![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Okee, wat denken jullie van deze discussie?
http://forum.eindexamen.nu/viewtopic...r=asc&start=45 over vraag 34. Weet het niet, ben het op bepaalde punten zeker met de PErfect eens dat de vraagstelling op z'n zachtst gezegd niet optimaal is.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Ten eerste was het de veronderstelling van de auteur waarop Otto's gedachten zijn gebasseerd. Daardoor is het niet zeker wat hij dacht/ waar hij zich van bewust zou kunnen zijn. Ten tweede, de samenwerking met de Duitsers zou hem in principe geen kwaad kunnen doen, om dat het eigelijk heel onschuldig was. 80% van de Nederlandse bedrijven had namelijk producten verkocht aan de Duitsers (het was volgens mij in ieder geval geen samenwerking) en het ging hier ook om zoiets onschuldigs als pectine, gebruikt voor jam. @Alan: "But now, after six decades" Dus het is in ieder geval niet lang geleden. Daarnaast wordt volgens mij ook gezegd dat het ongeluk 1 jaar geleden had plaatsgevonden, als een schakel in een ketting. Maar ik kan er niet precies antwoord op geven omdat ik het examen vergeten ben mee te nemen >.< Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-05-2007 om 21:57. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb als het goed is 41 punten!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Mja, ik kan je door gebrek aan de tekst dus niet verder helpen : ( @Barones: volgens mij staan beide antwoorden in het correctiemodel? @Shaar10: ik had wel A. Volgens mij moest je uit het feit dat het niet in aanmerking voor de prijs kwam (+ iets met recensies, ik weet niet precies wat er stond) afleiden dat de literaire kwaliteit van het boek niet erg bijzonder was. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Tja. Maar lees dit dan ff, maakt de hele discussie rondom die vraag wat duidelijker.
http://forum.eindexamen.nu/viewtopic.php?p=73685#73685 Het gaat gewoon om de vage vraagstelling, waar nog eens bij komt dat geen van de gegeven opties echt duidelijk staat uitgewerkt in de tekst: je moet zo ongeveer tussen de regels lezen wat mij niet de bedoeling lijkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daar vind ik "een betere band" goed op aansluiten, aangezien het van dezelfde strekking is. @Shaar10: Tsja, het Engels examen is ook begrijpend lezen. Ik heb die discussie gelezen en ik ben het eens met degenen die zeggen dat het wel uit de tekst te halen is. Het bespreekt gewoon de literaire kwaliteit door er literaire beoordelingen (recensies, boekenprijs) bij te halen. (Trouwens...die Perfect is wel een aardig arrogant figuur :') ) |
![]() |
||
Citaat:
Gmail <3
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je t woordje 'merit' opgezocht in t woordenboek? Het betekent namelijk 'waarde'. Je had de artistieke waarde uit t feit moeten halen dat ze wss nooit die Bookerprijs gaat winnen of op de literatuur pagina's zal verschijnen, omdat het gewoon dat niet waard is. Je moet t zien als Kluun. Heel leuk om te lezen, grote successen geboekt. Maar het is geen literatuur. En vandaar die artistieke waarde. Tenminste. Zo kwam ik op A. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Achteraf is dat misschien een beetje te vaag.....maar het goede antwoowd vind ik ook te algemeen. Trouwens; Ben ik de enige die vraag 2 vaag vond? Ik snap nog steeds niet waarom ze het een SELF-contradiction noemden... >< |
![]() |
||
Citaat:
En het gaat ook om het principe, als een vraag te vaag is, is het gewoon niet eerlijk dat je die punten niet krijgt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het ging puur om winst maken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Schouders ophalen en concentreren op de dingen die wel goed zijn. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Wat betreft jouw tweede argument heb je gelijk alleen staat dat pas in paragraaf 6 en de vraag ging over paragraaf 1-5. Citaat:
wearisome adventures of Rowling's Harry Potter wearisome -> vermoeiend,vervelend En aangezien ik in tijdnood zat dacht ja het moet A zijn want daar staat de mening van de auteur in. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het eerste is gewoon dat ik vind dat het geen zekerheid betreft dus dat je het niet zeker uit de tekst naar voren kunt halen. (mja, ik geef toe dat je dan wel meer onzeker kunt noemn ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
snap ook niet dat mensen klagen dat dit te lang was, maar ik lees heel snel en sommige mensen lezen langzaam, daar zal t wel aan liggen |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Vertaler Engels - welke studierichting??? VincentFernande | 12 | 27-03-2012 19:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Master opleidingen volgend jaar in Engels Verwijderd | 65 | 06-04-2004 16:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Engels (jeweetwel, met vleugeltjes) tacidvs | 16 | 04-11-2002 09:39 | |
Verhalen & Gedichten |
Engel met geduld (deel 1 & 2) en "Engel van me" star9 | 3 | 03-02-2002 19:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Engel met geduld.. star9 | 7 | 17-01-2002 21:08 | |
ARTistiek |
de engel brak in de hemel binnen murwari | 11 | 12-07-2001 22:11 |