Oud 24-07-2006, 19:05
Angrie
Angrie is offline
Daar heb ik vanmiddag over gebeld en er schijnt wat fout te zijn gegaan bij het verzenden. Je moet even 020-5985020 bellen, en dan vragen hoe het zit. Je kan twee dingen doen: 1. volgende week het pakket ontvangen zodat je de laatste week je aanmelding kan opsturen. 2. Even langs de VU rijden met een stapel papier om je ter plekke in te schrijven. Ik ga morgen voor optie 2. Het is trouwens niet direct een fout van het VU, maar toch vond ik dat ze mensen wel wat beter mochten informeren. Vooral nu iedereen op vakantie is.

Die tweede optie vind ik opzich een goed plan. Maar weet je ook waar ik dan moet zijn en welke papieren ik dan precies mee moet nemen? Echt een hele slechte zaak dit, baal er van. Maar goed, hoe laat ga jij morgen? Misschien makkelijk om het even samen te regelen.

Ik hoor het wel

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 19:12
DDM
DDM is offline
Voor de inschrijving moet je in het hoofdgebouw van de VU zijn. De receptie zal je dan wel verder de weg wijzen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten