![]() |
|
nocountryforoldmen-themovie.com
NO COUNTRY FOR OLD MEN is a mesmerizing new thriller from Academy Award®-winning filmmakers Joel and Ethan Coen, based on the acclaimed novel by Pulitzer Prize-winning American master, Cormac McCarthy. The time is our own, when rustlers have given way to drug-runners and small towns have become free-fire zones. Featuring a cast that includes Academy Award®-winner Tommy Lee Jones (THE FUGITIVE, MEN IN BLACK), Josh Brolin (GRINDHOUSE), Academy Award®-nominee Javier Bardem (THE SEA INSIDE), Academy Award®-nominee Woody Harrelson (THE PEOPLE VS. LARRY FLYNT) and Kelly Macdonald (TRAINSPOTTING. The story begins when Llewelyn Moss (BROLIN) finds a pickup truck surrounded by a sentry of dead men. A load of heroin and two million dollars in cash are still in the back. When Moss takes the money, he sets off a chain reaction of catastrophic violence that not even the law - in the person of aging, disillusioned Sheriff Bell (JONES) - can contain. As Moss tries to evade his pursuers - in particular a mysterious mastermind who flips coins for human lives (BARDEM) - the film simultaneously strips down the American crime drama and broadens its concerns to encompass themes as ancient as the Bible, and as bloodily contemporary as this morning's headlines. Kijken welke oscars ze in de wacht slepen vanavond (genomineerd voor oa: Best Picture, Best Director, Best Adapted Screenplay, Best Supporting Actor -Javier Bardem-, Best Editing). Mijn mening: Ik heb 'm gisteren gezien, en ik vond het een hele goede film. ![]() Ik weet niet of het een Spoiler is maar anywayzzz:
Spoiler
|
![]() |
|
De concurrente is absoluut niet slecht. No Country For Old Men is een topfilm, en alle andere films in de categorie zijn ook minstens goed. Het was gewoon een fantastisch jaar. Dat jij er nu geen oog voor hebt, dat is wat anders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk je hem nog eens, en je ziet een echt goede film in al zijn eenvoud (vooral kwa script en setting). En check de karakters. En de subplotten van bijvoorbeeld de nieuwerwetse killer (Bardem) en de ouderwetse sheriff (Jones) (papa de sheriff droeg geen wapens). Die contradicties kom je meer tegen.
Spoiler
Overigens zijn de dialogen van geweldig niveau, is de actie erg goed en is Bardem een creepy mfq badass. |
![]() |
|||
Citaat:
Spoiler
En dat de trailer een verkeerd beeld schetst kun je de film natuurlijk al helemaal niet kwalijk nemen. Met de trailer hebben de regisseurs over het algemeen niets te maken. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk, het was geen slechte film, absoluut niet. Maar het is imho óók geen wereldschokkende film. Gewoon, een mooie film, niets meer, niets minder. Ongetwijfeld zullen me bij de tweede keer dingen opvallen die ik heb gemist. We zullen zien ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb 'm vandaag gezien en ik ben wel onder de indruk.
Wel jammer van de hype, hoewel ik de film nogmaals moet zien, zowel om de film als de hype er omheen beter te begrijpen. De notoire Lynch-fanaat waar ik mee was vond dat hij volop aan het puzzelen moest gaan met het plot en ik heb het idee dat de hype voornamelijk draait om twee dingen: het beeld van de coole serial killer en/of het idee dat je, net als bij Lynch, een vreselijk diepe en ingewikkelde boodschap of verhaallijn in de film moet zien te ontdekken. Naar mijn idee is het echter een film in de categorie Koyaanisqatsi, alleen dan zonder politiek-maatschappelijke ondertoon. Of wellicht een beetje. Het is een zeer goede film, dat zeker, er zit ook zeker een verhaal in, maar het is eerder een film die je moet ervaren en beleven, geen film die je een leuk verhaaltje voor 't slapen gaan vertelt. Wederom, ik moet de film nogmaals zien en ik weet zeker dat me meer verhaaltechnische dingen opvallen waardoor ik er wellicht iets anders over ga denken. Maar voorlopig denk ik dat je het moet houden bij wat je ziet en niet teveel aannames moet doen over symboliek en diepere betekenis, waarbij je met een vergezochte analyse allerlei losse onderdelen van het plot met elkaar verbindt met een stuk Freudiaanse lulkoek of een hoop zweverig geleuter. Het is gewoon een prachtfilm met mooie beelden en dialogen en een redelijk briljant verhaal. En ja, het is een film waar je diep onder de indruk van kan zijn.
Spoiler
Het zijn wel twee extremen. En ik vind dat de gebroeders Coen, afgezien van allerlei andere gave dingen, met No Country For Old Men een ideaal evenwicht hebben gevonden tussen die twee, met een vriendelijke middelvinger richting beide. En alleen daarvoor verdienen ze een Oscar. ![]() Hoe dan ook, binnenkort maar nog eens langs de bioscoop. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik heb me weer uitstekend vermaakt. De dialogen zijn idd super, het verhaal is uitstekend, en de soms droogkomische humor is geweldig. Prima Coen-film dus, maar de hype is en blijft wat overdreven. De film heeft immers niets episch, groots of wereldveranderends in zich. Het is "gewoon" het relaas van een oude sheriff met als inset een 'drugsdeal gone wrong'. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @ N00dles: Ah, tof. Ik heb zin in de tweede keer kijken ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een goed regisseur is het wel, ja. En emoties oproepen kan hij goed. Maar die hele cultstatus van uberman die ubergeheime boodschappen in z'n films stopt die je met z'n allen op het internet moet gaan zitten doorkauwen tot er een paar vergezochte verklaringen uit komen rollen, waarna je moet gaan vechten om wiens verklaring klopt, dat verdient hij gewoon niet. Vind ik. Hij heeft een paar goede films gemaakt en een paar minder goede, hij heeft wat leuke experimentele dingen gedaan en wat saaie quasi-artistieke dingen. Hij maakt sterke beelden en zwakke verhaallijnen. De rest is een beetje overrated. Maar eigenlijk zijn zowat alle discussies over Lynch nutteloos. Want of het nu gaat om de (al dan niet aanwezige) diepere betekenis in z'n films, of om het krediet dat hij (al dan niet) verdient, of om z'n eerdere werk dat (al dan niet) beter is dan het recente, mensen lijken het toch nooit eens te kunnen worden over die man. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zeg, wel jammeren over die idiote opmerking dat de trailer een verkeerd beeld schetst, maar ondertussen mekker je zelf over dat de 'hype' overdreven is. Alsof de regisseurs daar iets van invloed op hebben. Net zomin dus een argument. Ja, ik heb het tegen jou. Die marketingstrucjes staan helemaal los van de film zelf en moeten ook niet meegewogen worden in je beoordeling. Anders ben je verkeerd bezig.
No Country For Old Men is gewoon vakmanschap. Montage, decoupage en mise-en-scene zijn allemaal voortreffelijk en consistent toegepast. Een film die zich niets aantrekt van conventies en zich manouvreert tussen verscheidene genres en zich nooit in een hokje laat plaatsen. Cinema pur sang. En welke idioot denkt nou dat Lynch zonder intenties zijn films maakt. Het is associatieve cinema met droomlogica waar de kijker zich voor open moet stellen. Wat spijtig dat het niet voorgekauwd is en de film niet mooi voor je afgrond wordt. Tijd om je hersenen eens aan het werk te zetten. Dat doet (goede) cinema.
Laatst gewijzigd op 07-03-2008 om 14:38. |
![]() |
||
Citaat:
Met je laatste statement ben ik het trouwens ook niet eens, zat goede films die puur vermaken en ontspannen. Alhoewel mensen die consequent cinema zeggen in plaats van film daar inderdaad meestal anders over denken.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Wat ik bedoelde met de vergelijking: als in No Country for Old Men Chigurh zorgvuldig naar zijn schoenzolen kijkt, denk ik dat daar een betekenis achter zit, omdat de Coens het anders niet hadden gefilmd. Bij Lynch ben ik eerder geneigd te denken 'dat kan ie ook gewoon gefilmd hebben omdat het in de sfeer van de scene past'.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik begrijp dat jij meer een stijve krijgt van een goed doordacht verhaal en prima regisseurwerk. Ik doe het op beide fietsen, John Rambo met een riot-gun en een lekker wijf aan zijn zijde is voor mij ook vermaak wat, verhip, ook waarschijnlijk de intentie is geweest van de regisseur. Is bij jou het herleiden van gedachten en ideeen van regisseurs ook niet vermakelijk dan? Je bent nogal in je element als je complotjes en arty-farty dingetjes ontdekt dacht ik zo. Defineer vermaak, en zeg dan niet meteen schande. |
![]() |
|
Moeten we het niet omdraaien? Vermaak een lekker wijf zonder inhoud die zich helemaal laat gaan in een fraaie vrijpartij. En de ander het lelijke wijf met inhoud dat er als een zoutzak bijligt. Ik moet toegeven dat ik er niet zo heel veel kijk op heb, heb nog niet zo heel veel moeten neuken.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-03-2008 om 18:54. |
![]() |
|
Gister de film gezien, ging er niet bepaald nat op. Was allemaal wel leuk en zeker ook wel spannend, maar veel meer ook niet. Het landschap in het eerste deel van de film was wel echt een schoonheid om te zien.
Wel grappig om te lezen dat mensen zo weg zijn van de dialogen, op een paar na was ik er niet weg van ![]() En sowieso is er naar mijn mening een oscar door de neus van casey affleck geboort ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb hem gezien en vond hem echt fantastisch. Ik stoorde me in het begin alleen gigantisch aan een streep door het beeld en dat moet wel aan de projectie hebben gelegen; echt heel irritant. Als dat een minuut langer had geduurd, was ik weggelopen (en had ik m'n geld terug willen hebben).
Wat ik er zo fantastisch aan vond? Alles, eigenlijk. Ik vond het er erg mooi uitzien allemaal (behalve die irritante strepen in het begin dan, maar dat lag niet aan de film zelf waarschijnlijk), ik vond de acteurs stuk voor stuk héél erg goed, de dialogen waren gaaf, de sfeer was ontzettend sterk... Ik droom nog over Anton ![]() Maar ik wil hem zeker nog eens zien, en dan kraakhelder, zonder dansende strepen in het begin. |
![]() |
|
Beetje laat maar dit is dus echt een film die gelijk in mijn top 10 zit. Geweldig verhaal, sterke dialogen, briljant acteerwerk en meerdere dubbele bodems qua achterliggende filosofie
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Broken saais #1076 Verwijderd | 500 | 12-08-2010 10:10 | |
Films, TV & Radio |
Indiana Jones IV 2079 | 140 | 04-06-2008 10:34 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb jij het laatst gezien, wat vond je ervan en zaten er nog tieten in? Uice | 500 | 29-02-2008 22:41 | |
Films, TV & Radio |
80th Academy Awards Nominations King Ralph | 37 | 26-02-2008 15:03 |