Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2002, 13:33
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Je hebt van die nummers waar ook wat in een onverstaanbare taal wordt geriedeld waar je dan na vaak genoeg horen zogenaamd mee kunt meezingen. Of vinden jullie het belangrijk dat je de tekst begrijpt enzo...die macarenazooi en die kusturk, dat werden toch ook hits.
In ieder geval, dat gejoeijoeijoei van Cheb Mami in Desert Rose van Sting en dat india-achtige-geriedel in dat nieuwe nummer van zo'n donkere vrouw (geen idee hoe ze heet), dat maakt zo'n nummer toch wel speciaal. Lekker mixen die handel...

oke ik ijl

Laatst gewijzigd op 19-09-2002 om 13:36.
Advertentie
Oud 19-09-2002, 13:35
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
mja..
Thyrfing of Fintroll kun je ook moeilijk verstaan. Dat scandinavische gebler heeft ook wel wat
Oud 19-09-2002, 13:37
PimpDude86
PimpDude86 is offline
om over die ketchuphit maar niet te beginnen
Oud 19-09-2002, 13:42
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Manu Chao & Idir - A Tulawin

Oud 19-09-2002, 15:24
Verwijderd
skumdum, zweedse punk ten voete uit
Oud 19-09-2002, 15:26
Rhinus
Rhinus is offline
Ik vind 't juist mooi als je wel verstaat wat ze zingen.
Oud 19-09-2002, 15:30
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
betercore!
Oud 19-09-2002, 15:33
Verwijderd
Het russische volkslied, 'k versta d'r geen woord van maar mooi dat ik het vind.
Oud 19-09-2002, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik vind 't juist mooi als je wel verstaat wat ze zingen.
Oud 19-09-2002, 18:53
Roelade
Roelade is offline
luister maar eens naar nile
Oud 19-09-2002, 19:05
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
die kusturk

is af en toe wel geinig ja, luister regelmatig naar Finntroll en Ensiferum en zo af en toe ook Thyrfing en Vintersorg.
Oud 19-09-2002, 19:07
*oma*
*oma* is offline
Meestal luister ik niet naar de tekst als ik een liedje voor het eerst hoor, pas later ga ik echt naar de tekst luisteren, maar dat doet er verder niet toe.
Ik wel et idee dat een liedje langer leuk blijft als de tekst niet al te makkelijk is, ofzow
Oud 19-09-2002, 19:34
TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
ik vind de teksten vaak heel belangrijk en dus kan ik het OF graag verstaan, OF graag nalezen... maar niet geen van beiden. Ik heb wel een ceedee van de Poolse band Locomotive en die zijn voor mij onverstaanbaar, want da's in het Pools.
Oud 19-09-2002, 19:50
Verwijderd
soms is het wel te doen, als de muziek erg mooi is, en de tekst er minder toe doet, zoals bij Sigur Ros (die in fantasietaal zingen)
maar meestal vind ik het leuker als ik het kan verstaan en weet waar het over gaat
Oud 19-09-2002, 19:54
TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
Sigur Ros!
Oud 19-09-2002, 19:59
Custom
Custom is offline
Finntroll is idd ehhhh wazig, qua teksten dan. Voor de rest goeie metal, nix mis mee.
Oud 19-09-2002, 20:19
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Zolang het in een buitenlandse wel echt bestaande taal is, kan het best mooi zijn. Maar van dat (No offense) harde geschreeuw bij uhm black metal whatever, ik snap gewoon niet hoe je dat kan waarderen. Wat heb je eraan, maak dan gewoon instrumental muziek zonder dat geschreeuw erdoor ofzo ghehe, dan is het maybe nog mooi, maarja.

shit , jij bent gewoon een üntermensch!!sterf gij vuile doperwt
Oud 19-09-2002, 20:35
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Tenk u

had je wel door dat het sarcasme was?
Oud 19-09-2002, 20:41
Verwijderd
Erg gaaf vind ik My Bloody Valentine; die gebruiken hun stemmen louter als instrument, en niet als.. Een 'boodschapgevend' iets als in "normaal" zingen.

Erg mooi om te horen hoe dat klinkt.
Oud 19-09-2002, 20:45
konflict
konflict is offline
Citaat:
TeethgrindeRRR! schreef:
Sigur Ros!
Oud 19-09-2002, 21:04
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Ja, dat heb ik ook wel es met wat voor metal dan ook, ik hoorde een band, genaamd grindminded uit assen, wat een tering herrie, echt niet te verstaan en NIET mooi, owja das mijn mening
Oud 19-09-2002, 21:17
Infaustus
Infaustus is offline
Citaat:
Elvira schreef:
Ik zag die knipoog toch, and i don't care anyway

nee ok ,dat het ff duidelijk is dat het een grap was
Oud 19-09-2002, 21:23
STP
STP is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef:
Ja, dat heb ik ook wel es met wat voor metal dan ook, ik hoorde een band, genaamd grindminded uit assen, wat een tering herrie, echt niet te verstaan en NIET mooi, owja das mijn mening
Laten we dan maar NIET over Grindminded beginnen...
Oud 19-09-2002, 21:30
Upior
Upior is offline
Oud 20-09-2002, 10:38
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ja ik vind teksten niet een van de boeiendste dingen die er zijn. Ik lees ze wel een keer, maar verder...

Grunts vind ik echter wel cool.

*wanhopige poging de topic te redden*
Oud 20-09-2002, 11:51
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
zweeds is niet echt te verstaan maar wel
-> Finntroll, Thyrfing, Månegarm, Therion, Ildjarn (of is dat noors )

maar niet alleen de wat heftigere muziek, want ook het Deens van Kari Bremnes (is hele rustige muziek) vind ik

nummers in Germaanse talen vind ik vaak goed om te luisteren, omdat ik germaanse talen mooi vind klinken

nummers in andere talen, zoals:

Ensiferum - Näitä Polkuja Tallaan (fins)
Hladno Pivo (kroatisch geloof ik)
en 'kheb ook een of ander japans rocknummer

zijn vaak eerder grappig dan goed om te horen vind ik

------------

vrijdag 4 oktober Noors en Zweeds luisteren -> Finntroll, Borknagar, Windir & Suidakra

Laatst gewijzigd op 20-09-2002 om 11:58.
Oud 20-09-2002, 14:54
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Aegishjalmur schreef:
zweeds is niet echt te verstaan maar wel
-> Finntroll, Thyrfing, Månegarm, Therion, Ildjarn (of is dat noors )

maar niet alleen de wat heftigere muziek, want ook het Deens van Kari Bremnes (is hele rustige muziek) vind ik

nummers in Germaanse talen vind ik vaak goed om te luisteren, omdat ik germaanse talen mooi vind klinken

nummers in andere talen, zoals:

Ensiferum - Näitä Polkuja Tallaan (fins)
Hladno Pivo (kroatisch geloof ik)
en 'kheb ook een of ander japans rocknummer

zijn vaak eerder grappig dan goed om te horen vind ik

------------

vrijdag 4 oktober Noors en Zweeds luisteren -> Finntroll, Borknagar, Windir & Suidakra
sinds wanneer zijn Noors, Zweeds en Deens "Germaanse" talen???
Oud 20-09-2002, 15:02
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:
....klopt hoor
Oud 20-09-2002, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Elvira schreef:
Zolang het in een buitenlandse wel echt bestaande taal is, kan het best mooi zijn. Maar van dat (No offense) harde geschreeuw bij uhm black metal whatever, ik snap gewoon niet hoe je dat kan waarderen. Wat heb je eraan, maak dan gewoon instrumental muziek zonder dat geschreeuw erdoor ofzo ghehe, dan is het maybe nog mooi, maarja.
kom op zeg, alsof de zang de sfeer niet ten goede doet? dat bij black metal krijsen het geval is, nou en. het is niet meer dan toepasselijk
Oud 20-09-2002, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:
Dat zijn ze wel, als mijn bronnen kloppen.
Oud 20-09-2002, 15:12
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
a new noise schreef:
....klopt hoor
ah ik zie het al, (ff opgezocht): Scandinavische talen zijn "echt" Germaans, terwijl bijvoorbeeld Duits, Nederlands en Engels meer uit het Oud-Frans wat weer uit het Latijn komt putten...

Germaans doet mij meestal aan Duitsland denken... een kleine spraakverwarring dus
Oud 20-09-2002, 17:18
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Manu Chao & Idir - A Tulawin

Heb je misschien wat meer info over idir voor me?
Oud 20-09-2002, 17:48
Verwijderd
juist ja

bij death metal zijn deels onverstaanbare teksten juist bruut

teksten zijn voor mij toch niet zo belangrijk
Oud 20-09-2002, 18:08
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Glass Ghost schreef:
Heb je misschien wat meer info over idir voor me?
morgen
Oud 22-09-2002, 01:14
riOtgrrl
riOtgrrl is offline
grindcore is onverstaanbaar.
grindcore is beswel kut.
ik kan ook zeggen dat ik een nummer ga zingen over manipulatie in amerika en vervolgens zo maar wat brullen omdat toch niemand me verstaat... what's the point?
Oud 22-09-2002, 06:53
Verwijderd
Citaat:
riOtgrrl schreef:
grindcore is onverstaanbaar.
grindcore is beswel kut.
ik kan ook zeggen dat ik een nummer ga zingen over manipulatie in amerika en vervolgens zo maar wat brullen omdat toch niemand me verstaat... what's the point?
als je nou eens cd's zou KP-E-N ipv fikken zou je weten dat er een boekje met teksten bij de meeste grindcore cd's zou zitten.
en anders staan ze wel op de site van die band. en als je dan goed L-U-I-S-T-E-R-T kan je de teksten in het nummer 'plaatsen'.
Oud 22-09-2002, 22:15
riOtgrrl
riOtgrrl is offline
Citaat:
snees schreef:
als je nou eens cd's zou KP-E-N ipv fikken zou je weten dat er een boekje met teksten bij de meeste grindcore cd's zou zitten.
en anders staan ze wel op de site van die band. en als je dan goed L-U-I-S-T-E-R-T kan je de teksten in het nummer 'plaatsen'.
dat is het punt helemaal niet.
niet zo bijdehand doen he..
ik had het over een optreden, niet over stuff die ik hoor op mp3 ofzo.
en nee, ik ga geen grindcore cd kopen. ben je gek ofzo?
Oud 22-09-2002, 22:22
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
riOtgrrl schreef:
dat is het punt helemaal niet.
niet zo bijdehand doen he..
ik had het over een optreden, niet over stuff die ik hoor op mp3 ofzo.
en nee, ik ga geen grindcore cd kopen. ben je gek ofzo?
mocht een politiek georienteerde grind/crust/hc/pv band een standpunt duidelijk willen maken kan dit zowiso ook nog eens evt. door statements tussen de nummers door hoor....

ik kan ook wel lief gaan zingen over "manipulatie in amerika"(?) , maar dat komt ook niet boos over
Oud 22-09-2002, 22:40
riOtgrrl
riOtgrrl is offline
Citaat:
a new noise schreef:
mocht een politiek georienteerde grind/crust/hc/pv band een standpunt duidelijk willen maken kan dit zowiso ook nog eens evt. door statements tussen de nummers door hoor....

ik kan ook wel lief gaan zingen over "manipulatie in amerika"(?) , maar dat komt ook niet boos over
ja dat is mogelijk. maar ja ik ben zo'n persoon die altijd onwijs op teksten let, en als je dan in zo'n heel nummer er geen reet van kan verstaan maar alleen maar routine gebrul en herrie hoort dan vind ik dat gewoon kut.

mijn bescheiden mening hoor
Oud 23-09-2002, 07:55
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
riOtgrrl schreef:
ja dat is mogelijk. maar ja ik ben zo'n persoon die altijd onwijs op teksten let, en als je dan in zo'n heel nummer er geen reet van kan verstaan maar alleen maar routine gebrul en herrie hoort dan vind ik dat gewoon kut.

mijn bescheiden mening hoor
dan koop je lekker die 7" kijk je in het boekje en dan kan je de texten wel meelezen/crusten hell yeah
Oud 23-09-2002, 10:33
riOtgrrl
riOtgrrl is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
dan koop je lekker die 7" kijk je in het boekje en dan kan je de texten wel meelezen/crusten hell yeah
goh nou.. NEE!
snap je het dan niet, ik snap heus wel dat je die teksten in cd boekjes of op internet kan vinden en dan meelezen of meebrullen weet ik veel wat jullie doen.. maar ik heb gewoon een hekel aan onverstaanbaar gebrul.
ik heb een aantal keer grindcore bandjes en alles wat er op lijkt live gezien en ik vind het gewoon niet leuk, en als ik dus iets niet leuk vind, dan vind ik iets ook niet leuk! (misschien is het verstandig de laatste zin een paar keer in je gedachten te herhalen)

ik ben niet één of andere domme doos die genres af loopt te kraken zonder er verstand van te hebben, in tegenstelling tot wat jij denkt.

zucht. ok.
Oud 23-09-2002, 10:37
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
riOtgrrl schreef:

ik ben niet één of andere domme doos die genres af loopt te kraken zonder er verstand van te hebben
ok dan ben je gewoon een domme doos met verstand
Oud 23-09-2002, 10:54
riOtgrrl
riOtgrrl is offline
Citaat:
a new noise schreef:
ok dan ben je gewoon een domme doos met verstand
nee gewoon een doos waar je niet mee in discussie moet gaan tenzij je tijd over hebt. compleet zinlose gesprekken dit nl.
Oud 23-09-2002, 11:34
Fitnessboy
Fitnessboy is offline
Citaat:
riOtgrrl schreef:
nee gewoon een doos waar je niet mee in discussie moet gaan tenzij je tijd over hebt. compleet zinlose gesprekken dit nl.
haha dan moet je het ook wat snapbaar uitleggen he
Oud 23-09-2002, 12:26
riOtgrrl
riOtgrrl is offline
Citaat:
Fitnesboy schreef:
haha dan moet je het ook wat snapbaar uitleggen he
volgens mij heb jij een aantal posts gemist, maar goed.
Oud 23-09-2002, 14:40
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
riOtgrrl schreef:
volgens mij heb jij een aantal posts gemist, maar goed.
sorry, maar hij is woordblind...

back on-topic
Oud 23-09-2002, 19:13
dystopia
dystopia is offline
BleK Metuahol! Wwrrraooroooorotoowootowotootworoorowrowwww.!!##$$!@# blerghbah vooral het true en underground gezeik is onverstaanvaar
Oud 04-05-2003, 06:39
SSER
SSER is offline
Citaat:
dystopia schreef op 23-09-2002 @ 20:13:
BleK Metuahol! Wwrrraooroooorotoowootowotootworoorowrowwww.!!##$$!@# blerghbah vooral het true en underground gezeik is onverstaanvaar

Desert Rose is idd een prachtig nummer en ik luister veel Indiase muziek die ik dus niet versta maar wat wel ontzettend mooi klinkt.

Offtopic: ik móest deze thread ff uppen
Oud 04-05-2003, 11:18
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik heb liever dat ik het wel versta, de text vind ik vaak toch wel belangrijk in een nummer... en ik wil natuurlijk ook meezingen Maar als ik het niet versta dan boots ik gewoon wat klanken na, ook best leuk op zn tijd.

xxx D.
Oud 04-05-2003, 11:21
Verwijderd
ja, daarom zou ik ook een topic van september vorig jaar uppen

Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten