Oud 01-09-2006, 16:23
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
heyla,
Vorige week heeft mijn vriend het na een lange relatie uitgemaakt, ik was hier helemaal kapot van, heb hem haast zitte smeken me terug te nemen, wat hij dus niet wou.
Nu heb ik ontdekt dat ik haast twee weken over tijd ben...
Ik weet niet of ik het hem moet vertellen of niet, ik wil niet dat hij denkt dat het een of andere manier is om hem terug te winnen ofzo hoor... Ik ben van plan na het weekend een test te doen als ik dan nog altijd overtijd ben. Maar wacht is zo lang of vertel ik het hem? want ergens ik maak me er zorgen om en ergens vind ik we zijn beide verantwoordelijk dat hij zich ook wel zorgen mag maken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2006, 16:30
stout!
stout! is offline
Vertel hem precies dit. Dat het geen manier is om hem terug te krijgen maar dat het wel iets van jullie tweeën is en dat je je niet in je eentje zorgen wil maken.

Heb je enig idee wat je zou doen als je inderdaad zwanger bent?
Oud 01-09-2006, 16:30
Verwijderd
Tsja, als jij behoefte hebt om het tegen hem te zeggen, zou ik het overwegen om wel te doen, maar ja, dat moet je zelf beslissen. Waarom doe je de test nu niet gewoon? Dan hoef jij je hier in ieder geval geen onduidelijke zorgen meer over te maken, dan weet je of je wel of niet zwanger bent. Dan kan je (denk ik) ook beter beslissen wat je ermee aan moet.

Waarom wil je het hem vertellen? Om mee te delen dat je overtijd bent en nog geen test hebt gedaan? Dan kan hij er ook weinig mee, gedeelde verantwoordelijkheid of niet. Hij kan er nu helemaal niets mee, ik zou het echt pas gaan overwegen wanneer je een test hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 16:36
juno
juno is offline
Het kan gewoon van de stress en het liefdesverdriet zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 16:38
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Ja versta wel wat jullie bedoelen, vind het gewo niet echt eerlijk dat ik me er zorgen om maak en hij zich gewoon zit te amuseren...
Natuurlijk daar kan hij niets aan doen. Ja kweet misschien was ik toch beter vandaag geweest achter een test maar was gewoon bang en dacht van ja misschien krijg je dan juist morgen toch je regels en heb je dat gekocht voor niks...

Ik weet niet wat ik er zou mee doen moest ik toch zwanger zijn...
Ergens ben'k al redelijk oud genoeg om mn verantwoordelijkheid op te nemen, maar heel die tijd ben ik al ongezond bezig geweest, gedronken + gerookt...
Ohja zijn zorgen voor dan zeker
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 16:43
Mariekje*
Mariekje* is offline
Doe eerst een testje. Wacht de uitslag af en besluit dan wat je doet; Natuurlijk zou ik het mijn ex-vriend vertellen, meer nog omdat hij het recht heeft om het te weten. En dan zien we daarna wel weer wat we doen, en welke keuzes we maken.

En ja, ik ben zeker van mijn situatie aangezien ik in precies hetzelfde schuitje heb gezeten.
Oud 01-09-2006, 16:46
- KTFE
- KTFE is offline
Ik zat in dezelfde situatie, vertelde het mijn ex-vriend en hij geloofde me niet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 16:47
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb dit ook met mijn ex gehad. Het was op gegeven moment 1 van de zoveel keren uit, toen ik merkte dat ik al een aardig tijdje over tijd was. Ik heb ook lang getwijfeld, want hij had inmiddels al weer een andere scharrel, maar heb hem uiteindelijk toch gebeld en verteld dat ik over tijd was en de dag daarna een test zou doen. Hij schrok zich rot toen hij het hoorde en bleek op dat moment bij zijn nieuwe scharrel te zijn, wat de situatie nou niet echt makkelijk maakte

Maar hij was blij dat ik hem ingelicht had en wilde ook dat ik hem de volgende dag direct zou bellen als ik wat meer wist. Nouja, uiteindelijk bleek het allemaal loos alarm, maar ik was wel blij dat ik de stress daarvan met hem kon delen, aangezien ik dat met niemand anders kon. En hij heeft het ook geen seconde erg gevonden dat ik hem ingelicht had.

Als jij je er beter bij voelt, moet je het hem dus gewoon vertellen. Dit is nog iets van jullie samen, ookal zijn jullie nu uit elkaar. Ik hoop voor jou/jullie dat het loos alarm is, want zoals al eerder gezegd, kan je lichaam door liefdesverdriet ook aardig van slag zijn (en van nog een hele hoop meer dingen). Wacht eerst die test even af en ga je dan indien nodig pas druk maken over hoe het verder moet.
Oud 01-09-2006, 22:50
Verwijderd
Tsja, hij is er nogal kapot van dat het uit is, en dat krijgt hij dit er ook nog bij, wie weet ongegrond. Ik kan me voorstellen dat dat niet makkelijk voor hem is want hij kan er (nog) helemaal niets mee.
Ik zou zelf dus wachten tot je zekerheid hebt en dan kun je het hem altijd nog vertellen.
En voor jezelf is het gewoon het slimst om meteen morgen die test te halen, dan heb je meteen zekerheid.

Succes ermee! (en laten we gewoon hopen dat het de stress is )
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 00:31
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
hij heeft het uitgemaakt met mij hoor...
Ja ik ga morgen proberen achter zo'n test te gaan, maar ik vrees dat die zaken waar je dat kan halen al gesloten zullen zijn tegen dat ik tijd heb.
ik wil hem niet ongerust maken ofzo, gewoon ergens z'n steun...
En zoals Thee Muts zegt, de stress ervan toch met iemand delen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 06:31
Vice
Vice is offline
Je kan die dingen gewoon bij de AH halen.
Oud 02-09-2006, 08:33
Shredder
Shredder is offline
Gewoon eerst eventjes een test doen om zekerheid te krijgen. Als je het hem nu al verteld dan heb je kans dat hij je gewoon niet gelooft en dat het een excuus is om weer bij elkaar te komen, verder, zoals al gezegd, kan hij er nu ook weinig aan doen.
Oud 02-09-2006, 09:01
Estar
Estar is offline
Ik vind het stom dat je het na een week pas door hebt dat je 2 weken over tijd bent

Dus, nee ik zou het niet zeggen eerst maar eens testen.
Als je niet zwanger blijkt te zijn dan zal het eerder op een wanhoopspoging lijken.

Laatst gewijzigd op 02-09-2006 om 09:15.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 10:39
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Vice schreef op 02-09-2006 @ 07:31 :
Je kan die dingen gewoon bij de AH halen.
De AH hebben ze niet in België , maar het Kruidvat wel, en daar verkopen ze ook van die testen (of iedere andere drogist/apotheek).
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 12:26
Verwijderd
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 02-09-2006 @ 01:31 :
hij heeft het uitgemaakt met mij hoor...
Ja ik ga morgen proberen achter zo'n test te gaan, maar ik vrees dat die zaken waar je dat kan halen al gesloten zullen zijn tegen dat ik tijd heb.
ik wil hem niet ongerust maken ofzo, gewoon ergens z'n steun...
En zoals Thee Muts zegt, de stress ervan toch met iemand delen.
Wat ontzettend stom van me dat ik juist bij dit topic het verkeerd lees, sorry!
Ja, dat maakt het wel een beetje anders.

Maar zoals al gezegd is, het kan ook goed door het liefdesverdriet en stress kunnen komen. Door pure stress heb ik ook wel eens een maand overgeslagen.

Ik denk dat je zelf het beste je ex in kan schatten. Sommige jongens, zoals in het geval van Thee Muts, zullen je inderdaad steunen en blij zijn dat je zoiets zegt voordat je een test gedaan hebt, anderen zullen reageren met 'ze probeert me terug te krijgen' zoals je zelf al zei.
Is er geen vriendin met wie je het bespreken kan, die misschien zelfs wel de test voor je wil halen?

Ik hoop maar dat je vandaag de tijd hebt om hem te halen, want dat gevoel lijkt me echt niet lekker.

Veel succes ermee verder!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 13:29
Orpheo
Orpheo is offline
als mijn ex zou zeggen, ik ben overtijd, zal ik haar wel helpen en steunen, maar als blijkt dat ze zwanger is, dan is t echt over en sluiten. ze heeft gezegd 'ik gebruik de pil, dus condoom is niet nodig'. ok. ga ik dan ook vanuit! blijkt toch dat daar een klomp cellen aan t groeien is, dan is t heel simpel: of abortus, of ik aborteer mezelf (lees: verdwijn naar een plek waar niemand mij kent, al is t al qaida). geen kinderen. no way.

in dat licht bezien is vertellen dus wellicht toch geen goed idee?
Oud 02-09-2006, 13:36
stout!
stout! is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 02-09-2006 @ 14:29 :
als mijn ex zou zeggen, ik ben overtijd, zal ik haar wel helpen en steunen, maar als blijkt dat ze zwanger is, dan is t echt over en sluiten. ze heeft gezegd 'ik gebruik de pil, dus condoom is niet nodig'. ok. ga ik dan ook vanuit! blijkt toch dat daar een klomp cellen aan t groeien is, dan is t heel simpel: of abortus, of ik aborteer mezelf (lees: verdwijn naar een plek waar niemand mij kent, al is t al qaida). geen kinderen. no way.

Noem je dat steunen?

Het is een gedeelde verantwoordelijkheid dus dat jij die uit handen hebt gegeven is dan jouw fout, dat maakt jou niet minder verantwoordelijk. Jij hebt ermee ingestemd. Bovendien kun je zwanger raken ook als je de pil slikt. Denk je trouwens dat je als meisje wel dolblij bent als je nu merkt dat je zwanger bent? Helpt niet echt als je dan zo'n botte lul als exvriend hebt die zegt je te steunen tenzij je niet doet wat hij wil.
Oud 02-09-2006, 13:49
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
stout! schreef op 02-09-2006 @ 14:36 :
Noem je dat steunen?

Het is een gedeelde verantwoordelijkheid dus dat jij die uit handen hebt gegeven is dan jouw fout, dat maakt jou niet minder verantwoordelijk. Jij hebt ermee ingestemd. Bovendien kun je zwanger raken ook als je de pil slikt. Denk je trouwens dat je als meisje wel dolblij bent als je nu merkt dat je zwanger bent? Helpt niet echt als je dan zo'n botte lul als exvriend hebt die zegt je te steunen tenzij je niet doet wat hij wil.
steunen tot t moment daar is dat ze zeker weet dat ze zwanger is. kijk, ik maak er geen geheim van dat ik geen kinderen wil, en sterker nog; ze haat, nog meer dan ik mijn pa haat. en iedereen met wie ik omga weet dat ook.

ik kan me het ook voorstellen dat je als meisje t ook niet echt 'aangenaam' vind om op zo'n manier zwanger te worden en het te ontdekken, maar als je expres stopt met de pil (ik zeg niet dat de TS dat doet, maar ik ga daar vanuit in mijn eigen scenario dat ik net schetste) tja, dan kan je zo'n reactie van mijn kant verwachten.

in het geval van de TS is t heel simpel: oh je bent zwanger? dan zoek je t lekker zelf uit ook. tis nog ruim op tijd voor abortus, en als je dat niet wilt, dikke shit. van mij kan je niks verwachten. even rondje langs notaris, klaar is kees. of eigenlijk: Orpheo.
Oud 02-09-2006, 14:15
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 02-09-2006 @ 14:49 :
steunen tot t moment daar is dat ze zeker weet dat ze zwanger is. kijk, ik maak er geen geheim van dat ik geen kinderen wil, en sterker nog; ze haat, nog meer dan ik mijn pa haat. en iedereen met wie ik omga weet dat ook.

ik kan me het ook voorstellen dat je als meisje t ook niet echt 'aangenaam' vind om op zo'n manier zwanger te worden en het te ontdekken, maar als je expres stopt met de pil (ik zeg niet dat de TS dat doet, maar ik ga daar vanuit in mijn eigen scenario dat ik net schetste) tja, dan kan je zo'n reactie van mijn kant verwachten.

in het geval van de TS is t heel simpel: oh je bent zwanger? dan zoek je t lekker zelf uit ook. tis nog ruim op tijd voor abortus, en als je dat niet wilt, dikke shit. van mij kan je niks verwachten. even rondje langs notaris, klaar is kees. of eigenlijk: Orpheo.
Zieke, hele verrotte geest heb jij zeg...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 14:52
Verwijderd
Kortom: aan een vriend als Orpheo heb je in deze situatie helemaal geen flikker.

Vrouwen kunnen nou eenmaal zwanger worden, zelfs als ze de pil slikken. Er zullen echt wel vrouwen zijn die met opzet de pil vergeten, maar om daar nou meteen van uit te gaan...

Advies aan TS: negeer de steunende reacties van Orpheo in dit topic maar even.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 15:36
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 02-09-2006 @ 15:15 :
Zieke, hele verrotte geest heb jij zeg...
oh? en dat baseer jij op........

oh! een indruk die je van mij krijgt op t internet. zegt meer dus over jou dan over mij maar ok.

ik HEB notabene al een stuk advies gegeven, maar ik herhaal t nogmaals in andere bewoording:

als je vriend is als ik: niet vertellen.
als je vriend niet is als ik: vertellen, praten.

pff lastig dudes en dudettes..... gosh
Oud 02-09-2006, 15:48
stout!
stout! is offline
Steunen totdat blijkt dat ze zwanger is, is geen steunen.
Een indruk die mensen van je krijgen op het internet is nog steeds gebaseerd op jouw uitspraken.

Verder wil ik er geen woorden meer een vuil maken.
Oud 02-09-2006, 16:00
Iduna
Iduna is offline
Ik zou het hem wel vertellen en dan wel zo snel mogelijk een test doen. Ik vind het wel raar dat je het doen van een test voor je uit schuift, dat brengt alleen maar meer stress met zich mee. Misschien moet je vandaag werken, maar dan zou ik iemand vragen die test te halen voor me. Ja, klinkt misschien raar om te vragen, maar ik zou het voor een ander ook doen. Dan kijken ze me maar raar aan in de winkel (maar vaak gebeurt dat niet eens).

Citaat:

Tja, lastig hè, je verantwoordelijkheid nemen. Alsof alleen vrouwen voor anticonceptie moeten zorgen. Daarnaast is de pil niet eens 100% betrouwbaar, ook niet als de vrouw in kwestie de pil goed slikt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 16:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 02-09-2006 @ 14:49 :

Waarom ga je er in vredesnaam vanuit dat een persoon in kwestie expres stopt?! Dat is totaal niet van toepassing op dit verhaal (dat is er in ieder geval niet uit te halen) dus neem de juiste situatie als voorbeeld. Dat voorkomt heel erg veel irritaties.

En als je dan alsnog geen verantwoordelijkheden neemt, ben je echt een eikel. Al is een kind misschien beter af zonder jou.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 16:27
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-09-2006 @ 17:15 :
Waarom ga je er in vredesnaam vanuit dat een persoon in kwestie expres stopt?! Dat is totaal niet van toepassing op dit verhaal (dat is er in ieder geval niet uit te halen) dus neem de juiste situatie als voorbeeld. Dat voorkomt heel erg veel irritaties.

En als je dan alsnog geen verantwoordelijkheden neemt, ben je echt een eikel. Al is een kind misschien beter af zonder jou.
dat laatste ben ik zeker met je eens. ik zal t net zo opvoeden als mij pa bij mij deed: niet dus. laten verhongeren, verrekken, vastbinden aan de trap. zoiets. ik snap t ook perfect dat die pa zijn baby in de wasdroger/machine deed, maar ok.

verder kan je blijkbaar niet goed lezen, want over dat stoppen zei ik al dat dat een hypothetisch scenario was...
Advertentie
Oud 02-09-2006, 16:37
Larry Flint
Larry Flint is offline
whahaha
Oud 02-09-2006, 17:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 02-09-2006 @ 17:27 :

verder kan je blijkbaar niet goed lezen, want over dat stoppen zei ik al dat dat een hypothetisch scenario was...
Nee jij kan niet goed lezen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 17:06
Orpheo
Orpheo is offline
ik ga hier maar niet weer posten, straks krijg ik weer een PM van zo'n xxxxmod dat ik offtopic ga, en alleen maar omdat mensen niet kunnen lezen.

ik zeg dus niks meer op dit na:

naar de drogist maandag als je dat nog niet gedaan hebt, testen. is t een positief resultaat, hoppa, naar de abortuskliniek.

ik snap t probleem ECHT niet.
Oud 02-09-2006, 17:06
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Ik ben dus indd niet zoals Orpheo zei gestopt achter zijn rug ofzo met de pil... Zwanger zijn is het laatste wat ik nu wel kan gebruiken.
Ik heb een operatie gehad en heel tijdje ziek ervan geweest waardoor mijn pil niet meer werkte vrees'k.
Ja ik had waarschijnlijk het best aan iemand anders gevraagd om zo'n test te kopen, maar heb het nog aan niemand verteld + de meeste mensen die ik ken moesten ook werken vandaag denk ik.
Morgen nog dagje afwachten en maandag is het eerste wat ik doe achter zo'n test gaan.

En Orpheo, sorry om het te zeggen maar ik vind je reacties serieus kinderachtig. Misschien heb je een rot jeugd ofzo gehad é, maar je bent heus niet de engiste op de hele planeet die dat had, en daaruit zou je juist moeten weten hoe het voelt om zo behandeld te worden door je ouders, in plaats van je het eigen kind ook nog eens aan te doen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 17:12
Verwijderd
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 02-09-2006 @ 18:06 :
En Orpheo, sorry om het te zeggen maar ik vind je reacties serieus kinderachtig. Misschien heb je een rot jeugd ofzo gehad é, maar je bent heus niet de engiste op de hele planeet die dat had, en daaruit zou je juist moeten weten hoe het voelt om zo behandeld te worden door je ouders, in plaats van je het eigen kind ook nog eens aan te doen
Dat.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 17:30
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 01-09-2006 @ 17:23 :
heyla,
Vorige week heeft mijn vriend het na een lange relatie uitgemaakt, ik was hier helemaal kapot van, heb hem haast zitte smeken me terug te nemen, wat hij dus niet wou.
Nu heb ik ontdekt dat ik haast twee weken over tijd ben...
Ik weet niet of ik het hem moet vertellen of niet, ik wil niet dat hij denkt dat het een of andere manier is om hem terug te winnen ofzo hoor... Ik ben van plan na het weekend een test te doen als ik dan nog altijd overtijd ben. Maar wacht is zo lang of vertel ik het hem? want ergens ik maak me er zorgen om en ergens vind ik we zijn beide verantwoordelijk dat hij zich ook wel zorgen mag maken
pleeg abortus, dan hoeft hij het ook niet te weten
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 17:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 02-09-2006 @ 18:06 :
en alleen maar omdat mensen niet kunnen lezen.
Nerd.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 18:26
Verwijderd
Hahahahahaha

Prachtig!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 18:27
Verwijderd
Hey La Bladira: het zou inderdaad zomaar kunnen dat de pil niet goed gewerkt heeft in combinatie met de medicijnen die je gekregen hebt. Vaak krijg je volgens mij na een operatie ook antibiotica dus het zou zomaar kunnen.

Jammer dat het niet gelukt is om vandaag die test te doen. Ik weet niet of je in de buurt woont bij een grote stad waar ze koopzondag hebben ofzo, dan kan je hem meteen doen.
Maar goed, anders inderdaad maandag. Doe hem zo snel mogelijk, want hoe langer je het uitstelt hoe moelijker het wordt om hem uiteindelijk nog te doen.

Hoe denk je zelf dat je ex zou reageren? Heb je daar al over nagedacht? En heb je het al tegen een vriendin ofzo gezegd zodat je er even flink over kan spuien?

Veel ontspanning toegewenst nog, hopelijk komt het allemaal goed!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 18:28
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:

Zo raar als het klinkt, ik ben het met je eens! jij hebt niet om dat kind gevraagd. En zij zou de anticonceptie regelen. Dan moet ze zich aan haar woorden houden! Jij hebt waarschijnlijk tegen haar gezegd dat je GEEN kinderen wil. Simpele zaak.

Bovendien ben ik het ook met je eens dat abortus GEEN moord is. Het is een hoopje cellen.. het kan niet eens denken, laat staan dat het een bewustzijn heeft!

Wat ik zou doen:

Ik zou het niet zeggen en abortus laten plegen. Ik kan geen kind erbij hebben. Vind mezelf veels te jong om een nu al een kindje te hebben. Bovendien wil ik niet dat het er later achter komt, dat het een 'ongelukje' was.

Waarom zou ik het niet zeggen tegen mijn ex? De relatie is over, ik ben niet verplicht om het te melden.

Laatst gewijzigd op 02-09-2006 om 18:32.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 18:34
Prue Halliwell
Citaat:
*Juliah* schreef op 02-09-2006 @ 17:00 :
Daarnaast is de pil niet eens 100% betrouwbaar, ook niet als de vrouw in kwestie de pil goed slikt.
De pil is 99 procent nog wat betrouwbaar.
Oud 02-09-2006, 18:39
WolterB
WolterB is offline
Pas als je het zeker weet, zou ik het hem vertellen. Het is gebeurd en hoewel jullie geen relatie meer hebben, is dit wel eerlijk ten opzichte van hem.

Aan hem is dan wat hij ermee zal doen, jij hebt het niet geheimgehouden voor hem.
Oud 02-09-2006, 18:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 02-09-2006 @ 19:34 :
Wat doe je, vmbo? Of gewoon een beetje onnozel? Nooit gehoord van mensen die toch zwanger raakten ondanks de pil? Alsof de vrouw die per ongeluk zwanger raakt, wel om een kind heeft gevraagd. Lijkt mij niet.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 19:05
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja, als ie helemaal volgens het boekje geslikt wordt. In dit geval zijn er medicijnen in het spel die de werking van de pil ernstig kunnen beinvloeden.
Oud 02-09-2006, 20:28
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Klopt, niet honderd procent dus.
_______

Maar dan nog, er zijn (ten minste) twee mensen betrokken bij seks, dus naar mijn mening ook twee mensen verantwoordelijk voor de gevolgen.
Wel lekker makkelijk om de verantwoordelijkheid bij de ander te laten, natuurlijk. Maar dan moet je achteraf niet huilen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 10:22
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
heb het gisteren mn ex-vriend (klinkt zo raar om hem zo te noemen) verteld... hij was gelukkig heel lief enzo.
Maandag de test, hij gaat proberen af te komen zodat ik hem niet alleen moet doen, hopelijk lukt het.
En nu maar hopen dat ik maandag goed nieuws krijg met die test...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 10:25
Verwijderd
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 03-09-2006 @ 11:22 :
heb het gisteren mn ex-vriend (klinkt zo raar om hem zo te noemen) verteld... hij was gelukkig heel lief enzo.
Maandag de test, hij gaat proberen af te komen zodat ik hem niet alleen moet doen, hopelijk lukt het.
Tof dat je het verteld hebt, erg knap! Ik ben benieuwd wat er uit die test komt. Succes morgen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 11:20
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 02-09-2006 @ 17:27 :
dat laatste ben ik zeker met je eens. ik zal t net zo opvoeden als mij pa bij mij deed: niet dus. laten verhongeren, verrekken, vastbinden aan de trap. zoiets. ik snap t ook perfect dat die pa zijn baby in de wasdroger/machine deed, maar ok.

Tjee, wat een voer voor een therapeut.. heerlijk

TS, sterkte morgen. (hopelijk word je vanavond nog ongesteld =))
Oud 03-09-2006, 11:31
Verwijderd
Citaat:
LA BLADIRA schreef op 03-09-2006 @ 11:22 :
Super goed van je, en fijn dat hij zo lief reageerde! Veel succes maandag.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 13:06
snoopy
snoopy is offline
Wauw, dat is alvast een last minder, denk ik? Succes!
Laat je het vervolg wel even weten? Ik ben wel nieuwsgierig, natuurlijk...
Oud 03-09-2006, 14:14
Pierreke
Pierreke is offline
Ik vind het knap dat je dat gedaan hebt! Ik val bij het lezen van bovenstaande posts steeds op dat sommige vrouwen denken dat je een abortus kunt laten plegen zónder de man in te lichten. Persoonlijk snap ik dat niet zo want zo lijkt het net alsof het kind van haar is, terwijl ik vind dat een kind toch echt van vrouw én man is... Door zoiets te verzwijgen vind ik dat niet fair. Dat de vrouw toevallig de draagster van de baby is bepaalt nog niet meteen dat het kind van haar is en zij dus alleen kan besluiten over een eventuele abortus.
Overigens vind ik dat sommige mensen wel heel erg makkelijk voor een abortus kiezen..
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 14:41
Prue Halliwell
Citaat:
Chloe Siere schreef op 02-09-2006 @ 19:54 :
Wat doe je, vmbo? Of gewoon een beetje onnozel? Nooit gehoord van mensen die toch zwanger raakten ondanks de pil? Alsof de vrouw die per ongeluk zwanger raakt, wel om een kind heeft gevraagd. Lijkt mij niet.

LOL! Wat ben jij naief! als jij netjes de gebruiksaanwijzing volgt, word je niet zwanger hoor! Maar ja, er zijn zoveel mensen die het russisch routellte toepassen! De Pil is niet voor kleine kindjes! Wees volwassen als je hem slikt!

En ja, hoor! In mijn directe omgeving. Een dame is 2 keer achter elkaar zwanger geworden, ondanks het gebruik van de pil. Ze gaf aan vent de schuld, die zal wel sterk zaad hebben gehad. Hij zou zich na de 2 laten steraliseren. Inmiddels zijn ze (na de 2 kinderen) een miskraam verder en raad eens! Ze is weer zwanger. Op dat moment GELOOF ik niet eens meer, dat die dame uberhaupt de pil slikt! Wees gewoon eerlijk dat je kinderen wil, denk ik dan.

Als de pil ECHT onbetrouwbaar is, hou je broekje dan dicht! Of doe dubbel dutch!

Trouwens, ik vind het zielig dat jij eventueel neerkijkt op mensen die VMBO doen, met die uitspraak van je!

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 14:47.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 14:55
Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Citaat:
Ino-chan schreef op 03-09-2006 @ 15:41 :
LOL! Wat ben jij naief! als jij netjes de gebruiksaanwijzing volgt, word je niet zwanger hoor! Maar ja, er zijn zoveel mensen die het russisch routellte toepassen! De Pil is niet voor kleine kindjes! Wees volwassen als je hem slikt!

En ja, hoor! In mijn directe omgeving. Een dame is 2 keer achter elkaar zwanger geworden, ondanks het gebruik van de pil. Ze gaf aan vent de schuld, die zal wel sterk zaad hebben gehad. Hij zou zich na de 2 laten steraliseren. Inmiddels zijn ze (na de 2 kinderen) een miskraam verder en raad eens! Ze is weer zwanger. Op dat moment GELOOF ik niet eens meer, dat die dame uberhaupt de pil slikt! Wees gewoon eerlijk dat je kinderen wil, denk ik dan.

Als de pil ECHT onbetrouwbaar is, hou je broekje dan dicht! Of doe dubbel dutch!

Trouwens, ik vind het zielig dat jij eventueel neerkijkt op mensen die VMBO doen, met die uitspraak van je!
Het komt ook voor dat, ondanks het netjes volgen van de gebruiksaanwijzing, vrouwen zwanger kunnen raken (bijvoorbeeld door de pil te combineren met medicijngebruik). Dát bedoelt Chloe Siere, volgens mij, te zeggen. Ze is dus niet naïef bezig en heeft het niet over mensen die het Russisch roulette toepassen o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2006, 15:51
stout!
stout! is offline
Maar zelfs vergeet je als meisje een keer de pil en raak je zwanger, dan nog is het niet alleen maar jouw 'schuld'. Als de jongen het aan zijn vriendin over wil laten moet hij dat vooral doen (want lekker makkelijk) maar dan ook niet gaan lopen janken als er iets mis gaat. Hij had het namelijk ook zelf in de hand kunnen houden.

De pil is misschien niet honderd procent betrouwbaar, de anticonceptie aan je vriendin overlaten nu eenmaal ook niet. Er kan wel eens iets misgaan en dat is het gevolg van een serie beslissingen van twee mensen, niet van één.
Oud 03-09-2006, 15:52
stout!
stout! is offline
Tenzij het meisje natuurlijk expres zwanger wordt, dat is een naaistreek.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten