Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2005, 18:58
ST*R
ST*R is offline
Ik had ongeveer 2 jaar een relatie met hem toen het uit ging. Ten eerste was dat omdat we elkaar minder leuk vonden, ten tweede omdat het mijn eerste echte relatie was, en ik wilde weten hoe het met iemand anders zou zijn. Maar hoe langer het uit was hoe leuker we elkaar weer gingen vinden, we hebben nu dan ook weer soort van 'relatie', wat inhoudt dat we alles doen wat je in een relatie ook doet maar dat het niet 'officieel' is. Omdat ik nog steeds wil weten hoe het met iemand anders zou zijn, hebben we afgesproken dat we allebei eerst met iemand anders nemen, en dan weer (waarschijnlijk voor altijd) met elkaar (dan echt officieel). In de tussen tijd zijn we dus nog 'samen', en we zouden alleen zoenen met mensen waarmee het iets kan worden. Iig: dat is de bedoeling, ik met mn stomme kop heb al paar keer met jongens gezoend waarmee het niets kan worden, waarmee het gewoon voor 1 avond was.
Zo ook afgelopen vrijdag, ik was dronken, dacht niet na, iig niet aan hem, alleen aan mezelf. Hij weet het nu en zei dat hij wilde stoppen (met wat we dan ook hebben), het idee alleen al vond ik vreselijk, en vandaag heeft hij gezegd dat hij me wel wil vergeven, hij kan gewoon niet zonder me (geluk voor mij). Het gaat alleen wel even duren voordat alles weer is zoals het was, maar hij zegt zelf ook dat hij er uiteindelijk wel overheen komt. Ik heb m zooo'n pijn gedaan (vooral omdat het niet de 1e keer is), en dat vind ik vreselijk..
Nu mijn vraag: iemand een idee hoe ik hem sneller erover heen kan helpen? Zorgen dat hij me weer vertrouwt (wat hij nu, begrijpelijk, niet meer doet)? Ik ga wel erg lief doen, lieve brief schrijven, maar wat kan ik nog meer doen? Iemand ervaringen met zo'n soortgelijke situatie? Hoe kwam jouw partner eroverheen toen jij was vreemdgegaan?
sorry voor het lange verhaal, en alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2005, 19:00
Martine1986
Martine1986 is offline
zo'n constructie is, naar mijn mening, zoieso al gedoemd om te mislukken :
+ het is toch geen vreemdgaan als jullie af hebben gesproken om allebei "met een ander te nemen"
Oud 15-11-2005, 19:01
Verwijderd
Wat kan je doen? Niets, lijkt me. Ja, niet weer met een ander het bed in duiken.

Verder vind ik dat je 'onofficiële' vriend wel erg weinig zelfrespect heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 19:05
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Zulke afspraken werken toch niet.
Oud 15-11-2005, 19:18
ST*R
ST*R is offline
Nee het is idd geen vreemdgaan, maar we hadden afgesproken alleen met mensen te zoenen waarmee het iets kan worden, wat ik dus niet gedaan heb.
Hoezo is het al gedoemd te mislukken?
En ja ik vind het ook allemaal erg vreemd wat we hebben
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 19:19
Muchacha
Muchacha is offline
Gouden raad (in mijn ervaring toch): ofwel alles ofwel niets. Niet liggen aanmodderen met je ex, het draait toch op niets uit en later heb je spijt dat je kostbare tijd hebt verspild door te blijven hangen aan dezelfde jongen. Dus stop met die noch vis noch vlees situatie met je ex. Als jullie voor elkaar gemaakt zijn, komt het sowieso terug goed, en anders ben je niet voor elkaar gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 19:35
Cookie
Cookie is offline
Word weer een stel, ga voor 1 keer naar een parenclub en begin daarna aan een normale relatie.
Oud 15-11-2005, 19:37
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Cookie schreef op 15-11-2005 @ 20:35 :
Word weer een stel, ga voor 1 keer naar een parenclub en begin daarna aan een normale relatie.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 19:47
MTpower
MTpower is offline
Ik vind het vrij sletterig wat je gedaan hebt
Je vindt het volgens mij niet erg dat je dat hebt gedaan, volgens mij vind je het eerder erg dat hij er achter is gekomen.

[size] ja.. dat wilde ik even zeggen [/size]
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 19:53
Experiment
Experiment is offline
Wazige constructie.

In mijn ogen zijn heb je een verkeerder instelling als je al een vast toekomstplan hebt. Dat kan op twee verschillende manieren: A: je gaat ervanuit dat een relatie voor altijd móet zijn. Fout, want dat kun je van tevoren niet weten, en zo blijf je je relatie kunstmatig vasthouden.

B: (populairder) Je bent van plan om de eerstkomende 5 a 10 jaar een beetje aan te klooien, beetje los-vast relaties enzovoort. Op zich een prima instelling, maar weer geldt: je kunt relaties van te voren niet voorspellen! Bij deze levensvisie ga je ervanuit dat je rond je 25-30ste wel eens een keer je ideale partner ontmoet. Maar als je nou op je 17e al dolgelukkig bent met iemand? Ga je het dan uitmaken, alleen omdat je in je hoofd hebt zitten dat dit alles pas 10 jaar later mag gebeuren?

Ontopic: je vriendje doet een beetje gek, want jullie hebben toch afgesproken dat het mocht? oké, het mocht met mensen 'met wie het wat kon worden'. dat lijkt me echter erger voor je partner dan een beetje random zoenen in een dronken bui
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 19:53
Nuck
Nuck is offline
Allebei eerst met iemand anders nemen, en daarna weer met elkaar...Leuk voor die ander als je toch al weet dat je weer wat met die jongen krijgt
Oud 15-11-2005, 19:57
Cookie
Cookie is offline
Idd daar klopt geen *** van. Als het zo gaat als gepland heb je straks met 2 mensen tegelijk. goed bezig
drink dr nog eentje
Oud 16-11-2005, 19:49
ST*R
ST*R is offline
hm ja opzich slaat t allemaal nergens op, en er klopt ook niks van
maargoed het is zo lastig omdat ik en van hem hou, en vrijgezel wil zijn..
maar ik moet dus kiezen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:58
Nienna*
Nienna* is offline
Houd je dan wel genoeg van hem om geen vrijgezel meer te zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:58
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Cookie schreef op 15-11-2005 @ 20:57 :
Idd daar klopt geen *** van. Als het zo gaat als gepland heb je straks met 2 mensen tegelijk. goed bezig
drink dr nog eentje
Dat vereist slechts wat meer planning, maar het is goed te doen.
Oud 16-11-2005, 20:01
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik snap hem ook niet helemaal, je wilt een vriend, maar ook vrijgezel zijn. Dat gaat dus nooit werken he! Als je met die instelling een relatie met je vriend begint gaat het dus nooit goed, ook voor hem is het niet leuk om te weten dat je eigenlijk ook graag "vrij" wilt zijn. Lijkt me niet echt een goede basis om weer opnieuw samen te beginnen.
Ik zou er nog maar eens goed over praten met z'n tweeen voordat 1 van de 2 heel erg wordt gekwest.
En in ieder geval die vreemde regel afschaffen.

Je gaat voor elkaar of niet punt.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:51
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 16-11-2005 @ 20:58 :
Dat vereist slechts wat meer planning, maar het is goed te doen.
Ik denk niet dat TS daartoe in staat is
Oud 16-11-2005, 22:11
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik vind het ook maar een sletterige actie van je en je maakt hem zo nogal ongelukkig en jezelf ook. Ga helemaal voor hem of helemaal niet, want zulke domme afspraken komt later alleen maar narigheid van!
Oud 16-11-2005, 22:15
berlin
berlin is offline
je moet m een bos rode rozen geven!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:16
Verwijderd
ik vind je echt een vieze hoer
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:20
zeehond23
zeehond23 is offline
HEY! Ik ben hier de enige vieze hoer ja!?
Oud 16-11-2005, 22:29
ST*R
ST*R is offline
Citaat:
Cookie schreef op 16-11-2005 @ 22:51 :
Ik denk niet dat TS daartoe in staat is
hoezo niet??

en @ Rogue: ik ben erg stom en dom bezig geweest, maar ik ben geen hoer

en het ging eigenlijk om hoe ik hem mij weer kon laten vertrouwen, en niet om wat wij hebben, maargoed
ik snap dat jullie t allemaal raar vinden, en dat is het natuurlijk ook, maar ik weet het allemaal ook niet meer met ons..
de ene keer wil ik hem voor altijd, en de andere keer heb ik gewoon zin om vrijgezel te zijn
maargoed, het is een moeilijke beslissing, maar ik moet m wél maken
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:31
Verwijderd
je bent gewoon niet klaar voor een relatie, begin er dan ook niet aan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:42
Metal
Metal is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 15-11-2005 @ 20:05 :
Zulke afspraken werken toch niet.
verder zou ik gek worden als ik mijn vriendinnetje met een ander zag. maargoed dat zal wel aan mij liggen.
Oud 16-11-2005, 22:42
ST*R
ST*R is offline
hm ja dat kan wel kloppen, maar dat is natuurlijk niet t zelfde als een hoer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2005, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 16-11-2005 @ 23:42 :
verder zou ik gek worden als ik mijn vriendinnetje met een ander zag. maargoed dat zal wel aan mij liggen.
Ik zou er ook veel te jaloers voor zijn. In theorie is het een leuke constructie, maar in de praktijk moeten anderen gewoon met hun tengels van mijn bezit blijven. En ja, vriendjes vallen daar onder, net zoals familie en vrienden en huisdieren e.d. Mijn.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 07:58
WolterB
WolterB is offline
Waarom met iemand anders willen, als je weet dat je toch niet bij diegene blijft en weer teruggaat naar je nu net-niet-officiële-vriendje.

Blijf dan bij elkaar en als je zó nieuwsgierig bent hoe het is met een ander maar als na één keer zoenen met een geweldig schuldgevoel komt te zitten, denk ik dat wanneer je verder gaat, je nog een veel groter schuldgevoel krijgt.

en daarbij zou ik me niet voor zoiets willen laten gebruiken en wil ik voordat zoiets gebeurt toch wel weten hoe een persoon in elkaar zit, dus zolang je je op mensen met een gezond verstand en een beetje gevoel voor eigenwaarde richt, denk ik dat jullie plan gedoemd is te mislukken
Oud 17-11-2005, 08:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat een vaag gezeur. Zoiets vraagt toch om problemen. Had het dan voorlopig helemaal uit gehouden en maak niet van die vreemde afspraken.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 11:56
Gothic
Gothic is offline
Ik snap niet dat die jongen zich hiervoor laat gebruiken. En ik snap niet dat jij hem hiervoor gebruikt, je houdt toch van hem, dat laat je niet zien, zo ga je toch niet om met mensen waarvan je houdt? En als hij zo gek op je is, moet je hem maar voor jezelf beschermen...

Die jongen is gek als hij jou weer gaat vertrouwen. Maar als je dat toch wil, zou ik maar eens heel goed gaan nadenken of je nu hem wel voor altijd wil en niet nog even 6 tussendoor. Door volledig voor hem te kiezen en dat te laten zien en heeeeel veel moeite doen, misschien gaat die jongen je ooit nog vertrouwen...
Oud 17-11-2005, 12:20
Roos
Roos is offline
Het feit dat jij wilt zoenen met andere jongens, zegt toch al genoeg? Is helemaal niet fout van jou ofzo, maar het zegt wel dat een vaste relatie met die jongen er misschien niet in zit.
Oud 17-11-2005, 12:35
Balance
Balance is offline
Jij hoeft het helemaal niet goed te maken. Jullie hebben toch zelf die afspraak gemaakt; hij stemde ermee in. Dan moet ie niet achteraf zeuren dat ie 't toch niet prettig vond.
Wel kunnen jullie vanaf nu de afspraak maken dat het niet meer gebeurt.
Oud 17-11-2005, 14:17
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
-=SammmY=- schreef op 16-11-2005 @ 23:29 :
hoezo niet??
Als je zulke afspraken maakt ben ik van mening dat je sowieso al niet helemaal recht zit magoed.

Je moet idd die keuze maken. Vrijgezel zijn is niet voor atijd leuk, tenminste dat vindik niet. Als jij veel van je vriend houd zou ik gewoon een normale relatie met hem aangaan en dat vrijgezel willen zijn opzij zetten. Dit beschadigd je relatie meer dan dat het goed doet.
Oud 17-11-2005, 14:46
Verwijderd
Nou..

dan maak je toch de volgende afspraak met die knul.

Jullie spreken af dat jullie een vaste relatie met mekaar hebben, maar dat het niet erg is als een van beiden wel eens met een ander zoent. Ja? Dus; de voordelen van vrijgezel, met de zekerheid van een relatie.

Hup. Geen gezeur. Ik vind het een prima voorstel voor jullie beiden.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 14:54
Wammus
Wammus is offline
Dit soort dingen werkt niet.

Je gaat voor elkaar of niet. Van dit soort vage 'afspraken' komt alleen maar shit en elende.
Oud 17-11-2005, 15:58
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-11-2005 @ 13:35 :
Jij hoeft het helemaal niet goed te maken. Jullie hebben toch zelf die afspraak gemaakt; hij stemde ermee in. Dan moet ie niet achteraf zeuren dat ie 't toch niet prettig vond.
Wel kunnen jullie vanaf nu de afspraak maken dat het niet meer gebeurt.
Ze hadden de afspraak dat het mocht als er bij beide partijen gevoel voor een ander was (zo begrijp ik het iig), dus niet dat ze maar een beetje bij iedere gast wat rond mocht gaan sletteren
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 18:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
MTpower schreef op 17-11-2005 @ 16:58 :
Ze hadden de afspraak dat het mocht als er bij beide partijen gevoel voor een ander was (zo begrijp ik het iig), dus niet dat ze maar een beetje bij iedere gast wat rond mocht gaan sletteren
oh oke
dan begreep ik het verkeerd
Oud 17-11-2005, 20:24
Magican
Magican is offline
Citaat:
-=SammmY=- schreef op 15-11-2005 @ 19:58 :

Beste Emile Ratelband,

Ik had ongeveer 2 jaar een relatie met hem toen het uit ging. Ten eerste was dat omdat we elkaar minder leuk vonden, ten tweede omdat het mijn eerste echte relatie was, en ik wilde weten hoe het met iemand anders zou zijn. Maar hoe langer het uit was hoe leuker we elkaar weer gingen vinden, we hebben nu dan ook weer soort van 'relatie', wat inhoudt dat we alles doen wat je in een relatie ook doet maar dat het niet 'officieel' is. Omdat ik nog steeds wil weten hoe het met iemand anders zou zijn, hebben we afgesproken dat we allebei eerst met iemand anders nemen, en dan weer (waarschijnlijk voor altijd) met elkaar (dan echt officieel). In de tussen tijd zijn we dus nog 'samen', en we zouden alleen zoenen met mensen waarmee het iets kan worden. Iig: dat is de bedoeling, ik met mn stomme kop heb al paar keer met jongens gezoend waarmee het niets kan worden, waarmee het gewoon voor 1 avond was.
Zo ook afgelopen vrijdag, ik was dronken, dacht niet na, iig niet aan hem, alleen aan mezelf. Hij weet het nu en zei dat hij wilde stoppen (met wat we dan ook hebben), het idee alleen al vond ik vreselijk, en vandaag heeft hij gezegd dat hij me wel wil vergeven, hij kan gewoon niet zonder me (geluk voor mij). Het gaat alleen wel even duren voordat alles weer is zoals het was, maar hij zegt zelf ook dat hij er uiteindelijk wel overheen komt. Ik heb m zooo'n pijn gedaan (vooral omdat het niet de 1e keer is), en dat vind ik vreselijk..
Nu mijn vraag: iemand een idee hoe ik hem sneller erover heen kan helpen? Zorgen dat hij me weer vertrouwt (wat hij nu, begrijpelijk, niet meer doet)? Ik ga wel erg lief doen, lieve brief schrijven, maar wat kan ik nog meer doen? Iemand ervaringen met zo'n soortgelijke situatie? Hoe kwam jouw partner eroverheen toen jij was vreemdgegaan?
sorry voor het lange verhaal, en alvast bedankt!
Als je dat nou gewoon stuurt naar de hitkrant komt alles goed.
Oud 17-11-2005, 20:35
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Heb het één keer gedaan, omdat m'n relatie mij het bloed onder de nagels vandaan haalde en ik daar enorm over gefrustreerd was, maar ik heb er ook een ding van geleerd en dat is dat het niet de juiste oplossing is. Sterker nog het is géén oplossing, als je je relatie niet meer ziet zitten zet je er een punt achter zonder iemand pijn te doen. Dus ik doe het ook nooit meer.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 16:22
Verwijderd
Het uitmaken omdat je wil weten hoe het met een ander is, is echt vrij kansloos.
Als je echt meent dat hij je liefde is, ga je ervoor. Je gaat zo hard spijt krijgen als je het uitmaakt om een keer een ander over je heen te laten gaan...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 16:29
Heikneuter
Heikneuter is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-11-2005 @ 20:01 :
Wat kan je doen? Niets, lijkt me. Ja, niet weer met een ander het bed in duiken.

Verder vind ik dat je 'onofficiële' vriend wel erg weinig zelfrespect heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 17:41
nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik vind het geen vage constructie maar een beetje ondoordacht.

Neem een open relatie, maak daarin wel goede afspraken.
Je kunt niet alleen met mensen zoenen waarvan je weet dat je met diegene "neemt".
Als die persoon dat niet wil, dan zit je, bovendien is dat veel te ingewikkeld allemaal.

Dat hij er achter is gekomen is vervelend maar ik vraag me af hoe dat is gegaan.. Is dat per toeval gegaan of is hij gewoon rond gaan vragen?
In geval 2 is zijn verdriet geheel zijn eigen schuld vind ik.

Ik heb ook een open relatie gehad, duurde anderhalf jaar en ging prima.
(naja het open relatie gedeelte van die relatei duurde een jaar)
Wij hanteerden de volgende regels:
-Maar 1 keer met dezelfde persoon zoenen.
-Geen exen zoenen, je weet hoe dat is en laat het daarbij.
-Eerlijk zijn, als de een wil weten of je gezoend hebt, gewoon zeggen hoe het zit.
-Geen vrienden of familieleden (die regel kwam nadat ik zijn broertje had gezoend )

Edit: In latere relaties ben ik ook wel eens vreemdgegaan.
Nummer 1 vergaf het me, hij wilde me niet kwijt. Hoe hij dat heeft gedaan weet ik niet maar we zijn gewoon verder gegaan of er niets aan de hand was, dat wilde hij ook.

Nummer 2 niet, maar de relatie was al gedoemd te mislukken dus toen hebben we besloten er maar mee te kappen.

Laatst gewijzigd op 19-11-2005 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 10:18
elledc
elledc is offline
Het komt erop neer dat je spijt hebt dat je bent vreemdgegaan? En eerst beweer dat je was afgesproken met hem dat jullie het lekker eens ging proberen met anderen?
Dus dan ben je niet vreemdgegaan?
Heb respect voor hem én voor jezelf zou ik zeggen, ik hoop dat die "vriend" van je je dumpt want je verdient het niet.
Ach, je kapotdrinken is een goede troost
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 10:52
Methuselah
Methuselah is offline
Hoe oud ben je eigenlijk?
Oud 20-11-2005, 12:43
ST*R
ST*R is offline
ik ben 18
en ja ik weet dat ik fout bezig ben geweest en dat het allemaal nergens op slaat, maar het is zoo moeilijk
maar wat Roos zei klopt wel, als ik met anderen wil zoenen klopt er inderdaad iets niet
maar hoe kan het dan dat ik óók veel van hem hou?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2005, 16:23
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
-=SammmY=- schreef op 20-11-2005 @ 13:43 :
ik ben 18
en ja ik weet dat ik fout bezig ben geweest en dat het allemaal nergens op slaat, maar het is zoo moeilijk
maar wat Roos zei klopt wel, als ik met anderen wil zoenen klopt er inderdaad iets niet
maar hoe kan het dan dat ik óók veel van hem hou?
Je kan wel veel van mensen houden, ook van meerdere tegelijk maar wees dan zo slim een keuze te maken
Reageren

Regels voor berichten