Citaat:
Ook kun je van dingen die je anders in de kantine zou kopen, zelf een voorraadje inslaan. Zo kocht een vriendin van me gisteren een klein zakje autodrop in de kantine voor 1,25, terwijl een grote zak in de supermarkt volgens net zo duur of goedkoper is.
|
He zelfde geldt voor andere typische tussendoortjes als fruit en de eeder genoemde muesli-repen. Voor wat je in kantine aan 2 stuks fruit uitgeeft kan je in de supenmarkt meestal een hele zak/tros kopen. Muesli-repen zijn vaak ook iets van 70 cent terwijl je voor het dubbele in de supermarkt 6 repen koopt.
Verder: probeer eerst het goedkoopste, en als dat niet bevalt ga dan over op duurdere producten. Met andere woorden; probeer eerst alles bij Aldi/Lidl/huismerken, en als daarvan producten niet bevallen kan je altijd overstappen op duurdere merken. Ik doe altijd mijn boodschappen eerst bij Lidl en de dingen die ze daar niet hebben haal ik daarna bij de gewone super. Want weet dat als ik meteen naar de gewone supermarkt ga ik uit luiheid al mijn dingen daar koop zodat ik daarna niet meer naar Lidl hoef, maar op die manier wel meer geld uitgeef.