Oud 10-10-2008, 21:47
Verwijderd
Dan post je niet, dat mag ook.
Advertentie
Oud 10-10-2008, 21:50
Fantôme
Fantôme is offline
naja, als je puur kijkt naar wat kunst gezegd heeft zijn haar opmerkingen anar mr Soija denk ik idd niet waardevol. Ze maakt hem niet verdacht, verdedigd hem eerder (ja hij is vaag, maar zo is hij altijd blabla). Ze stemt Sherco, noemt Hanneke en VegS om het wijzigen van hun stem. Als ze al gehint heeft, is het dus een van die drie. ik denk alleen dat je een duidelijker statement afgeeft door op iemand te stemmen. Maar misschien (als kunst dus wel een hint heeft gegeven) is sherco wel geliefde met VeGs (en noemde ze hanneke puur omdat die óók geswitsch was en dat anders raar zou zijn) of andersom natuurlijk.
Oud 10-10-2008, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Maar misschien (als kunst dus wel een hint heeft gegeven) is sherco wel geliefde met VeGs (en noemde ze hanneke puur omdat die óók geswitsch was en dat anders raar zou zijn) of andersom natuurlijk.
Sherco is dood en was geen geliefde, dus dit scenario zal niet voorkomen.

Citaat:
Als ze al gehint heeft, is het dus een van die drie.
Nogal een vreemde conclusie, ik zou geen dingen uitsluiten waarvan je niet zeker weet of je het wel kúnt uitsluiten.
Oud 10-10-2008, 22:12
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Cool verhaal Maarten
Oud 10-10-2008, 22:29
Fantôme
Fantôme is offline
@ basjeeh. oja, sherco was al dood ja. Maar ik zat alleen ff te kijken wat Kunst had gezegd en óf we daar wat uit kunnen afleiden... wat ik me dus ook afvraag gezien we nog niet zo ver in het spel zitten.

En basjeeh, die tweede conclusie is toch niet raar. Ik ben niks aan het uitsluiten hoor. Ik zeg alleen maar dat ze die mensen heeft genoemd.

en keep going spelleiders. Toffe verhalen
Oud 10-10-2008, 22:42
Vlindertje
Vlindertje is offline
Leuk verhaal :woei:

Ik kan vaker een avondje weg gaan. Ik vind het wel jammer dat Charlotteke nu al dood is
Oud 10-10-2008, 22:54
Verwijderd
jeminee!! Nu al dood, iig voor het eerst in 1000 spellen weer een functie gehad

ROT WOLVEN waarom moeten jullie altijd mij hebben !

succes kiddo's
Oud 10-10-2008, 22:54
Verwijderd
Arme Kunst
Oud 11-10-2008, 02:01
VeGs
VeGs is offline
Damn, gaat lekker dit
Jammer van Kunst.

Ik denk niet dat de opmerkingen van Kunst veel waard zijn wat betreft stelletje. Meer mensen vinden de switch van mij en Hanneke verdacht (en die viel natuurlijk ook op), dus vreemd is het dan niet dat ze onze functies wil weten. Gezien de discussie is het niet vreemd om Mr.Soija te quoten en het is erg vroeg om te hinten. Dus ik wil daar ook niet te veel achter zoeken.

Afgezien daarvan, de wolven wisten niet dat Kunst cupido is. Ze noemt Hanneke en mij. Kan een poging zijn om ons te doen geloven dat ze niet willen dat wij verdacht gemaakt worden of dat eens van ons echt een wolf is. Kan ook reverse of reverse-reverse zijn.
Weet niet wat de rest daar van denkt? Ik heb eigenlijk geen idee.

Verder.... Fantome noemt theorie dat er vast wel wolven laat in lijstje van Sherco zouden staan. Vorig spel is ook een interessante theorie genoemd dat een wolf/verrader een breekpunt kan verzorgen door op het juiste moment voor een meerderheid te zorgen waardoor iemand zoveel stemmen krijgt dat geschaap automatisch gebeurt. Bij dit spel zit dat breekpunt volgens mij bij Hanneke.
Katje maakte een 4-4, Absinthe zorgde voor de voorsprong op 5-4, Hanneke zorgde voor een verschil van 2 stemmen.
Probleem met Hanneke vind ik niet de switch op zich; een verdenking is beter dan een random stem. Maar door de timing werd de voorsprong van stemmen op Sherco des te groter dat schapen makkelijker werd.
Stel dat Hanneke wolf is, zou ze dat dan doen? Ze stond al op safe met haar random stem, er gingen mensen mee in de redenatie. Waarom de gok nemen om een opvallende switch uit te voeren, als ze weet dat het fout gaat en het je ook niet interesseert als Sterrenmeisje er uit gaat? Als wolf is de enige logische redenatie daarvoor, dat je het doet om een medewolf zeker te stellen.
Als Hanneke wolf is, zit er wat mij betreft ook iets fout bij Sterrenmeisje.

Verder draait Miekjuh als een blad aan een boom om, maar het is haar eerste (toch?) spel? Als ze zo mee blijft schapen, is ze niet heel nuttig, maar ik wil haar eigenlijk nog een kans geven.

Ik ben er niet over uit. Ik zit een beetje met Hanneke's switch door het moment, maar dat heeft weer als voorwaarde voor mij dat Sterrenmeisje wolf is (of beiden stelletje zijn). Anders is het een riskante en onnodige actie.
Oud 11-10-2008, 03:10
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Bij dit spel zit dat breekpunt volgens mij bij Hanneke.
Katje maakte een 4-4, Absinthe zorgde voor de voorsprong op 5-4, Hanneke zorgde voor een verschil van 2 stemmen.
Probleem met Hanneke vind ik niet de switch op zich; een verdenking is beter dan een random stem. Maar door de timing werd de voorsprong van stemmen op Sherco des te groter dat schapen makkelijker werd.
Stel dat Hanneke wolf is, zou ze dat dan doen? Ze stond al op safe met haar random stem, er gingen mensen mee in de redenatie. Waarom de gok nemen om een opvallende switch uit te voeren, als ze weet dat het fout gaat en het je ook niet interesseert als Sterrenmeisje er uit gaat? Als wolf is de enige logische redenatie daarvoor, dat je het doet om een medewolf zeker te stellen.
Mijn switch was dan ook niet geheel willekeurig. Ik stemde op Sterrenmeisje, omdat dat de eerste was die in me opkwam, volledig @random. Ik vond wat jij zei over Shreco redelijk aannemelijk klinken. Sowieso een reden te hebbeniemand te stemmen is altijd beter dan random. Bovendien dat gelijkspel is, imo, iets dat je altijd moet zien te voorkomen. Hoe het er voorstond toen ik switchte was de kans op gelijkspel nog redelijk. Dat was ook een reden om te wisselen.
Oud 11-10-2008, 08:19
Verwijderd
Ik kan me gedeeltelijk vinden in de uitleg van vegs. Zijn switch maakte niet zo heel veel uit, hoewel het proces dat eraan vooraf ging natuurlijk wel apart was. Eerst een theorie posten en dan niet op diegene stemmen. Maar pas als je voldoende mensen hebt overgehaald die die theorie volgen ook je stem veranderen. Moeilijk moeilijk. Uiteindelijk was de switch van hanneke doorslaggevend. Aangezien ik zo ga tennissen ga ik vast stemmen op hanneke.
Oud 11-10-2008, 09:33
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Damn, gaat lekker dit
Jammer van Kunst.

Ik denk niet dat de opmerkingen van Kunst veel waard zijn wat betreft stelletje. Meer mensen vinden de switch van mij en Hanneke verdacht (en die viel natuurlijk ook op), dus vreemd is het dan niet dat ze onze functies wil weten. Gezien de discussie is het niet vreemd om Mr.Soija te quoten en het is erg vroeg om te hinten. Dus ik wil daar ook niet te veel achter zoeken.

Afgezien daarvan, de wolven wisten niet dat Kunst cupido is. Ze noemt Hanneke en mij. Kan een poging zijn om ons te doen geloven dat ze niet willen dat wij verdacht gemaakt worden of dat eens van ons echt een wolf is. Kan ook reverse of reverse-reverse zijn.
Weet niet wat de rest daar van denkt? Ik heb eigenlijk geen idee.

Verder.... Fantome noemt theorie dat er vast wel wolven laat in lijstje van Sherco zouden staan. Vorig spel is ook een interessante theorie genoemd dat een wolf/verrader een breekpunt kan verzorgen door op het juiste moment voor een meerderheid te zorgen waardoor iemand zoveel stemmen krijgt dat geschaap automatisch gebeurt. Bij dit spel zit dat breekpunt volgens mij bij Hanneke.

Verder draait Miekjuh als een blad aan een boom om, maar het is haar eerste (toch?) spel? Als ze zo mee blijft schapen, is ze niet heel nuttig, maar ik wil haar eigenlijk nog een kans geven.

Ik ben er niet over uit. Ik zit een beetje met Hanneke's switch door het moment, maar dat heeft weer als voorwaarde voor mij dat Sterrenmeisje wolf is (of beiden stelletje zijn). Anders is het een riskante en onnodige actie.
interessant
ten eerste verdenk ik Miekje op dit moment niet. Het is voor haar idd haar eerste spel. Ze vond het ook al jammer voor de geliefden dat cupido eruitlag, dus volgens mij is dat omslaan als een blad aan een boom echt iets omdat ze beginner is. Dat hoeft natuurlijk niet, maar voorlopig schenk ik er niet te veel aandacht aan. Ze komt er dan wel goed vanaf als ze wel slecht is, maar daar komen we dan nog wel achter, schat ik zo in.

Die theorie in het vorige spel kwam toen van Daboman ja en daar heb ik ook nog aan zitten denken. Ik denk nog steeds dat er iig één wolf in sherco's lijst staat. Hierbij denk ik of aan de meeschapers of idd dat keerpunt... Ik zat gisteravond te denken misschien Heksjuh te stemmen (jij, heksjuh en basjeeh schapen mee, maar jij komt met aannemelijke dingen waarom ik je er nog niet uit wil hebben basjeeh is dit spel best scherp en daarom wil ik hem er ook nog niet uitstemmen.) Maar dan heb je idd ook nog Hanneke die ineens zorgt voor een nieuw keerpunt (eerst random en dan er voor zorgen dat sherco al wel een ruime meerderheid heeft dat mensen erop meegaan).
Zit je nog wel met de vraag waarom ze het zou riskeren haar random stem om te gooien naar sherco. Dat kan betekenen dat ze sterrenmeisje wilt redden of wilt voorkomen dat het theoretisch gelijkspel wordt omdat we dan kunnen zien waar we de wolven moeten zoeken...

Heksjuh of Hanneke wordt het voor mij denk ik.
Ga nog even hun posts nalezen.

Laatst gewijzigd op 11-10-2008 om 09:52. Reden: omslaan als een blad aan een boom ipv omslaan als een boom :s
Oud 11-10-2008, 09:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Miekjuh is inderdaad niet erg nuttig en gaat makkelijk mee met theorieën. Maar zo was ik ook wel in mijn eerste spel - ik vind het nog steeds wel moeilijk om zelf een theorie te bedenken - dus ik wacht nog een ronde of wat voor ik een oordeel over Miekjuh vel.
Ik vind het aannemelijk dat VeGs een geliefde is omdat Kunst dat misschien wel gehint heeft, om het wijzigen van zijn stem na zo'n theorie enzo, maar zijn theorieën vind ik erg interessant dus ik denk dat ik hem er ook nog even in laat.
Wat jullie over Hanneke zeggen vind ik het meest aannemelijk (hoewel ik dus eerst VeGs van plan was). Ik ga dus nu even mijn stem uitbrengen op Hanneke, denk ik. Over tien minuten weet ik het zeker
Oud 11-10-2008, 09:55
Verwijderd
Citaat:
de volgende keer ga ik op Soija stemmen
denk ik..
Citaat:
ik zei toch, denk ik
Soija wordt nu denk ik door meerdere mensen verdacht, vanwege 'vage' reacties.
Ehm, nee?

Ik geef Hanneke en VeGs voor nu het voordeel van de twijfel, daar ze beide goede en leuke spelers zijn, wat mij betreft mogen zij een ronde verder komen.
Ik stem op Miekjuh. Zij stemt uit het niets op mij zonder reden, sterker nog, mét een verkeerde reden. Nieuw of niet, aan haar draaikonterij hebben we ook niet veel. Voor het zelfde geld is ze een wanhopige, onervaren wolf.

Edit: VeGs is een dame, overigens.
Oud 11-10-2008, 10:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh. Sorry VeGs! Ik denk dat ik haar verwar met EoS, die uiteraard wel een man is.
Ik heb nog even nagedacht en ik ga inderdaad voor Hanneke.
Oud 11-10-2008, 10:59
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
VeGs, doe rustig, of je wordt nog verdacht omdat je jezelf té heftig verdedigt 't Is ronde 1, de ronde waarin álles wordt aangegrepen om maar te camoufleren op wie je stemt omdat 't zo lullig is om er dan al uit te liggen. Oid.
Ik vind deze post persoonlijk een beetje verdacht. Waarom zou je het posten van theoriën willen ontmoedigen? Niet dat VegS zich hierdoor op de kop laat zitten (blijkt wel uit haar post die ze om 3 uur 's nachts nog even in elkaar zet), maar het gaat om het idee dat jij haar hier probeert te ontmoedigen om haar zegje te doen.

Ik zie ook wel wat in die keerpunt-theorie van VegS. Maarja, ik vond het feit dat ze zelf ook switchte dan ook wel weer opvallend. Ik twijfel op het moment dus tussen krynn en hanneke.
Oud 11-10-2008, 11:18
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cool verhaal Maarten
Citaat:
Leuk verhaal :woei:

Ik kan vaker een avondje weg gaan. Ik vind het wel jammer dat Charlotteke nu al dood is
Oud 11-10-2008, 11:24
Fantôme
Fantôme is offline
ik moet zo weg. zet mn twijfel opzij en ik ga voor Heksjuh om eerder genoemde redenen.
Oud 11-10-2008, 11:30
Verwijderd
Ik ga voor Hanneke of Soija, want die zijn genoemd door Kunst en vooralsnog heb ik geen betere redenen om op iemand anders te stemmen. VeGs werd ook genoemd door Kunst ja, maar die vind ik niet verdacht.
Oud 11-10-2008, 12:30
Verwijderd
Kunst steunde mij, dus mag ik vragen waarom je mij zou willen stemmen?
Oud 11-10-2008, 12:37
Verwijderd
Mwoch, ze relativeerde je vaagheid, maar onderstreepte die ook.
Oud 11-10-2008, 12:46
Verwijderd
Ik kan me wel vinden in de theorie over VeGs, veel mensen spelen hier superfanatiek en ik kan niet zo snel in het spel een theorie verzinnen dus schaap ik mee.

Ik stem dus op VeGs
Oud 11-10-2008, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Mwoch, ze relativeerde je vaagheid, maar onderstreepte die ook.
Neen, ze erkende m'n 'vaagheid' en gaf mee dat mijn vaagheid niets te betekenen heeft en wat ze wél onderstreepte was dat ik altijd gelijk heb en zo ook met sherco.

Het verstand van Kazet heb je niet nodig om haar post begrijpend te kunnen lezen. Ik zal in ieder geval jouw redenen noteren; 'mwoch' staat genoteerd.
Oud 11-10-2008, 13:07
Verwijderd
Ja hoor, jij hebt altijd gelijk :')
Doe niet zo raar "mwoch" is helemaal niet mijn reden, begrijpend lezen is kennelijk ook niet jouw sterkste punt. Mijn redenen zijn als volgt:
- Kunst, de cupido, noemde je
- ik vind nog niemand echt verdacht wegens gedrag, het spel is nog maar net begonnen
- ik vind jou onbeschrijflijk irritant

bovendien heb ik nog helemaal niet gezegd dat ik op je ga stemmen, Hanneke is ook een optie. Dat beslis ik later wel. Hoewel ik nu meer naar jou neig.
Oud 11-10-2008, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Mijn redenen zijn als volgt:
- Kunst, de cupido, noemde je
- ik vind nog niemand echt verdacht wegens gedrag, het spel is nog maar net begonnen
- ik vind jou onbeschrijflijk irritant
I rest my case.
Oud 11-10-2008, 13:14
Verwijderd
Wat is nou je punt
Oud 11-10-2008, 13:46
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Neen, ze erkende m'n 'vaagheid' en gaf mee dat mijn vaagheid niets te betekenen heeft en wat ze wél onderstreepte was dat ik altijd gelijk heb en zo ook met sherco.

Het verstand van Kazet heb je niet nodig om haar post begrijpend te kunnen lezen. Ik zal in ieder geval jouw redenen noteren; 'mwoch' staat genoteerd.
Dat 'ook met Sherco' zegt nu nog weinig. Klopt, je had gelijk, maar je gaf je stem pas door nadat zeker was dat ze er uit zou liggen en als wolf kun je dat gebruiken om jezelf vrij te pleiten. Het had pas wat betekent als je dat deed op een punt dat ze er nog niet zeker uit lag.
Het maakt je voor mij ook niet verdachter, want je was inderdaad wel de enige die er niet direct in mee ging, maar om het nou aan te halen om jezelf vrij te pleiten is wat voorbarig.
Dus ik hoop dat je vaker eerder 'altijd' gelijk hebt.

Ik neig nu zelf het meest naar Hanneke. Niet omdat ik geloof dat haar switch niet te goeder trouw kan zijn, maar omdat als er iets fouts aan haar is, dat voor mij Sterrenmeisje naar voren haalt en bij gebrek aan beter dan iig iemand die me iets over een ander kan vertellen.

@ Fizzle; geeft niet. Vorig spel dachten ook een aantal dat ik een man was. Iets met de naam-avatar combi.

EDIT:
Damn, ik zie nu pas dat Hanneke van Sterrenmeisje naar Sherco wisselt. Ze was de tweede om op haar te stemmen, daarna ging Kunst mee. Zou je, bij een eerste ronde, degene zijn om een tweede stem te zetten bij een medewolf/medegeliefde met kans dat mensen daarop meeschapen omdat ze geen gelijkspel willen?
Dit maakt hanneke voor mij weer minder verdacht.
Wat vind de rest daar van?

Ik ga in de stad nog even nadenken over mijn stem. ^^;;

Laatst gewijzigd op 11-10-2008 om 14:01.
Oud 11-10-2008, 14:00
Lethe
Lethe is offline
Ik was gisteren vergeten naar de uitslag te kijken en toen ik op m'n werk was werd ik ineens heel nieuwsgierig.

Cupido eruit dus. Ik ga even teruglezen wat Kunst allemaal heeft gezegd.

[edit] alleen dat ze het gek vindt dat Vegs en Hanneke nog geswitcht hebben. Hm. Ik denk niet dat dat echt veelzeggend is.
Oud 11-10-2008, 14:01
Verwijderd
Uiteraard zegt het weinig, het zegt alleen dat Kunst mij steunde en mij niet verdacht (als geliefde of wat dan ook) en dat Katje Kunst niet als reden kan gebruiken om mij te verdenken.
Oud 11-10-2008, 14:53
Hanneke
Hanneke is offline
Ik weet echt niet wie ik verdacht moet vinden nu.

Vegs is verdacht omdat ze genoemd wordt door Kunst en dus misschien wel geliefde zou zijn. ("Ik vind het ook opvallend dat hanneke (en VeGs) zo last minute zijn geswitcht..") In die post sta ik ook genoemd en VeGs zelfs maar tussen haakjes. Als het al een hint voor geliefde zou zijn, dan zou ik eerder nog verdacht zijn. Het is wel raar dat Vegs pas zijn stem verandert als hij ziet dat anderen ook op Sherco gaan stemmen, maar de uitleg kan ik ook wel weer begrijpen. Ik denk eigenlijk niet dat Vegs wolf is, of iets anders slechts.

Soija wordt genoemd. Maar ik vind Soija tot nu toe gewoon normaal spelen. Niet opvallend anders dan anders. Wel iets rustiger, maar als hij een functie heeft gaat hij denk eerder heel actief doen. Dus ook niet verdacht.

*miekjuh* vind ik wel vervelend spelen. Maar als het haar eerste spel is kan het ook heel goed daardoor komen.

En Heksjuh wordt nog genoemd omdat ze meeschaapt. Maargoed, dat doet veruit de meerderheid in de eerste ronde.

Ben ik nog iemand die genoemd is vergeten?

Uit deze zou ik Miekjuh nu kiezen. Maar ik kijk het nog even aan.
Oud 11-10-2008, 14:54
Krynn
Krynn is offline
Daboman: (en Basjeeh), ik reageerde op deze twee posts die Vegs vlak boven me maakte:

Spoiler

Ik reageerde *juist* omdat ik Vegs' theoriegespui tof vind, en nuttig, en niet wil dat ze er uit zou worden gestemd omdat ze zich te zeer zou gaan verdedigen. Ik meende me ergens te herinneren dat het haar al eerder was overkomen; vandaar.

Niet dat ik verder mee ga in haar theorie over 'kritieke switch-stemmen', ik geloof gewoon niet dat daar echt iets uit te halen valt omdat het coördineren van stemgedrag op die manier vrij lastig/onvoorspelbaar is. En: wat is dan het kritieke punt? Ik ga hieronder een lijstje plaatsen, ben ik dan sturend bezig of orden ik gewoon m'n eigen gedachten?

Ik geloof ook niet dat Kunst bewuste hints heeft achtergelaten. Ik ga denk ik wél op Hanneke stemmen, maar omdat een heel andere reden:

Citaat:
Bovendien dat gelijkspel is, imo, iets dat je altijd moet zien te voorkomen.
Juist in de eerste twee, drie hangronden kan gelijkspel heel erg nuttig zijn. Niet direct, maar als je iets later in het spel de eerste slechteriken opknoopt valt er vaak veel af te leiden uit die vroege gelijkspel stemlijstjes. Ik heb er de gewoonte van gemaakt iedereen die het op dat punt niet met me eens is verdacht te vinden.

Lijstje:

Hanneke
Lucky Luciano
Fizzle-fluffy
Krynn

Vegs
Absinthe
Pippeloen

Heksjuh
Fantome

En kijk 'm vooral na, want er staan nogal wat "Ik ga op X of Y stemmen maar ik wacht nog wat" mensjes tussen

Edit: Katje was dus één van die mensen, lijstje aangepast.
Oud 11-10-2008, 14:54
Daboman
Daboman is offline
Wat mij betreft mag het op een rijtje, dat geeft overzicht.

VeGs
Absinthe
Pippeloen

Hanneke
Lucky luciano
Fizzle fluffy

Heksjuh
Fantome

[edit]Oh krynn was me voor en heeft de meer up to date lijst.[/edit]
Oud 11-10-2008, 14:57
Verwijderd
Hee ik heb nog helemaal niet gezegd op Soija te stemmen Soija of Hanneke, dus als er verder niemand op Soija stemt ga ik wel mee op Hanneke.
Oud 11-10-2008, 14:58
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Juist in de eerste twee, drie hangronden kan gelijkspel heel erg nuttig zijn. Niet direct, maar als je iets later in het spel de eerste slechteriken opknoopt valt er vaak veel af te leiden uit die vroege gelijkspel stemlijstjes. Ik heb er de gewoonte van gemaakt iedereen die het op dat punt niet met me eens is verdacht te vinden.
Dat is idd wel iets waar ik nog nooit zo bij heb stilgestaan
Oud 11-10-2008, 15:12
Lethe
Lethe is offline
Ik vind Hanneke niet echt verdacht, zoals het er nu naar uitziet stem ik op VeGs. Maar wat mij betreft mag Soija er ook wel uit, ik vind hem altijd vervelend spelen.
Oud 11-10-2008, 15:22
Verwijderd
Vegs
Absinthe
Pippeloen
AllureV
Uice

Hanneke
Lucky Luciano
Fizzle-fluffy
Krynn
Katje

Miekjuh
Mr Soija

Heksjuh
Fantome

Krynn
Daboman

Edit: Hanneke en VeGs, zouden jullie niet op elkander moeten stemmen uit overlevingsdrang?

Laatst gewijzigd op 11-10-2008 om 16:48. Reden: Stemmen toegevoegd van: Katje; Uice; Daboman;
Oud 11-10-2008, 15:28
Heksjuh
Heksjuh is offline
Fantome: ik snap niet helemaal waarom je mij verdacht vindt. Alleen omdat ik meeschaapte op Sherco?

Ik vind Hanneke en Vegs alletwee niet heel erg verdacht.

Vegs:
Citaat:
Damn, ik zie nu pas dat Hanneke van Sterrenmeisje naar Sherco wisselt. Ze was de tweede om op haar te stemmen, daarna ging Kunst mee. Zou je, bij een eerste ronde, degene zijn om een tweede stem te zetten bij een medewolf/medegeliefde met kans dat mensen daarop meeschapen omdat ze geen gelijkspel willen?
Dit maakt hanneke voor mij weer minder verdacht.
Wat vind de rest daar van?
Waarom maakt dat Hanneke minder verdacht?
Oud 11-10-2008, 16:18
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Edit: Hanneke en VeGs, zouden jullie niet op elkander moeten stemmen uit overlevingsdrang?
Mja, of we nou allebei op elkaar stemmen of allebei op een willekeurig ander maakt verder ook weinig uit.
Oud 11-10-2008, 16:21
Verwijderd
Nou ik ga dan maar op Hannekepanneke stemmen.
Oud 11-10-2008, 16:25
Uice
Uice is offline
Ik vind het altijd moeilijk om in zo'n vroeg stadium van het spel iets zinnigs te zeggen. Ik denk dat ik maar gewoon mee ga op VeGs, omdat Kunst haar noemde.
Oud 11-10-2008, 16:45
Daboman
Daboman is offline
Ik ga toch voor krynn. Haar woorden kunnen imo ook geinterpreteerd worden als een ontmoediging om theoriën te posten. En dat vind ik dan toch een beetje verdacht.
Oud 11-10-2008, 17:35
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Fantome: ik snap niet helemaal waarom je mij verdacht vindt. Alleen omdat ik meeschaapte op Sherco?
ik heb nog net ff tijd om op jou te reageren

ik zei eerder al dit (dik gedrukt wat over jou gaat), als reactie op VeGs post.

Die theorie in het vorige spel kwam toen van Daboman ja en daar heb ik ook nog aan zitten denken. Ik denk nog steeds dat er iig één wolf in sherco's lijst staat. Hierbij denk ik of aan de meeschapers of idd dat keerpunt... Ik zat gisteravond te denken misschien Heksjuh te stemmen (jij, heksjuh en basjeeh schapen mee, maar jij komt met aannemelijke dingen waarom ik je er nog niet uit wil hebben basjeeh is dit spel best scherp en daarom wil ik hem er ook nog niet uitstemmen.) Maar dan heb je idd ook nog Hanneke die ineens zorgt voor een nieuw keerpunt (eerst random en dan er voor zorgen dat sherco al wel een ruime meerderheid heeft dat mensen erop meegaan)

ik ga dus voor jou omdat ik best vaak zie dat wolven/slechteriken op een later moment op iemand meegaan die toch al wel opgehangen worden. in het geval van Sherco ging het eerst tussen Sherco en sterrenmeisje (tot 3-3 geloof ik) daarna stond sterrenmeisje met 5-3 voor en toen kwamen jij, basjeeh en VeGs op haar stemmen (weet even niet in welke volgorde). Ik zeg niet dat jij dan 100% zeker slecht bent, maar ik vind VeGs nu aannemelijke dingen posten en basjeeh was een aantal keer vrij scherp. van jou had ik nog weinig gezien.
Dus vandaar dat ik deze ronde op jou stem.
Oud 11-10-2008, 17:37
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Mja, of we nou allebei op elkaar stemmen of allebei op een willekeurig ander maakt verder ook weinig uit.
tuurlijk kan het wel uitmaken. jij weet van jezelf wat je bent. Als jij weet dat je aan de kant van de dorpelingen staat, telt jouw stem op VeGs mee. je weet niet wat VeGs is. als zij slecht is, zou haar stem op jou dus niet meetellen... of mis ik nu iets?
Oud 11-10-2008, 17:39
Miekje*
Miekje* is offline
Dit is idd mijn eerste spel, dus ik moet er nog even inkomen. Ik snap jullie reacties wel, logisch. Ik was gisteravond wat moe enzo en dacht er niet echt bij na van wat ik postte. (mijn excuses hiervoor) Jullie hebben igg wel gelijk. Op wie ik vanavond ga stemmen? Nog geen idee om eerlijk te zijn!
Oud 11-10-2008, 17:51
Heksjuh
Heksjuh is offline
Fantome: ik snap 'm

Ik weet nog steeds niet op wie ik moet stemmen Ik kan me wel vinden in de theorie dat Hanneke geliefde is, verder heb ik geen idee.
Maar ik heb nog even om na te denken.
Oud 11-10-2008, 18:18
light fighter
light fighter is offline
ik blijf bij mijn stem voor Vegs
Oud 11-10-2008, 18:24
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik vind Hanneke en Vegs alletwee niet heel erg verdacht.

Vegs:

Waarom maakt dat Hanneke minder verdacht?
Iedereen had nog maar een stem op het moment dat Hanneke de tweede bij Sterrenmeisje zette. Ik weet eigenlijk niet waarom precies, maar ik geloof dat de meeste mensen te grote verdeeldheid in het begin niet leuk vinden? Vorige keer en deze keer zag ik iig mensen reageren met 'ik stem op iemand die al meer stemmen heeft'. Als eerste een stem bij Sterrenmeisje er bij zetten, vergroot de kans dat mensen dan op haar mee gaan. Aan de andere kant, als ze wolf is evenals Sterrenmeisje, zou die stem niet tellen.
Daarom vroeg ik me af of het redelijk is om aan te nemen dat haar (enige) tweede stem er voor kan zorgen dat mensen daarom op Sterrenmeisje mee gaan schapen. Maar ik kan niet goed inschatten of dat echt zo gevaarlijk is. Maar daarom geloof ik Hanneke wel wat meer. Ik vind het probleem van de switch-theorie hier namelijk dat hij alleen op gaat als Sterrenmeisje gevaarlijk is. Ze wordt inderdaad wel genoemd door Kunst, maar juist op een positieve manier.

Ik had de opmerking van Krynn zelf trouwens alleen geinterpreteerd als 'reageer niet te fel' en niet als 'reageer maar niet meer'. Ze heeft wel een punt; fizzle en light_fighter grepen dat aan om me te verdenken en het is wel vaker voorgekomen dat jezelf/anderen te fel verdedigen/aanvallen aangegrepen wordt, maar ik vind het zelf nogal vreemd. Het lijkt me logisch dat je jezelf verdedigd. Het had het zelf niet zo gelezen, maar goed: ik hou ook niet snel m'n mond. Is niet leuk spelen, dus misschien dat ik het daarom nooit zo op zou vatten.

Logisch gezien zou het dan inderdaad uit zelfbehoud Hanneke worden.
Zeker nu ik een stem achter sta.
Dan 'moet' ze wel op mij stemmen. Is ze een bad guy is dat in mijn voordeel. Is ze een good guy vallen de stemmen tegen elkaar weg.
Voor Hanneke geldt natuurlijk dezelfde redenatie.

VeGs
Absinthe
Pippeloen
AllureV
Uice
Light Fighter

Hanneke
Lucky Luciano
Fizzle-fluffy
Krynn
Katje
VeGs

Miekjuh
Mr Soija

Heksjuh
Fantome

Krynn
Daboman

Lucky Luciano
Sterrenmeisje

Laatst gewijzigd op 11-10-2008 om 18:32.
Oud 11-10-2008, 18:29
Verwijderd
ik ga lekker voor een stil iemand, aangezien ik alle "theorieën" tot nu toe eigenlijk maar poep vind.
Spoiler
hoppa, lucky luciano, slechts 3 posts.
Oud 11-10-2008, 18:35
Uice
Uice is offline
Je moet ook op inhoud letten he. Hoeveelheid zegt niet zo heel veel.
Oud 11-10-2008, 18:41
Verwijderd
nee echt? wat fijn dat je me dat even uitlegt! daar had ik namelijk he-le-maal nog niet over nagedacht of naar gekeken
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten