Oud 04-11-2008, 17:16
LoveYouToo
LoveYouToo is offline
Nou, ik ben dus zo'n persoon die (als iemand een eigenlijk heel boeiend verhaal begint te vertellen, of waar je eigenlijk wel naar zou moeten luisteren) wegdroomt, of in ieder geval ehm.. niet meer alles opvangt wat die persoon zegt. Ik probeer echt wel te luisteren, maar ik dwaal toch af met mijn gedachten halverwege het verhaal. Ik zit er best wel mee, want als iemand een negatief punt over mij moet zeggen komt dit ter sprake. Dit vind ik jammer, en ik mis ook veel informatie die ik eigenlijk wel zou kunnen weten, hierdoor. Tips please?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2008, 17:34
Verwijderd
hier past ie beter denk ik
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 17:54
Nona
Nona is offline
Blijf actief in een gesprek. Als jij feedback blijft geven (ook al zeg je alleen maar "oh", "ja" en "echt?") dwaal je minder snel af. Ook kun je jezelf erbij houden door zo af en toe samen te vatten wat de ander zei (doe dit niet te veel, het kan vervelend worden, maar zeker bij ingewikkelde verhalen is het soms wel nuttig voor de ander als hij weet dat hij begrepen wordt).

Maar wat bedoel je, met een negatief punt over jou moeten zeggen? Gaat het over een training gespreksvoering of iets dergelijks?
Oud 04-11-2008, 18:41
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Zoals Peanut zou zeggen: Focus you morron!

Je kan proberen om steekwoorden te onthouden uit het verhaal, meestal onthou je het verhaal wat de ander verteld dan ook beter...
Oud 04-11-2008, 19:08
Verwijderd
hmm?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 19:53
cenerentola
cenerentola is offline
ik vind het niet echt een probleem
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 21:03
Verwijderd
Citaat:
ik vind het niet echt een probleem
Dát verbaast me niks....
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 21:07
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Dát verbaast me niks....
en vertel me eens waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 21:47
Verwijderd
Citaat:
en vertel me eens waarom niet?
haha, goh. ik heb volgens mij nog nooit 1 normale post van jou voorbij zien komen. als je een poging doet om grappig gevonden te worden omdat je denkt dat je bitchy overkomt is dat wel jammerlijk mislukt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 21:04
Noddy
Noddy is offline
Ik heb ook mensen in mijn omgeving die niet luisteren. Het is ook echt heel vervelend.. Vooral omdat zij weten hoe wanneer ze moeten reageren zodat het lijkt dat ze luisteren. Later blijkt dat ze niets meer weten van wat ik heb verteld (of ze hebben gewoon een slecht geheugen)

Maar tips... idd een beetje herhalen.
Oud 06-11-2008, 12:35
Verwijderd
Probeer tijdens het luisteren vragen te stellen. Let op dat je geen domme vragen stelt. Dat opletten alleen al maakt dat je je aandacht erbij moet houden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 13:10
I C U
I C U is offline
Idd, samenvatten, of dingen herhalen. Soms mis ik ook een stukje (tja, vrienden met lange verhalen... Soms dwaal je gewoon af!) en dan roep ik heel hard: "Ho, wacht ff, ik volg het niet meer, dus dit en dit gebeurde er?" en dan vertellen ze verder en ben ik er weer bij.
Oud 06-11-2008, 19:26
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
haha, goh. ik heb volgens mij nog nooit 1 normale post van jou voorbij zien komen. als je een poging doet om grappig gevonden te worden omdat je denkt dat je bitchy overkomt is dat wel jammerlijk mislukt.
sorry? wat is nou het probleem dat ze niet luistert? Het is toch heerlijk om weg te dromen?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 20:11
blablatje
blablatje is offline
Het probleem is dat ze veel informatie mist en dat ze het vervelend vindt dat mensen dit als negatief punt noemen, dat zegt ze toch? Wegdromen doet ze maar als niemand iets tegen haar vertelt.

Als het een docent is die vertelt: aantekeningen maken, dan blijf je meer bij de les.
Als het een vriend of vriendin is die gewoon iets vertelt: terugpraten, niet alleen met "hmmhm" en "ohja" maar gewoon reageren op wat er gezegd wordt.
Als het om een vergadering oid gaat: ook meepraten; als iemand een lang verhaal houdt, voor jezelf bedenken hoe jij dat verhaal zou samenvatten.
Als het om iets op tv gaat: tv uitzetten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 05:15
Verwijderd
Citaat:
sorry? wat is nou het probleem dat ze niet luistert? Het is toch heerlijk om weg te dromen?
Hahahaaha. Ongelooflijk, wat een muts
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 14:21
LoveYouToo
LoveYouToo is offline
[QUOTE=Noddy;28439887]Ik heb ook mensen in mijn omgeving die niet luisteren. Het is ook echt heel vervelend.. Vooral omdat zij weten hoe wanneer ze moeten reageren zodat het lijkt dat ze luisteren. Later blijkt dat ze niets meer weten van wat ik heb verteld (of ze hebben gewoon een slecht geheugen)

Ja inderdaad. zo gaat het precies. ik zeg heus wel af en toe 'ja' enzo. maar dan luister ik dus eigenlijk niet. heel vervelend. ook voor mijzelf...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 21:19
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Het probleem is dat ze veel informatie mist en dat ze het vervelend vindt dat mensen dit als negatief punt noemen, dat zegt ze toch? Wegdromen doet ze maar als niemand iets tegen haar vertelt.
waarom ben je verplicht om naar iemand te luisteren als het je niet interesseert?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 21:23
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Hahahaaha. Ongelooflijk, wat een muts
huuuuuuuuuhuuuuuuuuuuuhuuuuuuuuuuhhuuuuhhuuuuuhhhhhh
Met citaat reageren
Oud 07-11-2008, 22:43
Verwijderd
Citaat:
waarom ben je verplicht om naar iemand te luisteren als het je niet interesseert?
ze zegt volgens mij juist dat het haar wel interesseert en dat ze het lastig vind om haar aandacht erbij te houden. Zoals ik het heb begrepen wil ze graag naar iemand luisteren maar lukt het haar gewoon niet zo goed zoals ze dat zou willen.

En zoals gezegd, proberen meer actief deel te nemen aan het gesprek, aantekeningen maken bij lessen. Als het dan echt niet lukt kun je misschien naar een arts gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 07:42
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Idd, samenvatten, of dingen herhalen. Soms mis ik ook een stukje (tja, vrienden met lange verhalen... Soms dwaal je gewoon af!) en dan roep ik heel hard: "Ho, wacht ff, ik volg het niet meer, dus dit en dit gebeurde er?" en dan vertellen ze verder en ben ik er weer bij.
inderdaad. Ik dwaal ook wel eens af, of ik ga gewoon nadenken over wat diegene zegt en volg ik het daardoor niet, maar dan zeg ik gewoon, oh shit, ik volgde het even niet meer. wat zei je als laatste?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten