Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2002, 11:57
Hukkie
Hukkie is offline
Je zou haast denken dat bepaalde mensen op zoek zijn naar dingen om op Maartje te zeiken. Alsof zij zich overal hoeft te verantwoorden, wat ontzettend kinderachtig. En nu ontopic:

Ja, ik ben mezelf op het forum (in mijn optiek dan) en dat is ook mijn intentie.
Oud 08-11-2002, 11:59
Verwijderd
in t echt heb ik ook geen gevoel voor humor, dus ach, komt denk ik wel enigszins overeen..tis natuurlijk iets makkelijker comminuceren op n forum...zal in t echt wat meer verlegen zijn...'maar nie als ik iemand n beetje ken...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 13:14
Verwijderd
Mensen zeggen wel eens dat ik IRL precies hetzelfde ben als online, maar ja dat zijn dan ook mensen die mij via internet leerden kennen. Mensen die in feite al veel over me wisten, voordat ze me ueberhaupt ontmoetten, waardoor ik ook opener ben en meer vertel.

Bij mensen die ik eerst IRL leer kennen, vertel vaak veel minder over mezelf en neem ik een enigsinds afwachtende houding aan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 14:00
HappyPhantom
HappyPhantom is offline
Ach. Het is alleen een beetje jammer.
Oud 08-11-2002, 14:04
Gwen.
Gwen. is offline
Er zijn wel meer dingen een beetje jammer op dit forum.
Oud 08-11-2002, 14:14
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Er zijn wel meer dingen een beetje jammer op dit forum.
Oud 08-11-2002, 14:17
Stevill
Stevill is offline
irl ben ik continu bezig met muziek en skateboarden en dat doe ik hier psies hetzelfde als daar of toch ja euhm nee nou euhm euh ok
Oud 08-11-2002, 16:21
Esmée
Esmée is offline
Alsof iemand hier gaat toegeven dat ie stiekem totaal niet is wat ie op het forum pretendeert te zijn...
Ik ben volledig mezelf op dit forum.. zoals ik hier op mensen overkom, kom ik ook irl op mensen over, en als mensen van het forum me beter leren kennen (dat zijn er een aantal) blijk ik vaak best anders te zijn dan ik overkom En dat is irl ook vaak zo.
Oud 08-11-2002, 19:36
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik ben heel eerlijk op t forum.. de tijd van het niet-eerlijk-zijn-als-ik-maar-dr-bij-hoor heb ik al lang achter me gelaten.. Beetje jammer dat sommigen dat niet door (willen?) hebben.

Ik heb soms alleen van die buien en dan kraak ik mensen gewoon af zonder erbij na te denken.. achjah.. jammer dan als ze zich beledigd voelen.. kben dan gewoon eerlijk

Over die hele discussie vraag ik me eigenlijk ook nog steeds vanalles af.. Maar om het topic niet verder naar beneden te halen (aangezien het niveau alweer gedaald is ) hou ik die vragen fijn voor me..
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 20:02
ObOeMa
ObOeMa is offline
Ik ben altijd eerlijk op het forum maar hoe kant en klaar ik het hier op het forum type is natuurlijk heel anders hoe ik het in het echt zou zeggen.
Dat is natuurlijk logie`s maar je wou mijn mening!
Oud 08-11-2002, 20:06
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Misschien ben je op het forum anders dan in het echte leven, maar als je gewoon bent zoals je bent, dan heb je blijkbaar naast je 'echte' kant, ook een forumkant. Dat kan toch?
Als je mensen kent irl en je leest ook posts van ze op het forum, dan verbaast je dat misschien soms best wel, wat die mensen schrijven, maar dat wil nog niet zeggen dat ze zich anders voordoen dan ze zijn! Misschien hebben ze gewoon nog een kant die jij niet zomaar vanzelf zou zien in het echt.

Ik zeg niet dat dit waar is btw, maar het zou in sommige gevallen misschien zo kunnen zijn!!
Oud 08-11-2002, 20:48
Verwijderd
Ik vind wel dat ik anders op internet ben. Ik geef hier veel minder snel mijn mening, en ik geef hier veel minder van mezelf weg.

Internet is vreemd, aan de ene kant leer je mensen een beetje kennen, en eigenlijk ken je ze ook helemaal niet, want als je ze tegen zou komen op straat zou het net zo goed een vreemde kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 20:50
Verwijderd
Ik kom op het forum veel serieuzer over dan in het echt, denk ik...en ik gedraag me in het echt lang niet altijd zoals ik op het forum wel eens doe voorkomen. Ik zie ook niet in waarom ik mezelf op het forum net zoals in het echt zou gedragen...ik heb niet echt behoefte om mezelf te digitaliseren en met mijn nieuw verworven online-persoonlijkheid op jacht te gaan...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 21:16
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ach ik ben hier redelijk mezelf , in het echt ben ik geloof ik wel stuk ironischer/sarcastischer, maar ik zie niet in waarom ik dat hier ook zou doen.
Ik antwoord hier eigenlijk gewoon hoe ik er zin in heb.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 13:02
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
nee, ben gewoon mezelf, ga echt gin toneelstukje opvoeren!
Oud 09-11-2002, 14:15
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik reageer hier zoals ik irl ook zou reageren.
Ik speel nooit op de man, is ook erg moeilijk aangezien ik hier niemand irl ken, ik let niet op leeftijd, subcultuur of wat dan ook.
Alleen op de mening/inhoud.(dit is wat ik tenminste probeer en wat me volgens mij aardig lukt.
En ik geef dezelfde mening als in het echt.

Irl ben ik veel harder als iemand mij aanvalt, als ik me echt gekrenkt voel komt alles eruit wat eruit kan, qua kwetsende dingen, zo hard mogelijk tegen het zere been schoppen, hier hou ik me in, negeer het, men kent mij immers niet en negeer men ook als er op de man gespeeld word richting mij.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 14:54
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
I'm real. Dingen op het forum gaan ook over dingen die je meemaakt.
Oud 09-11-2002, 17:21
psyche
psyche is offline
Ik ben in ieder geval totaal anders op het forum dan in het echt, en ik lieg weleens ja (geen grote leugens, maar dan meer overdrijvingen ofzo). Alleen zou niemand het kunnen weten omdat ik hier heel zelden iets post
Oud 09-11-2002, 17:32
Verwijderd
Ik zeg zowieso meer via i-net dan irl...maar ik ben niet anders op t forum dan irl, ik ben tzelfde...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:32
Verwijderd
Als mensen al een rol zouden spelen, zouden ze dat hier nooit toegeven, omdat de rol bestemd is om hun 'echte' leven te verbergen. Dan gaan ze deze vorm van 'leven' (Ik hou van aanhalingstekens *whoei*) ook niet nog eens opgeven.

Maar euhmz, ik denk dat ik in het echt meer Plien ben. Soms vind ik het onzinnig om ergens wat over te zeggen hier, ook als ik me ergens enorm aan irriteer. Als ik het ergens niet mee eens ben in 't dagelijks leven, zeg ik dat ook meteen, wij kleine meisjes moeten voor onszelf opkomen. *trots* Hier voel ik die drang niet zo, om mijn gelijk te bewijzen of mijn zin door te drijven. Ik ben hier iets afwachtender. (Is dat een woord?)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:43
FireCracker
FireCracker is offline
normaal zeg ik geen woord tegen mensen die ik niet ken, maar op het forum lul ik zo een heel eind weg. maar ik denk niet dat ik me verder anders voordoe... ik ben TRUE!!
Oud 09-11-2002, 19:50
strafcorner
strafcorner is offline
iedereen die beweert precies hetzelfde te zijn online en irl.. liegt..

duidenlijk...
Oud 09-11-2002, 21:02
Verwijderd
Fundamenteer!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 09:25
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
iedereen die beweert precies hetzelfde te zijn online en irl.. liegt..

duidenlijk...
hoezo? ik ben op het internet echt mezelf hoor... leg uit...
Oud 10-11-2002, 09:33
shanli
shanli is offline
Citaat:
Jewel schreef:
Als mensen al een rol zouden spelen, zouden ze dat hier nooit toegeven, omdat de rol bestemd is om hun 'echte' leven te verbergen. Dan gaan ze deze vorm van 'leven' (Ik hou van aanhalingstekens *whoei*) ook niet nog eens opgeven.

Maar euhmz, ik denk dat ik in het echt meer Plien ben. Soms vind ik het onzinnig om ergens wat over te zeggen hier, ook als ik me ergens enorm aan irriteer. Als ik het ergens niet mee eens ben in 't dagelijks leven, zeg ik dat ook meteen, wij kleine meisjes moeten voor onszelf opkomen. *trots* Hier voel ik die drang niet zo, om mijn gelijk te bewijzen of mijn zin door te drijven. Ik ben hier iets afwachtender. (Is dat een woord?)
yep,heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 10:50
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
hoezo? ik ben op het internet echt mezelf hoor... leg uit...
tuurlijk ben je jezelf, alleen zal je nooit altijd precies zo reageren op het inet als in het werkenlijke leven....
Oud 10-11-2002, 11:14
heldin
heldin is offline
ik kom hier anders over dan irl, dat weet ik zeker, maar ik ben wel eerlijk. Ik heb dus geen tweede persoonlijkheid die zich alleen op het forum laat zien
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:07
Verwijderd
Citaat:
strafcorner schreef:
tuurlijk ben je jezelf, alleen zal je nooit altijd precies zo reageren op het inet als in het werkenlijke leven....
Fundamenteer!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:12
punxnotdead
punxnotdead is offline
Ik doe me niet anders voor op internet. Daar heb ik ook geen enkele reden voor. Ik reageer denk ik wel anders als irl. Zoals anere mensen al hebben opgemerkt je ziet de andere forummers niet en ze zien jou ook niet. Het verschil zal niet heel erg groot zijn denk ik trouens.
Oud 10-11-2002, 12:21
Verwijderd
Ik zal hier misschien wat zelfverzekerder overkomen dan irl. Iets sneller mn bek opentrekken als het me niet aan staat.. IRL laat ik mensen die me niet boeien meestal ongemoeid ..

Verder niet echt heel erg het idee dat ik anders overkom..wie weet wat sterker in het geven van mn mening omdat ik d'r soms ff tijd voor nodig heb om goed te verwoorden wat ik precies denk/bedoel .. en die tijd heb je irl meestal niet ..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 12:31
STP
STP is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Ik antwoord hier eigenlijk gewoon hoe ik er zin in heb.
Precies, de ene keer reply ik zoetsappig en de andere keer agressief, terwijl dat allebei niet twee ontzettend aanwezige eigenschappen zijn...
Oud 10-11-2002, 12:35
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Jewel schreef:
Als ik het ergens niet mee eens ben in 't dagelijks leven, zeg ik dat ook meteen, wij kleine meisjes moeten voor onszelf opkomen. *trots*

Oud 10-11-2002, 12:59
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
eXo schreef:
Fundamenteer!
laxeeer !

het ineternet geeft je de mgenlijkheid anders te reageren dan irl omdat je geen rekening met bepaalde zaken hieft te houden , je anoniem bent en je veilig achter je comkputertje zit, kijk de een zal heel erg dicht bij zichzelf blijven terwijl de ander internet aangrijpt om zichzelf compleet anders voor te doen, toch denk ik dat er altijd situaties zijn op het net warin iedereen wel eens anders reageert doet dan hij in werkenlijkheid is.. als je ruzie hebt als je iemand leuk vindt whatever, je ontkomt er bijna niet aan....
Oud 10-11-2002, 13:34
feline
feline is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
laxeeer !

het ineternet geeft je de mgenlijkheid anders te reageren dan irl omdat je geen rekening met bepaalde zaken hieft te houden , je anoniem bent en je veilig achter je comkputertje zit, kijk de een zal heel erg dicht bij zichzelf blijven terwijl de ander internet aangrijpt om zichzelf compleet anders voor te doen, toch denk ik dat er altijd situaties zijn op het net warin iedereen wel eens anders reageert doet dan hij in werkenlijkheid is.. als je ruzie hebt als je iemand leuk vindt whatever, je ontkomt er bijna niet aan....
Klopt. Ik schrijf wel altijd op wat ik denk, maar volgens mij ben je nooit 100 % jezelf. Als je met iemand praat is het toch anders dan als je iets post op het forum.
Oud 10-11-2002, 13:42
Faery
Faery is offline
Nee, ik ben fake. In het echt hou ik veel vaker m'n bek dicht, omdat ik maar een bange nerd ben die alleen op internet durft te praten.
Oud 10-11-2002, 14:07
Verwijderd
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
ik heb mijn hele internet reputatie bij mekaar gelogen

ook dit

aahhh prachtige paradox :-)

ik ben hier minder verlegen dan in t echt, verder is er geen verschil
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 14:23
Quiana
Quiana is offline
Ik ben hier wel redelijk mezelf denk ik.
Op inet kan ik dingen sneller kwijt dan anders,
vertel ik iets sneller en makkelijker.
Ik denk dat ik hier wel vrolijker overkom dan irl.
En misn ook wel wat vager.. kweenie
Oud 10-11-2002, 14:45
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
ik geloof dat ik op internet/msn/forum veel serieuzer overkom dan dat ik in het echt ben. maar verder ben ik geloof ik redelijk mezelf hier.

ow my.. wat ontzettend!! kinderachtig zijn sommige mensen weer bezig. dit forum word steeds vrolijker en vrolijker.blijer en blijer.leuker en leuker. bah/
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 16:31
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
feline schreef:
Klopt. Ik schrijf wel altijd op wat ik denk, maar volgens mij ben je nooit 100 % jezelf. Als je met iemand praat is het toch anders dan als je iets post op het forum.
Weet ik niet, ik denk dat de manier waarop je taal gebruikt ook een hoop zegt. Bepaalde woorden die je gebruikt en zo. Tenminste zoals ik typ is precies zoals ik het zou zeggen.
Oud 10-11-2002, 19:09
Galia
Galia is offline
ja ik ben sowieso nieuw hier...dus jullie kennen me nie echt....maaruh je denkt toch wel langer voordat je iets typt in een e-mail/msn gesprek/forum dan voordat je iets zegt irl. dus je zal toch anders overkomen via internet dan in het echt. maar dit is weer anders dan je met opzet anders voordoen en dat doe ik nie
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 19:24
Verwijderd
ik ben redelijk mezelf op ut forum gloof ik, al gaat het volgens mij snel dat je jezelf beter voordoet dan je bent
Met citaat reageren
Oud 10-11-2002, 23:37
Avelon
Avelon is offline
och ik reageer meer en feller of sarcastischer in het echt
ik heb geen zin om hier elke keer te reageren als ik iets irritant of stom vind
ik erger me hier heel vaak aan mensen
en dat ga ik gewoon niet zeggen. normaal kun je gewoon ff een opmerking plaatsen en hier heb je gelijk vijanden. dingen op inet komen sowieso nooit zo heel goed over.

(normaal zou ik zeggen dat grr irritant is ja, en voor deze ene keer zeg ik dat dan ook maar gewoon)

Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 00:07
GRRR
GRRR is offline
zoals dat je mij irritant vind he?

zeg het maar hoor. ik kan wel tegen een stootje
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 01:44
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef:
Nee, ik ben fake. In het echt hou ik veel vaker m'n bek dicht, omdat ik maar een bange nerd ben die alleen op internet durft te praten.
.. en dat is nou echt geil :]

ik neem hier even de vrijheid om (dronken als ik ben) je sig. te quoten..

in het echt sja.. wat is eigenlijk echt ? is er wel een echt.. is dat niet maar allemaal relatief... jah ?.. JA. nouja dan kan dit topic dicht toch ? .. JA.
Oud 11-11-2002, 06:20
Verwijderd
Ik vertel hier gewoon de waarheid. Ik zie niet in waarom ik zou liegen. Wat zou het voor zin hebben? Irl heeft liegen vaak geen zin, dus op het forum al helemaal niet. Ik zou niet eens weten waarover ik zou moeten liegen trouwens...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 07:21
MelodyofÐeath
MelodyofÐeath is offline
ewm.. ik heb nogal last van verlegenheid

tsja.. dat valt ook wel weer mee, nu heb ik wel een enorme bek maar ewm.. ach ik mis een punt
Oud 11-11-2002, 07:40
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik ben hier gewoon mezelf, maar normaal gesproken ben ik al moeilijk te begrijpen en als ik het moet typen vind ik het nog moeilijker omdat je niet kunt duidelijk maken op welke intonatie je iets zegt. Dat kan naar mijn idee heel veel uitmaken. Ik heb namelijk een heel eigen manier van praten. (denk doordat ik vroeger heel veel in en tegen mezelf praatte, nu niet zo veel meer)

Sorrie even een quote als voorbeeldje:
jezussss weer eens een ex lid die zich ineens nu ze fb is verheven voelt...
mensen met powertrips ..

"kom op kinderjtjes lees het rustig nog eens door en herken je fout" gadverdamme! kots en kots missenlijk word ik daarvan

heb dan op zijn minst het fatsoen om ons niet aan te spreken als een paar infantiele 1 cellige organismen....

bah

Perfect voorbeeld van iets dat ik op een bepaalde intonatie heb bedoeld, maar gewoon als woorden op een schermpje niet overkomt. Dit is dus de reactie op wat ik heb gezegd en niet wat ik zelf zij. Maar dit ben ik gewend, dingen komen soms gewoon niet goed over zoals ik ze bedoel. (die eigen manier van praten is dat)

Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 07:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten