Oud 31-10-2002, 17:15
Blabal
Blabal is offline
ik ik ben naar de dokter geweest, die kon niks vinden ik heb zelfs een bloedtest laten doen maar die kon ookal niks vinden !

maar het is dus dat ik de laatste tijd ineens heel erg duizelig word + vlekken voor me ogen + hooftpijn eergisteren is het voor ut laatste gebeurt

en 3 weken geleden stond ik voor de bus te wachten van school en word ik ineens door een wesp in me hand gestoken, komt de bus er ineens aan stap ik in en begon ik ineens heel erg scheel te zien en druk op me oren en vlekken voor me ogen enz en ging ik dus OP DE GROND ! zitten ik vind het echt niet meer leuk.

maar weet iemand wat ik heb ? ik krijg soms ineens vlekken voor me ogen en hooftpijn
Oud 31-10-2002, 17:48
Roos
Roos is offline
Misshcien is je algemeen bloedbeeld wel goed, maar is er iets mis met je bloeddruk.

Duizeligheid en hoofdpijn kunnen heel veel oorzaken hebben. Veel daarvan (vb. tekort aan ijzer) kan je niet hebben, omdat je bloed in orde was. Slaap je goed? Eet je goed/genoeg? Neem je genoeg vitaminen? Bij twijfel vitaminenpilletjes nemen.

Ik zou we; ff terug gaan naar de dokter. Zeggen dat je er nog steeds last van hebt, miscshien kan hij dan andere dingen onderzoeken.
Oud 31-10-2002, 17:56
Blabal
Blabal is offline
ik ben al 2x naar de dokter gegaa, me bloedruk is goed, ik eet goed en gezond en ik slaap goed de dokter heeft nix kunnen vinden
Oud 31-10-2002, 18:58
Ascona Cruiser
Ascona Cruiser is offline
misschien ben je superlang, stroomt het bloed niet goed naaar je kop!?
Oud 31-10-2002, 19:19
Blabal
Blabal is offline
ik ben wel lang voor me leeftijd 1.80m maar ik denk niet dat het daaraan ligt ???
Oud 01-11-2002, 08:22
Darkwell
Darkwell is offline
Misschien heeft het te maken met de groei?
Je bent toch al 1.80 op je 13e, dat is best een snelle groei geweest.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 07:46
Blabal
Blabal is offline
migraine ? dat is toch een of andere ziekte ?
Oud 02-11-2002, 08:12
Angie_
Angie_ is offline
Citaat:
Dave schreef:
migraine ? dat is toch een of andere ziekte ?
Migraine is soort van chronische hoofdpijn...

krijg je pilletjes voor

die helpen

maarhet klinkt erger dan dat het is.. tis geen ZIEKTE tis hoofdpijn
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 08:15
Darkwell
Darkwell is offline
Migraine
In 't kort
Migraine is gekenmerkt door kloppende, bonzende hoofdpijn. Deze hoofdpijn kan gepaard gaan met andere symptomen zoals misselijkheid, braken en overgevoeligheid voor licht en geluid. Migraine is vaak zeer invaliderend en kan de sociale, familiale en beroepsactiviteiten danig verstoren.

Wat gebeurt er tijdens een migraineaanval ?
Theoretisch verloopt een migraineaanval in vier fasen. De eerste fase is gekenmerkt door voortekens zoals vermoeidheid, verandering van humeur, overgevoeligheid voor licht, lawaai of geuren… Deze eerste fase duurt enkele uren tot enkele dagen. Soms treedt ze niet op.

De tweede fase, de zogenaamde 'aura', treedt ongeveer 20 minuten tot 1 uur vóór de hoofdpijn op. Ze komt slechts bij een minderheid van de migrainepatiënten voor. De symptomen van de aura zijn meestal visueel. De patiënt heeft het over fonkelende of flikkerende vlekken, vergelijkbaar met een flitslicht of een bliksemschicht. Deze visuele symptomen kunnen gepaard gaan met gehoor- of spraakstoornissen, met verwardheid of desoriëntatie, met prikkelingen in de ledematen…

De cephalea, die men doorgaans "hoofdpijn" noemt, vormt de meest pijnlijke fase van de aanval. Het gaat om bonzende hoofdpijn (aangevoeld als kloppingen), vaak aan één zijde van het hoofd. De aangetaste zijde verschilt weliswaar van de ene tot de andere aanval. Soms treedt de aanval gelijktijdig op aan beide zijden. De hoofdpijn vertoont de neiging te verergeren bij inspanning.

De hoofdpijn gaat vaak gepaard met misselijkheid en braken. Doordat de patiënt overgevoelig is voor licht en lawaai, wat ook vaak voorkomt, gaat hij of zij zich afzonderen in een donkere en rustige kamer. Wanneer er geen gepaste behandeling ingesteld wordt, houdt de migraine, naargelang het geval, 4 uur tot 3 dagen lang aan.

De aanval eindigt met een zogenaamde resolutiefase tijdens dewelke er nog enkele symptomen kunnen aanwezig zijn: de situatie is alsnog niet volledig normaal.

De frequentie van migraineaanvallen is wisselend: soms treden ze dagelijks op, soms gaan er meerdere maanden voorbij zonder migraineaanvallen.

Hoe wordt de diagnose met zekerheid gesteld ?
De diagnose berust hoofdzakelijk op een nauwkeurige beschrijving van de symptomen. Er bestaat geen test of onderzoek om de diagnose te bevestigen.

Hoofdpijn wijst lang niet altijd op 'migraine' in de werkelijke betekenis van het woord. Daarom is het belangrijk een arts te raadplegen om een onderscheid te maken tussen de verschillende soorten hoofdpijn, om een correcte diagnose te stellen en om een adequate behandeling in te stellen.

Bevorderende factoren
Wie heeft last van migraine ?
Migraine komt zeer vaak voor, met name bij ongeveer 1 op 10 personen. De aanvallen kunnen tijdens de kinderjaren of de adolescentie beginnen. De frequentie van de ziekte bereikt haar hoogtepunt tussen de leeftijd van 25 en 55 jaar. Migraine komt driemaal vaker voor bij vrouwen dan bij mannen.

Zijn er uitlokkende factoren ?
Een aanval kan op elk ogenblik optreden. Bepaalde factoren kunnen een aanval uitlokken: stress of de ontspanningsperiode die volgt op de stress, te veel of te weinig slaap, sterk licht en bepaalde voedingsmiddelen zoals chocolade, kaas, rode wijn, koffie of thee. Bij vrouwen kunnen hormonale schommelingen, met name bij het begin van de menstruatie, ook aanleiding geven tot een aanval.

Waaraan is migraine te wijten ?
De oorzaak van migraine is alsnog niet volledig opgehelderd. Er is gewag gemaakt van bloedsomloopstoornissen in de hersenen, maar deze hypothese wordt momenteel verlaten. Volgens een recent concept zou migraine veeleer voortspruiten uit een ontsteking van de hersenvaten.

Overigens bestaat er een familiale invloed: veel migrainepatiënten hebben een dicht familielid dat dezelfde aandoening vertoont.
www.astrazeneca.be/nl/sante/sner_1.htm
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 08:15
Angie_
Angie_ is offline
zie je nu ist duidelijk!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 08:18
Herrie
Herrie is offline
Ik denk dat dit komt door de groei! Ik heb het zelf ook gehad.... Gewoon duizelig in je hoofd worden, zwart voor je ogen en dan flauwvallen, of bijna flauwvallen....

Je moet er overheen groeien, maar je kan het zelf wel een beetje in de hand houden!

Wat helpt:
- Veel drop eten
- Zorgen dat je genoeg zout binnen krijgt
- Zorgen dat je genoeg slaapt (in ieder geval 7 uur per dag).

Bij mij hielp dit aardig goed!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 09:50
Blabal
Blabal is offline
Oke, bedankt !
Oud 02-11-2002, 13:11
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb daar ook heel erg last van gehad sinds een lichte hersenschudding toen ik van een paard was gedonderd.
Bleek dat ik er op een of andere vage manier een lichte vorm van migraine aan had overgehouden.
Ik kreeg elke maand wel een soort van 'aanval' met ook die symptomen, en zo erg dat ik nauwelijks meer kon zien door die vlekken voor mijn ogen en de pijn in mijn hoofd.
Maarrr... het helpt heel erg om dingen te doen en veel naar buiten te gaan, en tja, het is eigenlijk vanzelf overgegaan bij mij. En op het moment zelf kun je t best gaan liggen in een donkere rustige kamer want dan ben je ook extra gevoelig voor geluid en licht. Ben dat zoiezo al, dus.
En de dokter heeft pilletjes, moet je volgensmij elke dag 1 slikken maar dat is wel voor als je er echt elke dag last van hebt of meerdere aanvallen per maand hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 14:41
Verwijderd
ik kreeg drie jaar geleden ook ongeveer last van dezelfde klachten.. eerst kreeg ik allemaal vlekke voor me ogen.. toen die weggingen kreeg ik enorme hoofdpijn.. vervolgens werd ik kotsmisselijk.. als ik had gekotst was ik enorm moe en ging ik slapen.. en als ik dan weer wakker werd was alles over.. en alles weer normaal... ik khad dit drie keer in een week ongeveer.. ik ben toen naar een dokter geweest en het bleek dat ik teveel aan bloedplaatjes had.. een normaal mens heeft er rond de 350 ik had er 1100.. hiervoor heb ik veel medicijnen gekregen en moet ik die ook me hele leven blijven slikken.. ik zit nog steeds elke maand in het ziekenhuis ervoor...
dus de tip is dat je beter ff naar je huisarts kan gaan..
veel succes ermee
xx brenda
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 15:26
Snufje
Snufje is offline
Het lijkt erop dat je steeds net niet flauwvalt oid. Drinken is ook een belangrijk aspect wat flauwvallen (indirect) kan veroorzaken. Dat je bloeddruk goed was zegt in principe niet, je bloeddruk kan van het ene op het andere moment heel verschillend zijn...

Succes ermee, en ga toch nog even naar de dokter, misschien dat hij toch neit ergens op komt? Beter te veel naar de dokter dan te weinig, ja toch?!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten