Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb sinds kort wel echt kleine neefjes en nichtjes erbij, en bij hen heb ik wel een beetje dat moederige... die wil ik gewoon steeds knuffelen enzo ![]() |
![]() |
|
Ik ben de jongste thuis, ik heb daardoor niet echt veel met jonge kinderen. Ik heb 1 neefje en 1 nichtje (kinderen van mijn oudste zus) ik vind ze wel lief hoor, maar heb daar geen moeder kriebels bij ofzo. Komt misschien ook omdat ze verschrikkelijk druk en zeurderig zijn. Even vind ik ze leuk en dan ben ik het ook weer helemaal zát.
Daarintegen... het kindje van de eigenaresse van mijn verzorgpaard vind ik wel heel leuk(leuker), dat is zo'n leuk en schattig ventje. Maar die zie ik ook altijd maar heel kort, dus ook geen tijd om me eraan te ergeren.
|
Aaargh! Ik heb al een dag of 4 allerlei zwangerschapssymptomen... Het kan echt niet slechter uitkomen op dit moment (de mensen die het hoe-voel-jij-je-op-relationeel-gebied-topic volgen snappen waarom)!
Ik heb ook een heel erg dubbel gevoel nu. Aan de ene kant zou ik het superleuk vinden, maar ik denk dat ik ontzettend veel problemen met m'n vriend ga krijgen als ik nu echt zwanger blijk te zijn... Nou ja, over een week moet ik ongesteld worden, dan maar eens kijken... Mijn symptomen: * heel misselijk s ochtends, rest van de dag vreetbuien * sterk reukvermogen, rook ineens filet americain... * soort vlinders in m'n buik, voelt alsof ik erg zenuwachtig ben * vreselijk moe * ineens pukkeltjes terwijl ik die nooit heb * heel droge huid ineens * soort ongesteldheidskrampen, maar dan zo'n 2 weken voor m'n ongesteldheid (dus rond m'n eisprong) Maar goed... ik denk eigenlijk dat ik ze mezelf zit aan te praten, maar toch... AAAAAAARGH!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() snoopy, gewoon rustig blijven joh ![]() |
![]() |
|
En snoopy, komt dat niet gewoon door de spanning van je relatie? misselijk, moe, zenuwachtig gevoel in buik, kramp... Heb ik ook als ik bang of verdrietig ben, en dus ook met liefdesverdriet/moeilijkheden. En pukkeltjes en dingen met je huid kunnen ook door stress
Jezelf aanpraten helpt ook heel erg ermee ja
|
Eerlijk gezegd moet ik er nú nog niet aan denken, maar ooit lijkt 't mij echt geweldig om nieuw leven op de wereld te zetten en om te zien hoe mijn kind(eren) opgroei(t)(en) en door alles heengaan. Nieuw leven is en blijft mooi om te zien en al helemaal als je er zelf verantwoordelijk voor bent.
De babyfase lijkt mij alleen verschrikkelijk om door te gaan als het kind ook maar enigszins op mij lijkt. ![]() ...Maar eerst nog even de student uithangen! ![]()
|
Verwijderd
|
Bwuuh, ik begin dat gevoel - dat nu echt gewoon áltijd aanwezig is - nu echt te ervaren als iets irritants
![]() ![]() ![]() Binnenkort maar eens een goed gesprek voeren met m'n man hierover. We hebben alles dat nodig is voor een kindje, liefde, tijd, ruimte, geld, behalve dus die diploma van mij. Pff, ik weet het niet meer... |
![]() |
|
![]() |
Hee Andijvie..
Ik begrijp je zo goed. Ik zit ook in zo'n situatie. Wil sowieso jong moeder zijn, eigenlijk wil ik nu meteen zwanger zijn. Je moet voor jezelf maar beetje afwegen wat belangrijk is! Wil je nu lekker jong mama zijn en genieten van alles dat daarbij hoort? En dat diploma maar even laten voor wat het is en later de boel weer oppakken en aan de slag? Of wil je nu perse diploma misschien carriere maken en daarna een kindje? Ik heb altijd zoiets van: Je weet nooit hoe het leven gaat lopen! Met wat puzzelwerk valt het een en ander ook altijd wel te combineren. Vriendje is het er ook mee eens.. Hij zou het ook niet erg vinden als het nu gebeurd (ik ben 21, vriendje is 28) Edit: Ben trouwens vanochtend ongesteld geworden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Was de laatste tijd wel wat meer aan het nadenken over kindjes krijgen en zwanger zijn enzo, maar nee, voorlopig nog niet. Ik was 2 dagen overtijd, opzich geen drama en ik gebruik mijn anticonceptie heel netjes, dus er kon niets aan de hand zijn, maar toch. Vanacht eerst heel moeilijk in slaap kunnen komen omdat ik het al helemaal zag gebeuren en daar nu totaal geen trek, zin, plaats, tijd, geld voor heb. En toen ik eenmaal sliep allemaal nachtmerries over kindjes krijgen (eerst een blond kind met blauwe oogjes, klopt niet!) en daarna een ander kind waarbij het me maar niet lukte om het kind goed op te pakken zonder het hoofdje achterover te laten slaan (idioot, want ik heb het al zo vaak gedaan, maar nu lukte het niet, drama!) En toen bleek ik dus ongesteld te zijn. Verdorie, wat was ik daar toch blij mee! ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb ook 1x gehad dat ik echt al een week over tijd was, dikke zorgen maken. Test gedaan (negatief overigens) en direct daarna ongesteld. Hoezo, spanning
![]() enheelstiekumwasikeenbeetjeteleurgesteld ![]()
|
Verwijderd
|
Gisteren hebben we een heel gesprek er over gehad en heb ik goed duidelijk kunnen maken dat ik heel serieus ben. Hij begreep het goed - helemaal toen ik het vergeleek met hoe hij zich vroeger op Lego kon verheugen en dat maal 1000
![]() ![]() Ik kan echt niet wachten ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ben wel gevoelig voor stress denk ik. Ben op een gegeven moment overgestapt, maar de laatste paar maanden dat ik aan de pil zat gebeurde het regelmatig dat ik gewoon een maand oversloeg. 3x gebeurt volgens mij. Op een gegeven moment naar de dokter geweest, dat had waarschijnlijk ook iets te maken met het gebruik ervan. Hij had het erover dat die hormoonspiegel al jaren zo stabiel was dat het daarom op een gegeven moment de menstruatie oversloeg (of zoiets)
Ben ook wel eens 21 dagen overtijd geweest. Toen was ik eerlijk gezegd nogal verbaasd dat ik níet zwanger was. Maar dat was toen inderdaad echt pure stress. Ik ga alleen niet meteen lopen testen. Zolang als ik de anticonceptie goed gebruik is de kans klein dat er iets misgaat. |
![]() |
|
Langer dan 2 dagen overtijd ben ik nooit geweest. Heb dan ook nooit een test gedaan. En ben goed voorzichtig met de anticonceptie enzo. Want ik wil wel heel graag kinderen, maar als dat nu zou komen gooit het de boel wel overhoop, en ik heb op het moment wel andere dingen aan mijn hoofd
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben even aan het nadenken of ik toen überhaupt aan de pil was. Weet het eigenlijk ook niet meer zeker. Maar ik weet wel dat ik toen een regelmatige cyclus had. Ik had het al met mijn ouders besproken, voelde me ook echt zwanger. Na 21 dagen een test gedaan met mijn moeder, en daarna toch wel een omschakeling moeten doen. Iedereen ging er eigenlijk al vanuit dat ik zwanger was.
|
![]() |
|
Ik vind kinderen juist best slim, ze staan in ieder geval meer open voor nieuwe dingen leren dan veel volwassenen. Dom en onwetend zijn natuurlijk twee verschillende dingen
![]() Maar ben zelf ook wel bang dat ik geen geduld heb met kinderen. "Kan je nou nog stééds niet lezen?!! *zucht*". Ik word vast geen lieve moeder.
|
Verwijderd
|
Ik ben ook wel bang dat ik soms misschien te streng ga zijn, of niet streng genoeg. Maar als je met z'n tweeën kinderen hebt, kan je daar altijd wel over praten zodat je het weer kan corrigeren en in balans kan blijven. Toch denk ik dat ik veel 'foefjes' heb, dat merkte ik vroeger toen ik oppaste heel erg. Ik moest bij m'n oppaskindje altijd iets voorlezen voor ze ging slapen, en als ze niet naar bed ging, dan kon ik haar daarmee overhalen;'Als je nu snel je tanden poetst en je pyjama aan doet, kunnen we een verhaaltje gaan lezen!' en zoef, ze was weg
![]() ![]() Sinds we er wat serieuzer over praten, is die 'drang' (want zo voelt het echt) ietsje afgenomen; ik weet dat het gaat gebeuren en dat stelt me gerust ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat ik te streng ga worden. Ik ben zelf redelijk vrij en met weinig regels opgevoed, en ik merk dat dat bij kinderen in het algemeen het beste werkt. Tenminste, bij mijn groep van Jong Nederland, KVW en (achter)neefjes en nichtjes, werkt dat het beste. En ik denk ook wel dat dat waar is. Veel regels zijn er niet nodig, als je dan maar wèl duidelijk bent in de regels die er gesteld worden. Een achternichtje lijkt heel verwend, maar als je beter gaat kijken, is het gedrag wat zij vertoont, typisch gedrag voor een kind dat geen duidelijkheid krijgt. Als mama nee zegt, zegt oma ja. En andersom. Echt niet tof.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik word precies zo als mijn moeder, vermoed ik. Heel duidelijk, wat niet mag dat mag niet, maar op zich niet zo veel regels, en heel heel lief. Gaat prima met kinderen, maar zij had wel moeite met mijn broertje in de puberteit en ik ben bang dat ik dat ook niet zo goed ga doen
![]() Ik maak me eigenlijk nooit zorgen dat ik een slechte moeder zal worden ofzo. Volgens mij gaat dat echt vanzelf goed. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Vraagje: kan ik zo zwanger worden? Verwijderd | 16 | 12-03-2011 19:39 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #5 Verwijderd | 498 | 14-01-2009 09:36 | |
Seksualiteit |
zwanger worden van samen in bad gaan? tja... | 21 | 30-05-2007 14:34 | |
Lichaam & Gezondheid |
zwanger worden iLaySha_007 | 18 | 02-10-2005 18:51 | |
Seksualiteit |
Vraagje over de pil! kan je zwanger worden kindermens | 10 | 28-04-2003 20:32 | |
Seksualiteit |
hoe zwanger worden BoB | 14 | 17-03-2003 13:09 |